E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mipy
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 14
    • kainuu

    #2071
    Originally posted by huTsu View Post
    Hirmuinen homma lukea läpi koko keskustelu niin pakko kysyä tässä välissä ja jatkaa lukemista.

    Mitä pitää ottaa huomioon jos harkitsee vakavasti 200tkm ajettuja E46 bensa 323/325/330 versioita. Alkaako loputon osien vaihto vai onko koneet yleisesti tikissä vielä.

    Mitä eroa bensa koneissa on.
    323 2.5
    325 2.5
    Mikä olisi järkevin ja luotettavin kone E46 mallistosta. Yllempänä mainitut koneet kiinnostaa.

    Automaattilaatikkon öljynvaihto kuinka iso prosessi. Onko samanlainen kuin uudemmissa eli uutta öljypohjaa ja kallista ikiöljyä.

    Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.
    Kannattaa tarkistaa airbag valon toiminta. Jos palaa koko ajan on penkin alla olevan liittimen korjaus tai tunnistinmaton vaihto penkistä edessä. Aika yleinen vika noissa . Valon pitää palaa myös hetken aikaa kun starttaat auton. Itsellä 330 ci ja en kyllä harkitsisi pienempää moottoria, ei syö juuri enempää kuin pienemmätkään ja vääntöä on etes jonkun verran.
    E30

    Comment

    • Järppä
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1108
      • Stadi, ladon takana.

      #2072
      Iso kiitos vastaajille.
      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
      Top Gear review

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #2073
        Originally posted by m1g3 View Post
        Kyllä tulee. Ei lähde millään pois. Missä tuo kyseinen suutin edes sijaitsee? Voisiko olla johdossa vika? Johtuukohan tuo puutuminen siitä vaiko sitten jostain aivan muusta?
        Nelospytyn suuttimessa on anturi, eli edestä katsottuna kauimmaisin suutin, johdot voi tietty katsoa läpi ja kannattaakin, uusi suutin maksaa hunajata. Ja kyllähän se kuntoon kannattaa laittaa ja sitten vasta jatkaa vianetsintää jos ei tehoa tullut takaisin. Kytkentäkaaviosta vaan piuhojen paikkoja etsimään.

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #2074
          Tänään huomasin, että konepellissä raitisilmasuodattimen kohdalla on ritilä, josta sataa kevyt pakkaslumi suoraan raitisilmasuodattimen kaukaloon. Joutui kauhomaan lumet sieltä pois konepellin alta. Onko kukaan esim. teipannu tuota aukkoa sisältä kiinni, vai onko oleellista ilman kierron kannalta että on auki?
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • NTK
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 197
            • Turku

            #2075
            Onko joku asentanu jälkiasennuksena bluetoothin? Tällä hetkellä autossa on se siemensin autopuhelin ja haluisin sen vaihtaa bluetoothiin. Ilmeisesti se ei vaadi mitään hirveitä? Korvaa vaan sen puhelin moduulin takakontista ULF-moodulilla ja sitte ottaa keskikonsolista sen puhelimen pois ja vaihtaa tilalle bluetoothin antennin ja paritusnapin. Kaikki info mitä löytyy olis kiva! Googlella löytyy kyllä ohjeita, mutta ovat hiukan vajaavaisia.
            BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

            Comment

            • BmwGt
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 95
              • Kempele

              #2076
              Voiko johtua mistään muusta tärinä/väpätys n 80-100kmh/ vauhdissa kun epätasapainoisista renkaista. Tuntuu pikkusen ratissa ja läskit vähä hytkyy Miten kiero vanne tuntuu ajossa kun nuita vanteita on joku kolhinu sieltä täältä kanttareihin.
              Edellinen omistaja oli muka tasapainottanu ne enne asennusta joskus syyskuussa.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #2077
                Originally posted by BmwGt View Post
                Voiko johtua mistään muusta tärinä/väpätys n 80-100kmh/ vauhdissa kun epätasapainoisista renkaista. Tuntuu pikkusen ratissa ja läskit vähä hytkyy Miten kiero vanne tuntuu ajossa kun nuita vanteita on joku kolhinu sieltä täältä kanttareihin.
                Edellinen omistaja oli muka tasapainottanu ne enne asennusta joskus syyskuussa.
                Tärähtääkö ratissa kun näpäytät jarrua nopeesti ajossa?
                Jos näin niin etutukivarsien puslat loppu, siitä voi myös johtua em. oireet.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #2078
                  Originally posted by NTK View Post
                  Onko joku asentanu jälkiasennuksena bluetoothin? Tällä hetkellä autossa on se siemensin autopuhelin ja haluisin sen vaihtaa bluetoothiin. Ilmeisesti se ei vaadi mitään hirveitä? Korvaa vaan sen puhelin moduulin takakontista ULF-moodulilla ja sitte ottaa keskikonsolista sen puhelimen pois ja vaihtaa tilalle bluetoothin antennin ja paritusnapin. Kaikki info mitä löytyy olis kiva! Googlella löytyy kyllä ohjeita, mutta ovat hiukan vajaavaisia.
                  Siinähän ne, ULF tosiaan vaatii paritusnapin.
                  En nyt ole perehtynyt onko e46:ssa erilainen liitin takakontissa mutta jos samanlainen kuin e39/e38 niin tästä esim ohjeet adapteripiuhan tekoon jotta saat tuon ULF purkin nykyisen puhelinmoduulin tilalle:


                  Itse tein seiskaan ja toimii.

                  EDIT: Kannattaa sitten etsiä mahdollisimman uutta generaatiota oleva ULF moduuli, ensimmäinen ainakin on ihan susi ja paranee ylöspäin mentäessä tuki puhelimiin jne.
                  EDIT2: Taitaa olla itseasiassa plugnplay jos tähän on uskominen tuon liittimen suhteen: http://www.bimmernav.com/BMW_E46_Blu...tructions.html
                  Eli 4/02 eteenpäin olisi suoraan käypä liitin.
                  Last edited by Supa; 12-12-2012, 20:27.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • NTK
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 197
                    • Turku

                    #2079
                    Originally posted by Supa View Post
                    Siinähän ne, ULF tosiaan vaatii paritusnapin.
                    En nyt ole perehtynyt onko e46:ssa erilainen liitin takakontissa mutta jos samanlainen kuin e39/e38 niin tästä esim ohjeet adapteripiuhan tekoon jotta saat tuon ULF purkin nykyisen puhelinmoduulin tilalle:


                    Itse tein seiskaan ja toimii.

                    EDIT: Kannattaa sitten etsiä mahdollisimman uutta generaatiota oleva ULF moduuli, ensimmäinen ainakin on ihan susi ja paranee ylöspäin mentäessä tuki puhelimiin jne.
                    EDIT2: Taitaa olla itseasiassa plugnplay jos tähän on uskominen tuon liittimen suhteen: http://www.bimmernav.com/BMW_E46_Blu...tructions.html
                    Eli 4/02 eteenpäin olisi suoraan käypä liitin.
                    Kiitos! Eli siis kun korvaa tuon siemensin palikan tuolta kontista niin siihen johtojen väliin tulee SES-jumper ja se tulee kiinni ULF-moduuliin? Sitte voi ottaa tuon luurin ja sen telakan irti ja kytkee niihin johtoihin sen bluetooth antennin ja paritusnapin. Hämmentävän yksinkertaselta vaikuttais. :think Bimmernavilta sais koko paketin suurta setelikönttää vastaan.
                    BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                    Comment

                    • desmodromic
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 256
                      • Imatra

                      #2080
                      onkos paha rasti asentaa jälkeenpäin ajovalopesurit pre-faceliftiin?

                      ko.settiä saa tarjota tänne jos jollain on ylimääräisenä...
                      Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                      Comment

                      • BmwGt
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 95
                        • Kempele

                        #2081
                        Originally posted by Supa View Post
                        Tärähtääkö ratissa kun näpäytät jarrua nopeesti ajossa?
                        Jos näin niin etutukivarsien puslat loppu, siitä voi myös johtua em. oireet.
                        En tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..
                        Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #2082
                          Originally posted by BmwGt View Post
                          En tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..
                          Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.
                          Ne puslat on todennäköisin aiheuttaja. Toki madallus ja leveät renkaat vaikuttavat, mutta jos kulmat on säädetty madalluksen jälkeen rengastukselle sopivaksi, niin ei pitäisi vedellä talvirenkailla mihinkään. Kesärenkailla alkaa renkaan mallikin jo vaikuttamaan vetelyyn.
                          Tuosta iltalukemista E46:n vetelystä ja sen päihittämisestä Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #2083
                            Originally posted by BmwGt View Post
                            En tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..
                            Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.
                            Ei ne katsastuksessa niitä välttämättä merkkaa vaikka olisikin pehmeenä. Se ei siis tarkoita mitään että on mennyt leimasta läpi alustan kunnon suhteen.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3144
                              • Tampere

                              #2084
                              Eikä niitä väljähtyneitä takaheloja pysty arvioimaan katsomalla. Voi näyttää ihan kelvolliselta mutta ajossa totuus on jotain muuta. Toivoa sopii että pelkät takahelat riittää ettei ole myös alatukivarsien puslat rapeina.

                              Comment

                              • BmwGt
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 95
                                • Kempele

                                #2085
                                Jotenki silti monia autoja omistaneena ja korjaneea tuntuu hullulta että puslat täryttää autoa koko ajan samalla taajuudella. pitääpä kattoa ne silti ku jaksaa. minkalainen homma näissä on vaihtaa puslia keulaan, pitääkö prässätä vai ostaa uuet alatukivarret?

                                Huomena käyn tasapainottaan renkaat.
                                voiki iskarin väljä alapää tehä tuota?

                                Comment

                                Working...
                                X