Originally posted by Hawk_
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Siis tuo jakajapumppu ongelmahan on noissa prefacelift malleiss joissa on m47 kone, uudemmissa 01-> on m47n commonrail joissa tuota kallista jakajapumppua ei ole. Uudemmassa taas turbo ja mahdollisesti suuttimet on huonommat. Itsellä on tuolla omalla ajettu 430tkm, muutenhan tuo on ollut huoleton, mutta e46 niinkuin muutkin bemarit on aika herkkiä noille alustan väljyyksille ja sitten tärisee ratti tai koko auto.Last edited by Antsah; 14-04-2011, 22:46.
-
Kun on luskellu foorumia ja itekkin huomannut oman käytön aikana, niin kyllä ne viat on ensin siellä alustassaOriginally posted by Antsah View PostSiis tuo jakajapumppu ongelmahan on noissa prefacelift malleiss joissa on m47 kone, uudemmissa 01-> on m47n commonrail joissa tuota kallista jakajapumppua ei ole. Uudemmassa taas turbo ja mahdollisesti suuttimet on huonommat. Itsellä on tuolla omalla ajettu 430tkm, muutenhan tuo on ollut huoleton, mutta e46 niinkuin muutkin bemarit on aika herkkiä noille alustan väljyyksille ja sitten tärisee ratti tai koko auto.
koko ajan saa olla jotain uusimassa.
Turbohan se on sitten semmonen, mikä voi poksahtaa. Löytyykö tietoa, onko 318d ja 320d malleissa eri turbot tai onko vuosien 2001-2005 välillä käytetty eri laitteita? Erikoista kun wetteriltä saadun varaosalistauksen tiedoissa koneena oli M47 ja kun katsoin netistä alustanumerolla niin anto M47N. Eikös se N oo viimeisin versio E46:ssa vai mitä tuo tarkoittaa? :thinkBMW E46 318d 10/04
Comment
-
M47N on juurikin tuo commonrail facelift eli taitaa alkaa jostain 02-Originally posted by huppu View PostKun on luskellu foorumia ja itekkin huomannut oman käytön aikana, niin kyllä ne viat on ensin siellä alustassa
koko ajan saa olla jotain uusimassa.
Turbohan se on sitten semmonen, mikä voi poksahtaa. Löytyykö tietoa, onko 318d ja 320d malleissa eri turbot tai onko vuosien 2001-2005 välillä käytetty eri laitteita? Erikoista kun wetteriltä saadun varaosalistauksen tiedoissa koneena oli M47 ja kun katsoin netistä alustanumerolla niin anto M47N. Eikös se N oo viimeisin versio E46:ssa vai mitä tuo tarkoittaa? :thinkex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
Mielestäni tuo on antennijohto. Viisaammat korjatkoon.Originally posted by Benzi87 View PostKenelläkään tietoa mihin kuuluu tälläinen johto tai mistä on irrotettu? :think
Alkuperäinen antenninjohto?
Löyty siis hansikaslokeron takaa irtonaisena ja oli käärittynä rullalle.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Joo, varmaan joku antenni johto, mutta ei kyllä alkuperäinen. Jonkun jälkiasennus puhelimen tms.Originally posted by Laku View PostMielestäni tuo on antennijohto. Viisaammat korjatkoon.
Comment
-
Mites onko porukka harrastanu kutoskoneellisissa tota viimesen takavaimentimen poistoa ja tilalle suoraa putkea?
Niinkun tähän tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=hh8fw...eature=related
Ilmeisesti tulis hillityn matalat pörinät eikä vaikuta päästöihin ja ois kohtuuhintainenkin modi..
Minkäs kokosta putkea tossa 330i:ssä oli kun ei pysty ite nyt auton alle katsomaan? (auto maalauksessa)
Comment
-
Jos kotelo on sama ku dieselissä, niin 36.Originally posted by Vane View PostSattuuko kukaan muistamaan, että minkäkokoisen hylsyn/lenkin tarvii öljynsuodatinkotelon avaamiseen?
Comment
-
36mm ja öljypropulle 17mmOriginally posted by Vane View PostSattuuko kukaan muistamaan, että minkäkokoisen hylsyn/lenkin tarvii öljynsuodatinkotelon avaamiseen?
Comment
-
Luottaisin kyllä tuohon INPA:n antamaan vikakoodiin ennemmin.Originally posted by Petteri75 View PostDSC- ja käsijarruvalo paloivat, INPAlla sai vikamuistin tyhjennettyä. Miten sen STEERING ANGLE SENSORin kalibroinnin voi tehdä?
Sinänsä potuttaa. Carsoft antoi virheilmoituksen Lateral acceleration sensorista, joka tuli hankittua ja INPA sitten tuosta.. Mikäköhän oli oikea?F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Jos napista kuuluu vielä sellanen pieni naksahdus ni varmaa joku johto menny poikki, itellä oli siitä kontin saranakohdasta menny yks johto ni ei auennu napista. Toinen vaihtoehto on et se napin rele on sökö.Originally posted by Tuoppo View PostTakakontin aukaisu lopetti toimintansa sähköisestä kahvasta e46 coupessa. Avaimesta ja lukosta avaimella toimii normaalisti. Mistähän vika mahtaisi löytyä?sigpic
Comment
-
E46 330ci perä tumpsahtelee, varsinkin kun laittaa vapaalta ykköselle, ja ykköseltä kakkoselle. Tumpsahtelu kuuluu myös liikkeellelähdössä jos takapenkki täynä ihmisiä, tai painoa kontissa. Eli takapäästä pitäisi varmaankin pusla vaihtaa (?) :think, mutta mistäs toi kannattaisi hakea, ihan marmoritiskiltä vai?E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm
Tällä mennään
- ex E46 330iA M-sport 2003 -
- ex E60 530iA M-sport 2007 -
- ex E90 325i 2006 -
- ex E46 330ci M-sport 2001 -
Comment

Comment