Originally posted by huupi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Moi, alkanu välil voimansiirto tärräämää ja voblaamaa motarin rampissa yms rajuissa kiihdytyksissä 3-5 vaihteilla. 1/2/6 -vaihteilla ei juurikaan esiinny.
Tänää aamulla huomasin myös kiihdytyksen yhteydessä että luistonesto valo vilkahti pari kertaa mittaristossa samalla kun tärräs.
Autolla oon ajanu 12tkm ilman ongelmia, luultavasti rättinivel alkanut väsähtämään? Vai mitä olette mieltä...
Ainiin, vaihdekeppi on myös tärissyt motarilla kaiken aikaa kun oon auton omistanut. Luulen että johtuu väsähtäneistä vaihdevivuston puslista, sillä tuntuu soppakauhalta.
Auto M47D20N. 320d 2004vm ja 6-vaihteinen touring.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostMoi, alkanu välil voimansiirto tärräämää ja voblaamaa motarin rampissa yms rajuissa kiihdytyksissä 3-5 vaihteilla. 1/2/6 -vaihteilla ei juurikaan esiinny.
Tänää aamulla huomasin myös kiihdytyksen yhteydessä että luistonesto valo vilkahti pari kertaa mittaristossa samalla kun tärräs.
Autolla oon ajanu 12tkm ilman ongelmia, luultavasti rättinivel alkanut väsähtämään? Vai mitä olette mieltä...
Ainiin, vaihdekeppi on myös tärissyt motarilla kaiken aikaa kun oon auton omistanut. Luulen että johtuu väsähtäneistä vaihdevivuston puslista, sillä tuntuu soppakauhalta.
Auto M47D20N. 320d 2004vm ja 6-vaihteinen touring.Last edited by henkka86; 05-06-2013, 17:39.nykyiset
e70 x5 3.0sd M-sport -09
e70 x5 m50d -13
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by henkka86 View PostSama ongelma tuossa omassani. Juuri vaihettu moottorin-ja vaihdelaatikon tukikumet. Tärinä väheni hieman. Vaihdekeppi tuntuu myös soppakauhalta. Todennäköisesti rättinivel tai kaksoismassa vauhtipyörä loppusuoralla, joka aiheuttaa tuon tärinän. Täytyy kokeilla ekana vaihtaa tuo rättinivel, jos se sillä tulisi kuntoon. Ei ole ainakaan kallis osa. Autolla on ajettu vajaa 230 tkm.
Nyt ei ole semmoista tärinää joten epäilen itsellä olevan kulahtanut rätti.
Ja tähän on jo massa ja kytkin vaihdettu.
Autolla ajettu 210tkmG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostE39 530dA oli auto. Viisaammat voi varmistaa tuon laatikon softan päivityksen, mutta mulla on vahva mutu-tuntuma että se pitää myös päivittää.
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostE39 530dA oli auto. Viisaammat voi varmistaa tuon laatikon softan päivityksen, mutta mulla on vahva mutu-tuntuma että se pitää myös päivittää.
En kyllä tiedä ajaako joku koko softan uusiksi ja sotkee siten tuon homman.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEi se moottorinohjauksen softa muutu kuin niiden karttojen arvojen osalta, eli siitä muutetaan vaan pieni osa ja vaihteistonohjaus ei sitä mitenkään "näe", ellei sitten vääntö nouse niin paljon että alkaa muuten toimia vähän pieleen.
En kyllä tiedä ajaako joku koko softan uusiksi ja sotkee siten tuon homman.
Comment
-
-
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kuuluuko (perstuntuma) auton tehojen vähentyä huomattavasti, kun ilmastoinnin kompura on päällä? Ei kyllä edellisessä autossa ainakaan millään lailla tuntunut, kulutustahan se vain kasvatti. Tuntuu myös että väännöt hukkuu jonnekkin. Alkaako mulla olla korvien välissä isompi remppa tiedossa vai
Eli siis reilummin saa kaasua polkea kun manuaali-ac on päällä, jotta saavutetaan sama nopeus, kuin ilman AC:ta.
Eli näin siis vielä karkeita esimerkkejä:
Ilmastoinnin kanssa auto kiihtyy 50km/h n.6sek
Ilman ilmastointia auto kiihtyy 50km/h n. 4sek
Joo nuo arvot ja ajat ihan päästä heitettyjä, mutta pointin selkeyttämiseksi tuohon laitettu.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
Comment