Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3269
    • Siuntio

    Originally posted by Rhodry View Post
    Kävin tossa edelliseltä omistajalta hakemassa vanhat nokan anturit ja kampiakselin anturin. Kuulemma siis tätä vikaa ei ollu ennen sen kampianturin vaihtoa, joten testaan nyt noilla orkkisantureilla.
    Kampiakselin anturihan se oli vikana. Vaihdoin tänään ton vanhan takas ja kävin koeajolla, töistä Nurmijärvelle ja takas (~40km), ei valoa. Ajoin kotiin sitte Porvoon motaria että pystyy mahdollisimman pitkään ajamaan yli 120, ei valoa. Pitää huomenna laittaa Autokeskukselle viestiä että saisko niiltä miten nopeesti uuden, meiltä tilatessa menis ens tiistaille vasta.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Rhodry View Post
      Kampiakselin anturihan se oli vikana. Vaihdoin tänään ton vanhan takas ja kävin koeajolla, töistä Nurmijärvelle ja takas (~40km), ei valoa. Ajoin kotiin sitte Porvoon motaria että pystyy mahdollisimman pitkään ajamaan yli 120, ei valoa. Pitää huomenna laittaa Autokeskukselle viestiä että saisko niiltä miten nopeesti uuden, meiltä tilatessa menis ens tiistaille vasta.
      Hieno homma kun löytyi. Kyllä nuo tarvikeanturit ihan oikeasti kannattaa jättää kauppaan.

      Comment

      • truibeli
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 188
        • btcf

        2004 vuojen 320d touring 6v manuaali.
        Pakoputki ilmeisesti vuotaa joustoputkesta.Osaisko joku heittää lonkalta tai muistilta minkälainen/mittainen tötterö sinne kuuluu?:think
        Näkyy esim.Autodocilta saavan erimittasia.
        Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Rhodry View Post
          Kampiakselin anturihan se oli vikana. Vaihdoin tänään ton vanhan takas ja kävin koeajolla, töistä Nurmijärvelle ja takas (~40km), ei valoa. Ajoin kotiin sitte Porvoon motaria että pystyy mahdollisimman pitkään ajamaan yli 120, ei valoa. Pitää huomenna laittaa Autokeskukselle viestiä että saisko niiltä miten nopeesti uuden, meiltä tilatessa menis ens tiistaille vasta.
          Minkäs takia se anturi pitää uusia, jos nyt sillä alkuperäisellä toimii? Monissa autoissa on paaliin asti se alkuperäinen anturi. Hyvä kun selvisi vika. Tämän takia itse en hirveän innokas ole tarvikeanturien suhteen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3269
            • Siuntio

            Originally posted by HTK12 View Post
            Minkäs takia se anturi pitää uusia, jos nyt sillä alkuperäisellä toimii? Monissa autoissa on paaliin asti se alkuperäinen anturi. Hyvä kun selvisi vika. Tämän takia itse en hirveän innokas ole tarvikeanturien suhteen.
            Tää kuulemma sillon tällön herjaa jotain jonka takia se on alunperin vaihdettu.
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • Forsberg
              Newbiemmer
              • Oct 2017
              • 4
              • Kouvola

              E46 320i -02

              Osaisko kukaan kertoa että minkälainen perä istuu suoraan tuonne minun bemariin, moottorihan on 2.2 M54 jos sillä merkitystä.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Forsberg View Post
                Osaisko kukaan kertoa että minkälainen perä istuu suoraan tuonne minun bemariin, moottorihan on 2.2 M54 jos sillä merkitystä.
                Eikös tuollaisessa ole typ 188k ja jokin 3,38 välitys manuaalissa.
                Onko E46:tta typ 168k:lla vielä 320:ssä?

                Varmaankin fiksuinta on tarkistaa mitä siellä alla on jos olet vaihtamassa kokonaan toiseen.

                Comment

                • axxu-
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 7
                  • turku

                  Originally posted by aae30 View Post
                  No se on sitten rikkinäisen korkin vika, jos paisari hajoaa.
                  Toimenpide sulla listattuna about kuten itsekin ilmannut,
                  pl. en ole ikinä paisarista kyllä nestettä pois ottanut missään vaiheessa ilmausta.
                  Testasin nyt tuon saman prosessin ja en ottanut mitään nestettä pois. Edelleen valo syttyy vähän sen jälkeen kun termarin avauslämpö saavutettu. Jäähtymisen jälkeen nesteen pinta oli jonkun verran laskenut mutta silti reilusti MAX tason yläpuolella.

                  Originally posted by alpine3 View Post
                  Jos ymmärsin tuon oikein niin et ole käynnistänyt moottoria sen jälkeen kun järjestelmä on tullut täyteen termostaatin "etupuolelta" kiertovesipumpun avulla? Sen jälkeen pitäisi käynnistää moottori, odottaa kun termostaatti aukeaa ja jatkaa järjestelmän täyttämistä. Tuo piripintaan täyttäminen koskee juurikin tuota tilannetta, kun termostaatti ei ole vielä auennut.

                  Älä ota sieltä paisarista nestettä pois järjestelmän lämmetessä, se kyllä laskee äkkiä kun sammutat moottorin. Ajat ilmauksen jälkeen auton lämpimäksi ja seuraavana aamuna moottorin ollessa kylmä tarkastat nestemäärän.

                  Pikaisesti netistä katsottuna M43TU moottorin normaali käyntilämpötila on 90-95 celsiusastetta, joten hieman lämpimänä se on käynyt.
                  Tossa on tosiaan 105c termari niin aina ne lämmöt on tuolla 100c pinnassa pyörineet. Jos auton antaa lämmetä tuonne termarin aukeamispisteeseen asti korkki auki niin eikö ne nesteet kiehahda jo siinä vaiheessa kun ei ole painetta järjestelmässä?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    Originally posted by axxu- View Post
                    Testasin nyt tuon saman prosessin ja en ottanut mitään nestettä pois. Edelleen valo syttyy vähän sen jälkeen kun termarin avauslämpö saavutettu. Jäähtymisen jälkeen nesteen pinta oli jonkun verran laskenut mutta silti reilusti MAX tason yläpuolella.



                    Tossa on tosiaan 105c termari niin aina ne lämmöt on tuolla 100c pinnassa pyörineet. Jos auton antaa lämmetä tuonne termarin aukeamispisteeseen asti korkki auki niin eikö ne nesteet kiehahda jo siinä vaiheessa kun ei ole painetta järjestelmässä?
                    Anturivika ?

                    Miksi pitäisi käyttää kuumaksi korkki auki ?

                    Comment

                    • axxu-
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 7
                      • turku

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Anturivika ?

                      Miksi pitäisi käyttää kuumaksi korkki auki ?
                      Anturi toimii muuten ihan normaalisti. Voiko olla että kuumana vain reistailee?

                      Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by axxu- View Post
                        Anturi toimii muuten ihan normaalisti. Voiko olla että kuumana vain reistailee?

                        Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.
                        Tuo ei toimi kun järjestelmässä on se reilun 100 asteinen termari. Se kiehahtaa ennen kuin termari aukeaa.

                        Toimiiko siinä sähköinen pumppu?

                        Comment

                        • axxu-
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 7
                          • turku

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Tuo ei toimi kun järjestelmässä on se reilun 100 asteinen termari. Se kiehahtaa ennen kuin termari aukeaa.

                          Toimiiko siinä sähköinen pumppu?
                          Tuossa ei taida olla muuta kuin mekaaninen pumppu.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by axxu- View Post
                            Anturi toimii muuten ihan normaalisti. Voiko olla että kuumana vain reistailee?

                            Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.
                            Yli 100c termarin kanssa ei parane sitä paisaria avata kun kone on lämmin. Kun ei enää tule ilmaa paisariin korkki kiinni ja aja lämpimäksi. Seuraavana aamuna sitten nestetason tarkistus.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen.. piti ihan kelata taaksepäin..

                              M43:seen tein sen hieman hardcore tavalla. Ensin täytetään se mikä menee ja sitten ajoon, loput jäähdytysnesteet mukaan. Aina kun se valo syttyy jäähdytysnesteen vähyydestä, niin auto seis ja ensin ilmausruuvi auki, sitten kun pihinä lakkaa niin sitten korkin voi avata hanska kädessä ja lisätä nestettä. Muutaman kerran kun toistaa niin valmis. M54:seen tehnyt tuolla aiemmin mainitulla tavalla jossa lopuksi otetaan liikoja pois.
                              Last edited by jluoma; 30-07-2020, 22:23.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Yli 100c termarin kanssa ei parane sitä paisaria avata kun kone on lämmin. Kun ei enää tule ilmaa paisariin korkki kiinni ja aja lämpimäksi. Seuraavana aamuna sitten nestetason tarkistus.
                                Olen M57 ja M54 ilmannut näin;

                                Keula ylämäkeen, kone sammuksissa ilmaruuvi auki ja täyttö niin pitkään kuin ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä, tästä vielä paisari korkkiin asti täyteen. Kone käyntiin ja seuraa lämpöjä ja että paisarin pikkureiästä suihkuaa koko ajan. Lämppärin säätimet 32C koko operaation. Kun kone lämmin ja paisarissa pinta hieman vajunnut korkki kiinni ja 20-30km lenkki vaihtelevilla nopeuksilla salavalikosta lämpöjen keikkumista seuraamalla.

                                Aamulla kylmänä tarkastus. Yleensä ei ole tarvinnut ottaa pois eikä lisätä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎