Kysästäämpä sitten vaikka tässä topkissa, 320i vm 2001 alko polttamaan automaattivaihdelaatikon sulaketta sen jälkeen kun lätäkön yli tuli ajettua, parikertaa jatkoi toimimista pelkällä sulakkeen vaihdolla ja nyt polttaa heti sulakkeen kun käynnistää. Kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Tyyppi vika jossain liittimessä vaiko joku satunnainen johto haurastunut? :p
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikko_Linna View PostVielä yksi kysymys. Sanoit että uudemmissa malleissa imusarjan läpät on ongelmana. Onko 2004 yksi näistä uudemmista malleista? Ja luin jotain että sen voi ottaa pois, aiheuttaako se extra ongelmia ja tarviiko sitten muuten huoltaa enemmän?
M57 (135kW) Manuaalit 6/98 - 3/03
Läppien kanssa
M57 (135kW) Automaatit 6/98 - 3/03
M57N (150kW) Automaatit 9/02 - 7/05
M57N (150kW) Manuaalit 9/02 - 7/05
Asiasta tietävät ovat ne poistaneet. Sellaisen ongelman se aiheuttaa, että moottori ei yleensä pidä kiinteistä esineistä palotilassaan.. Paras huolto siis taitaa olla niiden poistaminen varmuuden vuoksi. Ei aiheuta ongelmia, niillä on tarkoitus vaikuttaa päästöjen määrään jotta auto on saatu alempaan päästöluokkaan. Suomalaisessa mittauksessa ei merkkaa mitään lopputulokseen."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Ongelmia omassa ämmäläisessa:
Tällä hetkellä palaa kojetaulussa:
DSC valo,
jarrupalojen kulumis valo,
rengaspaineen valo keltaisena..
Näistä koodeja luettu ja kone sanoo:
Poikittaiskiihtyvyysanturi/sensori.
Mistäs löytyy autosta ja mistä uutta tilalle ?
Jarrupalojen kulumisanturi nyt selvä ja helppo tapaus..
Kuinkas rengaspaineen valvonta, nyt ei ole enää RunFlatit allakaan ?E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Täristää tyhjäkäynnillä, arvailin että ois kaksoismassavauhtipyörä menossa rikki. Muttei se tärise yhtään liikkeellelähdössä taikka kovassa rasituksessa.
Huomasin että osa nro. 1 pyörii epätasaisesti kampiakselin päässä. Alhaalta päin ku kattelin niin oli sivuttaisheittoa jonkun puolisen senttiä jopa. Ja täristää moottoria ja tulee siitä myös koriin. Onko normaalia? kellään ollut samallaista ongelmaa?
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Ei ole normaalia, se hihnapyörä on samalla tavalla kaksoismassa kuin vauhtipyöräkin.
Tuo iso pultti voi olla tosissaan tiukassa, mutta muistaakseni neloskoneisessa siellä on ihan hyvin tilaa touhuta. Toki flekti yms pitää varmaan purkaa pois haitalta. Kutoskoneisissa (330d) taitaa olla useammalla pienellä pultilla tuo siivapyörä kiinni..
Mutta uusi hihnapyörä paikalleen ennenkuin särkyy mitään!Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Tuolta fag-osiosta luin miten tuon öljyhuoltomittarin saisi nollattua ilman laitteita. Mutta ei tahtonut itsellä toimia, tein varmaankin jotain väärin?
kokeilin kahdella eri tavalla.
A nappi pohjaan samalla kääntäen virrat päälle, toisella tyylillä ensin nappi pohjaan ja sitten virrat päälle, mutta ei kummallakaan kerralla toiminut
EDIT: pätee näköjään vain -00 ja ylöspäin
Comment
-
-
Originally posted by Villeple View PostTuolta fag-osiosta luin miten tuon öljyhuoltomittarin saisi nollattua ilman laitteita. Mutta ei tahtonut itsellä toimia, tein varmaankin jotain väärin?
kokeilin kahdella eri tavalla.
A nappi pohjaan samalla kääntäen virrat päälle, toisella tyylillä ensin nappi pohjaan ja sitten virrat päälle, mutta ei kummallakaan kerralla toiminut- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostEi ole normaalia, se hihnapyörä on samalla tavalla kaksoismassa kuin vauhtipyöräkin.
Tuo iso pultti voi olla tosissaan tiukassa, mutta muistaakseni neloskoneisessa siellä on ihan hyvin tilaa touhuta. Toki flekti yms pitää varmaan purkaa pois haitalta. Kutoskoneisissa (330d) taitaa olla useammalla pienellä pultilla tuo siivapyörä kiinni..
Mutta uusi hihnapyörä paikalleen ennenkuin särkyy mitään!
TIS-ohje tässä, neloskoneessa M47TU on näemmä aika raju tuo pultin kiinnitys, jointing torque 100Nm+60°+60°+30°! Eli yhteensä 150° asteen kääntö kaikkineen....
Edit: Osanumero alkuperäiselle 11237805696, Schmiedmanin tarvike olis 202€, alkuperäinen 252€. Sitä vastaa esim. Gates'n TVD1022, Autopartsmarketissa 176€, Prinz Autoteile:ssä 139€ + toimituskulut.
Edit2: Kiinnityspultti uusittava myös ehdottomasti.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostTyyppi: henkilöauto
Korimalli: farmari
Ensirek: 02/2001
Moottorintyyppi: 2.0 (100 kW)
Polttoaine: diesel
Mittarilukema: 177 156 km
Moi, näkeekö näistä e46 sista vielä oikeat-kilsat jostain kikkailemalla, kaveri ostamassa jotain vähän ajettua huoltokirja hukattua ja haluaisi tietää tarkat kilometrit...F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Pari kyssäriä. Auto on -00 320d touring.
1. Vakionopeudensäädin (napit ratissa) toimii harvoin. Joskus kuitenkin, vaikkakaan nyt se ei ole sanonut mitään varmaan kahteen viikkoon. Mistä lähtisi selvittelemään?
2. Vaihdoin apparin etuoven ja jouduin käyttämään virrat päällä ilman oven airbagia kerran saadakseni uuden oven ikkunan alas; airbagin valo palaa nyt. Olisiko jollain Keravan / Sipoon suunnalla testeriä että päästäis nollaamaan koodit? Tossa on se pyöree pää konepellin alla vaan mihin testeri tulee kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by keitiim View PostPari kyssäriä. Auto on -00 320d touring.
1. Vakionopeudensäädin (napit ratissa) toimii harvoin. Joskus kuitenkin, vaikkakaan nyt se ei ole sanonut mitään varmaan kahteen viikkoon. Mistä lähtisi selvittelemään?
2. Vaihdoin apparin etuoven ja jouduin käyttämään virrat päällä ilman oven airbagia kerran saadakseni uuden oven ikkunan alas; airbagin valo palaa nyt. Olisiko jollain Keravan / Sipoon suunnalla testeriä että päästäis nollaamaan koodit? Tossa on se pyöree pää konepellin alla vaan mihin testeri tulee kiinni.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Hifitopicissa tätä jo kyselinkin mutta kyselläämpäs vielä täällä.
Eli kertokaahan mikä tämä metallinvärinen pieni E46 vakio kasettisoittimeen menevä liitin on? Eli tuo kuvassa oikeanpuolimmainen. Liittyykö jotenkin autossani oleviin harman/kardon kaiuttimiin, tai kenties nopeuden mukaan säätyvään äänenvoimakkuuteen? Ostin harman/kardon kaiuttimilla varustetulle E46:lle tarkoitetun ISO-liittimen, mutta siinä ei ollut tuommoiselle paikkaa.
Tässä se noille kaiuttimille tarkoitettu ISO-liitin liitettynä alkuperäiseen töpseliin, kuten näkyy niin tuosta lähtee 2 paria RCA johtoja, se valkoinen töpseli edelleen vapaana, osaiskohan joku selittää että mikä systeemi tää oikein on? Uskaltaako ihan vaan kokeilla että tökkää piuhat uuteen soittimeen ja jättää sen yhden töpselin irti?
Klikkaa kuvaa niin tulee isommaksi.Last edited by Matte1411; 04-09-2012, 20:10.BMW E46 320i -99
BMW E30 320i -85
Comment
-
Comment