Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amfe
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 281
    • 54500

    käykö tämä setti 328 coupeen vm 99 ?



    Listassa näyttää olevan 01-01-2000 328 coupe.. mut käykö 99 vuosimalliin?:think
    BMW 325 sedan vm 2005


    ex-BMW 330i touring vm.2002
    ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

    ex-BMW 320i coupe vm.92
    ex-BMW 316 sedan vm.91

    Comment

    • e46miäs
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 41
      • kuopio

      Moro, käytin vasta saksasta haettua 320i e46 huollossa laakkosella kun moottorin vikavalo paloi(6sylinteri ei toiminu) ja korjasivat siitä imuvuodon, vaihtovat sytytystulpat ja imusarjan tiivisteen ja jotain muutakin laittovat imupuolelle lisäks vaihtovat myös moottorin huohotin letkun kun oli sekin ollu tukossa ja tekivät huoltomittauksen(arvot erinomaiset). hintaa huollolle tuli 600e. Onko muilla vastaavia ongelmia ollu e46? suosittelivat että vaihtasin öljyt tässä lähiaikoina ja sitten siitä 1000km päästä uudestaan että moottori puhdistuu mahd. roskasta, lisäksi suosittelivat ajamaan 98:llä.Mitä öljyjä ootte käyttäny? itsellä ollu aina Mobil new lifee (0w-40) vanhassa 728i(e38) bemarissa.
      E39 520iA

      Comment

      • armada
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 48
        • Tampere

        moi, onko kukaan asentanu 318i 2001 M43B19 DEFA lohkolämppäriä? onko paha? pakosarja näyttäis olevan aika lähellä ja ohjeessa puhuttiin moottorin kannakkeen irroittamisesta. kaikki apu tarpeen :think
        E39 M5 -99
        Transit Custom -13

        TIS Inpa Ncs Expert/Dummy

        Comment

        • Nizz3
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 5
          • Helsinki

          Originally posted by Nizz3 View Post
          En tiedä onko kysymys oikeassa paikassa.
          Bmw 320i e46 cabrio vm. 2002 aj. 130tkm

          Eli tärisee jos nopeus yli 80kmh eikä lopu kun nopeus nousee.. Kurvissa ja kiihdyttäessä ei ehkä tunnu niin paljoon..

          Tasapainoitus on tehty , vanteet on kesän vanhat eikä pitäs olla soikeat.
          Seuraavaks tulee mieleen nelipyöräsuuntaus?

          Öljynkulutus:
          Öljyvalo syttyy n.2tkm välein ja lisään melkeen litran sinne. Ei normaalia?
          Ei savuta tms. Männänrenkaat? Venttiilit? Mikä on rikki?

          Kierrokset:
          Kun ajaa 5 vaihteella tasaatavauhtia niin kierrokset on ihmeen korkeella.
          100kmh n.3000rpm, 120kmh 3500rpm, 140kmh 4000rpm.
          Kiihtyy huippuihin aika hitaasti mutta oon kuitenkin jotain 180-190kmh päässy että jaksaa kuitenkin mennä.


          Voiko vijoilla olla joku yhteys vai kaikki eri vikoja.

          Varmaan joutuu laakkoselle viedä kohta kun määräaikaishuoltokin lähestyy, hintaa laakkosella tulee varmasti aikapaljon.

          Kannattaako korjata vai räjäyttää atomeiks koko roska?

          Kiitos etukäteen vastauksista!

          Eipä tarvii enää miettii sitä tärinää varmaa.. Eikä toivottavasti mitää muitakaa vikoja..
          Koulun parkissa joku ajanu etuvannetta päin. Luulin aluksi vain naarmuksi ja ajattelin että halvemmaks tulee ostaa uus vanne ja olla sotkematta vakuutusta tähän mutta mieli muuttu kun lähin ajamaan. Eipä auto paljoon ohjautunu. Aurauskulma tai joku akseli paskan edestä. Ei varmaan noin pienestä mene lunariin?

          Mitähän mahtaa maksaa tommosen korjaaminen , ulkoisesti ei muuta vikaa kuin rengas ei ole suorassa vaikka toinen on ja helvetin iso naarmu/ruhje.

          Bonuksien tippumisen ja omavastuun hinnaksi tulee n.850e!!!
          70% boukset -> 40% !!!!

          Ja mitenhän vanteet kun on ostettu tietenkin erikeen niin maksaako vakuutus niitä??

          No hinuria odotellessa!

          Vittu mikä tuuri -.-
          Last edited by Nizz3; 19-08-2013, 22:23.

          Comment

          • Loimis
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 4
            • Salo

            LED sisävalot ei toimi? On koitettu canillisia ja ilman. Välähtävät vittuillakseen, mutteivät jää palamaan. MIKSI?!?!??!?!
            Jesus saves, I spend

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by Nizz3 View Post
              Eipä tarvii enää miettii sitä tärinää varmaa.. Eikä toivottavasti mitää muitakaa vikoja..
              Koulun parkissa joku ajanu etuvannetta päin. Luulin aluksi vain naarmuksi ja ajattelin että halvemmaks tulee ostaa uus vanne ja olla sotkematta vakuutusta tähän mutta mieli muuttu kun lähin ajamaan. Eipä auto paljoon ohjautunu. Aurauskulma tai joku akseli paskan edestä. Ei varmaan noin pienestä mene lunariin?

              Mitähän mahtaa maksaa tommosen korjaaminen , ulkoisesti ei muuta vikaa kuin rengas ei ole suorassa vaikka toinen on ja helvetin iso naarmu/ruhje.

              Bonuksien tippumisen ja omavastuun hinnaksi tulee n.850e!!!
              70% boukset -> 40% !!!!

              Ja mitenhän vanteet kun on ostettu tietenkin erikeen niin maksaako vakuutus niitä??

              No hinuria odotellessa!

              Vittu mikä tuuri -.-
              Vanteet riippuu vakuutusyhtiöstä, käytäntö lienee että alla olevat korvataan auton vakuutuksesta ja varastossa olevat kotivakuutuksesta (jos edes siitäkään). Ei ole vaikutusta vaikka olis eilen ostetut jos auton alla ovat vahingon sattuessa ja vakuutuksen ollessa voimassa.

              Virallinen ohje E46:ssa kait on että koko ohjaustehostinpaketti on vaihdettava jos eturengas ottaa kylkeen iskun. Siinä 850€ on aika pieni raha - ja tuo kulu tulee maksettavaksi pitkähkölle aikavälille. Tosin jos raidetangon päiden vaihto ja kenties yksi vanne riittää eikä ohjausvaihde ole ottanut iskua niin sitten pääsee edulisemmalla. Ohjausvaihdetta ei avata erikseen, ainakaan merkkikliikkeessä.

              Edit: Ohjauspaketti siis tämä eli osa 1 täältä: KLIK
              Last edited by MNi; 20-08-2013, 04:19. Reason: tarkennus

              Comment

              • magilainen
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1023
                • Iisalmi

                Bensa mittari

                320i 2001vm sedan m54 koneella.

                Takapenkin alla tankissa kun on kaksi bensa mittarin anturia, toinen kuskinpuolella ja toinen pumpussa. Kumpi ilmoittaa tiedon mittarille?

                Autossa jumi mittari about 20l kohdille ja bensa loppu.

                Vai liekö vain mittari sekasin? :think
                Bmw e91 330xd -06 msport
                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                Freude am Fahren

                Comment

                • zakallin
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 258
                  • Hml

                  Kylmänä jonkun aikaa huonohko tyhjäkäynti kunnes lämpiää vähän, eli tätä normihommaa mitä on. Tulpat, ilmansuodatin ja huohotin letkuineen juuri vaihdettu.
                  Ajattelin ekana lähteä tuosta mahdollisesta imuilmavuotohommasta liikkeelle, eli vaihtaa haitariputki (et?) ja ne imusarjan päässä olevat tulpat, jostain topicista tälläistä luin.

                  EDIT : juu varmaan ekasta kuvasta nuo molemmat eli 3 ja 5, mutta mitkäs ne muovitulpat ovat?

                  Voisiko joku kertoa mitkä osat ovat siis kyseessä niin ei tule vääriä hommattua :
                  Attached Files
                  Last edited by zakallin; 21-08-2013, 15:46.
                  "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                  Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                  [email protected]
                  nykyään : E46 328ia -99
                  EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                  Comment

                  • riippis
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 200
                    • Laukaa

                    Löytyisiköhän mistään/keltään suuttimen räjäytyskuvaa? Perkule hävitin tod näk yhen osan. Suutin 13537794334, sigun autosta.
                    E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      Originally posted by zakallin View Post
                      Kylmänä jonkun aikaa huonohko tyhjäkäynti kunnes lämpiää vähän, eli tätä normihommaa mitä on. Tulpat, ilmansuodatin ja huohotin letkuineen juuri vaihdettu.
                      Ajattelin ekana lähteä tuosta mahdollisesta imuilmavuotohommasta liikkeelle, eli vaihtaa haitariputki (et?) ja ne imusarjan päässä olevat tulpat, jostain topicista tälläistä luin.

                      EDIT : juu varmaan ekasta kuvasta nuo molemmat eli 3 ja 5, mutta mitkäs ne muovitulpat ovat?

                      Voisiko joku kertoa mitkä osat ovat siis kyseessä niin ei tule vääriä hommattua :
                      Muistaakseni viimisestä kuvasta 14 ja19
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • zakallin
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 258
                        • Hml

                        Originally posted by riuska View Post
                        Muistaakseni viimisestä kuvasta 14 ja19
                        Juu noita veikkaisin itsekin eli näillä mennään sit
                        "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                        Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                        [email protected]
                        nykyään : E46 328ia -99
                        EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                        Comment

                        • Touniks
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 6684
                          • Muurame

                          Mistähän päin pitäisi lähteä etsimään vikaa kun lämpömittari on alkanut "lepoasennossa" näyttämään sinisen ja puolivälin välistä viivaa ja lämmetessäänhän viisari sit tietty menee melkein punaselle? 316 -01
                          E30 cabriolet -92 M-Tech II
                          E46 sedan -01
                          Corolla

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by magilainen View Post
                            320i 2001vm sedan m54 koneella.

                            Takapenkin alla tankissa kun on kaksi bensa mittarin anturia, toinen kuskinpuolella ja toinen pumpussa. Kumpi ilmoittaa tiedon mittarille?

                            Autossa jumi mittari about 20l kohdille ja bensa loppu.

                            Vai liekö vain mittari sekasin? :think
                            Molemmista se tieto tulee. En tiedä onko ihan samanlainen systeemi kun dieselissä, mutta kun polttoainepinta alenee, tulee niistä kardaanin molemmin puolin olevista puolikkaista omat altaansa ja kuskinpuoleisesta tankista täytyy polttoaine siirtyä pumpun puoleiseen osaan josta se tuupataan koneelle. Jos tämä ei toimi, polttoaine loppuu kun pumppu horii tyhjää vaikka kuskinpuolella ainetta onkin. Eli mittari voi toimia täysin oikein.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • Jonbeam
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 65
                              • Unknown

                              Nyt on ilmennyt hiljan tämänsorttista ongelmaa:

                              Auto ikään kuin vinkuu 1800 - 3000rpm välillä epäsäännöllisesti. Tyhjäkäynnillä kaasua painastessa tekee saman, ja vedättäessä siis myös.

                              En saanut tähän hätään ketään kaveriksi kuuntelemaan, että mistäpäin tuo tulee, mutta ilmeisesti A: turbo tai B: hihnapyörät? alkaa olla finaalissa. Mitenkä tuo turbon toiminnan heikkeneminen ilmenee? Auto kiihtyy kuitenkin hyvin, eikä sakkaa millään kierroksilla.

                              Tuohon hihnapyöriin kallistun enemmän myös siksi, että päästää vingahduksen käyntiin laittaessa.

                              Yritin katsella noita osia, mutta montako rullaa tuonne nyt pitää vaihtaa / paljonkohan tuommoinen tulee pajalla maksamaan? Täytyy huomenna lähteä kyselemään.

                              Jospa joku nopea foorumilainen säästää huomiselta järkytykseltä

                              Ja biili siis sigun 320d. m47.
                              e46 320d pre-FL -01 Touring

                              Comment

                              • riippis
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 200
                                • Laukaa

                                Suuttimien ja imusarjan kirisrysmomentti sigun autoon? Kiirus
                                E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎