Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by teemu.k View Post
    Alipaine letkua ei ole tukittu, mutta nyt tukitaan
    Vihellystä kuuluu aika paljon, mutta ahtovuotoja ei havaittu missään?
    Alipainekellolle menevät putket ovat alkuperäiset ja vuoto on mahdollinen. Alipainekellon kunnosta ei varmuutta.
    Ahtopaineanturi Pitää kokeilla putsailla aluksi ainakin.

    Miten tuon alipainekellon kuuluu toimia? auto käynnissä kun kaasuttelee niin kellontappi liikkuu tosi vähän ja pätkien?eli ei tasaisia liikkeitä. Vois olla jotain alipaine vikaa?
    Ahtoputkissa on 3 kpl tiivisteitä, kaikki erilaisia: KLIK. Voi vuotaa näistä. Yksi potentiaalinen vuotokohta on osa 9 eli ahtoilman lämpöanturin reikä tai sen ympäristö.

    Myös välijäähdyttimessa voi olla vuoto, pitäisi irroittaa se (tyhjentää se puoli desiä öljyä pois) ja täyttää vedellä niin näkee tiputtaako mistään. Samalla varovasti putsaa välijäähyn ja jäähdyttimen välin kaikesta oravaa pienemmästä.

    Vikakoodien luku varmistaisi ettei ole aiheeseen liittyviä vikakoodeja. WDS sanoo turbon säädöstä:

    Turbo pressure actuator/turbo pressure control DDE 5.0

    A turbocharger with variable turbine geometry and without a ”wastegate” is used for turbo pressure control. On the exhaust side there are adjustable blades on the outside of the turbine on rotating bearings. Those blades vary the force applied to the turbine by the exhaust, thereby altering, as required, the charge pressure generated by the turbocharger.

    Components
    • Turbocharger with variable turbine geometry
    • Vacuum unit with control rod
    • Pressure converter, vacuum hoses

    Function

    The adjustable blades are adjusted by a control lever on the turbine housing. The control lever is linked to the vacuum unit on the turbocharger by a control rod. The vacuum unit moves the control rod in and out according to the vacuum applied to it.
    The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. Depending on the activation status and controlled by the DDE control unit, it switches a variable vacuum to the vacuum unit. In this way, the control rod is set in the required position. The pressure converter is activated by a square-wave signal with duty factors (= variable pulse width) between 5% and 95%.

    Checking variable turbine geometry

    • Maximum stroke of control rod: 10 mm
    • the control rod must be fully RETRACTED (= maximum turbo pressure) at 650 mbar vacuum applied at the vacuum unit
    • the control rod must be fully EXTENDED (= minimum turbo pressure) at 0 mbar vacuum applied at the vacuum unit

    Comment

    • Madduli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 395
      • -

      Talvi tulossa ja eberiä pitäs saada käytettyä ja mielellään viellä auto käyntiinkin. Nykynen orkkis 70ah akku, voiko sen tilalle vaihtaa agm akun? Ajattelin jotain 80-90ah agm akkua, kilometrejä tulee päivässä joku 20-25km 80km/h vauhtia ja aikaa yhteensä noin 25min. Laturillahan tota joutuu välillä latailemaan luultavasti. Laturi lataa 13.5v, eikö toi oo ihan normaali lukema?

      Edit: mitään jälkiasennus hifejä autosta ei löydy.
      Last edited by Madduli; 16-10-2013, 15:48.
      E46 316 -99
      Ex:
      E39 523iA -98
      E46 316 -99
      E46 318 -99

      Comment

      • SaGGaS
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 32
        • Turku

        Mitä meinaa merkkivalo ns. ratas jonka sisällä huutomerkki ? Ensimmäisen kerran oire ilmeni joskus loppu kesästä, auto ei meinannut millään käynnistyä ja kun usemman starttaus kerran jälkeen lähti käymään kyseinen valo paloi ja vaihteet tuntui menenvän "töksähtäen" sisään. Kun auton sammutti ja antoi hetken olla, valo ei palanut ja kaikki toimi normaalisti aina tähän päivään.. Aamulla taas ei millään käymään, useampi starttaus yritys ja kun lähti käymään valo paloi ja samat oireet.. Taas kun sammutti ja antoi hetken olla, toimi normaalisti

        Comment

        • Madduli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 395
          • -

          Minkäköhän hintanen on e46 sedanin takalasin vaihto liikkeessä? Itellä oli rikottu yöllä ja pitäis saada vakuutusyhtiölle joku hinta mitä pyytää. 500e?
          Last edited by Madduli; 16-10-2013, 20:55.
          E46 316 -99
          Ex:
          E39 523iA -98
          E46 316 -99
          E46 318 -99

          Comment

          • jan1nho
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 20
            • Valkeakoski

            Mitäs erilaisia lisävarusteita niissä napeissa siinä vaihdekepin edessä on, muutakuin penkinlämmittimet ja luistonesto? :think
            E92 320d -08 msport 233hv/443nm

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Pitäskö soittaa huomenna liikkeeseen ja kysyä tarjous.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by SaGGaS View Post
                Mitä meinaa merkkivalo ns. ratas jonka sisällä huutomerkki ? Ensimmäisen kerran oire ilmeni joskus loppu kesästä, auto ei meinannut millään käynnistyä ja kun usemman starttaus kerran jälkeen lähti käymään kyseinen valo paloi ja vaihteet tuntui menenvän "töksähtäen" sisään. Kun auton sammutti ja antoi hetken olla, valo ei palanut ja kaikki toimi normaalisti aina tähän päivään.. Aamulla taas ei millään käymään, useampi starttaus yritys ja kun lähti käymään valo paloi ja samat oireet.. Taas kun sammutti ja antoi hetken olla, toimi normaalisti
                Vaihdelaatikon vikavalo, manuaalin bensakoneille voi lukea täältä: KLIK.

                Electronic transmission control module
                If the indicator lamp comes on,there is a malfunction in the
                transmission system.

                Bring the vehicle to a stop. Move the transmission selector lever to P. Set the parking brake and turn the engine off – ignition key to position 0.

                Wait a few seconds, then start the engine.

                If the indicator lamp goes out after a few seconds, normal transmission performance has been restored. You may continue to drive as usual.

                If the indicator lamp does not go out, you can place the selector lever in all positions. However, the vehicle will now only operate in 3rd and 4th gear.

                If this happens, avoid extreme engine loads and consult the nearest authorized BMW center.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by Madduli View Post
                  Minkäköhän hintanen on e46 sedanin takalasin vaihto liikkeessä? Itellä oli rikottu yöllä ja pitäis saada vakuutusyhtiölle joku hinta mitä pyytää. 500e?
                  Soita lasiliikkeeseen. Rajoittaako vakuutusyhtiö korjaamoa? Jossei, soita merkkiliikkeeseen.

                  Comment

                  • stts
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 70
                    • Finland

                    Sportratin keskipultti

                    Moi,

                    Ei riittäny meikäläisellä paukut eilen saada sport-ratin keskipulttia auki n. 30cm vipuvarrella. Täytyy tänään käydä hakemassa 3/8" 16mm hylsy, niin avautuisiko pultti sitten vääntövarrella, mitä käytän renkaanvaihdossakin.

                    Avautuuhan ko pultti normaalisti vastapäivään?

                    Lisäksi, kestäähän rattilukko pultin avaamisesta aiheutuvan vääntövoiman, vai olisiko turvallisinta käyttää pulttipyssyä (Järvenpäässä anyone?)?

                    EDIT: Ja pitääkö tässä käydä IKH:n kautta hakemassa momenttiavainkin, jos erään lähteen 62,5Nm kiinnitystiukkuus pultille pitää paikkansa?
                    Last edited by stts; 17-10-2013, 09:18.
                    -03 E46 320d Touring

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      E46 330i M54B30 manuaali,

                      MAF testi l/h kolmosella täyskaasukiihdytyksessä. Paljonko ehjällä maf:lla pitäisi olla hetkellinen kulutus? :think
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • dolby
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 70
                        • Oulu

                        Originally posted by stts View Post
                        Moi,

                        Ei riittäny meikäläisellä paukut eilen saada sport-ratin keskipulttia auki n. 30cm vipuvarrella. Täytyy tänään käydä hakemassa 3/8" 16mm hylsy, niin avautuisiko pultti sitten vääntövarrella, mitä käytän renkaanvaihdossakin.

                        Avautuuhan ko pultti normaalisti vastapäivään?

                        Lisäksi, kestäähän rattilukko pultin avaamisesta aiheutuvan vääntövoiman, vai olisiko turvallisinta käyttää pulttipyssyä (Järvenpäässä anyone?)?

                        EDIT: Ja pitääkö tässä käydä IKH:n kautta hakemassa momenttiavainkin, jos erään lähteen 62,5Nm kiinnitystiukkuus pultille pitää paikkansa?
                        Itellä aukesi ristikkoavaimella kun ei ollut muutakaan sillä hetkellä saatavilla, vaikka pienin kokokin siinä taisi olla 17mm. Mutta rattilukkoa vasten en uskaltanu vääntää vaan oli toinen vääntämässä vastaan. Tästä mainittiinkin jossain ohjeessa. Ja aukeaa normaalisti vastapäivään. Kiristänyt olen vaan niin tiukalle kun sain.

                        Comment

                        • ntjt
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 166
                          • Jyväskylä

                          Hephep. Tulipa taas ongelmia tuon 100kw 320dn kanssa. Eli pudottaa jäähdytysnestettä ja olen paikantanut vuodon turbon viereen, eli termostaatti ilmeisesti. Voiko tällä alueella olla joku muukin vuotopaikka? Autohan ei siis tiputa nestettä lämpimällä kelillä tai lämpösellä koneella ollenkaan, mutta heti kun lämpötila laski alle +5 alkoi tiputus. Sama homma viimetalvena. Millainen mutu olisi foorumilaisilla? Käykö termostaatti järkeen? Osabingoa en viitsisi alkaa harrastamaan
                          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                          Comment

                          • vize
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 96
                            • Suomi

                            En vaivautunu käyttää searchia puhelimella, mutta. Viime talvena jääty ovien vaijerit, nyt temppuilee keskuslukitus. Aamulla, kun nappia painamalla yritää aukoa ovet syttyy sisälle vaan valot. Kuskinoven saa avaimella auki, mutta keskuslukitus toimii vasta auton lämmettyä. Mitä jäässä?

                            Comment

                            • _Hämis_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 238
                              • Raahe

                              Originally posted by teemu.k View Post
                              egr ei ole tukittu, mutta alipaineletku on otettu pois. Onko tällä vaikutusta asiaan?
                              Tyhjäkäynnillä ainakin, kun egr:n kautta pitäisi kulkea "ilmaa" moottoriin imm:n "ohi".
                              320d -02
                              Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                              Astra 1.6 -00

                              Comment

                              • Madduli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 395
                                • -

                                Originally posted by Madduli View Post
                                Minkäköhän hintanen on e46 sedanin takalasin vaihto liikkeessä? Itellä oli rikottu yöllä ja pitäis saada vakuutusyhtiölle joku hinta mitä pyytää. 500e?
                                547€... No rikkojan piikkiin
                                E46 316 -99
                                Ex:
                                E39 523iA -98
                                E46 316 -99
                                E46 318 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎