Dodi, nyt on vaihdettu final stage unit omaan bimmeriin, niin alkoi taas tuo puhallin toimimaan toivotulla tavalla. Oli kyllä sangen vittumainen operaatio, kun se palikka oli hiton hankalassa paikassa mutta onpahan lopputulos vaivan värtti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pitäisi vaihtaa ilmastoinnin "siili" eli mönkiä jostain tuolta hanskalokeron kautta sinne ilmastoinnin paneelin taakse. Ongelmana on vaan se, etten millään keksi miten sinne pääsee. Hanskalokero on pois ja se muovi joka on hanskalokeron alla mutta sitten tyssää. Seuraavaksi pitäisi kai saada se putki pois jota kautta tulee ilma apparin varpaille, muttei tahdo irrota millään. Olenko ollenkaan oikeilla jäljillä vai mikä tässä olisi seuraava etenemissuunta? Ja autohan on tuo sigin e46 sedan.
Comment
-
-
Kuuluuko keltaisen öljyvalon JÄÄDÄ palamaan jos öljy vähissä? Itselläni silloin tällöin alkanut näyttään tota valoa käynnistyksen jälkeen ja sitten sammuu alle 10 sekunnissa. Öljyä on koneessa tarpeeksi joten varmaan anturi rikki.Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostKuuluuko keltaisen öljyvalon JÄÄDÄ palamaan jos öljy vähissä? Itselläni silloin tällöin alkanut näyttään tota valoa käynnistyksen jälkeen ja sitten sammuu alle 10 sekunnissa. Öljyä on koneessa tarpeeksi joten varmaan anturi rikki.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Sama vika keltaisen öljyvalon kans. Syttyy joskus hetken päästä käynnistyksen jälkeen ja palaa muutaman sekunnin. Öljyt on maxissa...anturi marmorilla 130e ja schieldmanilla(voi olla että ei menny oikein) 65e matkahuoltoon lähetettynä. Eli anturi vaihtoon. Joudut vaihtamaan öljyt samalla kun se on öljypohjassa kiinni.
Comment
-
-
Onko jotain mitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla kun ruuvaa tuon säädettävän alustan kiinni? Lyhkäsempien koiranluiden lisäksi? Ja löytysköhän mistään jotain ohjeita tämmöselle ensikertalaiselle kyseiseen operaatioon?Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Ape View PostOnko jotain mitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla kun ruuvaa tuon säädettävän alustan kiinni? Lyhkäsempien koiranluiden lisäksi? Ja löytysköhän mistään jotain ohjeita tämmöselle ensikertalaiselle kyseiseen operaatioon?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostPitäisi vaihtaa ilmastoinnin "siili" eli mönkiä jostain tuolta hanskalokeron kautta sinne ilmastoinnin paneelin taakse. Ongelmana on vaan se, etten millään keksi miten sinne pääsee. Hanskalokero on pois ja se muovi joka on hanskalokeron alla mutta sitten tyssää. Seuraavaksi pitäisi kai saada se putki pois jota kautta tulee ilma apparin varpaille, muttei tahdo irrota millään. Olenko ollenkaan oikeilla jäljillä vai mikä tässä olisi seuraava etenemissuunta? Ja autohan on tuo sigin e46 sedan.BMW 318i -99
Comment
-
-
Morjens, tuli tuossa 330i hommattua ja nyt vaihdoin siihen uudet castrollit ja suodattimen sisään, mutta nyt ois seuraavanlaista ongelmaa:
Keltanen öljyvalo palaa 10-15sek käynnistyksen jälkeen? Eli valittais ilmeisesti öljyn määrästä... öljyt on kuitenkin ylärajassa?
Ja toinen herja, löyty katsastuksessa OBD:stä kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi, mistähän kyseiseen kapineeseen pääsisi käsiksi, puhdistamaan (?) vai pitäisikö vaan nollata vikakoodi jossain. :think
Comment
-
-
Originally posted by Henkka21 View PostKeltanen öljyvalo palaa 10-15sek käynnistyksen jälkeen? Eli valittais ilmeisesti öljyn määrästä... öljyt on kuitenkin ylärajassa?BMW 318i -99
Comment
-
-
Täältäki löytyy simmone yksilö mis toi öljyvalo tekee omiaan... Kesken ajon alkaa palaa sen 20sec ja sammuu jnejne, öljyy on kyl ihan ylärajas.
Mutta sit toine juttu. Auto o seissy talven katokses lumelta suojas mut nyt ku laitoin käyntii ja koitin ajaa ulos niin jarrut o jurrannu kiinni... ei liiku sitten niin mihinkään ku takapyörät vaa sutii ja etupyörät lyö lukkoo ja merkkivalo syttyy kojelautaa. Pitänee jollain konstii repii se ulos et sopii ees renkai irrottelee ja kattoo mikä vialla.
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostTerve.
Aiemmin tuossa lisäilinkin jo jäähdytysnestettä, ja vielä on senkin jälkeen joutunut lisätä. Kovan ajon jälkeen kun avaa konepellin, tulee korkin liepeiltä hieman höyryä, joka selittää että nestettä joutuu lisätä 0.5l/2000km vauhdilla. Korkki on vaihdettu uuteen, ei auttanut ongelmaan. Onko turvallista olettaa että paisari vaihtoon? Ulkoisesti mitä lampun kanssa katsoin vaikuttaa ehjältä, mutta kun höyry näyttää tulevan nimenomaan ylhäältä paisarin alueelta? Havaittu motarilla ajon jälkeen pakkasella, kun ajaa näillä keleillä 80km/h vauhtia vaikka 30km, ei höyryä havaitse mutta jostain nestettä hieman häviää.
Aiemmin piti jo paisari vaihtaa, mutta sitten joku venäläinen ajoi etulokarin sisään samana päivänä kun piti käydä homma teetättämässä. Lykkääntyi ja nyt vain mietin ettei varmaankaan ole turha toimenpide?Ex:
E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
E46 316i "Baijerin Neekeri"
Comment
-
-
Originally posted by Henkka21 View PostKeltanen öljyvalo palaa 10-15sek käynnistyksen jälkeen? Eli valittais ilmeisesti öljyn määrästä... öljyt on kuitenkin ylärajassa?
Ja toinen herja, löyty katsastuksessa OBD:stä kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi, mistähän kyseiseen kapineeseen pääsisi käsiksi, puhdistamaan (?) vai pitäisikö vaan nollata vikakoodi jossain. :think
Tuntuu että nuo asentotunnistin herjatkin ovat e46:sien kirous, ei välttämättä ole edes vikaa ja jos ajossa ei ole mitään vikaa niin nollaamalla herjat homma on taas hoidossa
Comment
-
-
Originally posted by pkuitune View PostPuhuin just ylemmässä viestissä samasta asiasta, koska vaihdoin just saman osan tänään... Ite sain vaihdettua sen osan ilman että otin sen putken irti. Ohjetta katoin mm. tästä videosta: http://www.youtube.com/watch?v=Bwe3h7rMjqY . Siinä FSU:n edessä on vielä joku mötikkä mikä pitää irroittaa ennen kun pääsee siihen fsu:hun käsiksi. Noi on molemmat kahdella T20-torxilla kiinni. Ja se etummainen palikka ei lähe siitä irti kokonaan, koska se on niiden ruuvien irroituksenkin jälkeen vielä kiinni jollain metallisella ohuella putkella, joten ei kannata käydä riuhtomaan. Voin kyllä sanoa, että oli vittumainen työasento tuota tehdessä.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostYritinkin päästä liian syvälle ja löytyhän se sitten sieltä. Ongelmaksi muodoistui vaan semmoinen, että uudella palikalla jalkatilan puhaltimet huutaa täysillä vaikka avainkin on taskussa Osa oli kyllä eri mallia, mutta erityisesti kehoitettiin huollossa vaihtamaan kyseinen osa. Sen ilmeisesti piti olla uudempi malli tjsp. Onko kellään ollut moista eli onko vika siinä "siilissä" niinkuin äkkiä vaikuttaisi vai voisiko se olla jossain muussa? Vikakoodien luvussa viime viikolla ei ollut mitään ilmastoinnin koodeja.BMW 318i -99
Comment
-
Comment