Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kauno
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 17
    • Tampere

    Katsastuksessa ilmeni että kampiakselin/ nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi (P0365) oli jäänyt muistiin, eli mistä syystä kyseinen koodi voi ilmaantua, jos ei mitään ongelmia ole ollut esimerkiksi auton käynnistyksessä, tyhjäkäynnissä tai ylipäätään missään? Enkä ole huomannut että mittaristoonkaan olisi mitään aiemmin syttynyt.
    Last edited by Kauno; 03-04-2013, 15:06.
    -E61 525d LCI -08 //M-Sport

    Ex. E46 330CI -01

    Comment

    • Jonbeam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 65
      • Unknown

      Ehtoota taasen.

      Muutama kysymys;

      Tästä kyselin jo aiemmin, mutta otetaan uusiksi;

      Reilulla kaasulla kierrokset tökkää n 1900rpm ja hetken päästä lähtee taas vetämään, se IMM? Liikkeessä sanottiin, että vaihdettu. Tarvike?

      Vaikuttaako mittaristossa oleva jarrunesteen tason valo katsastukseen? Taso siis ok ja jossain anturissa vika (takuukorjauksessa olivat jotain tehneet...) kaikki siis ok paitsi valokilluttaa mittaristossa.

      Suuttimia oli vaihdeltu ja jotain muuta tehty, info kun ei ole huollosta oikein kulkenut. Takuuseen kaikki.

      Moottori siis vasta käyny pöydällä..

      Ja tyhjäkäynti kuulostaa mun korvaan oudolle, 100kw diesel siis. Joltain sepelimurskalta,normaalia? Eka diesel mulla ja tieto niistä niin ja näin..
      e46 320d pre-FL -01 Touring

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by mikkis-92 View Post
        Eli E46 perässä vuotaa kardaaninpuoleinen stefa öljyä. Käykö ihan perusstefa tuohon jos on oikeat mitat vai tilataanko ihan oma? Ja onko tietoa minkälainen vaihtaa?

        Ja onko normaalia dieselbemareissa että ratti (ohjaustanko) tärisee tyhjäkäynnillä aika reilusti? Vai onko joku kannatinkumi kenties menossa?
        Veikkaisin että pakoputkisto alas, stefa vaihtoon ja peräöljyt samalla tietty. Kannattaa vaihtaa rättinivel ja tukilaakeri samalla jollei ole vaihdettu. TIS:iä kannattaa silmäillä vaaditaanko tukilaakerin vaihdossa esijännitystä. Kardaania irroittaessa lyödään merkit pistepuikolla tai tussilla että menee samoille spooreille. Tukilaakeria irroittaessa kannattaa myös merkitä pohjaan laakerin kiinnityskappaleen tarkka paikka. Tukilaakeriin myös uusi butyyliteippi.

        Ei ole normaalia jos täristys on lisääntynyt, vilkuile taskulampun kanssa molemmin puolin tukikumeja, pitäisi juuri ja juuri näkyä. Hyvinkin voinut jo antautua. Syytä vaihtaa ennenkuin moottori heilahtaa liikaa.

        Comment

        • riippis
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 200
          • Laukaa

          Originally posted by BreeZi View Post
          Kysäsenpäs kaverin puolesta:

          Tänään kävi piuhan nokassa 04vm 320DA, jossa oli syttynyt ratasvalo mittaristoon ja kierrokset kuulema humpasivat satunaisesti.

          Öljyn vähyys/tilapäinen sähköhäikkä olisi yksi vaihtoehto, mutta omistaja puhui ettei ainakaan ole havainnut muuta ongelmaa laatikon toiminnassa. Ratasvalokin sammui uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

          Mieleeni tuli tämä pelottava case mikä esiintyy ainakin näissä uudemmissa laatikoissa: Turbiinin lukitussolenoidi vuotaa->turbiini/laatikko entinen.
          Mainitsin näistä asioista omistajalle(worst case scenario), joka ei kyllä ilahtunut kuulessa asiasta.

          Vikakoodeista ei löytynyt mitään muuta kuin EGS puolelta viitosvaihteen checki. Katsomme tämän asian uudestaan parin päivän päästä ihan inpalla, kun asianomaisella on paremmin aikaa.
          No niin, auto tuli tänään turbiinin vaihdosta. Laatikko vaihtaa paremmin kuin ennen huoltoa, mutta sitten se PÄÄASIA. Auto edelleen tekee tuota humppausta! Perkele! Tuliko turha huoltoa ja rahat kankkulan kaivoon. Missä vika?? Vuotoja ei kuulema ollut ja metallipaskaa vähän.
          E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by riippis View Post
            No niin, auto tuli tänään turbiinin vaihdosta. Laatikko vaihtaa paremmin kuin ennen huoltoa, mutta sitten se PÄÄASIA. Auto edelleen tekee tuota humppausta! Perkele! Tuliko turha huoltoa ja rahat kankkulan kaivoon. Missä vika?? Vuotoja ei kuulema ollut ja metallipaskaa vähän.
            Ohjelmoitiinko EGS uusiksi? Nollattiinko laatikon adaptaatiot? Lisää: KLIK.

            Comment

            • katajama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 105
              • Tampere

              Kertokaas mistä löytyis osanumero osalle kun en toimivaa TISsiä löydä.

              Osa olisi coupen kuskinpuoleisen takavalon "pohja". Eli se mihin polttimot kiinnitetään.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by katajama View Post
                Kertokaas mistä löytyis osanumero osalle kun en toimivaa TISsiä löydä.

                Osa olisi coupen kuskinpuoleisen takavalon "pohja". Eli se mihin polttimot kiinnitetään.
                TIS:ssä on korjausohjeet, joten ei ihmekkään josset löydä osakuvia
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • henkka100
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 56
                  • Tuusula

                  Tänään päätti auto (330i) oireilla seuraavaa, kaasua painettaessa kierrokset tyhjäkäynniltä ampasivatkin 200 rundin verran alaspäin ja tuntuu että auto meinaa sammua, minkä jälkeen lähtee nostamaan kierroksia. Myös kaikki teho tuntu hävinneen jonnekkin muille laitumille. Rykäsin kaupan eteen parkkiin, kävin kaupassa ja parkkikselta lähtessä kapistus toimi taas ihan normaalisti. Mikäköhän anturi on mahollisesti luovuttamassa, jos uusis ennekö lopullisesti levähtää?
                  Nykyinen:
                  F30 330e M-sport -16

                  Edelliset:
                  E90 330D M-Sport -06
                  E46 330i M-sport -01



                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by henkka100 View Post
                    Tänään päätti auto (330i) oireilla seuraavaa, kaasua painettaessa kierrokset tyhjäkäynniltä ampasivatkin 200 rundin verran alaspäin ja tuntuu että auto meinaa sammua, minkä jälkeen lähtee nostamaan kierroksia. Myös kaikki teho tuntu hävinneen jonnekkin muille laitumille. Rykäsin kaupan eteen parkkiin, kävin kaupassa ja parkkikselta lähtessä kapistus toimi taas ihan normaalisti. Mikäköhän anturi on mahollisesti luovuttamassa, jos uusis ennekö lopullisesti levähtää?
                    Vikakoodien luku INPAlla olis kova sana. Vanoksen tiivisteiden väsymiseltä kuulostaa, hakusana foorumille beisan systems.

                    Comment

                    • henkka100
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 56
                      • Tuusula

                      Originally posted by MNi View Post
                      Vikakoodien luku INPAlla olis kova sana. Vanoksen tiivisteiden väsymiseltä kuulostaa, hakusana foorumille beisan systems.
                      Vanos on huollettu noin 20tkm sitten jossa uusittu tiivisteet ja rattleringit. Pitänee käydä jossain välissä koodit luetuttamassa.
                      Nykyinen:
                      F30 330e M-sport -16

                      Edelliset:
                      E90 330D M-Sport -06
                      E46 330i M-sport -01



                      Comment

                      • Juu50
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 300
                        • Kouvola

                        Saako tota parkkitutkan ääntä vaimennettua jollain? Jossain tutkassa ilmeisesti kosketushäikkää kun välillä huutaa kokoajan ja toisinaan pelaa ilman ongelmia. :think

                        Comment

                        • MAKELA
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 497
                          • Kymenlaakso

                          Viitsisikö joku valaista. Eli auto 05 ja n.120tkm ajettu 316i. Ostin auton joulunaikoihin, ja siitä lähtien vienyt öljyä n. 1l/1000km. Vein auton tiistaina huoltoon ja tänään soittelin niin sanoivat että huomenna tulossa osia
                          Ja pitäisi myös tulla kuntoon. Kysyin vikaa niin puhelimessa sanoi vain "jotain ilmeisesti huohottimessa" eli voiko tuo aiheuttaa sen öljyn kulutuksen vai käykö tässä niin että öljyvalo syttyy jälleen 1000km jälken..

                          Ps. Anteeks epäselvä teksti, puhelimen näyttö ihan juntturassa..

                          Comment

                          • Jonbeam
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 65
                            • Unknown

                            Voi ***** kun alkaa kyrpiä tuo vehje.

                            Auto pajalla kuukauden korjattavana, tuloksena hieman parantuneet vedot ja korjattu öljyvuodot, päälle jäänyt puisteleva ja helvetisti rynkyttävä tyhjäkäynti ja kierrosten heijaus kylmänä, EDELLEEN vuotava pakoputki ja mittaristossa palava jarrupalojen merkkivalo, joka johtuu kuulemma mittarista.


                            Eli mitähän vaihtoehtoja tuolle rynkyttävälle / epäsäännölliselle tyhjäkäynnille voisi olla? Kierrokset heijaa edestakaisin Yritän saada huomenna vaikka videokuvaa tuosta, koska ei tuo minusta normaalia ole.

                            EDIT;

                            Juutuupista löyty lähestulkoon samanlainen käyntiääni kun mun vastaavassa, tosin ei ihan noin paha ole omassa. LINKKI

                            Joku oli kommentoinut tuon hepun videoon, että "air intake transmitter" vaihtoon, voisiko olla..? Mikä on tälle tarkka suomennos? Tuloilman mittari / IMM / ??

                            KIITOS. Ja anteeksi, järkyttävä ketutus just nyt.
                            Last edited by Jonbeam; 04-04-2013, 20:51.
                            e46 320d pre-FL -01 Touring

                            Comment

                            • Benzi87
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1106
                              • Oulu

                              Originally posted by MAKELA View Post
                              Viitsisikö joku valaista. Eli auto 05 ja n.120tkm ajettu 316i. Ostin auton joulunaikoihin, ja siitä lähtien vienyt öljyä n. 1l/1000km. Vein auton tiistaina huoltoon ja tänään soittelin niin sanoivat että huomenna tulossa osia
                              Ja pitäisi myös tulla kuntoon. Kysyin vikaa niin puhelimessa sanoi vain "jotain ilmeisesti huohottimessa" eli voiko tuo aiheuttaa sen öljyn kulutuksen vai käykö tässä niin että öljyvalo syttyy jälleen 1000km jälken..

                              Ps. Anteeks epäselvä teksti, puhelimen näyttö ihan juntturassa..
                              Huohotin siis todennäköisesti tukossa.
                              Tukossa oleva huohotin siis aiheuttaa öljynsyöntiä.

                              EDIT: JOKU KORJAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!

                              Originally posted by Jonbeam View Post
                              Voi ***** kun alkaa kyrpiä tuo vehje.

                              Auto pajalla kuukauden korjattavana, tuloksena hieman parantuneet vedot ja korjattu öljyvuodot, päälle jäänyt puisteleva ja helvetisti rynkyttävä tyhjäkäynti ja kierrosten heijaus kylmänä, EDELLEEN vuotava pakoputki ja mittaristossa palava jarrupalojen merkkivalo, joka johtuu kuulemma mittarista.
                              Ettei vaan ois jääny "kiireessä" jokin liitin tai alipaine letku irti?
                              Mitä kaikkia tiivisteitä on uusittu?
                              Käy siis niiden likeltä kaikki liittimet läpi mitä on jouduttu purkamaan tiivisteiden vaihdon yhteydessä että on varmasti kaikki paikoillaan niin ku kuuluu.
                              Ei välttämättä siis ole kummonen "vika".
                              Last edited by Benzi87; 04-04-2013, 22:15.

                              Comment

                              • riippis
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 200
                                • Laukaa

                                Minkäs merkkisiä jarrulevyjä suosittelette sigun autoon? Ebaysta katselin, saksasta.
                                E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎