Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Ongelmapaikkoja ahdin ja polttoainepumput, niin syöttö kuin siirtokin. Alustan osia menee kuin leipää jos madallettu ja kulmat päin persiitä. Pienempiä murheita takaluukun johtosarja ja katkeilevat takajouset.[/URL]
    Originally posted by TimoI View Post
    Noni, kävin tänään katselemassa tuollaista 330xd:tä.

    Takaikkuna ei aukea ja airbag valo paloi ensimmäisten parin sadan metrin ajan.
    Takaikkuna ilmeisesti mikrokytkimestä kiinni? pyyhkiä ei myöskään ole muuten käytössä. Sillä ei mulle niinkään ole merkitystä mutta tuo airbagvalo ja sen palaminen häiritsee.

    Kaiken lisäksi, tähän on kuulemma vaihdettu säädettävät alatukivarret? Niin siis että mitkä perkeleet ne sellaiset sitten on?

    Miltä tuollaisen 6sylinterisen dieselin kuuluisi kuulostaa?
    Ihan muistin virkistämiseksi

    Takaikkunan ja pyyhkijän toimimattomuuteen on syynä johtosarjan hapertuminen poikki. Se on voinut oireilla ja muistaakseni sulake no.58 on se jota on neuvottu ottamaan pois, joten se kannattaa tarkistaa. Se peittää tuon ongelman, mutta ei korjaa sitä. Kolvia joutuu tosiaan näyttämään, koska johtosarjassa ei ole liitintä takaluukulle erikseen, joten takaluukun johtosarjaa ei saa erikseen.

    Säädettäviä alatukivarsia ei eteen ole saanut, mutta taakse kylläkin. Auttavat madalletuissa autoissa camber-kulmien kohdilleen saamista. Jos puhe oli etupäästä, niin luultavasti kyseessä ovat säädettävät koiranluut, jotka joutuu laittamaan coilien kanssa.

    Ja kutosdieseli kuulostaa kutoskoneiselta dieseliltä
    Ei tuo suoraruikkari nyt ihan vanhalta työkoneelta kuulosta, mutta ei käytettävästä polttoaineesta kovin paljon epäselvyyttä ole. Mutta käynnin pitäisi lämpimänä olla aika tasaista, jos ravistelee tai heiluu niin kaikki ei ole kunnossa. Voi johtua suuttimista tai sitten halvemmasta kuten moottorintukikumeista.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku


      NokiLeka tuossa jo toistikin aiemmat kirjoitukseni ja tarkensi oleellisen: Kuvat ovat takapään säädettävästä tukivarresta, eteen ei ole saanut.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Laku View Post
        NokiLeka tuossa jo toistikin aiemmat kirjoitukseni ja tarkensi oleellisen: Kuvat ovat takapään säädettävästä tukivarresta, eteen ei ole saanut.
        Juu. No minun kuvat ovatkin tosiaan takapäästä, mutta en huomannut, että alunperin olisi puhuttu nimenomaan juuri etupäästä missään vaiheessa. My bad. Sitten tietysti asia eri.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • J-BMW
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 6
          • Lahti

          autona e46 -99, seisoi pari päivää tuola -27 pakkasissa ja nyt ei avaimen kaukosäädöstä tapahdu enää mitään.. pari päivää sitten toimi vielä normaalisti. En ole vielä avaimella koittanu lukkoja avata kun pitäs ruveta hälytin soimaan ku kaukosäädöllä laitettu kiinni, näin ainakin ennen tehnyt. Ei ole orggis avaimen kaukosäätö siis käytössä, edellinen omistaja vaihtanu jonkun toisen siihen.. Mutta kysymyksenä ois että voiko akku simahtaa niin paljon tossa ajassa ettei kaukosäätökää enää toimis? vai tuleeko muuta mielee kellää? Kaukösäätimes ainaki syttyy valo kun painaa nappia..

          Comment

          • Villeple
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 50
            • Porvoo

            Originally posted by J-BMW View Post
            autona e46 -99, seisoi pari päivää tuola -27 pakkasissa ja nyt ei avaimen kaukosäädöstä tapahdu enää mitään.. pari päivää sitten toimi vielä normaalisti. En ole vielä avaimella koittanu lukkoja avata kun pitäs ruveta hälytin soimaan ku kaukosäädöllä laitettu kiinni, näin ainakin ennen tehnyt. Ei ole orggis avaimen kaukosäätö siis käytössä, edellinen omistaja vaihtanu jonkun toisen siihen.. Mutta kysymyksenä ois että voiko akku simahtaa niin paljon tossa ajassa ettei kaukosäätökää enää toimis? vai tuleeko muuta mielee kellää? Kaukösäätimes ainaki syttyy valo kun painaa nappia..
            Laita akku laturiin niin pitäs alkaa toimimaan, jos sulla on huono akku niin se kyllä tyhjentää ittensä aika nopeasti nuilla pakkas säillä

            Comment

            • Villeple
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 50
              • Porvoo

              mitään ehdotuksia mikä pitää ääntä? huohotin letku oli jäätyny ja näin ollen syönyt? öljyä sellanen 3l ja kun huomasin että piti vähä erikoista ääntä katoin mittatikkua eikä näkynyt mitään joten lisäsin öljyä.

              nyt kun autolla ajaa, auto tärisee jonkinverran tyhjäkäynnillä ja pitää sellaista outoa ääntä. konepellin kun aukaisee ei kuule mitään epäilyttävää mutta sisätiloissa kuulee kaikki nämä epämääräiset äänet.

              Auto ei tupruta sinistä savua tai mustaakaan
              tehot on omasta mielestä tallessa
              mutta 2 vaihteella moottorilla jarruttaessa ei omasta mielestä jarruta niin tehokkaasti kuin ennen.

              mitään ehdotuksia mitä ois menossa rikki?

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7045
                • Forssa

                Piti laittaa dynavinin soitin tuonne kabiiniin: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320D+-99/IMG_2363.JPG
                Ongelma kuitenkin siinä että tarttisin ilmastoinnin paneelin joka on tarkoitettu tuohon penkinlämmitinnappien yläpuolelle, tuon säilytyslokeron tilalle.
                Kysymys kuuluu että tarvitseeko myös tuo kehikko vaihtaa siihen ympärille?
                Bmwfans:n mukaan tuolle ilmastoinnin paneelille on montaa eri valmistenumeroa mutta mallikuva viittaa vain yhteen paneeliin. Eli onko tuo paneeli kaikissa sama mutta vain sillä ympärille tulevalla kehikolla sovitetaan sinne autoon?
                Kaverilla on e46, jossa tuo ilmastoinnin paneeli tuossa kohdassa alkuperäisenä, johon mun pitäisi se sovittaa. Ei vaan kaveri ole lähiaikoina maisemissa niin ei pääse purkaa ja kattelee miten alkuperäisenä noi menee.

                Sum summarun, tarvitsenko vain uuden paneelin ja/tai uuden kehikon tuohon ympärille?
                Last edited by |foder|; 06-02-2012, 18:12.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  Mihkähän mahtaa jäähdytysneste hävitä?
                  Kyseessä siis sigun 318i eli konehuoneessa sykkii M43.

                  Havaittua/ei havaittua..

                  - Öljyt ei ole majoneesia
                  - Pakokaasu ei haise jäähdytysnesteelle
                  - Lattiamatot on kuivat
                  - Maahan ei jää kuin öljyläikkiä, joiden syy paikallistettu
                  suodattimen jalkaan, sekä ehkä öljypohjan tiivisteeseen
                  - nestettä häviää n. 1 litra / 1000km
                  - lämmöt pysyy normaalina = viisari pystysuoraan ylös

                  Paisarissa näkyy jäähdytysnesteen pinnassa hieman valkoista vaahtoa,
                  mutta neste itsessään on kumminkin ihan normaalin väristä.

                  Ideoita? :think
                  Last edited by siksta; 06-02-2012, 18:41.
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • MTH
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 131
                    • Joensuu

                    Originally posted by |foder| View Post
                    Piti laittaa dynavinin soitin tuonne kabiiniin: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320D+-99/IMG_2363.JPG
                    Ongelma kuitenkin siinä että tarttisin ilmastoinnin paneelin joka on tarkoitettu tuohon penkinlämmitinnappien yläpuolelle, tuon säilytyslokeron tilalle.
                    Kysymys kuuluu että tarvitseeko myös tuo kehikko vaihtaa siihen ympärille?
                    Bmwfans:n mukaan tuolle ilmastoinnin paneelille on montaa eri valmistenumeroa mutta mallikuva viittaa vain yhteen paneeliin. Eli onko tuo paneeli kaikissa sama mutta vain sillä ympärille tulevalla kehikolla sovitetaan sinne autoon?
                    Kaverilla on e46, jossa tuo ilmastoinnin paneeli tuossa kohdassa alkuperäisenä, johon mun pitäisi se sovittaa. Ei vaan kaveri ole lähiaikoina maisemissa niin ei pääse purkaa ja kattelee miten alkuperäisenä noi menee.

                    Sum summarun, tarvitsenko vain uuden paneelin ja/tai uuden kehikon tuohon ympärille?
                    Tarvitset vain kehyksen sille paneelille, et uutta paneelia.

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Piti laittaa dynavinin soitin tuonne kabiiniin: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320D+-99/IMG_2363.JPG
                      Ongelma kuitenkin siinä että tarttisin ilmastoinnin paneelin joka on tarkoitettu tuohon penkinlämmitinnappien yläpuolelle, tuon säilytyslokeron tilalle.
                      Kysymys kuuluu että tarvitseeko myös tuo kehikko vaihtaa siihen ympärille?
                      Bmwfans:n mukaan tuolle ilmastoinnin paneelille on montaa eri valmistenumeroa mutta mallikuva viittaa vain yhteen paneeliin. Eli onko tuo paneeli kaikissa sama mutta vain sillä ympärille tulevalla kehikolla sovitetaan sinne autoon?
                      Kaverilla on e46, jossa tuo ilmastoinnin paneeli tuossa kohdassa alkuperäisenä, johon mun pitäisi se sovittaa. Ei vaan kaveri ole lähiaikoina maisemissa niin ei pääse purkaa ja kattelee miten alkuperäisenä noi menee.

                      Sum summarun, tarvitsenko vain uuden paneelin ja/tai uuden kehikon tuohon ympärille?
                      Onnea Reijo E46:n ostosta.

                      Sä tarvit tästä kuvasta osan nro. 1 = osanumero 51168230902
                      http://realoem.com/bmw/showparts.do?...33&hg=51&fg=35

                      Eli tämän osan:

                      http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=824486

                      Sit vaan vanhasta vastaavasta siirrät nappulat ym. tähän uuteen ja
                      vaihdat paneelin paikan. Uutta ilmastointipaneelia et siis tarvi.
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7045
                        • Forssa

                        Originally posted by siksta View Post
                        Onnea Reijo E46:n ostosta.

                        Sä tarvit tästä kuvasta osan nro. 1 = osanumero 51168230902
                        http://realoem.com/bmw/showparts.do?...33&hg=51&fg=35

                        Eli tämän osan:

                        http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=824486

                        Sit vaan vanhasta vastaavasta siirrät nappulat ym. tähän uuteen ja
                        vaihdat paneelin paikan. Uutta ilmastointipaneelia et siis tarvi.
                        Kiitos, vaikka mitäs tässä. Ihan vaan polettavaks tämä tuli, halvalla kun sai.

                        Näyttäis alkuperäisenä maksavan vain 47€. Tilaukseen!
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Spaceman
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 18
                          • Suomi

                          Originally posted by Spaceman View Post
                          Hankin tuossa viikko sitten 2001 E46 330d tourinkin, jossa laajakuvanäyttö ja kontissa MKIII navi. En ole vielä hankkinut siihen levyä, mutta ihmettelen että mahtaako navi olla kytkettynä ollenkaan koska tietokoneen päänäyttöön ei ilmesty mitään GPS:ään liittyvää, pelkästään onboard computer, television, telephone, set ja monitor off. Eikä Set-valikosta löydy mitään versioon liittyvää tekstiä. Vaatiiko nuo GPS-valikot että karttalevy on syötetty, vai onko minulla jotain häikkä johdotuksissa?

                          Tuohon on jälkiasennettu irroitettava peräkoukku, ja ilmeisesti tämän takia parkkitutka ei toimi (kuulemma väärä johtosarja), voisiko siis tuo navi ongelma myös liittyä tähän?

                          Kiitoksia.
                          Osaako joku auttaa? Eli pitäisikö tietokoneeseen ilmestyä navi-valikko ilman kartta-cd:tä? Takaluukun navi-yksikkö kyllä saa virtaa (power-valo palaa/vilkkuu).

                          Comment

                          • TimoI
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 17
                            • naantali

                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Ihan muistin virkistämiseksi

                            Takaikkunan ja pyyhkijän toimimattomuuteen on syynä johtosarjan hapertuminen poikki. Se on voinut oireilla ja muistaakseni sulake no.58 on se jota on neuvottu ottamaan pois, joten se kannattaa tarkistaa. Se peittää tuon ongelman, mutta ei korjaa sitä. Kolvia joutuu tosiaan näyttämään, koska johtosarjassa ei ole liitintä takaluukulle erikseen, joten takaluukun johtosarjaa ei saa erikseen.

                            Säädettäviä alatukivarsia ei eteen ole saanut, mutta taakse kylläkin. Auttavat madalletuissa autoissa camber-kulmien kohdilleen saamista. Jos puhe oli etupäästä, niin luultavasti kyseessä ovat säädettävät koiranluut, jotka joutuu laittamaan coilien kanssa.

                            Ja kutosdieseli kuulostaa kutoskoneiselta dieseliltä
                            Ei tuo suoraruikkari nyt ihan vanhalta työkoneelta kuulosta, mutta ei käytettävästä polttoaineesta kovin paljon epäselvyyttä ole. Mutta käynnin pitäisi lämpimänä olla aika tasaista, jos ravistelee tai heiluu niin kaikki ei ole kunnossa. Voi johtua suuttimista tai sitten halvemmasta kuten moottorintukikumeista.
                            Huoltokirjaan oli kirjoitettu johonki 310tkm kohdalle suurinpiirtein näin "öljyt, suodatin, ilmansuodatin, polttoaine suodatin, d2 alusta ja säädettävät alatukivarret" ei siis mainintaa että minne.

                            Lämpimänä tyhjäkäynnillä käy suhteellisen tasasesti (verrattuna nykyiseen bensiiniautoon).
                            Ainoastaan välillä kierrokset tipahtavat hetkeksi kuin lähtisi joku sähkölaite päälle mutta korjaantuu noin sekunnin tai kahden kuluessa normaaliksi. Näihin varmasti maksaa suuttimet enemmän ku tuoreet mansikat talvella...

                            Äh, vittu kai se pitää hakea vaikka sit laukeiskin.

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              Originally posted by Spaceman View Post
                              Osaako joku auttaa? Eli pitäisikö tietokoneeseen ilmestyä navi-valikko ilman kartta-cd:tä? Takaluukun navi-yksikkö kyllä saa virtaa (power-valo palaa/vilkkuu).
                              kyllä mulla ainakin näkyy navivalikko vaikka ei ole DVD:tä sisällä. mulla on siis se uudempi, MK4 navi jossa on dvd-lukija.
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1120
                                • suomi

                                Originally posted by siksta View Post
                                Mihkähän mahtaa jäähdytysneste hävitä?
                                Kyseessä siis sigun 318i eli konehuoneessa sykkii M43.

                                Havaittua/ei havaittua..

                                - Öljyt ei ole majoneesia
                                - Pakokaasu ei haise jäähdytysnesteelle
                                - Lattiamatot on kuivat
                                - Maahan ei jää kuin öljyläikkiä, joiden syy paikallistettu
                                suodattimen jalkaan, sekä ehkä öljypohjan tiivisteeseen
                                - nestettä häviää n. 1 litra / 1000km
                                - lämmöt pysyy normaalina = viisari pystysuoraan ylös

                                Paisarissa näkyy jäähdytysnesteen pinnassa hieman valkoista vaahtoa,
                                mutta neste itsessään on kumminkin ihan normaalin väristä.

                                Ideoita? :think
                                kannen takana olevalle "lähdölle" ääni täältä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎