Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by huppu View Post
    Jaa
    Ainoastaan käynnistykseen. Suosittelen tutustumaan diesel moottorin toimintaperjaatteisiin
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Originally posted by Supa View Post
      Ainoastaan käynnistykseen. Suosittelen tutustumaan diesel moottorin toimintaperjaatteisiin
      Nooh ihan sama, kunhan auto pelaa
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Kraak
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 74
        • Finland

        Morjesta!

        Saako näihin e46 siin ohjelmoitua saattovalot päälle avaimen napista ovet avaamalla. Sisustan valothan kyllä syttyy kun avaa lukituksen ja saattovalot toimivat taas autosta lähdettäessä. Tietääkö kukaan millä ja miten ohjelmoidaan?

        Comment

        • jumuli
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 496
          • Seinäjoki

          Originally posted by Kraak View Post
          Morjesta!

          Saako näihin e46 siin ohjelmoitua saattovalot päälle avaimen napista ovet avaamalla. Sisustan valothan kyllä syttyy kun avaa lukituksen ja saattovalot toimivat taas autosta lähdettäessä. Tietääkö kukaan millä ja miten ohjelmoidaan?
          E46:sessahan on eräänlaiset saattovalot ainakin itsellä, kun nousen autosta ja räpsäytän pitkiä niin xenonit syttyvät ja palavat jonkin aikaa noin 30sek. (muistaakseni meni pitkiä räpsäyttämällä niin kauan, kun viimeksi kokeillut.

          Lisäksi itselläni on köyhän miehen saattovalot, angel eyessien kautta. Niitä ohjaavalle releelle otettu herätä apukuskin jalkatilan sisävalosta eli kun painan ovet auki tai kiinni niin angel eyessit palavat yhtä kauan kuin sisävalot.

          Joku viisaampi vastatkoon tuohon koodaamis kysymykseen.
          Nyt
          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
          Ex
          F25 30d M-sport GNA-500
          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
          F25 20d M-Sport UZV-655
          Audi B8 S4 ILM-448
          F31 330d M-Sport VYZ-717
          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
          F30 320d M-Sport VXU-494
          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
          E91 335d M-Sport NJN-958
          E91 330d M-Sport GJB-752
          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

          Comment

          • bte
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 1
            • Jyväskylä

            Onko väliä kumman ilmastoinnin ohjausyksikön ostan man vai auto ilmastoinnin asennuksen kannalta? Auto on siis 318 ilman ilmastointia ja tarkoitus hommailla talven aikana tarvittavat osat ja ennen kesää asennella. Tiedän että on melkoinen urakka sen asentaminen.. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by bte View Post
              Onko väliä kumman ilmastoinnin ohjausyksikön ostan man vai auto ilmastoinnin asennuksen kannalta? Auto on siis 318 ilman ilmastointia ja tarkoitus hommailla talven aikana tarvittavat osat ja ennen kesää asennella. Tiedän että on melkoinen urakka sen asentaminen.. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!
              No tuossa vaiheessa jos saa kerran valita, miksi edes mietit manuaalia?
              Sähköllä siinä manuaalissakin läppiä ohjataan joten eipä ole juuri mitään eroa.
              Multa löytyy automaattipaneeli ylimääräisenä. Pistä privaa jos tarvetta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • walde
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 947
                • Melkein Espoo

                Originally posted by emmiz View Post
                M47 on kyseessä, eikä tule mitään vikakoodeja. Hehkut pitäis olla ok.

                Auto kun seisoo parkkihallissa päivän (n. 18 astetta lämmintä), saa sahata käyntiin. Pakkasessa lähtee kuitenkin hyvin käymään.
                Muutamalla takaisuventtiilillä selviät tuosta käynnistymisvaikeudesta.
                Lähin dieselhuolto tietää/hoitaa ongelman kohtuullisiin kustannuksin.
                Hieno keksintö Bosch:lta tuo VP44.
                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                Comment

                • BMWwe46
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 27
                  • Hubbabubba

                  ......
                  Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:03.

                  Comment

                  • BMWwe46
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 27
                    • Hubbabubba

                    ......
                    Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:03.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Bentleyn manuaali sanoo ATF Dexron III. Alfamerin korjausopas sanoo että katso auton käsikirja.

                      Pikainen etsinä söötsillä nesteistä ja ohjaustehostimen ongelmista, katso vaikka nämä: KLIK ja KLIK sekä KLIK.

                      Comment

                      • stts
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 70
                        • Finland

                        Hehkut vai rele/ohjainyksikkö, tai molemmat?

                        Moi,

                        Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!

                        Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.

                        Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).

                        Ongelma:

                        Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?

                        Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
                        Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.

                        Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?
                        -03 E46 320d Touring

                        Comment

                        • BMWwe46
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 27
                          • Hubbabubba

                          ......
                          Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:05.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by stts View Post
                            Moi,

                            Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!

                            Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.

                            Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).

                            Ongelma:

                            Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?

                            Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
                            Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.

                            Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?
                            Pelkkä ohjainyksikön vaihto riittää, se on vaan yleensä suositeltu vaihtaa yhdessä mutta jos kerran olet juuri vaihtanut uudet hehkut niin ei mitään tarvetta vaihtaa uudestaan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • mixout
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 454
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by stts View Post
                              Moi,

                              Kaipaisin pikaista apua eli TIETOA ongelmaan!

                              Auto 320d 110kW. Vein auton korjaamon pihaan edeltävänä iltana ennen perushuoltoa. Oli jättänyt aamulla starttaamatta, yöllä/aamulla pakkasta yli 15. Koittivat sahata käyntiin, mutta työnsivät auton sisään ja starttas tovin lämmettyään. Vikakoodia herjasi jokaiselle neljälle hehkulle.

                              Vaihdoin 2012 heinäkuussa kaikki hehkut tuliteriin Bosch:n valmistamiin. Tuolloin vain 1kpl hehkuja pimeänä, miksi vaihtotyön teinkin. Hehkujen relettä/ohjainyksikköä en tuolloin ymmärtänyt vaihtaa (olisiko tarvinnutkaan?).

                              Ongelma:

                              Nyt korjaamo sanoo, että täytyy vaihtaa sekä hehkut sekä rele/ohjainsyksikkö. Kuulema joskus rikkinäiset hehkut voi rikkoa releen ja toisinpäin. Vaihtaisivat siis sekä kaikki hehkut, että rele/ohjainyksikön. Faktaa vai fiktiota?

                              Itse epäilen hehkujen vaihdon tarpeellisuutta, eli rele/ohjainyksikön vaihto riittäisi...?
                              Auto starttaa ilman lohkaria 5 pakkasasteessa. Pari tuntia lohkarilämmityksen jälkeen auto "hehkuttaa" n. 1 sekunnin verran.

                              Sanonko korjaamolle, että varataan aika ja vaihdetaan pelkkä rele/ohjainyksikkö, vai ONKO FAKTA, että hehkut ja rele/ohjainyksikkö tulee vaihtaa aina samalla?
                              Noita Boschilaisia hehkutulppia on mennyt ihan uudenkarheitakin. Mutta oireet kyllä viittaa ohjausboksiin. Ohjausboksi vaihtoon. Kysy pajalta miten vaihtavat boksin, jos vaihtavat yläkautta kuten yleensä niin imusarja joudutaan kuitenkin irroittamaan, joten kannattaa miettiä laittaako samalla yhteensä n. 60 euroa maksavat Berun hehkutulpat. Eipähän pitäisi hehkupuolelle mitään laittoa tulla sitten hetkeen. Mutta jos ei halua hehkuja vaihtaa missään tapauksessa niin käske laittamaan boksi ja tsekkaamaan vikakoodit vaihdon jälkeen. Toi spagettikoodarin online TIS neuvoo vaihtaan sen ohjausboksin alakautta, mutta ainakin oma asentaja tuumasi, että siihen tarvitaan kiinalaisen kädet ja mielellään ranteesta vielä väljät. Itsellä on auto juuri saman vian takia pajalla ja vaihtavat myös hehkut. Ainoa jännitysmomentti on, saavatko hehkut ehjänä irti.
                              Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Tai voihan ne mitata ainakin.
                                Kyllä boschin hehkut nyt kestävempiä on kuin no name tarvikkeet mutta ehkä itsekkin kallistuisin Berun suuntaan jos uusia ostaisin.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎