Originally posted by _odin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by Niiro View PostPienoinen kysymys asiantuntijoille: 330i.ssä tällä hetkellä joku vuoden vanha kw:n sport alustasarja, ja madallus suhde on 40/30. Navoista kaariin on edessä 33cm ja takana 30cm. Tarkoitus olisi saada autoa korkeammalle, ja siksi ajattelinkin kysyä että minkälaisia kaari/napa mittoja on esim. h&r:n tai eibachhin 30/20 alustoilla teillä autoissa?G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Voi olla, että löytyy jo tästä threadista, mutta upataan vähäsen...
Hakusessa e46 touring 330d vm-05 sopiva coilisetti joka olisi täysin hyväksytty, bc racing ei tällöin vissiin tule kyseeseen?
Vanteet tulee olemaan luokkaa
Etu 18x9,5 et n.30 @ 225/35
Taka 18x10 et 30 @ 235/35
Elikkä aikas kaarelle tulee mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada pidettyä auto coilisetillä vielä jotenkuten "mukavana" ettei tarttis mitään älytöntä kivirekeä tehdä?
Tarkoitus olisi kuitenkin laskea autoa suht tonttiin, joka karsii osan coiliseteistä pois joissa on vain n.30mm säätövara.
Mikähän olisi minulle se "oikea" sarja? :think
Comment
-
-
Minun käsityksen mukaan coilisetit tekevät autosta suhteellisen kovan ajaa (riippuu tietenkin valmistajasta) ja jos tarkoitus ei ole reilusti tontittaa ,niin ostaisin sinuna kiinteästi madaltavan. Niissä ajomukavuus säilyy.
Ainakin itse olen aikaisemmin ostanut aina säädettävät ja nykyiseen autoon ostin kiinteästi madaltavan. Ajomukavuus parani vanhohin vakio iskareihin reilusti ,eikä ole pintakova kuten useat coilit autosta tekevät (kokemukseni FK sekä Bc Racing) .
KW (weitec) tai H&R 60/40 alle niin eiköhän se sinulle ole passeliG21 320xd lci m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostVoi olla, että löytyy jo tästä threadista, mutta upataan vähäsen...
Hakusessa e46 touring 330d vm-05 sopiva coilisetti joka olisi täysin hyväksytty, bc racing ei tällöin vissiin tule kyseeseen?
Vanteet tulee olemaan luokkaa
Etu 18x9,5 et n.30 @ 225/35
Taka 18x10 et 30 @ 235/35
Elikkä aikas kaarelle tulee mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada pidettyä auto coilisetillä vielä jotenkuten "mukavana" ettei tarttis mitään älytöntä kivirekeä tehdä?
Tarkoitus olisi kuitenkin laskea autoa suht tonttiin, joka karsii osan coiliseteistä pois joissa on vain n.30mm säätövara.
Mikähän olisi minulle se "oikea" sarja? :think
Kyllähän tuo mukavanakin pysyy, kun auton korkeutta säädetään iskarista, eikä jousen säätöön tarvitse koskea, kuten noissa halpissarjoissa.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostKannattaa kysellä myös K-Sportilta. Itsellä oli E46 avossa K-Sportin sarja omilla jousijäykkyyksillä ja olin tyytyväinen. Muistaakseni mukana tuli ihan TÜV dokumenttikin. Osan sarjoista maahantuoja on hyväksyttänyt VTT:lläkin.
Kyllähän tuo mukavanakin pysyy, kun auton korkeutta säädetään iskarista, eikä jousen säätöön tarvitse koskea, kuten noissa halpissarjoissa.
Itselle laitoin halpissarjan alle, kuvittelin muutoskatsastavani tällä ja kun korkkaa niin BC:tä alle. Eipä tästäkään sen kummemmin huonoa sanottavaa ainakaan vielä ole, aika jäykkähän tuo on mutta toisaalta takapää tippuu herkästi jos perälle viikonlopun mökkiromut nostelee. Tuo korkeussäätö iskarista oli tietty suuri plussa itsessään - enpä tiennyt moista odottaa. Takapään iskareissa ei mitään säätöä.
221,50e kotiin kannettuna koiranluineen.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNyt on alla eibach sportline -50/25mm alusta e46 sedanissa. On ehkä omaan makuun turhan matala. Onko foorumilaisilla kokemuksia H&R cup kit (comfort version) alustasta?
Madallusta lupaa 35/20mm mikä olisi varmaan aika passeli.
http://www.sportfahrwerk-billiger.de...24749_171.html
Välillä ihan oikeesti ihmettelen miten äijät vetelee päivittäiset ajonsa noilla +60-80mm madaltavilla:thinkG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by abject View PostTA-technixis näkyi myös olevan korkeussäätö iskarissa, pari vk takaperin moista sovittelin auton alle.
Itselle laitoin halpissarjan alle, kuvittelin muutoskatsastavani tällä ja kun korkkaa niin BC:tä alle. Eipä tästäkään sen kummemmin huonoa sanottavaa ainakaan vielä ole, aika jäykkähän tuo on mutta toisaalta takapää tippuu herkästi jos perälle viikonlopun mökkiromut nostelee. Tuo korkeussäätö iskarista oli tietty suuri plussa itsessään - enpä tiennyt moista odottaa. Takapään iskareissa ei mitään säätöä.
221,50e kotiin kannettuna koiranluineen.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostMutta sillä säädetään samalla esijännitys eli ei samanlailla kuin ns. Oikein säädettävissä.
Edessä on tolpassa kaks säätöä, alapään kiinnitys korkeutta pystyy säätämään ja toinen säätö on jousen esijännitykselle.
Last edited by janne30; 23-07-2014, 15:36.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Joskus joku viisas sano että: miksi pilata hyvä auto paskalla alustalla?
Pätee juuri näihin Ta tekniks jne.. Pinta kova ja 100km/h vauhdissa täysi lulla koko auto.
Kerralla ostaa hyvän!
Jälleen myynnin kannaltakin olisi plussaa jos olisi kunnon alusta ,eikä halppista. Ekana tulisi minulle ainakin mieleen joku teini räpellys jos halpaa paskaa löytyisi auton alustasta.G21 320xd lci m-sport
Comment
-
Comment