Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatu6o
    BTCF Member
    • Sep 2021
    • 75
    • Uusimaa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    En kai tuota oo millään muulla ajanukkaan kuin 95:lla
    Kävin lukemassa käyttöohjekirjassa ja näin siellä sanottiin. En sitten tiedä onko ero 0, 1 vai 10 hevosvoimaa. Persdynolla en ainakaan tunne eroa tehossa, mutta kulutus on oman empiirisen tutkimuksen mukaan noin litran vähemmän.
    Myös etanolia käsketään välttämään, mutta niinkuin Wespa mainitsi, moni ajaa e85:lla ilman mitään ongelmaa.

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by Tatu6o View Post
      Kävin lukemassa käyttöohjekirjassa ja näin siellä sanottiin. En sitten tiedä onko ero 0, 1 vai 10 hevosvoimaa. Persdynolla en ainakaan tunne eroa tehossa, mutta kulutus on oman empiirisen tutkimuksen mukaan noin litran vähemmän.
      Myös etanolia käsketään välttämään, mutta niinkuin Wespa mainitsi, moni ajaa e85:lla ilman mitään ongelmaa.
      Tuossa yksi artikkeli aiheesta: https://tekniikanmaailma.fi/tm-testa...usta-niukasti/

      Molemmilla polttoaineilla seossuhde pidettiin samana, ja sytytysennakko säädettiin nakutusrajalle, eli korkeampioktaanisen 98 E5:n hyöty tässä suhteessa ulosmitattiin. Koska mittauksissa käytetty ahdettu moottori pystyy hyödyntämään korkeamman oktaaniluvun paremmin, polttoaineiden kulutusero on suurempi kuin vapaastihengittävässä moottorissa.

      Kulutus mitattiin suhteutettuna moottoritehoon, joka kasvaa hieman korkeampioktaanista polttoainetta käytettäessä. Näin tulos on verrattavissa normaaliin ajoon. Tietyn nopeuden ylläpitoon pitää käyttää tietty määrä tehoa.
      Tosin pitää huomioida, että E46:sten aikaan ei noissa polttaineissa tainnut olla etanolia, joten tuo ei päde suoraan ohjekirjan tapaukseen.

      Comment

      • lesentso
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2011
        • 239
        • Iisalmi

        E46:n ohjekirjassa oli myös sama "väh. 91-oktaanista" eli 95-oktaaninen polttoaine pitäisi käydä myös, mutta tosiaan aiemminhan 95:ssä ei ollut etanolia 10 prosenttia, että vakioletkujen kannalta taitanee olla viisain kuitenkin jatkaa ysikasin käyttöä.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          vietärit persuuksiin

          Tämäkin varmaan sata kertaa kysytty/vastattu

          Mitkä jouset käy avoon, siis cabriolet?
          Jos merkitystä niin 330Ci, muta tuolla nyt ei varmaan väliä, ja kyseessä ihan perusalusta.
          Pikaetsinnän perusteella siihen käy mitkä vaan, paitsi Touring, niinkö?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by jaki View Post
            Tämäkin varmaan sata kertaa kysytty/vastattu

            Mitkä jouset käy avoon, siis cabriolet?
            Jos merkitystä niin 330Ci, muta tuolla nyt ei varmaan väliä, ja kyseessä ihan perusalusta.
            Pikaetsinnän perusteella siihen käy mitkä vaan, paitsi Touring, niinkö?
            Kysy merkkiliike t. kl-varaosat, sieltä löytyy alkup. spring table. Epäilen tuota mitkä vaan :think Tai paikalleen menee mutta...

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by jr66 View Post
              Kysy merkkiliike t. kl-varaosat, sieltä löytyy alkup. spring table. Epäilen tuota mitkä vaan :think Tai paikalleen menee mutta...
              ETK:lta löytyikin osanumero 33531095714, jolla löytyy ainakin Bemariosilta M-sport takajouset (jotka käy, myös sedan ja touring), mutta:
              Autossani on 226, eli sport suspension, ei M-sport.
              Onpas tämä nyt hankalaa.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1345
                • pks

                Originally posted by jaki View Post
                ETK:lta löytyikin osanumero 33531095714, jolla löytyy ainakin Bemariosilta M-sport takajouset (jotka käy, myös sedan ja touring), mutta:
                Autossani on 226, eli sport suspension, ei M-sport.
                Onpas tämä nyt hankalaa.
                Eikös tuo sports suspension oo sama, kuin mikä M-sport paketissa on tullut. Kurkkasin, että mun Msport kompostin varustelista mainitsee S226 sports suspension.
                sigpic

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1852
                  • Turku

                  Tulin tuossa vilkaisseeksi realoem:stä ja onpa kumma, että sieltä ei löydy jousille mitään varaosanumeroa. ”No parts found”.

                  Tuo 226 taitaa nopean googlailun perusteella olla juuri 338:n alusta. Ts. Sport alusta 226 on osa M-Sport pakettia 338.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Tulin tuossa vilkaisseeksi realoem:stä ja onpa kumma, että sieltä ei löydy jousille mitään varaosanumeroa. ”No parts found”.

                    Tuo 226 taitaa nopean googlailun perusteella olla juuri 338:n alusta. Ts. Sport alusta 226 on osa M-Sport pakettia 338.
                    realoem:stä ei löydy, mutta ETK.ta kyllä löytyy osanumero.
                    Bemariosat oli tässä hyvä apuri! hienoa palvelua
                    Eli kaveri katsoi jousitaulukosta ja omani on vähän hankala tapaus, koska siinä on CD vaihtaja- valmius, mutta itse asiassa ei ole itse vaihtajaa. Tuollainen laatikkohan pudottaa perää todella alas tarkoittaen eri takajousia.
                    Kahden eri jousen ero oli peräti 1,3 mm, anna mun kaikki kestää.
                    Kaha:lta löytyi varastosta sopivat, niin pääsee ruuvaamaan alle ennen lomamatkaa.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by jaki View Post
                      realoem:stä ei löydy, mutta ETK.ta kyllä löytyy osanumero.
                      Bemariosat oli tässä hyvä apuri! hienoa palvelua
                      Eli kaveri katsoi jousitaulukosta ja omani on vähän hankala tapaus, koska siinä on CD vaihtaja- valmius, mutta itse asiassa ei ole itse vaihtajaa. Tuollainen laatikkohan pudottaa perää todella alas tarkoittaen eri takajousia.
                      Kahden eri jousen ero oli peräti 1,3 mm, anna mun kaikki kestää.
                      Kaha:lta löytyi varastosta sopivat, niin pääsee ruuvaamaan alle ennen lomamatkaa.
                      Jos tämä 1,3 mm on langan paksuus niin kyllä on aivan eri jäykkyys vs. paksu-ohut. On siinä kestämistä...

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Jos tämä 1,3 mm on langan paksuus niin kyllä on aivan eri jäykkyys vs. paksu-ohut. On siinä kestämistä...
                        Ei, vaan jousen PITUUS
                        Lanka on samaa
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • jouni.325
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 2860

                          Saako m52/m54 vaihdettua termostaattii ilman että vaihtaa koko kotelon? Nyt toi oma termostaattii aukee 97 ja haluisin sinne jonku joka aukee aiemmin
                          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                          Myös projekti kertomus fasessa

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by jouni.325 View Post
                            Saako m52/m54 vaihdettua termostaattii ilman että vaihtaa koko kotelon? Nyt toi oma termostaattii aukee 97 ja haluisin sinne jonku joka aukee aiemmin
                            Google löysi pelkkiä termareita ilman koteloa eli ilmeisesti vanhan saa irti kotelosta rikkomatta mitään :think Miksi vaihto kylmempään ?

                            Comment

                            • Wildchild
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2016
                              • 264
                              • Päijät-Häme

                              Pystyy vaihtamaan pelkän termarin. Suosittelen kyllä noita alumiinisia koteloita siihen hommaan (30€ ulkomailta) jos on vanha muovikotelo.
                              Bmw 525iA -02

                              Comment

                              • jouni.325
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 2860

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Google löysi pelkkiä termareita ilman koteloa eli ilmeisesti vanhan saa irti kotelosta rikkomatta mitään :think Miksi vaihto kylmempään ?
                                ei kierrä vesi
                                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                                Myös projekti kertomus fasessa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎