Kaverilla 300tkm ajettu e46 330d, kytkin yhtäkkiä ei enää irrota vaikka poljintuntuma normaali, ei tiputa nesteitä. Onko tuosta SAC kytkimestä vain loppunut kytkinlevystä tavara/säätövara lopullisesti vai? Katsoin että aika löysänä ainakin nuo säädön jouset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Kokemuksia takaveto E46 coilien asennuksesta IX:ään?
Tämän mukaan pitäisi mennä kiinnitysreikien kohdistamisella, mutta onko kellään käytännön kokemusta täällä?
Any and all suspension and coilover discussion goes here. Talk about how to get where you want to be.
IX:ään on niin huono valikoima coileja, että tuo vaihtoehto kiinnostaisi. :think///BMW M550d LCI
Comment
-
-
Sytytystulat
Hei! 316 n42 kone. Ajattelin vaihtaa sytytystulpat moottoriin.
Paikallisesta liikkeestä löytyi 3kpl NGK BKR6EQUP ja 1kpl
BOSCH FGR7DQP tulppia. Ruuvvasin nuo koneeseen.
Kysymys kuuluu että ei ole vamraan vaikutusta kun yksi tulppa on erillainen?
Katselin tulppien lämpötaulukoita niin Boschin 7 vastaa NGK:n 6:sta.
Ja molemmissa on 4 kärkeä. Joten käytännössä sama tulppa mutta eri merkki? :think Lisäksi molepia myydään Motonetissa N42 mottiin.
Kone käy siis todella hyvin, ei sen puoleen. Jäi vain mitityttämään. Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTuota ngk:ta on joensuun motonetissa 12 kpl ja boschia laatikkokaupalla, miksi et sieltä ostanut ? Asiaan, mielestäni ei haittaa vaikka yksi on eri merkkiä.
Niinpä olikin kaveri oli käynyt ostamassa tulptat.. Mietä lie haahuillut.
Mutta kiitos! Laitetaan samaan viestiin kyssäri.
Onko kellään tietoa olisiko Joensuun alueella autokorjaamoita keillä olisi savukonetta? imuvuotojen etsintään. Olen monia kertoja suihkutellut brak cleaneria joka paikkaan, eikä sillä ainakaan ole löytänyt.
Laiha seos on vaivannut 3kk ja paljon on vaihdettu ja tutkittu mitään ei löydy.. Välillä sytyttelee 272c koodia.
Comment
-
-
Originally posted by terapia View PostNiinpä olikin kaveri oli käynyt ostamassa tulptat.. Mietä lie haahuillut.
Mutta kiitos! Laitetaan samaan viestiin kyssäri.
Onko kellään tietoa olisiko Joensuun alueella autokorjaamoita keillä olisi savukonetta? imuvuotojen etsintään. Olen monia kertoja suihkutellut brak cleaneria joka paikkaan, eikä sillä ainakaan ole löytänyt.
Laiha seos on vaivannut 3kk ja paljon on vaihdettu ja tutkittu mitään ei löydy.. Välillä sytyttelee 272c koodia.
Muuttuuko käynti mitenkään jos avaa öljyntäyttökorkin?Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostMuuttuuko käynti mitenkään jos avaa öljyntäyttökorkin?
Käynti notkahtaa mutta ei sammu. Autoon vaihdettu 2kk sitten huohotin + letkut, samalla imusarjan tiivisteet. Ja paljon muuta mm Lamdat, pa-suodarin, pa-pumppu, tulpat jne.. On tiukassa vika..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostTorque pro appi androidiin ja perus bt-obd elm327 palikalla pääsee jo hyvi lukee.
Näkee hyvi lambdan jännitekäyriä ja pitkän ja lyhyen ajan trimmejä.Originally posted by terapia View PostAi pääsee noinkin edukkaasti! pitääpä varmaan ostaa tollanen
Comment
-
-
Originally posted by terapia View PostAi pääsee noinkin edukkaasti! pitääpä varmaan ostaa tollanenOriginally posted by Muurahainen View PostNo näkeehän ne Inpalla
Ai näkee:O en löytäny ainakaan tosta versiosta mikä mulla on.
Pitäs varmaan olla valikossa "Read status"? siellä on kyllä Lamda arvoja mutta ei suoranaisia fueltrimmejä.
Comment
-
-
Originally posted by miikka97 View PostEli sigun auto ja ongelmana kierrosten humppaaminen vapaalla tai kytkin pohjassa rullatessa. Tekee sitä sillointällöin ja jatkuu niin pitkään kun vauhtia on, eli tasaantuu heti kun pysähtyy. Vikakoodeja antaa ainoastaan:
125 E-Luefter
215 Nach-Kat-Sonde, Aktivitaetsueberpruefung BK1 (Sonde 3)
152 Lambdasondenspannung Nach-KAT-Sonde 1
Mistähän voisi johtua?
Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille latausjännitteessä tapahtuu selvä notkahdus varsinkin puhallusteho täysillä (14.2v > 13.0-13.5v)
Laturille jouduin piuhoja vetelemään seuraavan kytkentäkaavion mukaan: https://bmwteka.com/wds/en/e46/8c3b6517
NCSexpertillä sitten mittaristolle: GENERATOR_UEBER_CAN aktiv > nicht_activ. (Tämmöinen ohje löytyi puolan forumilta n42 to m54 swap topicista)
Tänään kokeilin kuormittaa laturia puhallusteho täysillä, pitkät valot ja takalasinlämppäri päällä ja latausjännite olikin enää 12.7v
Moottorin maadoitus ok, ja laturi > akku piuhat ok.
Voisikohan huono laturi aiheuttaa tämmöisiä käyntiongelmiaE46 318i M54B30
Comment
-
Comment