Kuten tuo Bimmerfestin posti mainitsee, tätä ei löydy mistään. Sen sijaan vaikka Schmiedmann.fi:stä etsii hakusanoilla "final drive oil" saa tasan kaksi osumaa, toinen 0.5 l ja toinen 1.0 l Castrolin final drive oil SAF-XJ 75W/140:ää. Lisähuomautus ylen kätevästi "Kaikki mallit with ja without differantial blocking".
Lisäksi voi tarkistaa täältä rekisterinumeron perusteella, näyttää suosittelevan vain Castrolin öljyjä.
Veikkaisin että näinä päivinä myös marmorilta myydään peräöljyä vaikka olis kuin lifetime oil.
Eli Mallisarjakohtainen keskustelu --> 3-sarja --> 1999-2005 (E46) --> Yläreunassa kohta "Search This Thread" ja sinne hakusanaksi seuraava kohta tarkasti: ABS and luiston*
Tuolla löytyy useita kymmeniä ketjuja joista löytyy eri vaihtoehdot missä vika voi olla.
Eli Mallisarjakohtainen keskustelu --> 3-sarja --> 1999-2005 (E46) --> Yläreunassa kohta "Search This Thread" ja sinne hakusanaksi seuraava kohta tarkasti: ABS and luiston*
Tuolla löytyy useita kymmeniä ketjuja joista löytyy eri vaihtoehdot missä vika voi olla.
Testasin vain linkin, en ollut tietoa vailla, ilmoitin vain että ei toimi.
m47, ilmaako polttoainejärjestelmä itsensä vai pitääkö jotain vielä tehdä? Eli siis polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen välillä käynnistyy huonosti (todella harvoin). Joutuu sahaamaan ~5sec,lopulta käynnistyy savupilven saattelemana. Ennen suodattimen vaihtoa ei tätä vikaa ollut.
Lisätään vielä että huono käynnistyvyys silloin kun auto omassa katoksessa jolloin kuskin puoli jää ylemmäksi (todella kalteva piha ).
Mistä tuo 4cm oikein tulee?? Coilien kanssa joutuu vaihtamaan lyhyemmät luut mutta tavallisten madallusjousten/-sarjojen kanssa ei tarvitse koskea niihin. Miksi niitä pitäisi vaihtaa kun niiden kiinnityskohta ei muutu miksikään madalluksessa? Coileissa tolpan malli on erilainen ja koiranluiden kiinnityskohtaa on jouduttu laskemaan alaspäin jotta saadaan tarpeeksi pitkä säätövara tolppaan.
Taitaa nuitten koiranluitten kanssa olla juuri niinkuin NokiLeka sanoi. Mulla on edessä tiputettu alustasarjalla 55mm eikä koiranluita tarvinnu vaihtaa. Coilien rakenne on sitten semmonen että ne on pakko vaihtaa.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Auto käväisi huollossa vilkkuviiksen vaihdossa ja irottivat ratin ja bägin, mutta akun johot oli kiinni. Myöhemmin päivällä syttyi bägin vikavalo ja koodi oli ''front right, side airbag (06)'' Voiko nämä toimenpiteet aiheuttaa häirön apparin oven bägiin?
Nollaus tehtiin, eikä ainakaan vielä ole valoa syttynyt uuudelleen.
Auto käväisi huollossa vilkkuviiksen vaihdossa ja irottivat ratin ja bägin, mutta akun johot oli kiinni. Myöhemmin päivällä syttyi bägin vikavalo ja koodi oli ''front right, side airbag (06)'' Voiko nämä toimenpiteet aiheuttaa häirön apparin oven bägiin?
Nollaus tehtiin, eikä ainakaan vielä ole valoa syttynyt uuudelleen.
e46 bemun business cd soitin pitää kummallista ääntä kun auton starttaa, kuulostaa kuin cd soittimen sisällä joku kelkka/yms. runksuttelisi paikallaan tai olisi muuten jumissa ja nytkähtelisi. Onkohan aavistusta kenelläkään että mikä mahtaisi olla, ja että millä tuota kannattaisi puhdistaa tuota soitinta, jos nyt sattuis olemaan siitä kiinni?
E. Ääni siis katoaa hetken kuluttua starttaamisesta.
Mistä tuo 4cm oikein tulee?? Coilien kanssa joutuu vaihtamaan lyhyemmät luut mutta tavallisten madallusjousten/-sarjojen kanssa ei tarvitse koskea niihin. Miksi niitä pitäisi vaihtaa kun niiden kiinnityskohta ei muutu miksikään madalluksessa? Coileissa tolpan malli on erilainen ja koiranluiden kiinnityskohtaa on jouduttu laskemaan alaspäin jotta saadaan tarpeeksi pitkä säätövara tolppaan.
Joo totta, totta. Enpä madaltais vakio iskareilla varustettua autoa yli 4 cm. Ja minun mielestäni siitä eteenpäin fiksuinta on asentaa coilit. Yleensä alustan valmistaja ilmottaa näissä sarjoissa millon pitää vaihtaa tuo koiranluu yleensä on näyttänyt olevan siinä 4cm kohdilla. Kyllähän tuon tietysti ihan paljaalla silmälläkin osaa sanoa millon tarvitsee vaihtaa ja millon ei. Eli suomeksi aika lailla perseestä revin ton 4cm
m47, ilmaako polttoainejärjestelmä itsensä vai pitääkö jotain vielä tehdä? Eli siis polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen välillä käynnistyy huonosti (todella harvoin). Joutuu sahaamaan ~5sec,lopulta käynnistyy savupilven saattelemana. Ennen suodattimen vaihtoa ei tätä vikaa ollut.
Lisätään vielä että huono käynnistyvyys silloin kun auto omassa katoksessa jolloin kuskin puoli jää ylemmäksi (todella kalteva piha ).
Auto 330i -01. Pystyykö ton auton softaan tekemään muutoksia? Siis esim moottorijarrun toimintaan, luistonestoon ja vakionopeudensäätimen PID-säätimeen.
Kun nostan kaasun ni tuntuuettä menee tovi ennen kuin moottorijarru alkaa kunnolla. Esim e30 325 kun nostaa polkimen ni syöttö loppuu ku seinään. Tykkäsin siitä varsinkin talvella kun saa auton kätevästi luisuun kun nostaa polkimen.
Luistoneston haluaisin olemaan oletuksena pois päältä.
Ja vakkariin haluaisin lisää integrointia. Todella paljon mäkiä tossa mun työmatkalla ja se on aikamoista rynkytystä. Sais olla pehmeempi eikä mua haittaa jos se nopeus vähän enemmän heittelee.
Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment