Rosvoliittimellä otat toisesta parkista jännitteen niin pääset helpommalla.
Eipä taida toimia noi ollenkaan.... Katkaisee sen viimeisenkin virran kulun...
Nämä on niin mukavia, can väylä ohjatut virrat.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Ei kyllä tule valomoduulille can väylää, k-bussin kautta menee kaikki keskustelu.
Mistähän moinen väitä peräisin.
Varsinaiseen ongelmaan, vikakoodit luentaan valomoduulilta ja tutkimaan onko ohjaus päällä jne.
Parkkivalo-onkelma selvis. Jostain luin että on auttanut jos ottaa valo-modulin irti ja pistää takaisin. Noh, modulia irroittaessa nappasin hieman siimaa sille johtosarjalle ja sieltä paljastui että valo-modulille tuleva johtosarja oli hangannut itsensä rikki kojelaudan rautoihin. Juottelin johdot ehjiksi ja taas palaa kaik valot. Kiitos avuista kuitenkin!
Kiitoksia näistä tiedoista. Kyllä se tuosta autosta puuttuu olisi sen siitä huomannut muuten. 2-3 tuntia vaan tuli tehtyä turhaa työtä kun etittiin että mihis prkl tämä kuuluu
Johtopari kuuluu luullakseni 318 M43een kuuluvaan imusarjan säätimeen.
mulla on tommonen e46 328i coupe vm 99 jossa on lisävarusteena sporttipenkit sähkösäädöllä ja kuskin penkki muistilla. SA459 lisävarustelistassa lukee.
Asiaan. pitääkö peilien säätyä samalla muistiin kun penkkejä säätää? Pitäisi ostaa m3 tyyppiset peilit tuohon autoon. Katsoin peilien liittimiä niin siinä oli vain 5 johtoa.
Ajelin tänään uudenvuoden riennoista kotiinpäin ja yhtäkkiä auto herjas jäähdytysnesteen valoa. Noh, ajelin menemään kunnes alko tuleen kylmää ilmaa sisälle ja vetää ikkunoita sinkkiin. Lämmöt kuitenkin mittarin mukaan ihan normaalissa kokoajan. Pääsin huoltsikan pihalle josta sain ostettua nestettä ja matka jatkui, oli paisari ihan kuiva.
Noh, n.30km jälkeen oli taas paisari kuiva ja ei muutako nestettä täyteen ja kotiin kuitenki pääsin. Lämmöt ok.
Mitä nyt nopeaa tutkiskelin niin moottorin takaa pukkaa jostaki sen nesteen ulos. Peilin kans yritin kurkkia, enkä ihan tarkkaa suuntaa saanu. Moottorin takana kuitenkin. Pohjamuovi ui nesteessä. Näkyvillä olevat letkut näytti olevan kunnossa. Moottori käy ihan normaalisti.
Paisarissa ei näkyny öljyä, öljykorkissa ei nestettä ja öljytikussakaan ei mitään ylimäärästä. Pakokaasu suht normaalia. Eli kannen tiivisteen pitäs olla ehjä?
Ajelin tänään uudenvuoden riennoista kotiinpäin ja yhtäkkiä auto herjas jäähdytysnesteen valoa. Noh, ajelin menemään kunnes alko tuleen kylmää ilmaa sisälle ja vetää ikkunoita sinkkiin. Lämmöt kuitenkin mittarin mukaan ihan normaalissa kokoajan. Pääsin huoltsikan pihalle josta sain ostettua nestettä ja matka jatkui, oli paisari ihan kuiva.
Noh, n.30km jälkeen oli taas paisari kuiva ja ei muutako nestettä täyteen ja kotiin kuitenki pääsin. Lämmöt ok.
Mitä nyt nopeaa tutkiskelin niin moottorin takaa pukkaa jostaki sen nesteen ulos. Peilin kans yritin kurkkia, enkä ihan tarkkaa suuntaa saanu. Moottorin takana kuitenkin. Pohjamuovi ui nesteessä. Näkyvillä olevat letkut näytti olevan kunnossa. Moottori käy ihan normaalisti.
Paisarissa ei näkyny öljyä, öljykorkissa ei nestettä ja öljytikussakaan ei mitään ylimäärästä. Pakokaasu suht normaalia. Eli kannen tiivisteen pitäs olla ehjä?
Onko yhtään tutunkuulosta?
jos moottorin takaa vuotaa niin vois olla tuo osa numero 1 pettäny.:think
Onkos kellään kokemusta kun mittaristo väittää että kuskinpuolen takavaloissa häikkää vaikka kaikki palaa ja tarkistin niin mitään maa/oikosulkuja ei kyllä mielestäni löytynyt..?
Sedan? Takaluukun johtosarjassa johtimet kuoriutuneet auki suojakumisukan sisällä. Lisää esim. täällä. Tyyppivika E39/E46/E60. Jos vaihdat kaapeleita, suositellaan silikonipintaista kaapelia (löytyy esim. Partcolta) joka kestää kulutusta ja taivuttelua paremmin.
Sedan? Takaluukun johtosarjassa johtimet kuoriutuneet auki suojakumisukan sisällä. Lisää esim. täällä. Tyyppivika E39/E46/E60. Jos vaihdat kaapeleita, suositellaan silikonipintaista kaapelia (löytyy esim. Partcolta) joka kestää kulutusta ja taivuttelua paremmin.
Sedan hyvinkin ja oli aikoinaan kolmeysissä samanlaista ongelmaa juu, täytyypi nekin tarkistella.
Luin muualta internetin syövereistä että näissä e46 :ssa jäähdytinneste voi vajuta jos ilmausta ei ole suoritettu kunnolla tai ollenkaan. Pitääkö tämä paikkansa? Omassa 318 :ssa kun tuntuu tuo neste katoavan. 117 tkm rullattu autolla ja kuittien mukaan jossakin vaiheessa jäähdytysjärjestelmää on paikattu. Toinen mahdollinen syy nesteen haihtumiselle oli samaisen jutun mukaan syylärin korkin tiivisteen huonokunto/puuttuminen.
Onko näissä mitään perää vai kannattaako auto viedä korjaamolle tarkempiin tutkimuksiin ennenkuin kokeilee tämmösiä kikkoja?
Comment