Josko runoilis omat kokemukset Lowtec H9.3 R coilovereista näin perjantai iltaan. Alustata löytyi kohtuu edukkaasti, 600e tietämillä saksasta. Suomessa näytti olevan hintaluokassa 1000-1300e, mikä sai uskomaan että kyseessä laadukkaampaa. Luettuani eri foorumeita ja negatiivisen palautteen puutttuessa coilovereista, tein tilauksen. Paketti tuli nopeasti ja ongelmitta.
Setti tuli hommattua loppukeväästä 2012 ja asennettiin alle kesän tietämillä. Ensivaikutelmalmalta settistä oli positiivinen. Coiloverit vaikutti laadukkailta. Alustasta tuli jämäkkä mutta ei liian pintakova.
Ensimäinen talvi (12-13) menikin ongelmitta. Toisena talvena (13-14) kuskinpuoleinen iskari alkoi vuotamaan. Vuodon bongasi katsastus mies mainiten että, "no katsotaan ensivuoden katsastuksessa". Tässä vaiheessa allusta alla noin 15-20tkm. Elättelin siis vielä toivoa enkä vielä ottanut yhteyttä myyjään tai valmistajaan. Seuraavassa katsastuksessa (2015) ilmeni kuitenkin että iskari oli vuotanut viimeisetkin mehut pihalle menneen vuoden aikana. Ajokilmetrejä alustalla tässä vaiheessa siis joku 25-30tkm. Se siitä laadusta.
Takuukin tais raueta tässä vaiheessa, omapahan vika. Lähetin viestiä ensin suoraan Lowteckille, josta enempää asiasta kiinnostumatta kehoitettiin ottamaan yhteyttä myyjään. Otin yhteyttä myyjään (Sound and Tuning Garage), viikon odottelun jälkeen ei oo kuulunut vielä mitään. Jokainen vetäkööt omat johtopäätökset tästä. :think
Oli siis aika tilata uutta alustaa alle, toiselta valmistajalta ja toiselta myyjältä. Foorumia plärättyäni päädyin tilaamaan H&R 55/35 pudottavan cup kitin. Alusta on para-aikaa matkalla tänne. Toivottavasti tää kestää vähän pidempään.
Positiivista coilovereista ensimmäisenä alustana ehkä vielä se että löysi itselleen sen optimaalisen pudotusen millä pärjää päivittäisessä ajossa. Ehkä se edukkaampi TA-Tech ois riittänyt tähän tarkoitukseen, ja kestänyt vähintään yhtä kauan.
BC:tä ja K-Sportia saa sen verran kohtuuhintaan Suomesta, etten ainakaan henkilökohtaisesti ole nähnyt järkeä lähteä tilaamaan saman hintaluokan Coilovereita ulkomailta. :think
Takuuasiat ainakin K-Sportin kanssa onnistunut ongelmitta.
Mahtuuko pyörimään e46 sedanin alla 8" ET35 - 9,5" ET43/18"
Renkaat 225/40 ja taakse 255/35. Tulossa 40/20 madallus, jääkö liian korkeaksi? Tietysti mielipiteitä yhtä monta ku sanojaaki, mutta tuolla sais varmaan tuon keulimisen pois kun laittas eteen 40 jouset :think
e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
ex e36 325i Coupe -93
Edestä pitäisi tuota omaa toukkaa saada alaspäin. Tällä hetkellä vakiojouset ja -iskarit, ei ///M-sport-alustaa. Kuinkas paljon tuota uskaltaa alaspäin laskea ennekuin alkaa kaaret raapimaan renkaisiin (225/45R17). Ja mitäs nuo vakioiskarit tykkää jos pelkät jouset vaihtaa? Uudet iskarit kun on vaihdettu viime syksynä alle niin ei tekisi mieli lähteä vaihtamaan :think Hölmönä en vain silloin samalla tiputtanut keulaa alaspäin... Itse miettinyt että joku -30-40mm sopivasti, mitä mieltä?
Ja minkäs merkkistä jousta sinne laittamaan, ehdotuksia? Esimerkiksi NÄMÄ, miltä kuulostaa? Ja takana tosiaan saa nuo vakiokamppeet olla, eli niitä ei ole pakko lähteä vaihtamaan, vai kärsiikö ulkonäkö+ajoominaisuudet siitä paljon jos niitä ei vaihda?
E: Ja tosiaan auto siis 330d, sillä kuitenkin merkitystä..
Edestä pitäisi tuota omaa toukkaa saada alaspäin. Tällä hetkellä vakiojouset ja -iskarit, ei ///M-sport-alustaa. Kuinkas paljon tuota uskaltaa alaspäin laskea ennekuin alkaa kaaret raapimaan renkaisiin (225/45R17). Ja mitäs nuo vakioiskarit tykkää jos pelkät jouset vaihtaa? Uudet iskarit kun on vaihdettu viime syksynä alle niin ei tekisi mieli lähteä vaihtamaan :think Hölmönä en vain silloin samalla tiputtanut keulaa alaspäin... Itse miettinyt että joku -30-40mm sopivasti, mitä mieltä?
Ja minkäs merkkistä jousta sinne laittamaan, ehdotuksia? Esimerkiksi NÄMÄ, miltä kuulostaa? Ja takana tosiaan saa nuo vakiokamppeet olla, eli niitä ei ole pakko lähteä vaihtamaan, vai kärsiikö ulkonäkö+ajoominaisuudet siitä paljon jos niitä ei vaihda?
E: Ja tosiaan auto siis 330d, sillä kuitenkin merkitystä..
Riippuu vanteistasi milloin ottaa kiinni.. uskaltaahan sitä aika paljon tiputtaa mutta tulee omasta mielestä ehkä hieman hölmön näköinen jos takapään jättää vakiokorkeuteen.. HR jouset on hyvä valinta autoon kun autoon.
Onko nuo nelikutosen ta technixit sun muut olleet aina "tupla" korkeusäädöllä vai onko tuo joku uus malli mikä mulle tuli kun voi säätää jousen jäykkyyttä jolloin korkeus tietenkin muuttuu ja sitten vielä alapäässä korkeussäätö.
Jahas taitaa olla kummallakin tavalla tai ainakin googlen kuvahaulla löytyy kumpaakin
Jälimmäinen kaikella järjellä ajateltuna parempi?
Last edited by jukkae; 27-03-2015, 20:38.
Reason: joo
Comment