40e kpl tarvike muovit, niin eipä paljoa kannata ruveta kiillotteleen. Eikä muutenkaan olis pitkä kestoinen.
Menee vähän samaan kastiin kuin että alkaa tukivartta vaihtamaan. Kannattaa samalla uusia toisellekkin puolelle kun ei se kuitenkaan kauaa kestä. Ei kaikilla perse kestä ostaa "turhaan" osia isolla rahalla. Jos löytyy mielenkiintoa ja muut tarvittavat valmiiksi niin kyllä se ainakin minusta kannatti. Tai vaikka ei löytyisikään niin 20€ budjetilla pidentää paljon sameiden muovien käyttöikää. Ostaa sillä erotuksella vaikka monta kpl raikasta pirkka olutta. Mutta minä nyt olenkin nuukapihi joka arvostaa halpaa olutta
mikähän on vialla kun on tuo auto ruvennut vinkumaan.. kaasua painaessa vinkuu (ainakin sisällä kuuluu vinkunaa) kun painaa kytkintä niin vinkuna loppuu.. ?!:think
BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002 ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
Tehostimen pumppu paskana, mallivika E46sissa. Googleen hakusanaksi E46 power steering pump.
Jos autossa on vanhempi LF-20 pumppu ei niitä tahdo oikeen mistään löytyä purkuosana, jos uudempi LF-30 pumppu niin helpompi saada käytettynä. Omassa vm. 2001 oli ainakin vielä toi LF-20
Jaahas Yllätys sinänsä.. nooot
Onko paha homma vaihtaa? Löytyy nosturit ja vehkeet.
Hittoko oli just Schmiedmannilla tärinänvaimentimen vaihdossa, hihnankiristimet ja rullat ja myös hihna vaihdettiin samalla. Toiha ois menny samaan remonttiin prkl..
bmwfans.info antoi tämmösen numeron osasta:
Power steering pump32 41 6 756 575
ZF FP-42
Eli onko se silloin LF-20 vai LF-30?
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Onko paha homma vaihtaa? Löytyy nosturit ja vehkeet.
Hittoko oli just Schmiedmannilla tärinänvaimentimen vaihdossa, hihnankiristimet ja rullat ja myös hihna vaihdettiin samalla. Toiha ois menny samaan remonttiin prkl..
bmwfans.info antoi tämmösen numeron osasta:
Power steering pump32 41 6 756 575
ZF FP-42
Eli onko se silloin LF-20 vai LF-30?
Jaajuu kiisseleissä oli vielä oma pumppunsa, no tohon ainakin näkyis löytyvän tarjontaa varaosahausta ja ebaystakin jos sieltä tilaaminen luonnistuu. Eikä se kovin paha homma ollu ainakaa bensakoneisessa.
Kokeile nyt vielä että on varmasti tehostaja mikä ujeltaa niin että purat pohjamuovin pois edestä ja pidät kiinni pumpusta samalla kun kaveri kääntelee rattia auton käydessä
Pärjää tunkilla ja pukeilla. Pyörät pois ja letkut on hyvin näkyvillä. Jos haluat päästä pienemmällä ilmauksella, niin jarrupoljin pitää saada hiukan pidettyä painettuna. Näin säiliö ei valu tyhjäksi eikä tarvitse koko systeemiä lähteä ilmaamaan. Tietysti jos vaihdat jarrunesteet samalla, niin sittenhän se on aivan sama, mutta sitten kannattaa imeä säiliö ensin tyhjäksi niin ei tarvitse kaikkea keräillä auton alta.
Autossani on lyhyissä valoissa alkuperäiset xenonit. Lyhyillä valoilla valoteho on erittäin huono, vaikka polttimot ovat juuri vaihdettu edellisen omistajan mukaan. Pitkät halogeenivalot valaisevat mielestäni kuitenkin kohtuullisen hyvin.
Ajovalojen umpiot ovat todella sameat, joten olisiko jollain vinkkejä niiden kiillotukseen? Uskallanko hioa 1000 hiomapaperilla? Jotenkin valotehoa olisi kiva saada parannettua.
Mistä voi johtua, että ajovalojen pesurien molemmat suojat ovat lähteneet irti samana päivänä?:think
Jos valot on ZKW -merkkiset niin huonon valotehon syy on "palaneet" heijastimet.
Tuossa kuvaa omista heijastimista (showroom -topicissa lisää juttua):
Oho, onpa päässy heijastimet menemään huonoiksi. Olisko jollain ollut turhan tehokkaat polttimot käytössä?? Vai onko laatu noin huono?
Tuli vaihdettua uudet kiiltävän mustat munuaiset autoon kun pesun yhteydessä lähti maalit vanhoista, joku oli tee-se-itse tyyliin tehnyt ne mattamustiksi reunoistaan, oli siistin näköiset mutta kiveniskeymistä lähti maali lohkeilemaan irti vaikka oli hiottu ja sitten ei enää ollutkaan siistin näköiset..
Huomasin sitten munuaisten vaihdon jälkeen autoa pestessäni että sisemmät takaumpiot vuotaa vettä sisäänsä tosi paljon, hikoilua olin nähnyt aiemminkin joten ei ollu mikään uusi yllätys. Ne oli aika mattapintaisetkin ja sitten nappasin kulmasta kiinni ja vähän heiluttelin niin se pintamuovi irtosi kokonaan. Ei ollu kiinni kuin nimellisesti. Toisella puolella oli vähän jäykempi mutta sai melko kevyesti irrotettua. Kaavin liimanjämät pois, kevyesti hioin lasit ja nyt ne on tuolla kuivumassa lakkauksen jälkeen. Tuli kuin uuden näköiset. Kohta kuivuttuaan laitan läpinäkyvällä silikonilla kiinni umpioon. Toivottavasti se vuotaminen/hikoilu loppuu nyt samalla .
Kaikissa katsomissani 2001-2002 e46 cabrioissa oli nuo keskimmäiset valot takana mattaantuneet, aika outoa. ulommaiset umpiot oli aina ihan siistin näköiset. Voisi yleensäkin muoviosat olla kyllä bemareissa laadukkaammat, e36:ssakin ne on aika haperoa ja vaalentunutta tavaraa.
Ite hommasin viime keväänä myös nuo depon muovit faceliftiin schmiedmannilta. Jotain 100e kustansi pari. Kannattaa tilata myös orkkis tiivisteet, ainakin nuo mitkä tuli depojen mukana niin vaikutti huonompi laatuisilta ja ei ollu yhtenäinen tiiviste toisin kuin nuo orkkikset.
Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Oho, onpa päässy heijastimet menemään huonoiksi. Olisko jollain ollut turhan tehokkaat polttimot käytössä?? Vai onko laatu noin huono?
"Tyyppivika" noissa facelift zkv -merkkisissä valoissa. Heijastinkuppi valmistettu muovista niin kromaus rapistuu ajan myötä pois. Ei auta uudet polttimot eikä uudet muovit. Varaosia ei saa marmoritiskiltä. Uudet umpiot maksaa 800-1000€ per kipale. Onnea korjaukseen .
Noh tuossa oli vähän pelottelua... Kyllä ne hieman edullisemminkin saa "korjattua" jos vähänkään työkalut pysyy käsissä
Tulipahan hankittua defan termini sisätilan lämppäri niin mihinkäs olette noita lämppäreitä ruuvanneet kiinni?.
Itse laitoin vasta 318 toukan ja sinne oli ex-omistaja ruuvannut terminin vänkärinpuolen jalkatilan perälle hansikaslokeron alle ihan fiksusti kiinni. Kuvan voin näpäyttää kun kerkeän.
Comment