Lainasin yhtä topikkia jo kysymykseen, mutta näkyvyys ilmeisen huono ja asialla vähän jopa kiire. Joten diesel guruilta kaivataan neuvoa.
Kyseessä 320d -03 eli uudemmalla motilla. Seuraavanlainen ongelma.
Moottorista oli vaihdettu kansipahvi ja lyöty nippuun kaikilla uusilla tiivisteillä. Nyt, kun autoa startataan niin pyörähtää käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Kierrokset ehtii mennä johonkin 1000rpm ja sitten sammuu kuin avaimesta kääntäisi. Kun starttausta jatkaa niin lupailee hyvin ja käynnistyykin taas parin sekunnin ajaksi, mutta ei vaan pysy käynnissä. Inpalla katsottu vikakoodeja ja ei tule kuin parista hehkusta ilmoitusta. Railipaine käynnistyksessä heiluu 500 tietämillä, virrat päällä ilman käynnistystä siirtopumpun pyöriessä 0-2. Voiko joku suutin vuotaa niin paljon, että tekee kyseistä ongelmaa vai nokka-akselinanturi vaikka vikakoodia siitä ei tule? Ei vuoda mitään ulospäin ja inpalle tulee vikakoodit normaalisti jos käyttää antureiden liittimiä irti esim. nokka-akseli,raili yms.
Mistä lähtisi etisimään vikaa?
Kyseessä 320d -03 eli uudemmalla motilla. Seuraavanlainen ongelma.
Moottorista oli vaihdettu kansipahvi ja lyöty nippuun kaikilla uusilla tiivisteillä. Nyt, kun autoa startataan niin pyörähtää käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Kierrokset ehtii mennä johonkin 1000rpm ja sitten sammuu kuin avaimesta kääntäisi. Kun starttausta jatkaa niin lupailee hyvin ja käynnistyykin taas parin sekunnin ajaksi, mutta ei vaan pysy käynnissä. Inpalla katsottu vikakoodeja ja ei tule kuin parista hehkusta ilmoitusta. Railipaine käynnistyksessä heiluu 500 tietämillä, virrat päällä ilman käynnistystä siirtopumpun pyöriessä 0-2. Voiko joku suutin vuotaa niin paljon, että tekee kyseistä ongelmaa vai nokka-akselinanturi vaikka vikakoodia siitä ei tule? Ei vuoda mitään ulospäin ja inpalle tulee vikakoodit normaalisti jos käyttää antureiden liittimiä irti esim. nokka-akseli,raili yms.
Mistä lähtisi etisimään vikaa?
Comment