Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pouri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 370
    • 06 area

    Meikäläinen vaihtoi akun ja pari mikrokytkintä avaimeen ja se ainakin alkoi toimia ilman kummempia koodailuja heti.
    Diesel, fuel of satin man

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by MNi View Post
      On akku, Panasonic VL2020, lataa virtalukossa, akun vaihdon jälkeen pitää opettaa avaimet ja kaikki avaimet koodattava tietyn aikaikkunan sisällä.

      Ennen korjausyritystä, lue tämä. Sieltä löytyy myös avaimen koodaus EWS:ään, foorumilla katso täältä.

      Kaukkarin tieto säilötään korimoduulille, ei EWS:lle. Kotikonstein et uutta sirua EWS:lle saakkaan.
      Sensijaan tuon kaukkarin koodauksen pystyy tekemään kotikonstein kuten linkissä neuvottu mikäli tarvetta, ei välttämättä.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • emmiz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 103
        • Rajamäki

        Milläköhän konstilla voisi tarkistaa hehkujen releen toiminnan? Auto on e46 320d -00. En haluaisi kokeilumielessä ostaa uutta, kun on suht hintava

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by emmiz View Post
          Milläköhän konstilla voisi tarkistaa hehkujen releen toiminnan? Auto on e46 320d -00. En haluaisi kokeilumielessä ostaa uutta, kun on suht hintava
          Riippuen kumpi kone sulla on niin M47 on ihan rele ja M47TU taas ohjainyksikkö. Jokatapauksessa mittaamalla ihan yleimisttarilla lienee yksinkertaisin todeta toiminta.
          Mitä se herjaa? Jos antaa erikseen vikakoodina yksittäisen hehkun on sulla uudempi kone, tuo pelkällä releellä oleva ohjaus ei osaa kertoa yksittäisestä hehkusta vaan vikakoodi on geneerinen lähinnä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • emmiz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 103
            • Rajamäki

            Originally posted by Supa View Post
            Riippuen kumpi kone sulla on niin M47 on ihan rele ja M47TU taas ohjainyksikkö. Jokatapauksessa mittaamalla ihan yleimisttarilla lienee yksinkertaisin todeta toiminta.
            Mitä se herjaa? Jos antaa erikseen vikakoodina yksittäisen hehkun on sulla uudempi kone, tuo pelkällä releellä oleva ohjaus ei osaa kertoa yksittäisestä hehkusta vaan vikakoodi on geneerinen lähinnä.
            M47 on kyseessä, eikä tule mitään vikakoodeja. Hehkut pitäis olla ok.

            Auto kun seisoo parkkihallissa päivän (n. 18 astetta lämmintä), saa sahata käyntiin. Pakkasessa lähtee kuitenkin hyvin käymään.

            Comment

            • Joonas.k
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 57

              Noh jos lähtee pakkasella käyntiin hyvin, mutta lämpinänä ei niin eihän se vika VOI olla hehkuissa. Ei muutakuin vikakoodit lukuun. Pyöriikö pa-pumppu yms?
              Now: E39 530dA 2003
              Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                Originally posted by emmiz View Post
                M47 on kyseessä, eikä tule mitään vikakoodeja. Hehkut pitäis olla ok.

                Auto kun seisoo parkkihallissa päivän (n. 18 astetta lämmintä), saa sahata käyntiin. Pakkasessa lähtee kuitenkin hyvin käymään.
                vois olla lämpöanturi rikki:think
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • Madduli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 395
                  • -

                  onko olemas joku sivu mist näkee et mitä moottorinlämmittäjiä saa e46 318i eli m43 moottorille? Vai osaako joku sanoa ulkomuistista että mitä tolle saa?
                  E46 316 -99
                  Ex:
                  E39 523iA -98
                  E46 316 -99
                  E46 318 -99

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Originally posted by Madduli View Post
                    onko olemas joku sivu mist näkee et mitä moottorinlämmittäjiä saa e46 318i eli m43 moottorille? Vai osaako joku sanoa ulkomuistista että mitä tolle saa?
                    Lohkolämmitin defa DA 411148 ja webastonhan myös saa
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • Madduli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 395
                      • -

                      Originally posted by Slazha View Post
                      Lohkolämmitin defa DA 411148 ja webastonhan myös saa
                      kiitoksia, pitää nopeesti ostaa, alkaa olee nihkeetä jo toi käyntii lähteminen -16 asteessa
                      E46 316 -99
                      Ex:
                      E39 523iA -98
                      E46 316 -99
                      E46 318 -99

                      Comment

                      • emmiz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 103
                        • Rajamäki

                        Originally posted by Slazha View Post
                        vois olla lämpöanturi rikki:think
                        Mistä löytyy kyseinen palikka?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Supa View Post
                          Kaukkarin tieto säilötään korimoduulille, ei EWS:lle. Kotikonstein et uutta sirua EWS:lle saakkaan.
                          Sensijaan tuon kaukkarin koodauksen pystyy tekemään kotikonstein kuten linkissä neuvottu mikäli tarvetta, ei välttämättä.
                          Totta, ajatushäiriö.

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by huppu View Post
                            Tänään pajalla vaihtoivat hehkujen ohjausyksikön ja kaikki 4 hehkua. Kun lähdin ajamaan, tuntui auto erikoiselta. Kaasu vastasi tosi herkästi ja meno oli erikoisen nykivää. Lopulta marketin pihassa autoon tuli uudelleen käynnistämisen jälkeen moottorin vikavalo ei muuta kuin koneen sammutus ja hinuri paikalle. Huoh. Todella erikoista. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tällaisen hehkujen ohjausyksikön vaihdon jälkeen? Pelkällä hehkujen vaihdolla tällainen ei selity.
                            Itse itselleni vastateten. Auton sekoamisen syynä oli jakoputkenpainetunnistimen johdon aiheuttama oikosulku Johto korjattiin ja nyt auto pelaa normaalisti. Täytyy sanoa että hehkujen ja releen vaihdon jälkeen auto toimii paremmin kuin koskaan aiemmin. Tuntuu kuin tehoja olisi tullut lisää ja erityisesti kiihtyvyys on tasaisempaa ja "helpompaa" Olisiko auto sitten käynyt jo pidempään kolmella pytyllä, kun siellä kerta oli hehkua pimeänä
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by huppu View Post
                              Itse itselleni vastateten. Auton sekoamisen syynä oli jakoputkenpainetunnistimen johdon aiheuttama oikosulku Johto korjattiin ja nyt auto pelaa normaalisti. Täytyy sanoa että hehkujen ja releen vaihdon jälkeen auto toimii paremmin kuin koskaan aiemmin. Tuntuu kuin tehoja olisi tullut lisää ja erityisesti kiihtyvyys on tasaisempaa ja "helpompaa" Olisiko auto sitten käynyt jo pidempään kolmella pytyllä, kun siellä kerta oli hehkua pimeänä
                              No ei se nyt käyntiin mitään vaikuta vaikka sulla ei olis mikään hehku toiminnassa
                              Ei se mikään bensakone ole.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Supa View Post
                                No ei se nyt käyntiin mitään vaikuta vaikka sulla ei olis mikään hehku toiminnassa
                                Ei se mikään bensakone ole.
                                Jaa
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎