Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by WwillieE View Post
    Akku on vaihdettu äskettäin niin siinä ei pitäisi olla vikaa.

    Kovasti se akkuvialta haisee. Entäs virtalukon pohja? Voi aiheuttaa vastaavia ongelmia eikä ole pahan hintainen.



    Jos ei virtalukon pohja, onko lepovirtaa mitattu? Jos joku moduli ei uinahdakaan niin kuluttaa äkkiä akun rajoille. Katso esim vanhahko mutta hyvä E38 troubleshooting: KLIK.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by 0vbie View Post
      -02 320D mikä on minimi rail paine että lähtee käyntiin? Jonkin verran näytti vuotavan ruikkareiden ympärillä, inpa näytti että rail painen nousee nopeasti 200 bariin ja kun vähän sahannut niin peak 285 bar. Antaako tästä koodin myös jos ei riittävä?

      Ongelma on ettei auto lähde käyntiin, nokka anturi pimeenä mikä lienee isoin syy. Ostettu käyntivikaisena, oli toiminut ongelmitta kunnes ei lämpinä lähtenyt käyntiin enää, sen jälkeen kuollut. Startti toimii ja muutenkaan ei anna muita koodeja kuin nokka anturi, pari hehkua ja "elektrischer zuheirer"..
      En nyt ihan varmaksi sano riittikö tuo paine käynnistymiseen. Itse testaisin bräkleeniin avustuksellä käynnistää. Saisi testattua onko moottori muuten kunnossa ilman vaihtoa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • WwillieE
        Newbiemmer
        • Mar 2020
        • 4
        • Kuopio

        Originally posted by MNi View Post
        Kovasti se akkuvialta haisee. Entäs virtalukon pohja? Voi aiheuttaa vastaavia ongelmia eikä ole pahan hintainen.



        Jos ei virtalukon pohja, onko lepovirtaa mitattu? Jos joku moduli ei uinahdakaan niin kuluttaa äkkiä akun rajoille. Katso esim vanhahko mutta hyvä E38 troubleshooting: KLIK.

        Tänään vaihdoin uuden virtalukon pohjan, ei vaikuttanut asiaan:think Lepovirtaa ei ole mitattu mutta akun jännite oli 12.5 eli pitäisi olla suht täysi.

        Comment

        • Ändy
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 10
          • Laihia

          Originally posted by Wespa View Post
          Todennäköisesti katsuri ei noita huomaa, mutta kyllähän se hylsyn paikka olisi jos sattuisi huomaamaan.
          Egr deletekit on semmonen, missä kaikki jää normaalisti paikalleen, suora putki voi olla siinä ja siinä, näkeekö sitä pellien välistä.
          Mutta kuinkas päästömittaus??

          Comment

          • miikka97
            BTCF Member
            • Aug 2018
            • 45
            • Varkaus

            startin heräte

            Eli tuli tuossa vaihdettua surullisen kuuluisan N42 tilalle M54 moottori. Nyt on ongelmana startin herätevirta. Eli avaimesta käännettäessä startti ei pyöri, mutta kun vetää akulta herätteen niin hörähtiää tulille ja käy nätisti. Moottori on johtosarjoineen nelivetoisesta automaatista. Auto on vm 2002 ja moottori on 2001 loppupuolella valmistetusta autosta. Tuleeko näissä heräte ews boxilta? Vinkkejä kaivataan miten saisi avaimesta käymään. Akkukin on tekniikan luovuttajassa peräkontissa ja potilaassa taas konehuoneessa jos tällä merkitystä. Edit: Auto on alunperin manuaali ja on tekniikan luovuttajasta poiketen edelleen manuaali takaveto. Moottorinohjaus on silti automaatista.
            Last edited by miikka97; 28-03-2020, 04:43.
            E46 318i M54B30

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by miikka97 View Post
              Eli tuli tuossa vaihdettua surullisen kuuluisan N42 tilalle M54 moottori. Nyt on ongelmana startin herätevirta. Eli avaimesta käännettäessä startti ei pyöri, mutta kun vetää akulta herätteen niin hörähtiää tulille ja käy nätisti. Moottori on johtosarjoineen nelivetoisesta automaatista. Auto on vm 2002 ja moottori on 2001 loppupuolella valmistetusta autosta. Tuleeko näissä heräte ews boxilta? Vinkkejä kaivataan miten saisi avaimesta käymään. Akkukin on tekniikan luovuttajassa peräkontissa ja potilaassa taas konehuoneessa jos tällä merkitystä. Edit: Auto on alunperin manuaali ja on tekniikan luovuttajasta poiketen edelleen manuaali takaveto. Moottorinohjaus on silti automaatista.
              Se ei varmaan nyt tiedä vaihteen asentoa ja sen takia ei anna startata.
              Ecuun kannattaa varmaakin joka tapauksessa manuaalin ohjelmisto vaihtaa.

              Comment

              • Sami_R
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 276
                • Kurikka

                ECU:n vaihto

                Jos autoon vaihtaa moottorinohjausyksikön niin tarviiko tehdä mitään koodailuja vai meneekö ihan "plug and play"?

                Potilas on vm.2004 316i.
                BMW F11 520d -11
                MINI Cooper D -11
                BMW E90 318i -11
                BMW E90 318i -06

                Ex:
                BMW E46 316i -04
                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                E46 325iA -03
                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Miksi se ecu pitäisi vaihtaa? Ei mene plug&play, koska ajonesto.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • miikka97
                    BTCF Member
                    • Aug 2018
                    • 45
                    • Varkaus

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Se ei varmaan nyt tiedä vaihteen asentoa ja sen takia ei anna startata.
                    Ecuun kannattaa varmaakin joka tapauksessa manuaalin ohjelmisto vaihtaa.
                    Joo tää kävi mielessä. Tuo ohjelmiston vaihto varmaa auttais tohon starttaus ongelmaan?
                    Edit: Tuli tutkisteltua, niin tarvitsen ilmeisesti myös manuaalivaihteiston johtosarjan, kun tuo N42 vaihteiston johtosarja ilmeisesti erilainen.
                    Last edited by miikka97; 28-03-2020, 16:20.
                    E46 318i M54B30

                    Comment

                    • Sami_R
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 276
                      • Kurikka

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Miksi se ecu pitäisi vaihtaa? Ei mene plug&play, koska ajonesto.
                      Ostin auton tällaisena, että joku oli yrittänyt metsästää vikaa miksei lähde käyntiin. Alkuperäinen ecu oli "revitty" auki ja nyt tilalla on käytetty varaosa ECU. En tiedä saisiko tuosta alkuperäisestä vielä ehjättyä toimivaa? Varsinainen vika löytyi kuitenkin ihan muualta. Nyt pitäis keksiä mitä näiden ECUjen kanssa tekee kunhan pääsee projektissa siihen vaiheeseen.
                      BMW F11 520d -11
                      MINI Cooper D -11
                      BMW E90 318i -11
                      BMW E90 318i -06

                      Ex:
                      BMW E46 316i -04
                      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                      E46 325iA -03
                      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Sami_R View Post
                        Ostin auton tällaisena, että joku oli yrittänyt metsästää vikaa miksei lähde käyntiin. Alkuperäinen ecu oli "revitty" auki ja nyt tilalla on käytetty varaosa ECU. En tiedä saisiko tuosta alkuperäisestä vielä ehjättyä toimivaa? Varsinainen vika löytyi kuitenkin ihan muualta. Nyt pitäis keksiä mitä näiden ECUjen kanssa tekee kunhan pääsee projektissa siihen vaiheeseen.
                        Kloonauta se auton alkuperäinen ecu siihen varaosa ecuun. Aj tech osaa hoitaa kyllä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • WwillieE
                          Newbiemmer
                          • Mar 2020
                          • 4
                          • Kuopio

                          Originally posted by WwillieE View Post
                          Joo elikkä sattuisiko täällä olemaan E46 Gurua joka tietäisi mikä mahtaa olla vikana M3 2002.:think


                          Autossa on iso navi näyttö ja harman kardon audiosysteemit.

                          Ongelmana on että Mittariston vilkut, tausavalo, sumarit, pitkät valot, ja aukinaisten ovien valo ei toimi mutta ulkoapäin kaikki valot toimii normaalisti.
                          Samoin navigaattorin näyttö on pimeänä eikä mitään kuulu kaiuttimista.
                          Myös keskuslukitus ei toimi välillä avaimesta.

                          Olen yrittänyt löytää vikaa irroittamalla kaikki laitteet yksitellen mitkä voi aiheuttaa häiriötä (valomoduuli, radio, mittaristo, takakontin naviboxi ja cd vaihdin). K-väylän jännite on mitattu että näyttää 12 volttia. Akku on ladattu täyteen mutta ei vaikuttanut asiaan. Myös olen kokeillut irroittaa akun kengän ja pitää auton virrattomana päivän mutta tämäkää ei auttanut.



                          Välillä ongelma häviää ja kaikki toimii normaalisti mutta sitten saattaa yhtäkkiä kaikki mennä jumiin ( radio jää kuulumaan mutta navi näyttö jäätää paikalleen ja mitään ei saa säädettyä)

                          Onko tähän kellään neuvoja mitä voisin kokeilla vielä tehdä? Ja kysyisin vielä että onkohan kuopiossa mitään bemari tietäjää joka voisi pistää tuon piuhan päähän ja diagnosoida mistä vika johtuu?

                          Comment

                          • Henripe
                            Newbiemmer
                            • Nov 2018
                            • 4
                            • PIEKSÄMÄKI

                            Terve.
                            Inpa antaa koodia 279c cdkets - control heater cooler. Onko lämppärin vesiventtiilissä vikaa vai koneen termostaatissa?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Henripe View Post
                              Terve.
                              Inpa antaa koodia 279c cdkets - control heater cooler. Onko lämppärin vesiventtiilissä vikaa vai koneen termostaatissa?
                              Jos tuon on moottorinohjaukselta luettu, niin muistaakseni tulee siitä ettei termarin lämmitysvastus on rikki tai piuha irti/huono kosketus tms.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Tka330
                                Newbiemmer
                                • Apr 2020
                                • 14
                                • Jepua

                                E46 aibag valo. Ei yhteyttä

                                Moi. Niinkun otsikos sanoo ja mikä on vissiin aika tavalinen vika näis e46, niin mulla palaa airbag valo. Vikakoodeja yritetty lukea carly sekä inpalla. Carly ei anna koodeja, ja inpalla ei pääsyt airbag systeemiin. Samalla inpalla on ennen päästyt muihin e46 airbag systeemiin mutta ei tähän.*
                                Eli mikä voi olla syy tähän että ei päästä sisään systermiin. Onko airbagin yksikkä rikki? Vai voiko vika olla muualla?*

                                Auto bmw e46 330d-01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎