Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DerMeister
    BTCF Member
    • Nov 2007
    • 485
    • Seinäjoki

    Originally posted by _odin View Post
    Mikäs se oli tuon m-sport sedan alustan vakio korkeus navasta kaareen edessä ja takana?
    Mittailin omasta alustanvaihdon yhtehdessä edestä 350mm ja takaa 335mm
    F11 535d xDrive Individual Twilight purple
    IG: f11twilight_purple

    Comment

    • _odin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 184
      • Rovaniemi

      Originally posted by DerMeister View Post
      Mittailin omasta alustanvaihdon yhtehdessä edestä 350mm ja takaa 335mm
      Noniin kiitos kovasti!
      Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

      Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3599
        • Raisio

        Originally posted by Niiro View Post
        Pienoinen kysymys asiantuntijoille: 330i.ssä tällä hetkellä joku vuoden vanha kw:n sport alustasarja, ja madallus suhde on 40/30. Navoista kaariin on edessä 33cm ja takana 30cm. Tarkoitus olisi saada autoa korkeammalle, ja siksi ajattelinkin kysyä että minkälaisia kaari/napa mittoja on esim. h&r:n tai eibachhin 30/20 alustoilla teillä autoissa?
        Eibachin Pro Kitti E46 cabriossa. Edessä noin 330mm ja takana noin 320mm. Omaan makuun/ajoihin madalluksen suhteen aikalailla perfecti. Reilu pudostus vakioon, jopa ennakko-odotuksia reilumpi.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Hemu__
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 972
          • Kirkkonummi

          Voi olla, että löytyy jo tästä threadista, mutta upataan vähäsen...

          Hakusessa e46 touring 330d vm-05 sopiva coilisetti joka olisi täysin hyväksytty, bc racing ei tällöin vissiin tule kyseeseen?

          Vanteet tulee olemaan luokkaa

          Etu 18x9,5 et n.30 @ 225/35
          Taka 18x10 et 30 @ 235/35

          Elikkä aikas kaarelle tulee mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada pidettyä auto coilisetillä vielä jotenkuten "mukavana" ettei tarttis mitään älytöntä kivirekeä tehdä?

          Tarkoitus olisi kuitenkin laskea autoa suht tonttiin, joka karsii osan coiliseteistä pois joissa on vain n.30mm säätövara.

          Mikähän olisi minulle se "oikea" sarja? :think

          Comment

          • Hampsu
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 253
            • Lappeenranta/Helsinki

            Minun käsityksen mukaan coilisetit tekevät autosta suhteellisen kovan ajaa (riippuu tietenkin valmistajasta) ja jos tarkoitus ei ole reilusti tontittaa ,niin ostaisin sinuna kiinteästi madaltavan. Niissä ajomukavuus säilyy.
            Ainakin itse olen aikaisemmin ostanut aina säädettävät ja nykyiseen autoon ostin kiinteästi madaltavan. Ajomukavuus parani vanhohin vakio iskareihin reilusti ,eikä ole pintakova kuten useat coilit autosta tekevät (kokemukseni FK sekä Bc Racing) .
            KW (weitec) tai H&R 60/40 alle niin eiköhän se sinulle ole passeli
            G21 320xd lci m-sport

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Nyt on alla eibach sportline -50/25mm alusta e46 sedanissa. On ehkä omaan makuun turhan matala. Onko foorumilaisilla kokemuksia H&R cup kit (comfort version) alustasta?
              Madallusta lupaa 35/20mm mikä olisi varmaan aika passeli.

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by Hemu__ View Post
                Voi olla, että löytyy jo tästä threadista, mutta upataan vähäsen...

                Hakusessa e46 touring 330d vm-05 sopiva coilisetti joka olisi täysin hyväksytty, bc racing ei tällöin vissiin tule kyseeseen?

                Vanteet tulee olemaan luokkaa

                Etu 18x9,5 et n.30 @ 225/35
                Taka 18x10 et 30 @ 235/35

                Elikkä aikas kaarelle tulee mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada pidettyä auto coilisetillä vielä jotenkuten "mukavana" ettei tarttis mitään älytöntä kivirekeä tehdä?

                Tarkoitus olisi kuitenkin laskea autoa suht tonttiin, joka karsii osan coiliseteistä pois joissa on vain n.30mm säätövara.

                Mikähän olisi minulle se "oikea" sarja? :think
                Kannattaa kysellä myös K-Sportilta. Itsellä oli E46 avossa K-Sportin sarja omilla jousijäykkyyksillä ja olin tyytyväinen. Muistaakseni mukana tuli ihan TÜV dokumenttikin. Osan sarjoista maahantuoja on hyväksyttänyt VTT:lläkin.

                Kyllähän tuo mukavanakin pysyy, kun auton korkeutta säädetään iskarista, eikä jousen säätöön tarvitse koskea, kuten noissa halpissarjoissa.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 378
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by McBeast View Post
                  Kannattaa kysellä myös K-Sportilta. Itsellä oli E46 avossa K-Sportin sarja omilla jousijäykkyyksillä ja olin tyytyväinen. Muistaakseni mukana tuli ihan TÜV dokumenttikin. Osan sarjoista maahantuoja on hyväksyttänyt VTT:lläkin.

                  Kyllähän tuo mukavanakin pysyy, kun auton korkeutta säädetään iskarista, eikä jousen säätöön tarvitse koskea, kuten noissa halpissarjoissa.
                  TA-technixis näkyi myös olevan korkeussäätö iskarissa, pari vk takaperin moista sovittelin auton alle.

                  Itselle laitoin halpissarjan alle, kuvittelin muutoskatsastavani tällä ja kun korkkaa niin BC:tä alle. Eipä tästäkään sen kummemmin huonoa sanottavaa ainakaan vielä ole, aika jäykkähän tuo on mutta toisaalta takapää tippuu herkästi jos perälle viikonlopun mökkiromut nostelee. Tuo korkeussäätö iskarista oli tietty suuri plussa itsessään - enpä tiennyt moista odottaa. Takapään iskareissa ei mitään säätöä.

                  221,50e kotiin kannettuna koiranluineen.
                  Last edited by abject; 23-07-2014, 07:52. Reason: Hinnan tarkistus
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  • Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

                    Ta-Tekki on alustana mielestäni pintakova, mutta kuitenkin "löysä" ei sovi omiin mieltymyksiini ollenkaan...

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3599
                      • Raisio

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Nyt on alla eibach sportline -50/25mm alusta e46 sedanissa. On ehkä omaan makuun turhan matala. Onko foorumilaisilla kokemuksia H&R cup kit (comfort version) alustasta?
                      Madallusta lupaa 35/20mm mikä olisi varmaan aika passeli.

                      http://www.sportfahrwerk-billiger.de...24749_171.html
                      itte väänsin cabrioon pro-kitin ja laski riittävästi, jopa pikkuriikkisen vähempikin olis riittänyt, koska kaupunkien hidastetöyssyihinkin tällä pahimmillaan saa raapaistua.

                      Välillä ihan oikeesti ihmettelen miten äijät vetelee päivittäiset ajonsa noilla +60-80mm madaltavilla:think
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        Pro kitin pitäis laskea vaan 25-30mm? Ei pitäs raapia mihinkään..
                        Ja siis juu, käyttöautosta mulla kysymys ja pitäisi sitä saada hieman ylemmäs.



                        Harkitsin tuota, tai sitten h&r comfort cup kittiä.

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by abject View Post
                          TA-technixis näkyi myös olevan korkeussäätö iskarissa, pari vk takaperin moista sovittelin auton alle.

                          Itselle laitoin halpissarjan alle, kuvittelin muutoskatsastavani tällä ja kun korkkaa niin BC:tä alle. Eipä tästäkään sen kummemmin huonoa sanottavaa ainakaan vielä ole, aika jäykkähän tuo on mutta toisaalta takapää tippuu herkästi jos perälle viikonlopun mökkiromut nostelee. Tuo korkeussäätö iskarista oli tietty suuri plussa itsessään - enpä tiennyt moista odottaa. Takapään iskareissa ei mitään säätöä.

                          221,50e kotiin kannettuna koiranluineen.
                          Mutta sillä säädetään samalla esijännitys eli ei samanlailla kuin ns. Oikein säädettävissä.

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            Originally posted by jukkae View Post
                            Mutta sillä säädetään samalla esijännitys eli ei samanlailla kuin ns. Oikein säädettävissä.
                            Eikä säädetä.

                            Edessä on tolpassa kaks säätöä, alapään kiinnitys korkeutta pystyy säätämään ja toinen säätö on jousen esijännitykselle.

                            Last edited by janne30; 23-07-2014, 15:36.
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Katohan, mikähän perkeleen setti se sit oli, oltiin siinä luulossa että se oli ta tekniksi:think voispa itellekki tommosen tilata ku saa alle kahensadan

                              Comment

                              • Hampsu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 253
                                • Lappeenranta/Helsinki

                                Joskus joku viisas sano että: miksi pilata hyvä auto paskalla alustalla?
                                Pätee juuri näihin Ta tekniks jne.. Pinta kova ja 100km/h vauhdissa täysi lulla koko auto.
                                Kerralla ostaa hyvän!
                                Jälleen myynnin kannaltakin olisi plussaa jos olisi kunnon alusta ,eikä halppista. Ekana tulisi minulle ainakin mieleen joku teini räpellys jos halpaa paskaa löytyisi auton alustasta.
                                G21 320xd lci m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎