Originally posted by Rhodry
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
-
-
Originally posted by Rhodry View PostKampiakselin anturihan se oli vikana. Vaihdoin tänään ton vanhan takas ja kävin koeajolla, töistä Nurmijärvelle ja takas (~40km), ei valoa. Ajoin kotiin sitte Porvoon motaria että pystyy mahdollisimman pitkään ajamaan yli 120, ei valoa. Pitää huomenna laittaa Autokeskukselle viestiä että saisko niiltä miten nopeesti uuden, meiltä tilatessa menis ens tiistaille vasta.
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostKampiakselin anturihan se oli vikana. Vaihdoin tänään ton vanhan takas ja kävin koeajolla, töistä Nurmijärvelle ja takas (~40km), ei valoa. Ajoin kotiin sitte Porvoon motaria että pystyy mahdollisimman pitkään ajamaan yli 120, ei valoa. Pitää huomenna laittaa Autokeskukselle viestiä että saisko niiltä miten nopeesti uuden, meiltä tilatessa menis ens tiistaille vasta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMinkäs takia se anturi pitää uusia, jos nyt sillä alkuperäisellä toimii? Monissa autoissa on paaliin asti se alkuperäinen anturi. Hyvä kun selvisi vika. Tämän takia itse en hirveän innokas ole tarvikeanturien suhteen.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Forsberg View PostOsaisko kukaan kertoa että minkälainen perä istuu suoraan tuonne minun bemariin, moottorihan on 2.2 M54 jos sillä merkitystä.
Onko E46:tta typ 168k:lla vielä 320:ssä?
Varmaankin fiksuinta on tarkistaa mitä siellä alla on jos olet vaihtamassa kokonaan toiseen.
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostNo se on sitten rikkinäisen korkin vika, jos paisari hajoaa.
Toimenpide sulla listattuna about kuten itsekin ilmannut,
pl. en ole ikinä paisarista kyllä nestettä pois ottanut missään vaiheessa ilmausta.
Originally posted by alpine3 View PostJos ymmärsin tuon oikein niin et ole käynnistänyt moottoria sen jälkeen kun järjestelmä on tullut täyteen termostaatin "etupuolelta" kiertovesipumpun avulla? Sen jälkeen pitäisi käynnistää moottori, odottaa kun termostaatti aukeaa ja jatkaa järjestelmän täyttämistä. Tuo piripintaan täyttäminen koskee juurikin tuota tilannetta, kun termostaatti ei ole vielä auennut.
Älä ota sieltä paisarista nestettä pois järjestelmän lämmetessä, se kyllä laskee äkkiä kun sammutat moottorin. Ajat ilmauksen jälkeen auton lämpimäksi ja seuraavana aamuna moottorin ollessa kylmä tarkastat nestemäärän.
Pikaisesti netistä katsottuna M43TU moottorin normaali käyntilämpötila on 90-95 celsiusastetta, joten hieman lämpimänä se on käynyt.
Comment
-
-
Originally posted by axxu- View PostTestasin nyt tuon saman prosessin ja en ottanut mitään nestettä pois. Edelleen valo syttyy vähän sen jälkeen kun termarin avauslämpö saavutettu. Jäähtymisen jälkeen nesteen pinta oli jonkun verran laskenut mutta silti reilusti MAX tason yläpuolella.
Tossa on tosiaan 105c termari niin aina ne lämmöt on tuolla 100c pinnassa pyörineet. Jos auton antaa lämmetä tuonne termarin aukeamispisteeseen asti korkki auki niin eikö ne nesteet kiehahda jo siinä vaiheessa kun ei ole painetta järjestelmässä?
Miksi pitäisi käyttää kuumaksi korkki auki ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostAnturivika ?
Miksi pitäisi käyttää kuumaksi korkki auki ?
Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.
Comment
-
-
Originally posted by axxu- View PostAnturi toimii muuten ihan normaalisti. Voiko olla että kuumana vain reistailee?
Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.
Toimiiko siinä sähköinen pumppu?
Comment
-
-
Originally posted by axxu- View PostAnturi toimii muuten ihan normaalisti. Voiko olla että kuumana vain reistailee?
Tuossa ylläolevassa vastauksessa sanottiin että antaa lämmetä niin kuumaksi että termari aukeaa ja samalla lisätä nestettä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen.. piti ihan kelata taaksepäin..
M43:seen tein sen hieman hardcore tavalla. Ensin täytetään se mikä menee ja sitten ajoon, loput jäähdytysnesteet mukaan. Aina kun se valo syttyy jäähdytysnesteen vähyydestä, niin auto seis ja ensin ilmausruuvi auki, sitten kun pihinä lakkaa niin sitten korkin voi avata hanska kädessä ja lisätä nestettä. Muutaman kerran kun toistaa niin valmis. M54:seen tehnyt tuolla aiemmin mainitulla tavalla jossa lopuksi otetaan liikoja pois.Last edited by jluoma; 30-07-2020, 22:23.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostYli 100c termarin kanssa ei parane sitä paisaria avata kun kone on lämmin. Kun ei enää tule ilmaa paisariin korkki kiinni ja aja lämpimäksi. Seuraavana aamuna sitten nestetason tarkistus.
Keula ylämäkeen, kone sammuksissa ilmaruuvi auki ja täyttö niin pitkään kuin ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä, tästä vielä paisari korkkiin asti täyteen. Kone käyntiin ja seuraa lämpöjä ja että paisarin pikkureiästä suihkuaa koko ajan. Lämppärin säätimet 32C koko operaation. Kun kone lämmin ja paisarissa pinta hieman vajunnut korkki kiinni ja 20-30km lenkki vaihtelevilla nopeuksilla salavalikosta lämpöjen keikkumista seuraamalla.
Aamulla kylmänä tarkastus. Yleensä ei ole tarvinnut ottaa pois eikä lisätä.
Comment
-
Comment