Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by arben View Post
    kannen takana olevalle "lähdölle" ääni täältä.
    Semmosta juttua tässä itekin sain esille kaivettua.

    Sit oli myös jossain topicissa juttua, et vois olla viallinen paisarinkorkki, joka
    päästää nesteen höyrynä pihalle.. Kuinkahan todennäköistä tämä? :think
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by TimoI View Post
      Huoltokirjaan oli kirjoitettu johonki 310tkm kohdalle suurinpiirtein näin "öljyt, suodatin, ilmansuodatin, polttoaine suodatin, d2 alusta ja säädettävät alatukivarret" ei siis mainintaa että minne.

      Lämpimänä tyhjäkäynnillä käy suhteellisen tasasesti (verrattuna nykyiseen bensiiniautoon).
      Ainoastaan välillä kierrokset tipahtavat hetkeksi kuin lähtisi joku sähkölaite päälle mutta korjaantuu noin sekunnin tai kahden kuluessa normaaliksi. Näihin varmasti maksaa suuttimet enemmän ku tuoreet mansikat talvella...

      Äh, vittu kai se pitää hakea vaikka sit laukeiskin.
      Jos autoon on laitettu D2:n säädettävä alusta, niin coilien kanssa eteen täytyy laittaa säädettävät tai lyhyemmät koiranluut. Asentajalla tullut ajatuskatkos tai sitten taakse on tosiaan asennettu säädettävät alatukivarret. Eteen on saanut kyllä Meyleltä alatukivarsia joihin saa alapallonivelen vaihdettua erikseen, mutta se ei kyllä tee niistä vielä säädettäviä.

      Tuo kierrosten tipahtaminen hetkellisesti tyhjäkäynnillä johtuu moottorissa olevan sähkövastuksen päällemenosta. Kun kone ei ole ehtinyt täyteen käyntilämpöönsä, niin sitä yritetään auttaa sähköisellä lisälämmittimellä ja se notkauttaa kierroksia kun vie virtaa pirusti.

      Suuttimet on aika arvokkaita juu.. Mutta ei niissä onneksi mitään isompia vikapaikkoja ole, muutamia tapauksia on täälläkin ollut että suutinta olisi joutunut vaihtamaan. Mutta useamman satasen kipale.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Toppi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 58
        • Haukipudas

        Originally posted by Ravermeister View Post
        Ominaisuus. Ainakin oma 330 tekee samaa kun ajelee matkaa, heti kun pysähtyy ja antaa käydä hetken paikallaan niin mittari laskee normaaliin.
        Selityksenä tolle en oo keksiny muuta ku et ilmavirta jäähdyttää niin hyvin että termari pysyy kiinni kovemmassa vauhdissa, koska kun pysähtyy ja kokeilee syyläriä niin se on hetken aikaa ihan kylmä.
        Nyt kävi pakkaset -3 astetta, ja sama vika vaivaa, eli viisari tököttää hieman yli puolenvälin. Ei tosin laske tyhjäkäynnillä. Mietin tuossa, että termostaatti olisi rikki, mutta termostaatti viat mitä olen kohdannut on: joko auto ei lämpeä, tai se nostaa lämpöjä reilusti :think Onko kellään kokemuksia?

        Comment

        • TimoI
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 17
          • naantali

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Jos autoon on laitettu D2:n säädettävä alusta, niin coilien kanssa eteen täytyy laittaa säädettävät tai lyhyemmät koiranluut. Asentajalla tullut ajatuskatkos tai sitten taakse on tosiaan asennettu säädettävät alatukivarret. Eteen on saanut kyllä Meyleltä alatukivarsia joihin saa alapallonivelen vaihdettua erikseen, mutta se ei kyllä tee niistä vielä säädettäviä.

          Tuo kierrosten tipahtaminen hetkellisesti tyhjäkäynnillä johtuu moottorissa olevan sähkövastuksen päällemenosta. Kun kone ei ole ehtinyt täyteen käyntilämpöönsä, niin sitä yritetään auttaa sähköisellä lisälämmittimellä ja se notkauttaa kierroksia kun vie virtaa pirusti.

          Suuttimet on aika arvokkaita juu.. Mutta ei niissä onneksi mitään isompia vikapaikkoja ole, muutamia tapauksia on täälläkin ollut että suutinta olisi joutunut vaihtamaan. Mutta useamman satasen kipale.
          Jep, riskillä tolla volvollakin tietysti ajetaan. Kaipa nämä bemarit kestää kilometrejä kun olen tainnut tulla hieman sokeaksi noiden metrien suhteen. Nykyisellä bensa-autolla on ajettu kuitenkin jo kohta 480tkm.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7045
            • Forssa

            Valaiskaas tyhmää, jälleen kerran.

            Nykyisessä käyttiksessä on tuo webasto ja toimii kyllä, mutta tuntuu että se pöhisee vähän väliä vaikka ei sitä olisi päälle laittanutkaan.
            Käyttääkö auto itsestään webastoa?
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              Originally posted by |foder| View Post
              Valaiskaas tyhmää, jälleen kerran.

              Nykyisessä käyttiksessä on tuo webasto ja toimii kyllä, mutta tuntuu että se pöhisee vähän väliä vaikka ei sitä olisi päälle laittanutkaan.
              Käyttääkö auto itsestään webastoa?
              Kyllä se taitaa käyttää, jos se on alkuperäinen. Käsittääkseni autossasi ei ole sähkövastusta joka hoitaisi sen tehtävän.
              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7045
                • Forssa

                Originally posted by Hanza View Post
                Kyllä se taitaa käyttää, jos se on alkuperäinen. Käsittääkseni autossasi ei ole sähkövastusta joka hoitaisi sen tehtävän.
                Öööö... Sähkövastus?

                olen vielä täysin amatööri näiden uudempien tekniikoiden kanssa. Joka päivä huomaa jotain "uutta".

                mitäs kivaa tällaiseen sais koodailtua? Esim. jenkkiparkit? ?
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • HSuomi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 271
                  • mäntsälä

                  Paljonko arviosta on 330d ylläpitokustannukset vuodessa? Siis käyttövoimavero(vaimikäseoli) ja vakuutukset?
                  Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                  ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                  Comment

                  • mixxis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2009
                    • 1877
                    • Jyväskylä / Uurainen

                    Originally posted by HSuomi View Post
                    Paljonko arviosta on 330d ylläpitokustannukset vuodessa? Siis käyttövoimavero(vaimikäseoli) ja vakuutukset?
                    perusvero (vielä tänä vuonna) 0,499e/päivä = 182e/vuosi. Ensi vuoden alusta n. 245e/vuosi.

                    Käyttövoimavero 1,21e/päivä = 441,5e/vuosi.

                    Vakuutuksen hintahan riippuu vakuutuksen tyypistä ja yhtiöstä ja paikkakunnasta ja ja ja. Mulla ainaki jossai vaiheessa melkein täys kasko ja liikenne (bonukset 35 ja 70) jotain 600 / vuosi. Tapiolassa. En muista mitä tällä hetkellä, jotain samoja luokkia varmaan.

                    Kyseiset numerot siis tuolle sigun kipolle.
                    ___________________________________
                    __________________________________________________
                    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                    [ Focus stw ]
                    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                    Comment

                    • HSuomi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 271
                      • mäntsälä

                      No eihän tuo niin pahalta kuulosta sitten. Kaveri pelotteli että olisi yli 1000€ vuodessa noi verojutut.
                      Ajattelin mahdollisesti hankkia tollasen 330d:n. Korimallilla ei niin väliä.
                      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                      Comment

                      • huppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 423
                        • Rovaniemi

                        Takaiskunvaimennin

                        Olen tässä kuluvan vuoden puolella kuunnellut ajaessani, että vänkärin puolelta takaa kuuluu kolinaa, kun ajaa taajamassa monttuisiin kohdissa. Ei tarvitse olla isokaan epätasaisuus tai koroke. Maantiellä kun on yleensä tasaista, niin ei kuulu oikeastaan mitään epäilyttävää.

                        Onko tuo takaiskari voinut päästää nesteet pihalle? :think

                        Vuosi sitten oli sama homma ja vaihdettu molemman puolen iskarit taakse. Silloin pajalla sanoivat että iskari oli selvästi rikki, mutta itse en sitä ulkoisesti silloinkaan havainnut. Silloin vasta huomattiin kun nostettiin auto ylös ja rautakangella kaveri nylkytti renkaan alta ja katsoi, pohjaako se. Eli voiko rikkinäistä iskaria havaita itse esim. katsomalla auton alle pihalla vai pitääkö saada ylös ja nylkyttää? :think vielä on vajaa vuosi takuuta iskareilla joten eihän siinä olis muuta kuin hakea uusi tilalle ja vaihtaa.
                        BMW E46 318d 10/04

                        Comment

                        • RPee
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 23
                          • hs

                          Jos oletetaan että iskarit on kunnossa, niin kuvaamasi kolinan aiheuttaa rikkinäinen yläpää; uusi iskari on antanut kuoliniskun . Pura sivuverhoilua kontista että näet ne ja painele perää alaspäin; rikkinäinen yläpää erottuu tietty lurtsaamalla velttona.

                          Uusin omaani molemmat iskarien vaihdon yhteydessä ja menin laittamaan Motonetin kikkareet; tuloksena toinen sökö noin tuhannen kilometri jälkeen ja sitten Lemförderit tilalle. Ja juu, oli prikat oikeassa järjestyksessä, sehän on kriittistä myös . Vulkanoitu kumilerssi vaan repeytyy irti holkista ja pauke alkaa. Muista ostaa se satsi missä tule tiiviste mukana tai tee tiiviste itse, muuten vuotaa kuraa konttiin...


                          Originally posted by huppu View Post
                          Olen tässä kuluvan vuoden puolella kuunnellut ajaessani, että vänkärin puolelta takaa kuuluu kolinaa, kun ajaa taajamassa monttuisiin kohdissa. Ei tarvitse olla isokaan epätasaisuus tai koroke. Maantiellä kun on yleensä tasaista, niin ei kuulu oikeastaan mitään epäilyttävää.

                          Onko tuo takaiskari voinut päästää nesteet pihalle? :think

                          Vuosi sitten oli sama homma ja vaihdettu molemman puolen iskarit taakse. Silloin pajalla sanoivat että iskari oli selvästi rikki, mutta itse en sitä ulkoisesti silloinkaan havainnut. Silloin vasta huomattiin kun nostettiin auto ylös ja rautakangella kaveri nylkytti renkaan alta ja katsoi, pohjaako se. Eli voiko rikkinäistä iskaria havaita itse esim. katsomalla auton alle pihalla vai pitääkö saada ylös ja nylkyttää? :think vielä on vajaa vuosi takuuta iskareilla joten eihän siinä olis muuta kuin hakea uusi tilalle ja vaihtaa.

                          Comment

                          • Jka
                            BTCF Member
                            • Sep 2009
                            • 214
                            • jyväskylä

                            Auto:325 -02 upea Cupee automaattilaatikolla

                            Hajosiko nyt vaihteisto vai onko öljyn vähyyttä (oli hieman kostea laatikon pohja kun katsastuksen aikana sinne katselin noin kuukaus takaperin että voihan sitä ne vaihdattaa jos auttaisi.

                            Laakkosella eivät seuraavasta ongelmasta ole ollenkaan kuullut, sinnehän en autoani nyt vie kun jo vaihtolaatikkoa heti tarjosivat. Ajattelin kysyä silti jos olis huollossa ko. ongelmasta tietoinen.

                            Aamulla ensimmäistä kertaa käynnistäessä (kylmä vaihteisto+moottori) ei vaihde mene päälle, eli käyttäytyy kuin vaihde olisi N asennossa vaikka valitsimesta valittuna D, SD, R. Ei vetoja.. Solenoidivika?

                            Siinä kiroillessa vielä polkasin kaasulla sen liikkeelle pari metriä kun nihkeästi liikkua alkoi kuitenkin (en jää parkkihalliin muiden tielle) niin ottikohan tuossa jo kytkinpakat itteensä. Siihen se sitten jäi lämpenemään ja alkoi hieman nykien toimia 10min tyhjäkäynnin jälkeen.

                            Vähän meinaa vituttaa tuo auto kun on osia jo aikamoinen kasa vaihdeltu .

                            Niin ja Lämmettyään täysin toimii ilman ongelmia.
                            E70 X5 4.8i
                            ex: E46 325Ci

                            Comment

                            • teekkis
                              Newbiemmer
                              • Feb 2011
                              • 11
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by HSuomi View Post
                              No eihän tuo niin pahalta kuulosta sitten. Kaveri pelotteli että olisi yli 1000€ vuodessa noi verojutut.
                              Ajattelin mahdollisesti hankkia tollasen 330d:n. Korimallilla ei niin väliä.
                              Veroa en muista, oisko joku 600 se aken lasku, pohjolassa vakuutukset 1,2k/vuosi. (täyskasko, liikennevakuutus bonukset 20 tai 25, kaskossa täys)

                              Edit. niin ja e46 330d -01

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                Originally posted by teekkis View Post
                                Veroa en muista, oisko joku 600 se aken lasku, pohjolassa vakuutukset 1,2k/vuosi. (täyskasko, liikennevakuutus bonukset 20 tai 25, kaskossa täys)

                                Edit. niin ja e46 330d -01
                                OT: Kuulostaa kovalta omassa e46 joskin 318i oli Lähivakuutuksesta täyskasko 70% liikenne 10% yht. ~850€/v
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎