Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Tunkeekohan tuota kätensä syvälle paskaan jos koliysin vaihtaa '03 touringiin. 330d manuaali ja ajettu jo 365tkm.. Karalan ohjelmalla joku 100tkm ajettu, 258hv jarruteltu vielä 300tkm nurkilla.

    Kyseinen auto on Kuopiosta, musta m-sport 2. Kuopion aikaan oli jotku valkoset teipit ja valkohuuliset 19" vanteet. Sillon siitä ainakin oli hyvää huolta pidetty, kaverille tuli melko tarkkaan 300tkm ajettuna ja sen jälkeen on vähän huonommalla pidolla ollut.. :think

    Jämy se on ajaa kyllä eikä kaverilla oo isompia tempunnu, turbon ja muutaman tukivarren on laittanu. Sepä vaan että se osienvaihto rumba alkas sitten kuitenkin kohta itellä jos sen vaihossa ottaa.
    Kyllä niitä osia menee vaihtoon joka tapauksessa, ei sitä tarvii pelätä.

    Onko taka-akselin apurungon kiinnikkeet ehjät? Kardaania kunnostettu, rättinivel/tukilaakeri/CV-nivel ehjät? Perämurikasta vaihdettu öljyt? Öljynvaihdot tehty ajallaan? Ilmansuodin vaihdettu useammin kuin manuaali sanoo? Huohottimen oil separator uudempi? EGR-venttiili huollettu/ohitettu? E46:ssa tyyppivikana on etujarrujen laahaaminen, niitä pitää notkistella melkein vuosittain. Jos etulevyjä on vaihdeltu ahkerasti muttei satuloita kunnostettu niin ne saa ainakin rakentaa uusiksi. Lue ainakin vikakoodit ja suuttimien adaptaatiot. Suutinremppaa jos ei ole tehty niin semmoinen on varmasti edessä.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      Originally posted by expertti View Post
      Olen etsinyt netistä sopivia LED sivuvilkkuja, mutten ole onnistunut löytämään. Faceliftiin pitänee olla omanlaisensa, eikä fyysisesti sopivia tunnu löytyvän edes maailmalta.... Osaisiko joku antaa linkkiä tai ohjetta minne suunnistaa?


      -2001 diesel toukka


      -expertti

      Originally posted by MNi View Post
      Kiitti. Olen yhdet vilkut tilannut ed paikoista, muttei ne olleet soveltuvat autooni. Ne jäi löysälle, heilumaan. Outoa ettei noiden mukana tule minkäänlaisia tiivisteitä. Orkkiksissahan on tiivisteet.

      Schmiedmannilta olen tiedustellut sopivuutta kun tilasin jenkeistä vastaavan näköiset ja ne ei edes mahdu lokasuojan reikään(liian pitkä) vaikka piti olla faceliftiin sopivat.

      Ed syistä olen täällä tiedustelemassa josko joku olisi tuurilla tai tiedolla löytänyt jostain sopivat sivuvilkut?

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 507
        • Hämeenlinna

        Originally posted by MNi View Post
        Pitäis tietää minkä kuukaukauden valmiste pirssisi on. Jos on 08/2002 tai vanhempi, niin ei onnistu tuosta vaan. Jos taas on 09/2002 tai uudempi niin BMW:ltä löytyy suoraan retrofit kitti AUX-liitäntää varten.

        09/2002 vaihtu radion tyyppi, liitäntä takana muuttui pyöreistä pinneistä flat-pinnilliseen MOST-liittimeen. Kuva. Jos on MOST, niin siihen tuo mainitsemasi kaapeli tai BMW:n orkkispiuha sopii, muuten ei. Taitaa vaatia myös koodauksen, täällähän on koodausguruja vaikka kuin paikalla.
        Joo, navillisissa tuo liitin homma meneekin noin (niinkuin linkki kuvan takaa kertoo) mutta ei kyllä päde bussiness cd tai professional cd versioihin , joissa takapaksissa ei ole mitään radioon liittyvää ellei ole cd vaihtaja ruksittu mukaan.

        Itsellä 03 loppuvuodesta valmistettu auto bussiness cd:llä ja sielä pyöreä pinninen liitin. Aux piuhan saa toimimaan 09/2002 jälkeen valmistetuissa soittimissa, koskee siis myöskin navillisissa radiomoduuleita.

        Myöskään koodausta ei tarvitse suorittaa e39/53/46 mallien kohdalla.
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by MNi View Post
          09/2002 vaihtu radion tyyppi, liitäntä takana muuttui pyöreistä pinneistä flat-pinnilliseen MOST-liittimeen. Kuva. Jos on MOST, niin siihen tuo mainitsemasi kaapeli tai BMW:n orkkispiuha sopii, muuten ei. Taitaa vaatia myös koodauksen, täällähän on koodausguruja vaikka kuin paikalla.
          MOST tarkoittaa bemareissa valokuituväylää esim e60 ja vastaavan ikäisissä.
          Nuo lättäpinniset liittimet ei kulje sillä nimellä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4621
            • Lahti.

            gm

            No niin tätä onkin odotettu. Eli perheen 330d e46 kuuluusia gm laatikko alkaa reistailemaan, onhan jo 245tkm ajettukin. Eli eilen huomasin sen moottoritiellä etta vähän yli 2t kieroksilla laatikko alkoi nykimään. Muuten vielä ihan ok, ei vikavaloja.

            Kannattaako kokeilla vielä öljynvaihto tässä vaiheessa?

            Mikä olikaan se "toinen" paja mihin voi lähettää laatikko ja kunnostettu versio takaisin?
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • NTK
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 197
              • Turku

              Nyt kävi semmone, että ku availin kaukosäädöllä ovet niin kuskin ovesta lukko aukes, mutta hanttarin puolelta ei. Ei myöskään aukea avaimella lukkopesästä kääntämällä. Sisältä pitää sitte kahvasta avata. Kiinni päin menee kyllä kaukosäädöllä ja kääntämällä. Sisältä ku koitin sitä lukitusta siitä napista niin sillä ei mee edes kiinni. Onko tossa nyt se koko hemmetin moduuli potkassu tyhjää vai pelkästään ovimoottori tai joku kytkin tai joku hammasratas?
              BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

              Comment

              • rikuh1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 507
                • Hämeenlinna

                Originally posted by EPDM View Post
                No niin tätä onkin odotettu. Eli perheen 330d e46 kuuluusia gm laatikko alkaa reistailemaan, onhan jo 245tkm ajettukin. Eli eilen huomasin sen moottoritiellä etta vähän yli 2t kieroksilla laatikko alkoi nykimään. Muuten vielä ihan ok, ei vikavaloja.

                Kannattaako kokeilla vielä öljynvaihto tässä vaiheessa?

                Mikä olikaan se "toinen" paja mihin voi lähettää laatikko ja kunnostettu versio takaisin?
                Eikös tuo nykiminen liittynyt momentinmuuntimen kitkapintoihin jotka ovat lopussa, laatikkohan ei sinänsä kai hajoa muutakuin jos kitkapinnat lähtee liikkeelle kun liian pitkään ajetaan rikkinäisellä turbiinilla tms.
                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                RikunAutofix.fi

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

                  Originally posted by rikuh1 View Post
                  Eikös tuo nykiminen liittynyt momentinmuuntimen kitkapintoihin jotka ovat lopussa, laatikkohan ei sinänsä kai hajoa muutakuin jos kitkapinnat lähtee liikkeelle kun liian pitkään ajetaan rikkinäisellä turbiinilla tms.
                  eli...turbiini pitää vaihtaa tai what?
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    Originally posted by EPDM View Post
                    eli...turbiini pitää vaihtaa tai what?
                    Välittömästi ajot seis. Laske laatikosta öljyt. Jos mukana on metallihippuja, laatikon osalta peli on menetetty ja vaatii täyskunnostuksen tai vähintään kaikkien osien puhdistuksen. Jos öljy on kunnossa, riittää tässä vaiheessa todennäköisesti pelkän momentinmuuntimen vaihto. Hommaa sinne LuK:n valmistama uusi momentinmuunnin, jonka pitäisi olla selvästi parempi, kuin alkuperäinen GM:n valmiste.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • hartge e46
                      BTCF Member
                      • Aug 2006
                      • 777
                      • e-pohjanmaa

                      minkämoinen homma on vaihtaa m43b19 koneeseen öljypumppu?

                      riittääkö näiden 5 6 7 8 osien vaihto vai pitääkö 2 3 ja 4 vaihtaa myös? vai ollaanko täs nyt ihan hakoteillä, pikanen googletus toi tuollasia arveluita...
                      z3 coupe
                      Pari tojotaa
                      ex.e36 wompatti alpinweissIII
                      ex.e46 titansilber x2
                      ex."//HARTGE E46"

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by Supa View Post
                        MOST tarkoittaa bemareissa valokuituväylää esim e60 ja vastaavan ikäisissä.
                        Nuo lättäpinniset liittimet ei kulje sillä nimellä.
                        Ääh. Quadlock:ia hain muistin kätköistä.... MOST on kuitutavaraa.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Hommaa sinne LuK:n valmistama uusi momentinmuunnin, jonka pitäisi olla selvästi parempi, kuin alkuperäinen GM:n valmiste.
                          Onkos tietoa kuka Suomessa LuK:n eli FAG:n momentinmuuntimia myy/edustaa? Jälleenmyyjähaku antaa FAG:n tuotteille lähinnä laakerikauppiaita.

                          Ensi vuoden puolella ajattelin pistää 5L40E-laatikon -04 330d:stä ennakoivaan korjaukseen, ~220tkm kuitenkin rullattu. Uusi momentinmuunnin, laatikon avaus, uudet öljyt + suodin. Voisi samalla ottaa kelvollisen momentinmuuntimen.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            Originally posted by MNi View Post
                            Onkos tietoa kuka Suomessa LuK:n eli FAG:n momentinmuuntimia myy/edustaa?
                            Noita saa kyllä lähes jokaisen laatikkokorjaajan kautta tai vaikka JN Trading:ltä. Oman hommasin Siekkiseltä, laita privaa Jarkko S.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • katajama
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 105
                              • Tampere

                              Originally posted by melkir View Post
                              Vastaavan ikäisessä sedanissa oli valmiiksi läpivienti akkukotelossa josta reikä tulee hanskalokeron taakse. Ei muuta kuin lokero irti ja hieman raottaa alla olevaa muovia jossa on vänkärin jalkatilanvalo kiinni. Tunteroisen homma, ei paha
                              Noniin, tuolla näyttää olevan parikin hyvää läpivientiä akkukotelossa.. siitä sen hienosti saa hytin puolelle vedettyä. Vielä pitäis jostain löytää paikka missä on se lohkon liitäntä. VOi mennä hankalaks...:think

                              Comment

                              • riuska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1160
                                • Lahti

                                Originally posted by katajama View Post
                                Noniin, tuolla näyttää olevan parikin hyvää läpivientiä akkukotelossa.. siitä sen hienosti saa hytin puolelle vedettyä. Vielä pitäis jostain löytää paikka missä on se lohkon liitäntä. VOi mennä hankalaks...:think
                                Ei kai se nyt mitään hankalaa ole???
                                F30 320d
                                F30 320i
                                E46 320i
                                E36 325i
                                E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎