Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Eiköhän suurinosa noista ns. badboy konepelleistä ole itse tehtyjä.
    Omasta mielestä helvetin ruma mutta eikai siin jos tykkää.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • bmw89
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 565
      • Ulvila

      nyt ois bemari melkeen kasassa
      tuli vaihdettua paisuntasäiliö+korkki, vesipumppu, hihnat+kiristimet, termari koteloineen ja uus jäähdytin.. perus syyshuolto

      nesteet sisään, ilmailua ja kone käymään -> hirvee volvomainen puhallus,
      visko jumii

      mikä ihme siihen voi tulla, kun viikon makas pöydällä?

      E: kiitoksia, olikin vaan jotain alkukankeutta
      Last edited by bmw89; 20-12-2012, 23:09.
      -E30 "316i"

      ex. e46 328i,

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by bmw89 View Post
        nyt ois bemari melkeen kasassa
        tuli vaihdettua paisuntasäiliö+korkki, vesipumppu, hihnat+kiristimet, termari koteloineen ja uus jäähdytin.. perus syyshuolto

        nesteet sisään, ilmailua ja kone käymään -> hirvee volvomainen puhallus,
        visko jumii

        mikä ihme siihen voi tulla, kun viikon makas pöydällä?
        Käytitkö lämpöseks asti? Kyllä se pitäisi siitä vapautua.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • BMWwe46
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 27
          • Hubbabubba

          ......
          Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:01.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by Laku View Post
            Ok. Mitä tuo lock out time tarkoittaa?
            Varmaan sitä että vähintään 3 min menee ajovalojen pesujen välillä vaikka kuinka vetäis viiksestä (huom. elatiivi, ei illatiivi).

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              Originally posted by pouri View Post
              Ensimmäinen talvi edessä -03 vuoden 320d:llä. Miten mahtaa olla syylärin takana olevan säleikön ohjaus. Tähän asti ollut säleikkö aina auki riippumatta moottorinlämmöistä ja ulkolämpötilasta. Ohjaus ilmeisesti alipaineella. Alipaineletku näyttää hieman perstaantuneelta mitä sitä näkee ennen kun se sukeltaa imusarjan alle. Onko tietoa pitäisikö säleikön olla jossain tilannteessa sulkeutuneena?
              Imusarjan läppien irrotuksen yhteydessä tuli tarkistettua alipaineletkut ja jakotukki joka sijaitsee imusarjan alla. Säleikölle menevä alipaineletku oli vaihdon tarpeessa ja letkun vaihdolla alkoi myös säleikkö toimia. Vaihdoin myös egr-venttiilille menevät letkut ja turbon vieressä olevan alipainesäiliön letkun.
              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • m1g3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 66
                • Tampere

                sain vihdoin oikeanlaisen moniurahihnan laitettua paikalleen. Hyvin auto toimi, mutta muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen huomasin että moottorin etupuolella on vähän jokapuolella öljyä. Ihan maahan astikin vähän tippuu. Aluksi ajattelin että ohjaustehostimen säiliöstä olisi tullut öljyä yli, mutta aloinkin ajatella jos huohotin olisi jäätynyt. Seisoihan auto muutaman päivän käyttämättä kovassa pakkasessa. Sopiiko oireet huohottimen jäätymiseen? Mistä huohotin löytyy? Kone m47...
                Volvo V40 2.0T -04

                Comment

                • JIPSKI
                  BTCF Member
                  • Feb 2003
                  • 1010
                  • Vaasa

                  316i -99 moottorin johtosarjassa punavalko ja punasini johto imusarjan alla. Ei löydy partneria. osaisko joku auttaa?
                  exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by JIPSKI View Post
                    316i -99 moottorin johtosarjassa punavalko ja punasini johto imusarjan alla. Ei löydy partneria. osaisko joku auttaa?
                    DISAn kaapeli? Katso WDS:stä, liitin X6131 DISA changeover valve, paikka täsmäis. Kaapeli 0.5 RT/WS (Rot/Weiss, puna/valko) ja 0.5 RT/BL (Rot/Blau, puna/sini).

                    Paikka löytyy kuvalla WDS:stä Component and Signal Information --> Components --> Y_Electromechanical Components --> Y6131 DISA changeover valve.
                    Attached Files

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by m1g3 View Post
                      sain vihdoin oikeanlaisen moniurahihnan laitettua paikalleen. Hyvin auto toimi, mutta muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen huomasin että moottorin etupuolella on vähän jokapuolella öljyä. Ihan maahan astikin vähän tippuu. Aluksi ajattelin että ohjaustehostimen säiliöstä olisi tullut öljyä yli, mutta aloinkin ajatella jos huohotin olisi jäätynyt. Seisoihan auto muutaman päivän käyttämättä kovassa pakkasessa. Sopiiko oireet huohottimen jäätymiseen? Mistä huohotin löytyy? Kone m47...
                      Osa 6 täältä.

                      Voi olla myös öljynerotin (CCV suodatin, crank case ventilation, osa 8 täällä) vanha huoparullaversio ja täysin tukossa, uuden vortex-version pitäisi mennä samaan pakettiin. Kannattaa varmistaa että erottimen mukana tulee tiivisteet 9 ja 10.

                      Comment

                      • JIPSKI
                        BTCF Member
                        • Feb 2003
                        • 1010
                        • Vaasa

                        Originally posted by MNi View Post
                        DISAn kaapeli? Katso WDS:stä, liitin X6131 DISA changeover valve, paikka täsmäis. Kaapeli 0.5 RT/WS (Rot/Weiss, puna/valko) ja 0.5 RT/BL (Rot/Blau, puna/sini).

                        Paikka löytyy kuvalla WDS:stä Component and Signal Information --> Components --> Y_Electromechanical Components --> Y6131 DISA changeover valve.
                        Onkos mahdollista että kyseistä laitetta ei autossa ole? koska ei kyllä pistänyt silmään ja auto lyötiin nippuun ja toimii hienosti eikä anna vikakoodeja.
                        exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by JIPSKI View Post
                          Onkos mahdollista että kyseistä laitetta ei autossa ole? koska ei kyllä pistänyt silmään ja auto lyötiin nippuun ja toimii hienosti eikä anna vikakoodeja.
                          Pitäis olla ainkin RealOEM:n mukaan, sekä 1.6 että 1.9 -99 316i:ssä. Molemmissa osa 8.

                          Tai jaa, tuossa 1.9 litran versiossa annetaan kyllä peitelevylle eli osalle 13 osanumero, eli teoriassa ei välttämättä olekaan. Jos siellä on tuon 1.9 kuvan mukainen cover lid niin saattaapi olla ettei siinä versiossa ole ollutkaan. Tai joku edellinen omistaja on kypsynyt viallisen DISAn naputukseen ja vetänyt sen mäkeen & puukottanut DME:tä olemaan välittämättä DISAsta...:think

                          EDIT: taitaa olla niin että DISA tai sen puute erottaa M43 316i:n ja 318i:n. Jos on DISA, niin sillä ohjataan tuota muuttuvan mittaista imusarjaa. Moottorin kaapeloinnissa on vaan valmiina tuo liitin. Lisää keskustelua täällä.
                          Last edited by MNi; 21-12-2012, 02:51. Reason: 316i vs 318i

                          Comment

                          • Peteyz
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 614
                            • 05

                            Muistaakseni joskus taisin kysyä tai ainaki sotkin ulkolämpötila anturiin, nii mikäs se pyöreä osa on mikä tulee oikean puolen sisälokariin kiinni alapuolelle. Joku piuha siihe ainaki tulee. Lämpötilan anturihan on siis vasemmalla puolella.

                            Comment

                            • JIPSKI
                              BTCF Member
                              • Feb 2003
                              • 1010
                              • Vaasa

                              Originally posted by MNi View Post
                              Pitäis olla ainkin RealOEM:n mukaan, sekä 1.6 että 1.9 -99 316i:ssä. Molemmissa osa 8.

                              Tai jaa, tuossa 1.9 litran versiossa annetaan kyllä peitelevylle eli osalle 13 osanumero, eli teoriassa ei välttämättä olekaan. Jos siellä on tuon 1.9 kuvan mukainen cover lid niin saattaapi olla ettei siinä versiossa ole ollutkaan. Tai joku edellinen omistaja on kypsynyt viallisen DISAn naputukseen ja vetänyt sen mäkeen & puukottanut DME:tä olemaan välittämättä DISAsta...:think

                              EDIT: taitaa olla niin että DISA tai sen puute erottaa M43 316i:n ja 318i:n. Jos on DISA, niin sillä ohjataan tuota muuttuvan mittaista imusarjaa. Moottorin kaapeloinnissa on vaan valmiina tuo liitin. Lisää keskustelua täällä.
                              Kiitoksia näistä tiedoista. Kyllä se tuosta autosta puuttuu olisi sen siitä huomannut muuten. 2-3 tuntia vaan tuli tehtyä turhaa työtä kun etittiin että mihis prkl tämä kuuluu
                              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                              Comment

                              • emmiz
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 103
                                • Rajamäki

                                Originally posted by Peteyz View Post
                                Muistaakseni joskus taisin kysyä tai ainaki sotkin ulkolämpötila anturiin, nii mikäs se pyöreä osa on mikä tulee oikean puolen sisälokariin kiinni alapuolelle. Joku piuha siihe ainaki tulee. Lämpötilan anturihan on siis vasemmalla puolella.
                                Jos tarkoitit tuota palikkaa, niin se on myös joku lämpötila-anturi. En kyllä tiedä mihin sen mittaamat tiedot menee
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎