memebuy23buy

E46 Madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jukkae
    replied
    Mulla meni kumit millilleen sinne väliin, tosin laitoin säädön ylös.

Leave a comment:

• Samu_93
    replied
    Jousen säätökiekko alas ja jousen yläpään ja korin väliin pitäis mennä kumi. Eipä tuolla muuta virkaa ole kuin hiljaisemmat renkasmelut hyttiin, joten jos ei meteli haittaa niin jätä pois. Alapäähän se ei tosiaan muistaakseni mahdu, mutta yläpäähän sopii.

Leave a comment:

• junga
    replied
    ta technix

ostinpa tuomosen säädettävän alustan... muuten kaikki meni hyvin, mutta takajouseen ei saa mitenkään sopimaan niitä kumeja ylä ja alapäähän.. kuinka ne on tärkeitä???

Leave a comment:

• Heze.R
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Varmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana. Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?
    Mua kiinnostais sama homma. Joku korkeussäädettävä alusta ois hyvä saada, että tarvittaessa sais auton taas Venäjän reissuille vähän korkeemmaks. Suomessa ja Euroopassa nyt voi ajella vähän matalammallakin tasolla. :thinkIlmajousitusta oon kans miettiny mut mitenhän mahtaa käydä ja saakohan niitä mitenkään säädeltyä niis edullisimmissa sarjoissa?

Oon vaan kuullu et etuvetarit ei välttämättä madallusta kovin kummosesti kestä. Pitääköhän sit kuin hyvin paikkansa? :think

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Ta-tekniksi alla, odotin kyllä jotain aivan paljon paskempaa. Monet puhunu että takapää pompottaa mutta ennoo kyllä huomannu vielä noin 500km ajalla :think

Onkohan porukka muistanu lyhentää nuo pohjaanlyöntikumet takaa kun ne vakiokumet on aivan liian pitkät nuille jousille ja iskareille ja jos makaa niitten päällä niin 100% varmasti pompottaa (kokemus)

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Varmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana. Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?

Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina

1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.

2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa. Tälle vaihtoehdolle tulee hintaa about saman verran edellisen kanssa tai jopa enemmän, sillä Konit ovat suht' kalliit. Lisäksi nykyiset lyhyet koiranluut pitäisi vaihtaa pidempiin.

3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.

4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.

Tässä vielä kuva nykyisestä ajoasennosta.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Onko nuo nelikutosen ta technixit sun muut olleet aina "tupla" korkeusäädöllä vai onko tuo joku uus malli mikä mulle tuli kun voi säätää jousen jäykkyyttä jolloin korkeus tietenkin muuttuu ja sitten vielä alapäässä korkeussäätö.

Jahas taitaa olla kummallakin tavalla tai ainakin googlen kuvahaulla löytyy kumpaakin

Jälimmäinen kaikella järjellä ajateltuna parempi?
    Last edited by jukkae; 27-03-2015, 19:38. Reason: joo

Leave a comment:

• Enoo
    replied
    Terve! Miten onko kellään kokemuksia tuosta korkeus/jäykkyys säädettävästä v-maxxin xxtreme alustasta? Kuulisin mielellään mielipiteitä!

Leave a comment:

• jarkko520
    replied
    Originally posted by Sansq View Post
    Edestä pitäisi tuota omaa toukkaa saada alaspäin. Tällä hetkellä vakiojouset ja -iskarit, ei ///M-sport-alustaa. Kuinkas paljon tuota uskaltaa alaspäin laskea ennekuin alkaa kaaret raapimaan renkaisiin (225/45R17). Ja mitäs nuo vakioiskarit tykkää jos pelkät jouset vaihtaa? Uudet iskarit kun on vaihdettu viime syksynä alle niin ei tekisi mieli lähteä vaihtamaan :think Hölmönä en vain silloin samalla tiputtanut keulaa alaspäin... Itse miettinyt että joku -30-40mm sopivasti, mitä mieltä?
    Ja minkäs merkkistä jousta sinne laittamaan, ehdotuksia? Esimerkiksi NÄMÄ, miltä kuulostaa? Ja takana tosiaan saa nuo vakiokamppeet olla, eli niitä ei ole pakko lähteä vaihtamaan, vai kärsiikö ulkonäkö+ajoominaisuudet siitä paljon jos niitä ei vaihda?

E: Ja tosiaan auto siis 330d, sillä kuitenkin merkitystä..
    Riippuu vanteistasi milloin ottaa kiinni.. uskaltaahan sitä aika paljon tiputtaa mutta tulee omasta mielestä ehkä hieman hölmön näköinen jos takapään jättää vakiokorkeuteen.. HR jouset on hyvä valinta autoon kun autoon.

Leave a comment:

• Sansq
    replied
    Edestä pitäisi tuota omaa toukkaa saada alaspäin. Tällä hetkellä vakiojouset ja -iskarit, ei ///M-sport-alustaa. Kuinkas paljon tuota uskaltaa alaspäin laskea ennekuin alkaa kaaret raapimaan renkaisiin (225/45R17). Ja mitäs nuo vakioiskarit tykkää jos pelkät jouset vaihtaa? Uudet iskarit kun on vaihdettu viime syksynä alle niin ei tekisi mieli lähteä vaihtamaan :think Hölmönä en vain silloin samalla tiputtanut keulaa alaspäin... Itse miettinyt että joku -30-40mm sopivasti, mitä mieltä?
    Ja minkäs merkkistä jousta sinne laittamaan, ehdotuksia? Esimerkiksi NÄMÄ, miltä kuulostaa? Ja takana tosiaan saa nuo vakiokamppeet olla, eli niitä ei ole pakko lähteä vaihtamaan, vai kärsiikö ulkonäkö+ajoominaisuudet siitä paljon jos niitä ei vaihda?

E: Ja tosiaan auto siis 330d, sillä kuitenkin merkitystä..

Leave a comment:

• Nikke-
    replied
    Mahtuuko pyörimään e46 sedanin alla 8" ET35 - 9,5" ET43/18"
    Renkaat 225/40 ja taakse 255/35. Tulossa 40/20 madallus, jääkö liian korkeaksi? Tietysti mielipiteitä yhtä monta ku sanojaaki, mutta tuolla sais varmaan tuon keulimisen pois kun laittas eteen 40 jouset :think

Leave a comment:

• jarkko520
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    tai kokemuksia leimasedistä mitä ne noista BC:stä nykyään sanoo? Oon kuullu juttuu et voi alkaa vinkumaa jostai syystä? :think
    Oon ymmärtäny et maahantuojan hyväksyntä riittää ja sen saa vaikka mamasanilta.. korjatkoom fiksummat jos ei näin ole

Leave a comment:

• amisqo
    replied
    Originally posted by jarkko520 View Post
    kokemuksia bc:n br dropista?
    tai kokemuksia leimasedistä mitä ne noista BC:stä nykyään sanoo? Oon kuullu juttuu et voi alkaa vinkumaa jostai syystä? :think

Leave a comment:

• jarkko520
    replied
    kokemuksia bc:n br dropista?

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    BC:tä ja K-Sportia saa sen verran kohtuuhintaan Suomesta, etten ainakaan henkilökohtaisesti ole nähnyt järkeä lähteä tilaamaan saman hintaluokan Coilovereita ulkomailta. :think

Takuuasiat ainakin K-Sportin kanssa onnistunut ongelmitta.

Leave a comment:

Working...
X