Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by Pete0809 View Post
    Joo totta, totta. Enpä madaltais vakio iskareilla varustettua autoa yli 4 cm. Ja minun mielestäni siitä eteenpäin fiksuinta on asentaa coilit. Yleensä alustan valmistaja ilmottaa näissä sarjoissa millon pitää vaihtaa tuo koiranluu yleensä on näyttänyt olevan siinä 4cm kohdilla. Kyllähän tuon tietysti ihan paljaalla silmälläkin osaa sanoa millon tarvitsee vaihtaa ja millon ei. Eli suomeksi aika lailla perseestä revin ton 4cm
    Mullakin oli H&R:n 55/35 satsi ihan M-sport iskareilla ja nykyään on AP:n 40/20 satsi niillä samoilla iskareilla. Ei ole koiranluita tarvinnut vaihdella.. Eibachilta sai 60/40 sarjaa ja muistaakseni KAW:lla taisi olla jopa vielä rajumpi? Kaikki nuo siis ihan tavallisilla koiranluilla. Ainoastaan coilit aiheuttavat koiranluiden lyhentämisen ja sekin vain tolpan erilaisuudesta johtuen. Tai sitten jos vaihtaa erilaiset vakaajat.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by HSuomi View Post
      Auto 330i -01. Pystyykö ton auton softaan tekemään muutoksia? Siis esim moottorijarrun toimintaan, luistonestoon ja vakionopeudensäätimen PID-säätimeen.

      Kun nostan kaasun ni tuntuuettä menee tovi ennen kuin moottorijarru alkaa kunnolla. Esim e30 325 kun nostaa polkimen ni syöttö loppuu ku seinään. Tykkäsin siitä varsinkin talvella kun saa auton kätevästi luisuun kun nostaa polkimen.

      Luistoneston haluaisin olemaan oletuksena pois päältä.

      Ja vakkariin haluaisin lisää integrointia. Todella paljon mäkiä tossa mun työmatkalla ja se on aikamoista rynkytystä. Sais olla pehmeempi eikä mua haittaa jos se nopeus vähän enemmän heittelee.
      En ole kuullut että mihinkään mainitsemaasi voisi softaohjelmoinnilla vaikuttaa. Car key memory optiot täältä.

      Comment

      • Ezcu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 45
        • Hamina

        Voiko rikkinäinen korimoduuli vaikuttaa takaovien laseihin siten että ovien napeista ei tapahdu mitään, mutta keskikonsolin napeista pelaa ihan normaalisti?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Ezcu View Post
          Voiko rikkinäinen korimoduuli vaikuttaa takaovien laseihin siten että ovien napeista ei tapahdu mitään, mutta keskikonsolin napeista pelaa ihan normaalisti?
          Otat sen lapsilukon pois päältä niin toimii varmaan takaakin?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            Originally posted by toNmbbA View Post
            anyone?
            On se jo varmasti ilmaantunut jos oot sillä jo enemälti ajanu, mutta oisko nyt jokin tiiviste tms huonosti ja vetää ilmaa?
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              Originally posted by Slazha View Post
              On se jo varmasti ilmaantunut jos oot sillä jo enemälti ajanu, mutta oisko nyt jokin tiiviste tms huonosti ja vetää ilmaa?
              Sua jo yrittelinki tavoitella fb. Mystinen vika, mikäs tiiviste siellä vois huonosti mukamas olla? Ja siis tämä huono käynnistyminen on 1/20.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • v1lho
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 1
                • Finland

                Ostin tos hetki sitten -99 316 sedanin ja käsijarru toimii vähän erikoisesti. Auton ollessa keula alaspäin mäessä käsijarru lukkiutuu, mutta kun on perä alaspäin nii lähtee luisumaan. Mistäs tällanen saattais johtua?
                Auto oli jo huollossa, koska jarrunesteputki ruostui puhki ja samalla korjaajat yritti saada käsijarrua toimimaan kiristämällä, mutta ei kuulemma auttanut. Sanovat vaan että käsijarruvaijeri saattaa olla jumissa tai ehkä venynyt.
                Mikäs nyt avuks? Ite en löytäny searchillä mitään vastaavaa ongelmaa muilla.
                Onko käsijarruvaijerin vaihto isokin homma vai kannattaako viedä huoltoon?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Väärin säädetty, kengät kiristyy vaan siitä päästä mistä vaijeri vetää.
                  Vaijerista ei siis kiristetä käsijarrua vaan navasta, sisältä ainoastaan löysät pois vaijerista.

                  Toki paras olisi uusia kengät ja hilut myös. Jos itse levy/käsijarrun rumpu huonossa kunnossa niin mielellään sekin.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Originally posted by Supa View Post
                    Väärin säädetty, kengät kiristyy vaan siitä päästä mistä vaijeri vetää.
                    Vaijerista ei siis kiristetä käsijarrua vaan navasta, sisältä ainoastaan löysät pois vaijerista.

                    Toki paras olisi uusia kengät ja hilut myös. Jos itse levy/käsijarrun rumpu huonossa kunnossa niin mielellään sekin.
                    Ääntä tälle!

                    Oikein säädettynä kengät pitää molempiin suuntiin vielä kohtalaisen lopussa olevilla pinnoillakin.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Mites toi kiristyssuunta menikään sieltä rummun sisältä olevista "rattaista", kuljettajan puolelta kun pyörittää alaspäin talttapää ruuvarilla niin kässärikengät kiristyy rumpuun ja toiselta tietysti toistepäin? Pitäis omasta vähän hienosäätää kun toinen puoli ottaa ennen toista kiinni.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Dani View Post
                        Mites toi kiristyssuunta menikään sieltä rummun sisältä olevista "rattaista", kuljettajan puolelta kun pyörittää alaspäin talttapää ruuvarilla niin kässärikengät kiristyy rumpuun ja toiselta tietysti toistepäin? Pitäis omasta vähän hienosäätää kun toinen puoli ottaa ennen toista kiinni.
                        Riippuu viimesestä asentajasta kumminpäin on säätörummun kasannut, menee kumminkinpäin vaan kenkien väliin.
                        Eli kokeilemalla selviää.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Niin se tais joo olla, ite mä ne sinne kasasin. No pitää nosurilla kokeilla. Aika on vaan niin kortilla että ajattelin täällä kysellä noista kiristyssuunnista, mut ei siinä auto ku kokeilla.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • kuoppala
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 332

                            Lämmityslaite tehoton (automaatti ilmastointi) eli ei puhalla kunnolla palkit kyllä muuttuu näytössä mutta puhallusteho olematon.

                            siili vaihdettu vuosi sitten uuteen alkuperäiseen. Mistä liikkelle?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by kuoppala View Post
                              Lämmityslaite tehoton (automaatti ilmastointi) eli ei puhalla kunnolla palkit kyllä muuttuu näytössä mutta puhallusteho olematon.

                              siili vaihdettu vuosi sitten uuteen alkuperäiseen. Mistä liikkelle?
                              Sanoisin että vikakoodit lukuun. IHKA:n sielunelämään voi tutustua vaikka täällä.

                              Comment

                              • Spunde
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 31
                                • Somero

                                Osaattekos sanoa mikä olisi vikana CCFL-angel eyes rinkulassa kun ei pala kunnolla?

                                Kuskin puolen rinkula palaa pinkin ja violetin sävyisenä kun taas kaikki muut rinkulat palavat niin kuin pitääkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎