Originally posted by huTsu
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaa tarkistaa airbag valon toiminta. Jos palaa koko ajan on penkin alla olevan liittimen korjaus tai tunnistinmaton vaihto penkistä edessä. Aika yleinen vika noissa . Valon pitää palaa myös hetken aikaa kun starttaat auton. Itsellä 330 ci ja en kyllä harkitsisi pienempää moottoria, ei syö juuri enempää kuin pienemmätkään ja vääntöä on etes jonkun verran.E30
-
Iso kiitos vastaajille.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Nelospytyn suuttimessa on anturi, eli edestä katsottuna kauimmaisin suutin, johdot voi tietty katsoa läpi ja kannattaakin, uusi suutin maksaa hunajata. Ja kyllähän se kuntoon kannattaa laittaa ja sitten vasta jatkaa vianetsintää jos ei tehoa tullut takaisin. Kytkentäkaaviosta vaan piuhojen paikkoja etsimään.Originally posted by m1g3 View PostKyllä tulee. Ei lähde millään pois. Missä tuo kyseinen suutin edes sijaitsee? Voisiko olla johdossa vika? Johtuukohan tuo puutuminen siitä vaiko sitten jostain aivan muusta?
Comment
-
Tänään huomasin, että konepellissä raitisilmasuodattimen kohdalla on ritilä, josta sataa kevyt pakkaslumi suoraan raitisilmasuodattimen kaukaloon. Joutui kauhomaan lumet sieltä pois konepellin alta. Onko kukaan esim. teipannu tuota aukkoa sisältä kiinni, vai onko oleellista ilman kierron kannalta että on auki?
Comment
-
Onko joku asentanu jälkiasennuksena bluetoothin? Tällä hetkellä autossa on se siemensin autopuhelin ja haluisin sen vaihtaa bluetoothiin. Ilmeisesti se ei vaadi mitään hirveitä? Korvaa vaan sen puhelin moduulin takakontista ULF-moodulilla ja sitte ottaa keskikonsolista sen puhelimen pois ja vaihtaa tilalle bluetoothin antennin ja paritusnapin. Kaikki info mitä löytyy olis kiva! Googlella löytyy kyllä ohjeita, mutta ovat hiukan vajaavaisia.
Comment
-
Voiko johtua mistään muusta tärinä/väpätys n 80-100kmh/ vauhdissa kun epätasapainoisista renkaista. Tuntuu pikkusen ratissa ja läskit vähä hytkyy
Miten kiero vanne tuntuu ajossa kun nuita vanteita on joku kolhinu sieltä täältä kanttareihin.
Edellinen omistaja oli muka tasapainottanu ne enne asennusta joskus syyskuussa.
Comment
-
Tärähtääkö ratissa kun näpäytät jarrua nopeesti ajossa?Originally posted by BmwGt View PostVoiko johtua mistään muusta tärinä/väpätys n 80-100kmh/ vauhdissa kun epätasapainoisista renkaista. Tuntuu pikkusen ratissa ja läskit vähä hytkyy
Miten kiero vanne tuntuu ajossa kun nuita vanteita on joku kolhinu sieltä täältä kanttareihin.
Edellinen omistaja oli muka tasapainottanu ne enne asennusta joskus syyskuussa.
Jos näin niin etutukivarsien puslat loppu, siitä voi myös johtua em. oireet.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Siinähän ne, ULF tosiaan vaatii paritusnapin.Originally posted by NTK View PostOnko joku asentanu jälkiasennuksena bluetoothin? Tällä hetkellä autossa on se siemensin autopuhelin ja haluisin sen vaihtaa bluetoothiin. Ilmeisesti se ei vaadi mitään hirveitä? Korvaa vaan sen puhelin moduulin takakontista ULF-moodulilla ja sitte ottaa keskikonsolista sen puhelimen pois ja vaihtaa tilalle bluetoothin antennin ja paritusnapin. Kaikki info mitä löytyy olis kiva! Googlella löytyy kyllä ohjeita, mutta ovat hiukan vajaavaisia.
En nyt ole perehtynyt onko e46:ssa erilainen liitin takakontissa mutta jos samanlainen kuin e39/e38 niin tästä esim ohjeet adapteripiuhan tekoon jotta saat tuon ULF purkin nykyisen puhelinmoduulin tilalle:
Itse tein seiskaan ja toimii.
EDIT: Kannattaa sitten etsiä mahdollisimman uutta generaatiota oleva ULF moduuli, ensimmäinen ainakin on ihan susi ja paranee ylöspäin mentäessä tuki puhelimiin jne.
EDIT2: Taitaa olla itseasiassa plugnplay jos tähän on uskominen tuon liittimen suhteen: http://www.bimmernav.com/BMW_E46_Blu...tructions.html
Eli 4/02 eteenpäin olisi suoraan käypä liitin.Last edited by Supa; 12-12-2012, 21:27.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Kiitos! Eli siis kun korvaa tuon siemensin palikan tuolta kontista niin siihen johtojen väliin tulee SES-jumper ja se tulee kiinni ULF-moduuliin? Sitte voi ottaa tuon luurin ja sen telakan irti ja kytkee niihin johtoihin sen bluetooth antennin ja paritusnapin. Hämmentävän yksinkertaselta vaikuttais. :think Bimmernavilta sais koko paketin suurta setelikönttää vastaan.Originally posted by Supa View PostSiinähän ne, ULF tosiaan vaatii paritusnapin.
En nyt ole perehtynyt onko e46:ssa erilainen liitin takakontissa mutta jos samanlainen kuin e39/e38 niin tästä esim ohjeet adapteripiuhan tekoon jotta saat tuon ULF purkin nykyisen puhelinmoduulin tilalle:
Itse tein seiskaan ja toimii.
EDIT: Kannattaa sitten etsiä mahdollisimman uutta generaatiota oleva ULF moduuli, ensimmäinen ainakin on ihan susi ja paranee ylöspäin mentäessä tuki puhelimiin jne.
EDIT2: Taitaa olla itseasiassa plugnplay jos tähän on uskominen tuon liittimen suhteen: http://www.bimmernav.com/BMW_E46_Blu...tructions.html
Eli 4/02 eteenpäin olisi suoraan käypä liitin.
Comment
-
onkos paha rasti asentaa jälkeenpäin ajovalopesurit pre-faceliftiin?
ko.settiä saa tarjota tänne jos jollain on ylimääräisenä...Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.
Comment
-
En tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..Originally posted by Supa View PostTärähtääkö ratissa kun näpäytät jarrua nopeesti ajossa?
Jos näin niin etutukivarsien puslat loppu, siitä voi myös johtua em. oireet.
Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.
Comment
-
Ne puslat on todennäköisin aiheuttaja. Toki madallus ja leveät renkaat vaikuttavat, mutta jos kulmat on säädetty madalluksen jälkeen rengastukselle sopivaksi, niin ei pitäisi vedellä talvirenkailla mihinkään. Kesärenkailla alkaa renkaan mallikin jo vaikuttamaan vetelyyn.Originally posted by BmwGt View PostEn tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..
Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.
Tuosta iltalukemista E46:n vetelystä ja sen päihittämisestä Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Ei ne katsastuksessa niitä välttämättä merkkaa vaikka olisikin pehmeenä. Se ei siis tarkoita mitään että on mennyt leimasta läpi alustan kunnon suhteen.Originally posted by BmwGt View PostEn tänään huomannut tärhdystä jarrutuksissa..
Auto katsastettu marraskuun alussa niin en oikeeen usko niihin pusliin.. paitsi että ajossa helposti kaikki urat ottaa ohjaukseen ja moottoritiellä tien urat vie välillä autoa, vai onko nämä 225 renkaiden ja madalluksen syytä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Jotenki silti monia autoja omistaneena ja korjaneea tuntuu hullulta että puslat täryttää autoa koko ajan samalla taajuudella. pitääpä kattoa ne silti ku jaksaa. minkalainen homma näissä on vaihtaa puslia keulaan, pitääkö prässätä vai ostaa uuet alatukivarret?
Huomena käyn tasapainottaan renkaat.
voiki iskarin väljä alapää tehä tuota?
Comment
Comment