Katsastuksessa ilmeni että kampiakselin/ nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi (P0365) oli jäänyt muistiin, eli mistä syystä kyseinen koodi voi ilmaantua, jos ei mitään ongelmia ole ollut esimerkiksi auton käynnistyksessä, tyhjäkäynnissä tai ylipäätään missään? Enkä ole huomannut että mittaristoonkaan olisi mitään aiemmin syttynyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ehtoota taasen.
Muutama kysymys;
Tästä kyselin jo aiemmin, mutta otetaan uusiksi;
Reilulla kaasulla kierrokset tökkää n 1900rpm ja hetken päästä lähtee taas vetämään, se IMM? Liikkeessä sanottiin, että vaihdettu. Tarvike?
Vaikuttaako mittaristossa oleva jarrunesteen tason valo katsastukseen? Taso siis ok ja jossain anturissa vika (takuukorjauksessa olivat jotain tehneet...) kaikki siis ok paitsi valokilluttaa mittaristossa.
Suuttimia oli vaihdeltu ja jotain muuta tehty, info kun ei ole huollosta oikein kulkenut. Takuuseen kaikki.
Moottori siis vasta käyny pöydällä..
Ja tyhjäkäynti kuulostaa mun korvaan oudolle, 100kw diesel siis. Joltain sepelimurskalta,normaalia? Eka diesel mulla ja tieto niistä niin ja näin..e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by mikkis-92 View PostEli E46 perässä vuotaa kardaaninpuoleinen stefa öljyä. Käykö ihan perusstefa tuohon jos on oikeat mitat vai tilataanko ihan oma? Ja onko tietoa minkälainen vaihtaa?
Ja onko normaalia dieselbemareissa että ratti (ohjaustanko) tärisee tyhjäkäynnillä aika reilusti? Vai onko joku kannatinkumi kenties menossa?
Ei ole normaalia jos täristys on lisääntynyt, vilkuile taskulampun kanssa molemmin puolin tukikumeja, pitäisi juuri ja juuri näkyä. Hyvinkin voinut jo antautua. Syytä vaihtaa ennenkuin moottori heilahtaa liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostKysäsenpäs kaverin puolesta:
Tänään kävi piuhan nokassa 04vm 320DA, jossa oli syttynyt ratasvalo mittaristoon ja kierrokset kuulema humpasivat satunaisesti.
Öljyn vähyys/tilapäinen sähköhäikkä olisi yksi vaihtoehto, mutta omistaja puhui ettei ainakaan ole havainnut muuta ongelmaa laatikon toiminnassa. Ratasvalokin sammui uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Mieleeni tuli tämä pelottava case mikä esiintyy ainakin näissä uudemmissa laatikoissa: Turbiinin lukitussolenoidi vuotaa->turbiini/laatikko entinen.
Mainitsin näistä asioista omistajalle(worst case scenario), joka ei kyllä ilahtunut kuulessa asiasta.
Vikakoodeista ei löytynyt mitään muuta kuin EGS puolelta viitosvaihteen checki. Katsomme tämän asian uudestaan parin päivän päästä ihan inpalla, kun asianomaisella on paremmin aikaa.E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04
Comment
-
-
Originally posted by riippis View PostNo niin, auto tuli tänään turbiinin vaihdosta. Laatikko vaihtaa paremmin kuin ennen huoltoa, mutta sitten se PÄÄASIA. Auto edelleen tekee tuota humppausta! Perkele! Tuliko turha huoltoa ja rahat kankkulan kaivoon. Missä vika?? Vuotoja ei kuulema ollut ja metallipaskaa vähän.
Comment
-
-
Originally posted by katajama View PostKertokaas mistä löytyis osanumero osalle kun en toimivaa TISsiä löydä.
Osa olisi coupen kuskinpuoleisen takavalon "pohja". Eli se mihin polttimot kiinnitetään.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tänään päätti auto (330i) oireilla seuraavaa, kaasua painettaessa kierrokset tyhjäkäynniltä ampasivatkin 200 rundin verran alaspäin ja tuntuu että auto meinaa sammua, minkä jälkeen lähtee nostamaan kierroksia. Myös kaikki teho tuntu hävinneen jonnekkin muille laitumille. Rykäsin kaupan eteen parkkiin, kävin kaupassa ja parkkikselta lähtessä kapistus toimi taas ihan normaalisti. Mikäköhän anturi on mahollisesti luovuttamassa, jos uusis ennekö lopullisesti levähtää?
Comment
-
-
Originally posted by henkka100 View PostTänään päätti auto (330i) oireilla seuraavaa, kaasua painettaessa kierrokset tyhjäkäynniltä ampasivatkin 200 rundin verran alaspäin ja tuntuu että auto meinaa sammua, minkä jälkeen lähtee nostamaan kierroksia. Myös kaikki teho tuntu hävinneen jonnekkin muille laitumille. Rykäsin kaupan eteen parkkiin, kävin kaupassa ja parkkikselta lähtessä kapistus toimi taas ihan normaalisti. Mikäköhän anturi on mahollisesti luovuttamassa, jos uusis ennekö lopullisesti levähtää?
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostVikakoodien luku INPAlla olis kova sana. Vanoksen tiivisteiden väsymiseltä kuulostaa, hakusana foorumille beisan systems.
Comment
-
-
Viitsisikö joku valaista. Eli auto 05 ja n.120tkm ajettu 316i. Ostin auton joulunaikoihin, ja siitä lähtien vienyt öljyä n. 1l/1000km. Vein auton tiistaina huoltoon ja tänään soittelin niin sanoivat että huomenna tulossa osia
Ja pitäisi myös tulla kuntoon. Kysyin vikaa niin puhelimessa sanoi vain "jotain ilmeisesti huohottimessa" eli voiko tuo aiheuttaa sen öljyn kulutuksen vai käykö tässä niin että öljyvalo syttyy jälleen 1000km jälken..
Ps. Anteeks epäselvä teksti, puhelimen näyttö ihan juntturassa..
Comment
-
-
Voi ***** kun alkaa kyrpiä tuo vehje.
Auto pajalla kuukauden korjattavana, tuloksena hieman parantuneet vedot ja korjattu öljyvuodot, päälle jäänyt puisteleva ja helvetisti rynkyttävä tyhjäkäynti ja kierrosten heijaus kylmänä, EDELLEEN vuotava pakoputki ja mittaristossa palava jarrupalojen merkkivalo, joka johtuu kuulemma mittarista.
Eli mitähän vaihtoehtoja tuolle rynkyttävälle / epäsäännölliselle tyhjäkäynnille voisi olla? Kierrokset heijaa edestakaisin Yritän saada huomenna vaikka videokuvaa tuosta, koska ei tuo minusta normaalia ole.
EDIT;
Juutuupista löyty lähestulkoon samanlainen käyntiääni kun mun vastaavassa, tosin ei ihan noin paha ole omassa. LINKKI
Joku oli kommentoinut tuon hepun videoon, että "air intake transmitter" vaihtoon, voisiko olla..? Mikä on tälle tarkka suomennos? Tuloilman mittari / IMM / ??
KIITOS. Ja anteeksi, järkyttävä ketutus just nyt.Last edited by Jonbeam; 04-04-2013, 20:51.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostViitsisikö joku valaista. Eli auto 05 ja n.120tkm ajettu 316i. Ostin auton joulunaikoihin, ja siitä lähtien vienyt öljyä n. 1l/1000km. Vein auton tiistaina huoltoon ja tänään soittelin niin sanoivat että huomenna tulossa osia
Ja pitäisi myös tulla kuntoon. Kysyin vikaa niin puhelimessa sanoi vain "jotain ilmeisesti huohottimessa" eli voiko tuo aiheuttaa sen öljyn kulutuksen vai käykö tässä niin että öljyvalo syttyy jälleen 1000km jälken..
Ps. Anteeks epäselvä teksti, puhelimen näyttö ihan juntturassa..
Tukossa oleva huohotin siis aiheuttaa öljynsyöntiä.
EDIT: JOKU KORJAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!
Originally posted by Jonbeam View PostVoi ***** kun alkaa kyrpiä tuo vehje.
Auto pajalla kuukauden korjattavana, tuloksena hieman parantuneet vedot ja korjattu öljyvuodot, päälle jäänyt puisteleva ja helvetisti rynkyttävä tyhjäkäynti ja kierrosten heijaus kylmänä, EDELLEEN vuotava pakoputki ja mittaristossa palava jarrupalojen merkkivalo, joka johtuu kuulemma mittarista.
Mitä kaikkia tiivisteitä on uusittu?
Käy siis niiden likeltä kaikki liittimet läpi mitä on jouduttu purkamaan tiivisteiden vaihdon yhteydessä että on varmasti kaikki paikoillaan niin ku kuuluu.
Ei välttämättä siis ole kummonen "vika".Last edited by Benzi87; 04-04-2013, 22:15.
Comment
-
Comment