Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonbeam
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 65
    • Unknown

    Originally posted by huupi View Post
    Hmm... Enpä ole kuullutkaan, että laatikkoa pitäisi päivittää myös. Mikä auto tuolla kaverillasi oli kyseessä? Joo, autooni tehtiin uusi viriohjelma entisen viriohjelman tilalle, jonka kanssa ei tätä ongelmaa esiintynyt.
    E39 530dA oli auto. Viisaammat voi varmistaa tuon laatikon softan päivityksen, mutta mulla on vahva mutu-tuntuma että se pitää myös päivittää.
    e46 320d pre-FL -01 Touring

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Moi, alkanu välil voimansiirto tärräämää ja voblaamaa motarin rampissa yms rajuissa kiihdytyksissä 3-5 vaihteilla. 1/2/6 -vaihteilla ei juurikaan esiinny.
      Tänää aamulla huomasin myös kiihdytyksen yhteydessä että luistonesto valo vilkahti pari kertaa mittaristossa samalla kun tärräs.

      Autolla oon ajanu 12tkm ilman ongelmia, luultavasti rättinivel alkanut väsähtämään? Vai mitä olette mieltä...

      Ainiin, vaihdekeppi on myös tärissyt motarilla kaiken aikaa kun oon auton omistanut. Luulen että johtuu väsähtäneistä vaihdevivuston puslista, sillä tuntuu soppakauhalta.

      Auto M47D20N. 320d 2004vm ja 6-vaihteinen touring.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • riippis
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 200
        • Laukaa

        Sigun auto, rupesi kesken ajon työntämään lämmintä ilmaa, ei viileetä saati kylmää tule. Menikö vesiventtiili? Saa nauttia helteistä...
        E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

        Comment

        • henkka86
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 109
          • Savonlinna

          Originally posted by janne30 View Post
          Moi, alkanu välil voimansiirto tärräämää ja voblaamaa motarin rampissa yms rajuissa kiihdytyksissä 3-5 vaihteilla. 1/2/6 -vaihteilla ei juurikaan esiinny.
          Tänää aamulla huomasin myös kiihdytyksen yhteydessä että luistonesto valo vilkahti pari kertaa mittaristossa samalla kun tärräs.

          Autolla oon ajanu 12tkm ilman ongelmia, luultavasti rättinivel alkanut väsähtämään? Vai mitä olette mieltä...

          Ainiin, vaihdekeppi on myös tärissyt motarilla kaiken aikaa kun oon auton omistanut. Luulen että johtuu väsähtäneistä vaihdevivuston puslista, sillä tuntuu soppakauhalta.

          Auto M47D20N. 320d 2004vm ja 6-vaihteinen touring.
          Sama ongelma tuossa omassani. Juuri vaihettu moottorin-ja vaihdelaatikon tukikumet. Tärinä väheni hieman. Vaihdekeppi tuntuu myös soppakauhalta. Todennäköisesti rättinivel tai kaksoismassa vauhtipyörä loppusuoralla, joka aiheuttaa tuon tärinän. Täytyy kokeilla ekana vaihtaa tuo rättinivel, jos se sillä tulisi kuntoon. Ei ole ainakaan kallis osa. Autolla on ajettu vajaa 230 tkm.
          Last edited by henkka86; 05-06-2013, 17:39.
          nykyiset

          e70 x5 3.0sd M-sport -09
          e70 x5 m50d -13

          ex. f25 x3 30d M-sport -12
          ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
          ex. e60 525ia M-sport -06
          ex. e61 530da touring -05
          ex. e46 330d touring M-sport -02
          ex. e39 535ia -97
          ex. e34 525i -91

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            Originally posted by henkka86 View Post
            Sama ongelma tuossa omassani. Juuri vaihettu moottorin-ja vaihdelaatikon tukikumet. Tärinä väheni hieman. Vaihdekeppi tuntuu myös soppakauhalta. Todennäköisesti rättinivel tai kaksoismassa vauhtipyörä loppusuoralla, joka aiheuttaa tuon tärinän. Täytyy kokeilla ekana vaihtaa tuo rättinivel, jos se sillä tulisi kuntoon. Ei ole ainakaan kallis osa. Autolla on ajettu vajaa 230 tkm.
            Mulla aikasemmassa autossa kun kaksoismassa oli loppusuoralla ni tyhjäkäynnillä täris koko auto. Penkit heilu ja jos ovet auki ni ne myös yms.
            Nyt ei ole semmoista tärinää joten epäilen itsellä olevan kulahtanut rätti.
            Ja tähän on jo massa ja kytkin vaihdettu.

            Autolla ajettu 210tkm
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Värinänvaimentimesta eli hihnapyörästä kumi kulahtanut?

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by Jonbeam View Post
                E39 530dA oli auto. Viisaammat voi varmistaa tuon laatikon softan päivityksen, mutta mulla on vahva mutu-tuntuma että se pitää myös päivittää.
                Tuolta voi vilkuilla yleistä jorinaa BMW:n laatikonohjauksesta: KLIK. Esimerkiksi vaihteenvaihdon yhteydessä AGS pyytää parin millisekunnin ajaksi väännön rajoitusta DME:ltä, pätee varmaan myös DDE:llekin.

                Comment

                • inconel
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 96
                  • Sipoo

                  Manuaali-ilmastoinnin kanssa seuraavanlaista häikkää. Työntää ihan hyvin kylmää kun lämpötilan säätö on kylmimmällä mahdollisella. Jos kääntää edes millin, alkaa tulemaan todella lämpöistä. Ihan kuin näillä helteillä ilmastointi olisi päällä ainoastaan kun kylmyys on "tapissa".

                  Comment

                  • teemu.k
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 489
                    • raahe

                    Mikä inpa toimii vm.1999 e46 bemarissa? Olen ebaysta katellut, mutta noita on niin älyttömästi erinlaisia, että ei noista ota mitään tolkkua

                    Mistä tuo kannattas hommata? Pitäs päästä moottorin livedataa lukemaan yms.

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Jonbeam View Post
                      E39 530dA oli auto. Viisaammat voi varmistaa tuon laatikon softan päivityksen, mutta mulla on vahva mutu-tuntuma että se pitää myös päivittää.
                      Ei se moottorinohjauksen softa muutu kuin niiden karttojen arvojen osalta, eli siitä muutetaan vaan pieni osa ja vaihteistonohjaus ei sitä mitenkään "näe", ellei sitten vääntö nouse niin paljon että alkaa muuten toimia vähän pieleen.

                      En kyllä tiedä ajaako joku koko softan uusiksi ja sotkee siten tuon homman.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1197
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by MNi View Post
                        Tuolta voi vilkuilla yleistä jorinaa BMW:n laatikonohjauksesta: KLIK. Esimerkiksi vaihteenvaihdon yhteydessä AGS pyytää parin millisekunnin ajaksi väännön rajoitusta DME:ltä, pätee varmaan myös DDE:llekin.
                        Originally posted by Esal View Post
                        Ei se moottorinohjauksen softa muutu kuin niiden karttojen arvojen osalta, eli siitä muutetaan vaan pieni osa ja vaihteistonohjaus ei sitä mitenkään "näe", ellei sitten vääntö nouse niin paljon että alkaa muuten toimia vähän pieleen.

                        En kyllä tiedä ajaako joku koko softan uusiksi ja sotkee siten tuon homman.
                        Jotain tuollaista minullaki tuli mieleen, että lisääntynyt teho/vääntö sekoittaa laatikon ohjainta, sillä ennen kickdowniakin auto lähtee isommalla vaihteella reippaasti kiihtymään ja silti laatikko tiputtaa pienemmälle ja saman tien pitäisikin vaihtaa jo isommalle, kun kierroksia on yli 4000 rpm.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • Jonbeam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 65
                          • Unknown

                          Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kuuluuko (perstuntuma) auton tehojen vähentyä huomattavasti, kun ilmastoinnin kompura on päällä? Ei kyllä edellisessä autossa ainakaan millään lailla tuntunut, kulutustahan se vain kasvatti. Tuntuu myös että väännöt hukkuu jonnekkin. Alkaako mulla olla korvien välissä isompi remppa tiedossa vai

                          Eli siis reilummin saa kaasua polkea kun manuaali-ac on päällä, jotta saavutetaan sama nopeus, kuin ilman AC:ta.

                          Eli näin siis vielä karkeita esimerkkejä:

                          Ilmastoinnin kanssa auto kiihtyy 50km/h n.6sek
                          Ilman ilmastointia auto kiihtyy 50km/h n. 4sek

                          Joo nuo arvot ja ajat ihan päästä heitettyjä, mutta pointin selkeyttämiseksi tuohon laitettu.
                          e46 320d pre-FL -01 Touring

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Ei pidä muuttua.

                            Comment

                            • BmwGt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 95
                              • Kempele

                              Onko normaalia että 330d laskimoottori lämmöt 120 vauhissa siihen sinisen ja normaalin väliin ja kun löysäsi vauhtia niin lämmöt palasi samantien normaaliin. ilma oli kymmen asteista.
                              Ennen en kyllä oo huomannu tuomosta.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Termostaattivialta kuulostaa, erikoista että näin lämpimillä pudottaa jo tuon verran. Päätermari ja EGR-termari (jos on) vaihtoon. Vesipumpun vaihtoa kannattaa harkita myös samoin tein jos ei ole koskaan vaihdettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎