Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Originally posted by Juso View Post
    Tossa sivupeilien ja sivulasin välissä oleva "kolmio" mikä kiinnittää peilin autoon, on alkanut tulla parit "ruoste" kuplat. Alumiinia tuo taitaa olla, ja siis ei oikeastaan ruostetta vaan hapettumaa, mutta ottaa silmään ja pitäisi maalata. Nyt vaan miettisin, että pitääkö se maalata paikallaan, vai saako sitä mitenkään "järkevästi" irti?

    Jos ja kun joku ei selityksestä huolimatta tajunnut mitä tarkoitin, niin tässä havainnollistava kuva

    Saa järkevästi. Sisäpuolelta muovi pois ja ite peilikolmio on kahdella kymppimillin mutterilla kiinni. Ovipahvin käyttää pois niin saa johdot liitoksesta irti. Noin 5 minuuttia ja peili kourassa.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • stts
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 70
      • Finland

      Originally posted by zakallin View Post
      Oho, sulla ei oikein tuuri ole ainakaan käynyt sitten oman kanssa
      Mitä kaikkea jouduit sitten remppaamaan, tuohan on jo auton arvo mitä mennyt korjauksiin
      Sanotaanko, etten ehkä ollut perehtynyt riittävästi bemarin saloihin ennen ostopäätöstä. Näin olisin kenties malttanut katsella useampia yksilöitä. Toki olisiko sekään ollut autuaaksi tekevä, kun kilsoja tulee vuoteen 35-40tkm, jolloin auto luonnolisesti kuluu.

      Noh, isommista ainakin imusarjan läppien poisto, tuulilasi, takajarrut kaikkinensa, hehkutulpat pariin otteeseen + ohjainlaite, stefoja, iskarit kilkkeineen taka ja etu, puhaltimen etuvastusta, pyyhkijämekanismia, alatukivarret etu ja taka kilkkeineen, kaikki alustan, voimansiirron ja taka-apurungon puslat/helat/kumit (paitsi vakaajantankojen, toistaiseksi), kardaanin kumiosia/laakeria/holkkia, koiranluut, hihnaa, korkkia, tiivistettä, pientarviketta, pulttia, mutteria, korin pienosaa, I ja II huoltoja osittain hieman ylihuoltoakin mm. perän ja vaihteiston öljyt.

      Minkä noista sitten kääntää suoraan vain kuluvan osan uusimiseksi ja minkä huolloksi. Kuten toisessa viestissäni viittasin on työ kotimaassa arvokasta, kun ei itse pysty kuin pieniä parkkipaikkahommia rajallisilla työkaluilla tekemään. Ahdin on autoon jo kertaalleen vaihdettu n. 170tkm sitten, tiedä siitä milloin sitten uudelleen. Suutin- ja pumppuremppa on edessä ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi mm. kytkin/kaksoismassa alkaa olemaan niillä kilometreillä... joten saa tässä varautua korjauksiin 2-3 kiloeurolla, mikäli autoa on tarkoitus pitää ainakin sen pari vuotta tästä eteenpäin.

      Mutta onpa sitä iän- ja kilometrien myötä remppaa muissakin autoissa. Tietysti vaihtelevalla korjausosaamisella ja osahinnoittelulla. Toisaalta ko bemari ei ole kertaakan jättänyt tienpäälle tai pihaan *kop kop*, joten sillä mittarilla on luotettava auto. Ja tuo alustakin on ikäisekseen nyt ihan siedettävä kun "kaikki" osat on vaihdettu.
      -03 E46 320d Touring

      Comment

      • stts
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 70
        • Finland

        Mikä voisi aiheuttaa resonoivan muovisen korahtelevan äänen tietyillä moottorin käyntikierroksilla ilman suurempaa säännönmukaisuutta. Varmaankin riippuu siitä miten kone tärrää tasakasulla tai kiihdyttäessä.

        Ominaisuus ilmeni mielestäni lähimenneisyydessä heti hehkujen+ohjainyksikön vaihdon jälkeen, että olisiko joku muoviosa tai kiinnike jäänyt työn tekijältä huonosti tai huomiotta? Konehuoneessa esim. imusarjan takana tai sitten ratin tangon kyljessä?

        Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.

        Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?
        -03 E46 320d Touring

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by stts View Post
          ....

          Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.

          Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?
          Ääni pyöränlaakerille.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by SaGGaS View Post
            Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
            Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..

            Tänään kuitenkin taas teki samaa mutta nyt sitten sylki jäähdytys nesteet pihalle, tuskin silti ongelmat on yhteydessä toisiinsa :think Mikähän osa mahtaa olla kyseessä joka on pettänyt ( kuvassa ympyröity )

            Auto on 03 vm oleva 330 diesel.

            PS. Löysinki kyseisen osan jo, ilmeisesti termostaatti.. Mutta silti ihmetyttää toi " hyytyminen " onko oire jostain isommasta.. kiitoksia mahdollisista avuista.
            Kuulostaisi siirtopumpun vialta. INPAlla olisi hyvä lukea vikakoodit ja seurata livedataa liikenteessä, katso että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua dieselin paineet säilyy 4 barin tienoilla. Jos laskee alle 3 barin tuossa hyytymiskohdassa niin voisi antaa äänen siirtopumpulle, se ei vaan jaksa tuupata soppaa korkeapainepumpulle.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by SaGGaS View Post
              Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

              Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

              Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

              - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

              - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

              Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos
              Originally posted by riuska View Post
              Marmorilta tuollaiset osat...
              Toinen ääni marmorille! Vaihdoin viime kesänä termarin harakiriin ja tänä kesänä sitten uudestaan alkuperäiseen.. Eli hae suosista se alkuperäinen.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 489
                • raahe

                bmw e46 328i sivuääni

                Tässä olisi ääninäyte https://www.youtube.com/watch?v=cTlWek3dDkc

                Mistä tuommoinen naputus voisi kuulua? Ääni ei kuulu kylmällä moottorilla eikä myöskään lämpimällä moottorilla JOS on antanut kunnolla lenkkaria autolle ennenkuin menee parkkiin kuuntelemaan. Muuten kuuluu lämpimänä kokoajan suurinpiirtein.

                Stetoskoopilla oon kuunnellu koneen päältä eikä muualta kuulu ääniä kun suuttimista naputusta, mutta ei se kyllä niistä voi kuulua noin isosti?:think
                en ole kuunnellut alakertaa muutakuin mitä ylhäältä voi kuunnella eikä sieltäkään mitään kolkatusta kuulu. Voiko tuo kuulua kaksoismassa vauhtipyörästä?

                Miten kiertokangenlaakerit oireilee jos ne alkaa olla loppu?

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Ääni voi olla myös liki normaali, esim: KLIK.

                  Comment

                  • teemu.k
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 489
                    • raahe

                    Originally posted by MNi View Post
                    Ääni voi olla myös liki normaali, esim: KLIK.
                    Samanlainen ääni kuuluu myös tuossa videossa. Varmaan vaan olen niin tarkka noista koneen pikku äänistä Ei varmaan tarvitse huolestua koska ei stetoskoopillakaan kuulu koneesta mitään ihmeellistä.

                    Comment

                    • nOrte
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 17
                      • Salo

                      Oon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :think
                      No romance without finance

                      Comment

                      • Jomppeli
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 3
                        • Turku

                        Ostin vähän aikaa sitten bmw 325 m-sport2 coupen. Mutta onko minulla automaattisessa ilmastoinissa häikkää, kun auto nappula ei mene pois päältä. Sen saa vain pois päältä jos muuttaa eri modeja niinkuin kuuluukin ja säätää puhallusta? Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?

                        Comment

                        • SaGGaS
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 32
                          • Turku

                          Originally posted by MNi View Post
                          Kuulostaisi siirtopumpun vialta. INPAlla olisi hyvä lukea vikakoodit ja seurata livedataa liikenteessä, katso että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua dieselin paineet säilyy 4 barin tienoilla. Jos laskee alle 3 barin tuossa hyytymiskohdassa niin voisi antaa äänen siirtopumpulle, se ei vaan jaksa tuupata soppaa korkeapainepumpulle.
                          Voi siis olla että välillä toimii ja välillä ei ? Taajama-alueella ajettaessa mitään ongelmaa ei ole ja maantielläkin vain jos ajaa pidemmän matkan ( + 50 km ) eikä tätä tapahdu joka kerta. Ja mikäli tämä " hyytyminen " tapahtuu ja auton sammuttaa ja käynnistää niin taas toimii.. Kerran myös kokeilin ongelmien toisumisen takia että kulkeeko se edes mihinkään niin kyllä rampilta lähdettäessä sai hyvin kiihdytettyä reilusti yli tuon 130

                          Comment

                          • Marttyyri
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 108
                            • Finland, Lohja

                            Originally posted by Jomppeli View Post
                            Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?
                            Ootkos varma että sulla on kyseinen peruutusautomatiikka?
                            Jos tajusin oikein niin tarkoitat sitä kun oikea sivupeili kääntyy osoittamaan takarengasta kun pakille pistää. Eipä joka bemmistä löydy vaikka sähköikkunat löytyy. Nimim. e46 sähköikkunat muttei automatiikkaa =( Kiva kyl ois.
                            Viisaammat korjatkoon.

                            -Martti
                            EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                            EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                            EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                            NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                            NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                            Originally posted by Alpina E34
                            Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                            Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              unohtakaa
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by nOrte View Post
                                Oon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :think
                                BMW:n omaa jäähdytinnestettä suositellaan, ei ole hinnan kiroissa: KLIK.

                                Seossuhde vesi-jäähdytysnestelle on 1:1.

                                Tarvittava hyväksyntä on BMW N 600 69.0, originaalineste on BASFin Glysantin G48: KLIK.

                                Tuolta löytyy lista vuodelta 2007 TIS:stä hyväksytyistä jäähdytysnesteistä: KLIK.

                                Valvolinen MaxLifessä on mainittu hyväksyntä eli sinne vaan: KLIK.

                                Edit: Lisäksi tuolla TISsin vaihtovälidokussa sanotaan: "It is permissible to mix various brands of the approved agents."
                                Last edited by MNi; 17-09-2013, 23:28. Reason: saa sekoittaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎