Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    Saatko nyt siis INPA:lla yhteyden kaikille muille purkeille, mutta et airbag-modulille?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tka330
      Newbiemmer
      • Apr 2020
      • 14
      • Jepua

      Voi olla että oli jotakin muita mihin ei päästy mutt sillä hetkellä ei siitä mietitty enemmän. Eli en nyt muista mitkä ne olis ollut. Mutta päästiin kuintenkin moneen muihin esim. koneen ja laatikkoon mm. Oli myös muutama vikakoodi mitä myös saatiin kuitattu pois.

      Comment

      • Lode59
        Newbiemmer
        • Apr 2020
        • 2
        • Suomi

        e46 1.8 n42 mootori resonoi

        2003 e46 n42 moottori resonoi (pärisee) 1600-1800 kierrosten välillä. Muuten toimii hyvin. Ei vika koodeja. Vanos mangnettiventtiilit pesty,ei apua. Onko kellään tietoa miten vika korjataan?

        Comment

        • kautsi300
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 214
          • Järvenpää

          Konepelti auki ja toinen antaa kierroksia sen verran, että alkaa pärisee ja sitten toinen koskee joko kädellä tai vaikka vasaran varrella eri osia, kyllä sieltä syyllinen löytyy.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            Jakoketku, laahaimet, kiristin vaihtoon.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Pave407
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 84
              • Helsinki

              Morjesta morjesta, kysytääs taas pikainen:

              Omassa N42, 316:ssa on alkanut tuntuun siltä, että kytkin ottaa vähän ylempää kuin aikaisemmin (eli todella ylhäältä).

              Autolla ajettu kohta 290t ja tarkoitus nitkutella enää pari kesää (n. 10t tulee ajettua vuodessa tms.)

              Kysymys kuuluu: Mitä veikkaatte, onko kytkin ihan loppumetreillä ja leviämässä vai jaksaisko se vielä pari vuotta?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16450
                • Asikkala

                Jos pari kesää on vielä tarkoitus ajella niin kytkin uusiksi, itse ainakin uusisin.

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Jos pari kesää on vielä tarkoitus ajella niin kytkin uusiksi, itse ainakin uusisin.
                  Nii, mutta se on 290tkm ajettu N42.
                  Kannattaako rahaa laittaa, jos edelleen liikkuu?
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • MIKES
                    Newbiemmer
                    • Jun 2017
                    • 25
                    • Suomi

                    2004 316 kyseessä ja sisätilan puhallin ei pyöri millään nopeudella. Lakkas toimimasta seisonnan aikana. Mitä mieltä onko vika etuvastuksessa (siili) vai puhaltimen moottorissa? Autossa manuaali ilmastointi. Sulakkeet ehjät mikäli löytämäni sulakekaavio pitää paikkansa. Onko jossain joku rele mikä vois olla mahdollisesti syynä vikaan?

                    Comment

                    • Lode59
                      Newbiemmer
                      • Apr 2020
                      • 2
                      • Suomi

                      Tutkittu ja kuunneltu rautapuikon kanssa, en saanut mitään selvyyttä mistä pärinä tulisi. Sisälle resonassiääni kuuluu hyvin, mutta ei konehuoneeseen. Ääni alkaa kun moottori lämpenee. Autolla ajettu 200000 kilsaa. Voisiko tulla muualta kuin ketjusta?

                      Comment

                      • FirsteverE46
                        Newbiemmer
                        • Apr 2020
                        • 1
                        • HYVINKÄÄ

                        Servomoottorin ohjaus

                        Terve,

                        Apuja kaivataan, 316 1.8i e46 ja kyseessä tuon servomoottorin (valvetronicin säätömoottorin) ohjaus.
                        Osaako joku sanoa kun siihen liittimeen tulee 2 johtoa, musta ja oranssi, niin eikös tässä ihan normaalisti kuuluisi ajossa tulla virta, ainakin toiseen näistä?
                        Mulla on olemassa jo sähkökaavio autodatan kautta ja se näyttää, että ne johdot tulee suoraan ohjainlaitteelta.
                        Eli tarkoitus olisi selvittää, mitä niihin johtoihin kuuluu tulla, että pystyis mitata ja todeta tuleeko ohjausvirta tai että se puuttuu ja vika on jossain ennen sitä tai ohjainlaitteessa.
                        Sekä onko jollain tiedossa sen servomoottorin vastusarvoja eli voinko mitata sitä ja todeta sen vialliseksi? Kytkentäkaavion mukaan ohjainlaite saa virran sulakkeelta F4 (30A) myös tämän sulakkeen sijainti kiinnostaa, itsellä ei ainakaan sulake rasian kannessa ollut näin paikkoja merkattuna.

                        Ihan huvikseen ei viitsisi osia uusia ennen kuin kartoittaa hieman vikaa. Eli kaikki avut tuota servomoottorin ohjausta koskien kiinnostaa.
                        Last edited by FirsteverE46; 08-04-2020, 13:16.

                        Comment

                        • Ändy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2019
                          • 10
                          • Laihia

                          Originally posted by Pave407 View Post
                          Morjesta morjesta, kysytääs taas pikainen:

                          Omassa N42, 316:ssa on alkanut tuntuun siltä, että kytkin ottaa vähän ylempää kuin aikaisemmin (eli todella ylhäältä).

                          Autolla ajettu kohta 290t ja tarkoitus nitkutella enää pari kesää (n. 10t tulee ajettua vuodessa tms.)

                          Kysymys kuuluu: Mitä veikkaatte, onko kytkin ihan loppumetreillä ja leviämässä vai jaksaisko se vielä pari vuotta?
                          Jos kytkin ei luista tai täristä niin anna mennä vaan. Itellä alko ravistelemaan tosi rajusti ja kytkin oli ihan loppu. Vauhtipyörä(kaksoismassa) taas pitää koko ajan meteliä jos on oikein huono.

                          Comment

                          • Warbringer81
                            Newbiemmer
                            • Apr 2020
                            • 1
                            • Espoo

                            E46 325 eml valo syttyy ja ei käynnisty

                            Moi
                            Otsikon mukainen ongelma ilmennyt vaimon -04 compactissa. Korjaantuu ja toimii n.viikon verran kun akun miinus kaapelin irroittaa. Startti pyörii nätisti mutta ei hörähdäkkään. Kaapelin kun käyttää irti niin toimii taas kuin kello monen startin ajan ja noin viikon verran kunnes taas yhtäkkiä jättää käynnistymättä. Kellään kokemusta ko viasta onko nopeaa fixiä vai helpointa viedä testeriin pajalle?
                            Epäilyttää tietty kun edellinen omistaja käyttänyt 95ta ja nyt meidän aikana nuo 3 tankillista mitä keritty tankkaamaan olleet 98ia...

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Ei johdu kyllä polttoaineesta.

                              Vikoodinlukuun aluksi niin on vähän paremmin mahdollisuuksia korjata oikeasta paikasta.

                              Comment

                              • kautsi300
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 214
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Lode59 View Post
                                Tutkittu ja kuunneltu rautapuikon kanssa, en saanut mitään selvyyttä mistä pärinä tulisi. Sisälle resonassiääni kuuluu hyvin, mutta ei konehuoneeseen. Ääni alkaa kun moottori lämpenee. Autolla ajettu 200000 kilsaa. Voisiko tulla muualta kuin ketjusta?
                                E46 pakoputken ensimmäinen kannake laatikon vieressä, taitaa olla aika yleinen pärisijä. Ainakin omaan kolmeen korjannut sen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎