Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teekkis
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 11
    • Rovaniemi

    #76
    Originally posted by Pekumie View Post
    Elikkäs ongelmia ensimmäisillä kovilla pakkasilla bemarin kanssa, akusta virta loppu. Nyt paikoillaan uusi exiden järein akku mitä löytyi(92ah, 850a), toistaiseksi on virta riittäny. Webastoa oon joka aamu käyttäny 20-30min ennen starttia, tosin työmatkalla(57km) luulisi ehtivän akun latautua mikäli kaikki ok.

    Mahtaakohan olla syy ja yhteys latauksen kanssa, kun bemari ei nosta lämpöjä niin esivastus(?) kuormittaa kokoajan laturia. Puhalluksen ollessa päällä lataus 12.2-13.8v(moottorin kierrokset seilaa), puhalluksen kokonaan sammuttaessa lataus kokoajan 13.6v tai päälle.

    Uuden termarin pitäis tulla huomenna, niin ehkä sit ollaan fiksumpia ellei joku muu tiedä asiaa.
    Samaa vikaa täälläkin, eli ei nosta lämpöjä kunnolla, jää siihen alemmalle valkoselle viivalle, ja autona 330dA -01
    Kerro Pekumie auttoko termarin vaihtaminen.

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #77
      Kyllä noihin ongelmiin auttaa lähes aina termarin vaihto.

      Kerroinkin aikaisemmin kuinka tuo m52tu pitää kurnutusta, kerran sekunnissa krrrh tyhjäkäynnillä ja kierrosriippuvainen. Vaihdoin hihnat ja tehostimen pumpun mutta ääni ei kadonnut. Tulee kyllä apulaitteista koska ilman hihnaa ei kuulu. Nyt siis ehjä tehostimen pumppu myynnissä ja vitutus kova. Mitähän seuraavaksi?

      Comment

      • amfe
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 281
        • 54500

        #78
        näkyykö vikakoodeissa jos on valomoduuli rikki?? siis tuo katkasia mistä käännetään valot päälle?? :think
        BMW 325 sedan vm 2005


        ex-BMW 330i touring vm.2002
        ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

        ex-BMW 320i coupe vm.92
        ex-BMW 316 sedan vm.91

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #79
          Originally posted by Dani View Post
          Kummin päin tuo rättinivel nyt tulikaan?
          "Ei väliä" vastausta en kaipaa...
          Eli näköjään nuolet kohti laippaa.

          Mistä pääsee parhaiten starttiin käsiksi, yläkautta kun on todella ahdasta vaikka kaikki muoviseinämät + raitisilmakotelo on poistettu, myös muutama vesiletku irroitettu jotka tulee sisäkennolta.

          Onelma on se ettei startti mene enää paikoilleen kytkimenvaihdon jälkeen, jotenkin vaan ei tunnu ohjaustappi menevän tarpeeksi syvälle ja rakoa jää semmoset ~6mm, luiskahtaa todella helposti pois ohjaustapista. Todella vittumainen tilanne..mutta mistä pääsee parhaiten käsiksi ja jos vaan tulee mieleen jotain niin kysykää ja kertokaa!
          Auto siis E46 330i 5v-manuaali '02 (M54B30)
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #80
            Nooh sinne se starttimoottori meni paikoilleen, jotenkin se lämpöpelti kanitti vastaan mutta ongelma ratkaistu.

            ..nyt siis uus kytkin, paineasetelma, painelaakeri, rättinivel, Z3 2.8L vaihdekeppi + kaikki kumihelat ja muoviprikat ym. kepin ympärille, RedLine D4 ATF öljyt laatikossa vaihdettu sigun Tourinkiin
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Warra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 483

              #81
              Hei.

              Mikäköhän on kun käsijarru ei pidä taaksepäin juuri ollenkaan, mutta eteenpäin loistavasti. Vasta vaihdettu uudet jarrukengät (+asennussarja) ja säädöt tehty, mutta mäessä lähtee herkästi valumaan taaksepäin. Eteenpäin pitää erittäin hyvin ja kepin tuntuma on mainio.
              E46 320i Facelift Touring M54b22
              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #82
                Originally posted by Warra View Post
                Hei.

                Mikäköhän on kun käsijarru ei pidä taaksepäin juuri ollenkaan, mutta eteenpäin loistavasti. Vasta vaihdettu uudet jarrukengät (+asennussarja) ja säädöt tehty, mutta mäessä lähtee herkästi valumaan taaksepäin. Eteenpäin pitää erittäin hyvin ja kepin tuntuma on mainio.
                Säätö täytyy tehdä vielä paremmin
                Tosissaan, se säätöpalikka on eri päässä jarrukenkiä kuin mistä vaijeri sen kiristää, joten jos on jäänyt hiukan löysäksi niin herkästi kengät kääntyvät hiukan jompaan kumpaan suuntaan ja näin ollen pitää vain toiseen suuntaan. säätö täytyy tehdä niin, että annatte löysää käsijarruvaijereista ja jätätte jarrun pois päältä. Tämän jälkeen pyöränpultin reiästä pystyy säätämään pitkällä talttapäisellä ruuvarilla. Kun pyörä lakkaa pyörimästä käsin, niin otetaan pari napsua takaisin. Kengät saavat hiukan ottaa kiinni, mutta pyörää pitää pystyä pyörittämään käsin. Vaijereista otetaan vaan löysät pois, eli kepin juuresta ei ole tarkoitus kiristää mitään. Itse ole tehnyt niin, että nostan keppiä kolme naksua ja kiristän vaijerit siihen.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #83
                  Originally posted by amfe View Post
                  näkyykö vikakoodeissa jos on valomoduuli rikki?? siis tuo katkasia mistä käännetään valot päälle?? :think
                  Riippuu laitteista, inpalla vois kokeilla. Katkaisija on ihan eri juttu kuin valomoduli.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #84
                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Kerroinkin aikaisemmin kuinka tuo m52tu pitää kurnutusta, kerran sekunnissa krrrh tyhjäkäynnillä ja kierrosriippuvainen. Vaihdoin hihnat ja tehostimen pumpun mutta ääni ei kadonnut. Tulee kyllä apulaitteista koska ilman hihnaa ei kuulu. Nyt siis ehjä tehostimen pumppu myynnissä ja vitutus kova. Mitähän seuraavaksi?
                    Onks kellään mitään neuvoa, ei viittis huvikseen vaihtaa kaikkia liikkuvia osia.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #85
                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      Onks kellään mitään neuvoa, ei viittis huvikseen vaihtaa kaikkia liikkuvia osia.
                      Tuleeko varmasti koneesta? Multa oli hammastangolle menevien tehostajan putkien kiinnikekumi hajonnut ja putket ottivat kiinni hammastankoon aiheuttaen tietyllä kierrosluvulla pienen pärinän/kurnutuksen. Riippuen siis tehostajan pumpun kierroksista ja paineesta.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #86
                        Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.

                        Comment

                        • Ego0s
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 77
                          • Turku

                          #87
                          Mikäköhän neuvoksi, kun cupeesta ei aukee pelkääjänpuolen ovi. Koittaa avata sisäpuolelta tai ulkopuolelta, niin tuntuu aivan kuin ois koko ovi lukossa. Keskuslukituksen nuppi kyllä nousee ylös, mutta ovi silti lukossa :think
                          e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                          Comment

                          • Zygel
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 214
                            • Oulu

                            #88
                            Miten tuota 330d:n keulaa kannattaisi tukkia näin pakkasella? Munuaisiin ilmeisesti pitäisi saada jotain peittämään?
                            ex: E46 330d M-Sport '04

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.
                              Moottorin kumityyny tyhjentynyt ja kohta osuu runkoon?
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Hanza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1931
                                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                                #90
                                Originally posted by Ego0s View Post
                                Mikäköhän neuvoksi, kun cupeesta ei aukee pelkääjänpuolen ovi. Koittaa avata sisäpuolelta tai ulkopuolelta, niin tuntuu aivan kuin ois koko ovi lukossa. Keskuslukituksen nuppi kyllä nousee ylös, mutta ovi silti lukossa :think
                                Sama vika eilen. Joutui menemää ikkunasta sisälle. Auton lämmettyä taas aukesi, kun vähän rämppäsi kahvaa. Ilmeisesti jokin oli vaan jäätyny oven sisältä?
                                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                                t: luft waffel

                                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎