Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2712
    • .fi

    Originally posted by Jiberish View Post
    Tietääkö kukaan minkälaisella/kokoisella vastuksella voi ”ohittaa” akun plus kaapelissa olevan airbagin paukun? Pitäis saada pikaisesti airbag valo pois,mutta mistään ei tunnu löytyvän tuota kaapelia kohtuu hintaan
    Jos olisit säännöt lukenut, niin tietäisit ettei sovi täällä edes kysyä.

    Mikä on sitte "kohtuu hintaan" ?
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 246
      • Kerava

      Originally posted by terapia View Post
      316 N42B18A Öljynsuodatinkotelon kyljessä oleva "öljynlauhdutuin".
      Voiko lauhduttimen ja öljynsuodatinkotelon välinen tiivite vuotaa "sisäänpäin"? Eli siis voiko sitä kautta mennä öljyä jäähdytys nesteeseen?:think
      Ei -> Se tiiviste on pelkästään öljykierron puolella. Sen voi siis vaihtaa ilman että jäähynesteitä tarvii lotrata/ilmailla. Onkohan lauhdutin on halki ja onko vuoto varmasti rajattu sinne?
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • terapia
        Newbiemmer
        • Sep 2020
        • 29
        • Joensuu

        Morjes,vm 03 e46 316 n42. Mistä löytää sen lamdan mikä säätelee Bank 1 seoksia (1-2syl). Näissä ilmeisesti 4 lamdaa. Onko se jompi kumpi ennen kattia heti pakosarjan jälkeen? Jos on niin kumpi:think

        Comment

        • Lundersson
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2009
          • 246
          • Kerava

          Originally posted by terapia View Post
          Morjes,vm 03 e46 316 n42. Mistä löytää sen lamdan mikä säätelee Bank 1 seoksia (1-2syl). Näissä ilmeisesti 4 lamdaa. Onko se jompi kumpi ennen kattia heti pakosarjan jälkeen? Jos on niin kumpi:think
          Säätölambda aina ensimmäisenä ennen kattia, katin mittauslambda katin jälkeen. Yleensä 6 cyl on 1 säätölambda / 3 sylinteriä - näissä nelareissa on yksi. Tämä kyseessä oleva lambda löytynee aika tasan auton alta ~20cm vaihdekepin edessä.
          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
          ex 325 e30, 316ti e46

          Comment

          • terapia
            Newbiemmer
            • Sep 2020
            • 29
            • Joensuu

            Originally posted by Lundersson View Post
            Säätölambda aina ensimmäisenä ennen kattia, katin mittauslambda katin jälkeen. Yleensä 6 cyl on 1 säätölambda / 3 sylinteriä - näissä nelareissa on yksi. Tämä kyseessä oleva lambda löytynee aika tasan auton alta ~20cm vaihdekepin edessä.
            Näissä n42/n46 on 4 lamdaa. 1 ja 4 pytyiältä pakosarja yhdityy ja päättyy etukattiin. Ja 2,3 sylintereitlä vastaavasti.
            Molempien kattien edessä lamdat, ja kattien jälkeen lamdat. Eli kumpi etulamda säätelee 1 bakkia (1-2 syl).
            Ehkä molemmat ennen kat?:O
            Last edited by terapia; 28-09-2020, 08:38.

            Comment

            • Razak
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 11
              • Kymi

              E46 325i M sport 2 Touring -03 akku tyhjä ja ovet lukossa.

              Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|

              Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?

              Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...

              Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!

              Comment

              • BiltemaMotorWork
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2013
                • 460
                • Joensuu

                Originally posted by Razak View Post
                Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|

                Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?

                Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...

                Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
                Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.

                Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.

                Comment

                • Razak
                  Newbiemmer
                  • Jan 2012
                  • 11
                  • Kymi

                  Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                  Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.

                  Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.

                  Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta. Hmm en oikein tiedä tuosta maskisäleikön sisään lyönnistä, kun mitä kuvia mm. googlesta selailin niin tuntuu, että yhdessäkään ei ole edes samassa kohtaa pellin nosto "vipu". Tiedä häntä onko tuossa -03vm M sport 2 faceliftissä jtn eroa normi e46? Eli tuo pellin vipu joka maskista tulee on tossa aikalailla oikeassa laidassa (edestä katsottuna). Kun kuvissa mitä kattelin näyttää olevan monessa enemmän keskellä/vasemmassa laidassa oikeanpuoleisessa säleikössä (jälleen edestä katsottuna).

                  Merkkiliikkeeseen itseasiassa kahteen soitettua asiasta (eli juurikin pellin aukaisusta niin sieltäkin tuli suoraan, että ihan turhaan särjet niitä, kun pitäisi saada auto nosturille ja purkaa alakautta lukkojen/vaijerien suojat edestä, että onnistunee tuo pellin avaus). :S

                  Stna mun puolesta voisin vaikka hinauttaa samantien korjaamolle, mutta sekin kun tahtonee olla suht vaikeaa, kun autossa on coilit ja suhteellisen tontissa ja vaihde päällä... Ja toki rattilukossa niin tiedä sitten, kun hinurilta kysyin, että onnistuuko perä ilmassa vetää lavetille kosla niin menikin vaikeammaksi ja saada se sieltä vielä pois..... Kun tokaisin tuon korkeuden eli 9cm puskurista maahan ihan vaakatasossa kun ollaan vielä.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
                    Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.

                    Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.

                    Merkkiliikkeelle on turha soitella näistä asioista. Ei heidän nykyiset asentajat niin paljon tunne vanhempia malleja, ja toisaalta heidän intresseissä ei ole neuvoa, miten autoon pääsee helposti sisään ilman avainta.
                    Last edited by jluoma; 01-10-2020, 20:02.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      Originally posted by jluoma View Post
                      Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
                      Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.

                      Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
                      Kuinka niin työläämpi? Eikö siellä ole ihan pistokkeet sitä varten, että voipi ladata/antaa apuvirtaa?


                      Sisälle kun autoon pääsee, niin voi vaikka avata sen konepellin...
                      Erääseen vastaavaan tapaukseen möin takaoven isomman lasin. Lienee helpoimpia vaihdettavia.
                      Last edited by MPV; 01-10-2020, 21:56.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Kattelin äsken oman coupen konepellin avausta munuaisen kautta ja kyllä taitaa jäädä ilman puukkosahaa sieltä avaamatta :think

                        Taitaa olla helpoin ja halvin yllä mainittu takaikkunan poksauttaminen ja siitä ovet auki, konepelti ylös ja virrat konehuoneeseen.

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1271
                          • Kajjjaani

                          Mitään hajottamatta ei taida onnistua, tuossa pari tapaa:

                          https://youtu.be/m0Pxt9N8228

                          https://youtu.be/XHn9-oFWcpA
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Razak
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 11
                            • Kymi

                            Originally posted by alpine3 View Post
                            Mitään hajottamatta ei taida onnistua, tuossa pari tapaa:

                            https://youtu.be/m0Pxt9N8228

                            https://youtu.be/XHn9-oFWcpA

                            Kiitos paljon neuvoista kaikille! Täytyy ihmetellä vkl aikana tuota peltiä, jos se sieltä aukeisi minimi vahingoilla. Mitenkäs tuo takaikkunan vetäminen 90kg tupla imukupilla? Meinaa on sitä ainakin, joskus tullu imukuppi metodilla noita ikkunoita vedettyä ilman vahinkoa alas jostain sunnyn/626, kun amiksessa autopuoli tuli käytyä reilu 10v sitten. Onko kukaan tällä metodilla onnistunut pääsemään sisälle e46 tai johonkin saman ikäluokan malleihin? Infoa kuulisin mieluisasti! Kuitenkin, kun takana on vielä käsiveivi eikä sähköikkunat niin ihmetellyt, kun ei tuosta ole lainkaan kukaan kirjotellut. Jollain makaa varmasti, joku varaosa lotjake pihalla niin käykää ihmeessä kokeilemassa, jos ei niin väliä enää nouseeko ikkuna veivistä/saako koko paskaa mahollisesti auki noin.

                            HUOM. Jos vkl aikana mahdollisesti, joku foorumilainen kuka ON AVANNUT/tietää varmasti miten pelti aukeaa minimi vahingoilla ja olisi Lappeenrannan lähettyvillä niin pistä YV tulemaan! Toki maksan X summan ilomielin, kun saisi nyt vaan auton nopiaan ajoon tuosta! Ei kärsisi 180tkm rullattua erittäin siistissä kunnossa olevaa alkaa särkemään, JOS kenties läheltä löytyy osaava kaveri tämmöiseen ongelmaan. Kiitos ja kumarrus.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by Razak View Post
                              Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta.
                              Koita nyt vielä pitää ulkokahva ulosvedettynä kun kierrät avainta lukkosylkässä 90 astetta vastapäivään. Tai sitten kierrät ensin avaimen vastapäivään, pidät siellä ja vedät ulkokahvasta. Jotenkin näin aukee ainakin e39:n ovilukko kuolleen akun kanssa.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Teodors
                                Newbiemmer
                                • Oct 2020
                                • 3
                                • Lahti

                                Sumarien pidikkeet

                                Olisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎