Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Tänään pajalla vaihtoivat hehkujen ohjausyksikön ja kaikki 4 hehkua. Kun lähdin ajamaan, tuntui auto erikoiselta. Kaasu vastasi tosi herkästi ja meno oli erikoisen nykivää. Lopulta marketin pihassa autoon tuli uudelleen käynnistämisen jälkeen moottorin vikavalo ei muuta kuin koneen sammutus ja hinuri paikalle. Huoh. Todella erikoista. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tällaisen hehkujen ohjausyksikön vaihdon jälkeen? Pelkällä hehkujen vaihdolla tällainen ei selity.

    Onko pajalla laitettu imusarja väärinpäin tai jokin osa sinne minne se ei kuulu kun auto noin sekoaa pikku sörkkimisestän haha
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      Originally posted by huppu View Post
      Tänään pajalla vaihtoivat hehkujen ohjausyksikön ja kaikki 4 hehkua. Kun lähdin ajamaan, tuntui auto erikoiselta. Kaasu vastasi tosi herkästi ja meno oli erikoisen nykivää. Lopulta marketin pihassa autoon tuli uudelleen käynnistämisen jälkeen moottorin vikavalo ei muuta kuin koneen sammutus ja hinuri paikalle. Huoh. Todella erikoista. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tällaisen hehkujen ohjausyksikön vaihdon jälkeen? Pelkällä hehkujen vaihdolla tällainen ei selity.

      Onko pajalla laitettu imusarja väärinpäin tai jokin osa sinne minne se ei kuulu kun auto noin sekoaa pikku sörkkimisestän haha
      Oliskohan jäänyt jonkun anturin tai ruiskusuuttimien liitin irti / löysälle?
      Tai sitten egr:n tai imusarjan läppien solenoidin alipaineletku irti. :think
      Last edited by JTP; 03-12-2012, 20:14.
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • Vecara
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 342
        • Rovaniemi

        Originally posted by Vecara View Post
        Potilas: 330d M57 184hp (2001)

        Starttaa iloisesti, ei käynnisty. Railpaine 12,05 bar, siirtopaine 1,09 bar.

        Vikakoodina: 2550 raildruekuebarwachung im Start.

        Siirtopumppuko (kuskin penkin alla oleva) rikki?

        Tutkittu pari tuntia vastaavia topiceja foorumilta, rele ei ilmeisestikään, kun kuitenkin nostaa paineita?

        Kiitokset!

        EDIT: akku "uusi", lukija antaa jännitteeksi 14,23V.
        Originally posted by NokiLeka View Post
        Siirtopaine taitaa olla 3bar luokkaa normaalisti. Siirtopumpun kuulee jos se käy, kuuluu melkoinen hurina kuskin penkin alapuolelta. Jos se ei toimi niin ei nosta railissa paineita tarpeeksi eikä näin ollen käynnisty.
        Originally posted by Slazha View Post
        muistelen että piti olla vähintään 2,5 bar ja alle kahen ei lähde käyntiin. Rail paineen pitää muistaakseni olla vähintään 300bar että lähtee käyntiin?

        Nämä paine arvot ulkomuistista, en tarkastanut mistään että viisaammat korjatkoon jos ovat väärin
        Kiitokset vastanneille (ja erityisesti Zantalle koodien lukemisesta)! Vika oli siirtopumpussa, nyt uusi paikoillaan ja auto toimii.
        ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5150
          • Joensuu

          320i ei puhalla lämmintä jalkotilaan, muualle kyllä puhaltaa. Mikäs on ollut yleisin oire, tai mistä lähteä vikaa selvittämään?
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by ruupanen View Post
            320i ei puhalla lämmintä jalkotilaan, muualle kyllä puhaltaa. Mikäs on ollut yleisin oire, tai mistä lähteä vikaa selvittämään?
            Vikakoodit lukuun, jos vaikka jaloille ohjaava ilmastoinnin läppäkoneisto olisi nyykähtänyt tai jumiutunut kiinni?

            Comment

            • Kapanos
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1394
              • Kirkkonummen Westend

              -02 330i
              Toisesta avaimesta ei kaukosäätö napit toimi, pystyykö pariston vaihtamaan vai onko ns lataavaa malli kun on virtalukossa?

              Vai pitääkö se opettaa samalla tavalla kuin e36 mallissa?
              E30 M50tic -90
              E34 M5 -90
              E91 325d M-sport -07
              Ford F100 -53 LS edition

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by Kapanos View Post
                -02 330i
                Toisesta avaimesta ei kaukosäätö napit toimi, pystyykö pariston vaihtamaan vai onko ns lataavaa malli kun on virtalukossa?

                Vai pitääkö se opettaa samalla tavalla kuin e36 mallissa?
                Salmiakkiavaimessa akku, on vaihdettavissa, jos on totaalisesti kuoleentunut.

                Esmes.
                http://www.youtube.com/watch?v=e1o9vH3mgmg
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Sahtivaari
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 29
                  • Pirkkala

                  Pakkasta -23 ja auto lämmittämättä käyntiin. Eipä öljynpaine valo (punainen) sammunutkaan. Kokeilin pari kertaa uudestaan välillä virrat kokonaan sammuttaen. Auto pihalta hinaten halliin lämpimään ja roikan nokkaan. Tunnin päästä ku koitti käyntiin niin öljympainevalo sammui normaalisti heti käynnistyksen jälkeen.

                  Sitten kysymykset. Voiko tuo olla liian jäykästä öljystä johtuvaa? Moottorissa (M54B22) nyt jotku huollon laittamat longlaiffit, mitkä meinasin jokatapauksessa vaihtaa jossain välissä. Vai liekkö jossain sopivassa paikassa ollut kosteutta ja se päässyt jäätymään tukkien öljynkulun? Tai voiko kyseessä olla joku anturihäiriö? Muutkin spekulaatiot tämän aiheuttajasta otetaan vastaan...
                  Ex bemmit E30 318i -85 & E46 320i -04

                  Comment

                  • Kiwes
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 707
                    • JKL

                    Mitähän kaikee tarttee varata mukaan, jos vaihtaa venakopan tiivisteen sigun toukkaan(N42)?
                    -Tiiviste
                    -Momenttiavain sopivalla hylsyllä
                    -Muuta?? (perus rätit ja laastarit löytyy kyllä kertomattakin)

                    e. Kysästääs nyt samalla että onko tähän yhtä v*ttumainen vaihtaa huohotinsysteemi kun e39 on?(sigussa tuokin mihin kys operaatio tehty)
                    Last edited by Kiwes; 04-12-2012, 11:20. Reason: muutakin samalla
                    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                    INPA, BMW Scanner 1.4.0

                    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Kiwes View Post
                      Mitähän kaikee tarttee varata mukaan, jos vaihtaa venakopan tiivisteen sigun toukkaan(N42)?
                      -Tiiviste
                      -Momenttiavain sopivalla hylsyllä
                      -Muuta?? (perus rätit ja laastarit löytyy kyllä kertomattakin)

                      e. Kysästääs nyt samalla että onko tähän yhtä v*ttumainen vaihtaa huohotinsysteemi kun e39 on?(sigussa tuokin mihin kys operaatio tehty)
                      Onneksi olkoon, valitsit vittumaisimman huolettavan auton juurikin tuota hohotinsysteemiä ajatellen
                      Muistaakseni imusarja on pakko irrottaa että saa vaihdettua ja se on itsessään aivan hanurista.

                      Mitä tulee sitten venakopan tiivisteisiin niin onhan siinä kasa muitakin tiivisteitä kuten valvetronic säätömoottorille ja noston asentoanturille mikä tulee venakopan läpi myös.
                      Lisäksi tarviit tipat moottorisilikonia teräviin kohtiin kannessa.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        Originally posted by Supa View Post
                        Onneksi olkoon, valitsit vittumaisimman huolettavan auton juurikin tuota hohotinsysteemiä ajatellen
                        Muistaakseni imusarja on pakko irrottaa että saa vaihdettua ja se on itsessään aivan hanurista.

                        Mitä tulee sitten venakopan tiivisteisiin niin onhan siinä kasa muitakin tiivisteitä kuten valvetronic säätömoottorille ja noston asentoanturille mikä tulee venakopan läpi myös.
                        Lisäksi tarviit tipat moottorisilikonia teräviin kohtiin kannessa.
                        Jipii

                        Tähän saa sit vissiin varata pikkusen enemmän aikaa

                        Ensin venakopparemppa
                        Onko noista momenteista jotain hajua? En löytäny spagettikooderin sivulta niistä mitään. (vissiin kaikki helpoin tepastella KL-Varaosille ja sanoo et vaihan venakopan tiivisteen myy mulle kaikki mitä tarttee siihen? (vai riittääkö tästä osat 2 ja 7 + 4x tästä osat 3 ja 4 ?

                        Sitten huohotinhässäkkä
                        spagettikoodarin sivulta uupuu koko huohotin h*vetin ohjeet, joten siihen ei saa sieltä mitään apuva.

                        Imusarjan ku irrottaa, ni siihen luonnollisesti tarttee tiivisteet?, mutta onkos jotain muuta huomioitavaa?

                        Ei viittis tonnia taas maksaa tuostakin reissusta prkl (:lue Köyät korjaa ite)

                        Olisin kiitollinen jos joku viittis helpata
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • Madduli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 395
                          • -

                          Mikä moottorilämmitin on toimivin e46 318i:ssä? Webastohan ois paras, mutta on vaan aika hintavia... Letkulämmitintä oon miettinyt, mutta onko jotain parempaa saatavilla m43 moottoriin?
                          E46 316 -99
                          Ex:
                          E39 523iA -98
                          E46 316 -99
                          E46 318 -99

                          Comment

                          • BMWwe46
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 27
                            • Hubbabubba

                            ........
                            Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:04.

                            Comment

                            • bitzer223
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 78
                              • Oulu

                              Itsellä kanssa huohotin oli tukossa, vielä ei tullut öljyt pihalle. Kävin tuossa pari tuntia tutkimassa asiaa ja kyllä, imusarja pitää irroittaa kun on ensin purkanut muuta roinaa edestä. Jos et ole gynekoklogi

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Kapanos View Post
                                -02 330i
                                Toisesta avaimesta ei kaukosäätö napit toimi, pystyykö pariston vaihtamaan vai onko ns lataavaa malli kun on virtalukossa?

                                Vai pitääkö se opettaa samalla tavalla kuin e36 mallissa?
                                On akku, Panasonic VL2020, lataa virtalukossa, akun vaihdon jälkeen pitää opettaa avaimet ja kaikki avaimet koodattava tietyn aikaikkunan sisällä.

                                Ennen korjausyritystä, lue tämä. Sieltä löytyy myös avaimen koodaus EWS:ään, foorumilla katso täältä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎