Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiikaZ06
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 190
    • Mikkeli

    Originally posted by MiikaZ06 View Post
    Noniin, auto 328ci -99 ja perässä kolisee sen verra että pusla jumppaan alettava. Eli kaikki mahdolliset takakelkan puslat meinasin vaihtaa. Paitsi alatukivarren etummaiset on vaihdettu jo.

    Onko jollain listaa osista numeroineen mitä kaikkee siihen kannattaa varata?
    Ja onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon operaatiossa? Helposti katkeavia pultteja yms.?
    Noh, puslat hommattu ja loppuviikosta jos kerkeis alkaa hommii.

    Saako noita vaihdettua ilman prässiä? Onnistuuko kotikonstein ja jos joo nii mikä paras menetelmä? :think
    Vinkkejä, anyone?
    Bmw 328CI E46 | http://miikaz.1g.fi/

    Myydään AC Schnitzer Type VI 22"
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283307

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Originally posted by MiikaZ06 View Post
      Noh, puslat hommattu ja loppuviikosta jos kerkeis alkaa hommii.

      Saako noita vaihdettua ilman prässiä? Onnistuuko kotikonstein ja jos joo nii mikä paras menetelmä? :think
      Vinkkejä, anyone?
      Eiköhän ne prässilläkin ole melko hikiset vaihtaa, joten....

      Itse vaihdatin pajalla kaikki
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by MiikaZ06 View Post
        Noh, puslat hommattu ja loppuviikosta jos kerkeis alkaa hommii.

        Saako noita vaihdettua ilman prässiä? Onnistuuko kotikonstein ja jos joo nii mikä paras menetelmä? :think
        Vinkkejä, anyone?

        Niinku huppuki tuossa totesi niin eihän se mikään pikku juttu ole, mutta jos prässi löytyy niin kyllä ne päivässä vaihtaa. Riippuu toki mItä puslia sinne laitat. Jos uretaania niin ne saa ilman prässiäki ku poraa, sahaa, rukoilee ja hinkkaa ensin vanhat puslat pois. Vaan jos normaali kumipuslat laitat niin älä ala ilman prässiä tekeen.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • MiikaZ06
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 190
          • Mikkeli

          Originally posted by Kissvesala View Post
          Niinku huppuki tuossa totesi niin eihän se mikään pikku juttu ole, mutta jos prässi löytyy niin kyllä ne päivässä vaihtaa. Riippuu toki mItä puslia sinne laitat. Jos uretaania niin ne saa ilman prässiäki ku poraa, sahaa, rukoilee ja hinkkaa ensin vanhat puslat pois. Vaan jos normaali kumipuslat laitat niin älä ala ilman prässiä tekeen.
          Näin mä vähän arvelinki. Etualatukivartee ja taka alatukivarren etummaiset puslat oon ite vaihtanu jo uretaanisiin. Nyt siis kaikki takakelkan/tukivarsien puslat vaihdan uusiin kumisiin.
          Noh, jos sitä irrottelis ite kelkan irti ja veis semmosenaa pajalle..
          Bmw 328CI E46 | http://miikaz.1g.fi/

          Myydään AC Schnitzer Type VI 22"
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283307

          Comment

          • jrr
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 104
            • Riihimäki

            Mulla on enemmän tai vähemmän seissyt tuo auto n. pari vuotta tallilla. Nyt vihdoin kun aloin sitä taas ihmettelemään, huomasin koneen alkaneen nakuttamaan. Mielestäni ääni tulee venttiileiltä päin. Vaihdoin öljyt ja olen käytellyt sitä tallissa varmaankin 15-20min sen jälkeen. Nakutus on ehkä hieman laantunut, muttei kuitenkaan poistunut. Laittaessani auton seisomaan tätä ääntä ei kuulunut.

            Ideoita? Nostajat? Öljynkierto tukossa?

            Kattelin koneen olevan kahden viimeisen sylinterin matkalta jemmassa tavallaan tuulilasin alla. Pääseekö noita venttiilejä/nostajia kurkkimaan, kun kone on paikallaan.

            Auto on -98 328i tuplavanoskoneella.

            Ja niin joo. Motonetin tukivarret, kannattaako vai kannattaako unohtaa?

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by jrr View Post
              Ja niin joo. Motonetin tukivarret, kannattaako vai kannattaako unohtaa?

              Riippuu tietysti valmistajasta, mutta eikös noi pääsääntöisesti ole halvimmilta valmistajilta joten laatu on sen mukaista.

              Itselleni en harkitsisi moisia.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by jrr View Post
                Mulla on enemmän tai vähemmän seissyt tuo auto n. pari vuotta tallilla. Nyt vihdoin kun aloin sitä taas ihmettelemään, huomasin koneen alkaneen nakuttamaan. Mielestäni ääni tulee venttiileiltä päin. Vaihdoin öljyt ja olen käytellyt sitä tallissa varmaankin 15-20min sen jälkeen. Nakutus on ehkä hieman laantunut, muttei kuitenkaan poistunut. Laittaessani auton seisomaan tätä ääntä ei kuulunut.

                Ideoita? Nostajat? Öljynkierto tukossa?

                Hmm... Eikö bemarilla ollut joskus ihan virallinen ohje nakutusongelmaan että auto paikallaan käytetään korotetulla tyhjäkäynnillä noin 3000rpm 20-30min jolloin ilma poistuu öljykierrosta säätäjiltä jne.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Anz0r
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 142
                  • Nääsville

                  Ollut jo pitkän aikaa mielessä että pitää kysyä: varustelistan mukaan omassa e46:ssa pitäisi olla sadetunnistin. Noh, se viiksen rulla toimii kuten tihkukytkin eli sillä saa säädeltyä pyyhkijöiden nopeutta eikä se reagoi mitenkään sateeseen ja pyyhkii tarpeentullen myös poutakelilläkin. Eli onkohan tuohon vaihdettu tuulilasi joskus ja halvemman lasin takia otettu ilman sadetunnistinta ja jotenkin ns. "disabloitu" se jotenkin vai onkohan siinä tunnistimessa vaan jotain häikkää?

                  Tuossa kuva tuosta peilihässäkästä, osaakos siitä joku sanoa jotain:
                  http://imageshack.us/photo/my-images/191/co9n.jpg/
                  BMW E46 330D

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 866
                    • Kainuu

                    Originally posted by Anz0r View Post
                    Ollut jo pitkän aikaa mielessä että pitää kysyä: varustelistan mukaan omassa e46:ssa pitäisi olla sadetunnistin. Noh, se viiksen rulla toimii kuten tihkukytkin eli sillä saa säädeltyä pyyhkijöiden nopeutta eikä se reagoi mitenkään sateeseen ja pyyhkii tarpeentullen myös poutakelilläkin. Eli onkohan tuohon vaihdettu tuulilasi joskus ja halvemman lasin takia otettu ilman sadetunnistinta ja jotenkin ns. "disabloitu" se jotenkin vai onkohan siinä tunnistimessa vaan jotain häikkää?

                    Tuossa kuva tuosta peilihässäkästä, osaakos siitä joku sanoa jotain:
                    http://imageshack.us/photo/my-images/191/co9n.jpg/
                    Minusta tuo kyllä näyttää sadetunnistimelta, näyttää samalta kuin omassani, jossa sadetunnistin.

                    Pyyhkimen I -asennossahan se sadetunnistin aktivoituu, eli jos sataa tunnistimeen niin automatiikka aktivoituu. Onko lasi likainen/naarmuinen, se saattaa aiheuttaa noita haamu pyyhkäisyjä. Tosin tuolloinkin pyyhkimen vipu tulee olla I- asennossa.

                    Comment

                    • Anz0r
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 142
                      • Nääsville

                      Originally posted by expertti View Post
                      Minusta tuo kyllä näyttää sadetunnistimelta, näyttää samalta kuin omassani, jossa sadetunnistin.

                      Pyyhkimen I -asennossahan se sadetunnistin aktivoituu, eli jos sataa tunnistimeen niin automatiikka aktivoituu. Onko lasi likainen/naarmuinen, se saattaa aiheuttaa noita haamu pyyhkäisyjä. Tosin tuolloinkin pyyhkimen vipu tulee olla I- asennossa.
                      Tuo lasi on tuossa niin päreinä kun vaan voi olla, sen takia aloinkin kyselemään kun sen vaihto tulee tuossa ennen vuodenvaihteen katsastusta ajankohtaiseksi... Mutta tosiaan mun mielestä ei oo ees kyse ns. haamupyyhkäisyistä vaan se toimii niinkun tihkukytkin ja tasasin väliajoin.

                      Mitenköhän, heittääköhän toi jotain vikakoodia jonnekkin jos on kytkemättä tai joku vika jossakin?

                      E:mitäs sitä kyselemään vikakoodeista kun sanoista tekoihin eli kävin äsken lukasemassa ne mitä löytyy siitä sadetunnistimen takaa ja tuloksena:

                      2 adaptive window not possible

                      Eli mitähän toi meinaa?
                      Last edited by Anz0r; 25-07-2013, 20:58.
                      BMW E46 330D

                      Comment

                      • zakallin
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 258
                        • Hml

                        Itse ihmettelin taannoin kanssa samaa hommaa.
                        1-asennossa se pyyhkii semmosia random-sarjoja, ei mitään logiikkaa mun mielestä mut ilmeisesti toimii sit kuitenkin oikein :think
                        "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                        Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                        [email protected]
                        nykyään : E46 328ia -99
                        EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 866
                          • Kainuu

                          Originally posted by zakallin View Post
                          Itse ihmettelin taannoin kanssa samaa hommaa.
                          1-asennossa se pyyhkii semmosia random-sarjoja, ei mitään logiikkaa mun mielestä mut ilmeisesti toimii sit kuitenkin oikein :think
                          Juu, pyyhkimistaajuus riippuu siitä pisaroiden määrästä tunnistimeen..

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            Originally posted by Anz0r View Post
                            Tuo lasi on tuossa niin päreinä kun vaan voi olla, sen takia aloinkin kyselemään kun sen vaihto tulee tuossa ennen vuodenvaihteen katsastusta ajankohtaiseksi... Mutta tosiaan mun mielestä ei oo ees kyse ns. haamupyyhkäisyistä vaan se toimii niinkun tihkukytkin ja tasasin väliajoin.

                            Mitenköhän, heittääköhän toi jotain vikakoodia jonnekkin jos on kytkemättä tai joku vika jossakin?

                            E:mitäs sitä kyselemään vikakoodeista kun sanoista tekoihin eli kävin äsken lukasemassa ne mitä löytyy siitä sadetunnistimen takaa ja tuloksena:

                            2 adaptive window not possible

                            Eli mitähän toi meinaa?

                            Testaa tunnistimen toiminta esim seuraavasti: Auto käyntiin. Laita pyyhinvipu I -asentoon. Ota suihkepulloon vettä ja suihkuta vain tunnistimen päälle, ja seuraa tapahtuuko mitään.... ^^

                            Pyyhintätaajuus/rytmi riippuu pisaroiden määrästä, joten kokeile eri määriä tunnistimeen.

                            Tunnistimelle menee johto siitä peilin kohdalta. Liitin on siinä samalla kohtaa, katso meneekö johtoa liittimelle.
                            Last edited by expertti; 26-07-2013, 06:44.

                            Comment

                            • wicked
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2003
                              • 133
                              • Vehmaa

                              Se sadetunnistinhan kuuluu aktivoida. Eli pyyhkijät 1 asentoon ja sit käytät niitä siellä 2 asennossa, auto kuittaa toiminnon kytkeytymisen pyyhkäisemällä... Näin ainakin omassani
                              e46 330d Touring m-sport / individual

                              ex bimmers: e39 530d Touring m-sport, e46 330d Touring, e39 528iA "Alpina" Touring e34, 525i "AC Schnitzer", e34 535i M-sport, e30 325i cab, e36 325i sedan AC Schnitzer, e30 325i 2.7, e30 320i Touring, e36 328i Touring jne. jne.

                              Comment

                              • Furior
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 176
                                • Laukaa

                                Originally posted by wicked View Post
                                Se sadetunnistinhan kuuluu aktivoida. Eli pyyhkijät 1 asentoon ja sit käytät niitä siellä 2 asennossa, auto kuittaa toiminnon kytkeytymisen pyyhkäisemällä... Näin ainakin omassani
                                Itselläni ainakin riittää mikä vaan toiminto tuohon aktivointiin, joko viikseä käyttää jossain suunnassa tai sitten herkkyysrullaa pyöräyttää.
                                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                                ex: -05 E87 120d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎