Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    ideoita..? e46 325 vm2003. tyhjäkäynti seilaa esim kun on käyttänyt kaasua tai pysähtyy risteykseen yms. vanos laitettu, imuvuodot katottu, imm vaihdettu.. mikälie? ei anna vikakoodeja

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      Onko tyhjäkäyntiventtiili tutkittu/putsattu?

      Last edited by Antti O; 09-01-2014, 07:25.

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        eipä tullut tuo edes mieleen kiitos vinkistä pitää purkaa kun töistä pääsee

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by Tomuzki View Post
          Moro

          Mistä tiedän varmasti onko turvavyökiristin lauennut? Autona e46 -02.
          Akun +kaapelin panos oli räjähtänyt ainakin, bägit eivät.

          Jos se haitariosa on ihan lyhkänen. Lyhenee johonkin kolmannekseen alkuperäisestä pituudesta.

          Comment

          • veikkaaja
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 11
            • perniö

            Jeps eli bmw e46 328 -98 kävi tossa loppusyksystä huollossa ja siihen vaihettiin taakse kaikki puslat ja eteen alatukivarsien takimmaiset puslat, joita kysymykseni nyt koskee.

            Ratissa nytkähtää/täristää jarruttaessa, joten aluksi ajattelin että jarrulevyt kierot. No otin etuvanteen pois ja muutenkin samalla tutkailin niin tuo alatukivarren pusla on tämän näköinen:

            alatukivarren pusla bmw e46

            Ja myöskin tukivarsi pääsee heilumaan puslassa n. 5mm. Eli eiköhän tuo pusla ole ainakin entinen? Samanlainen on toiseltakin puolelta.

            Onko huollossa sattunut asentaessa virhe kun ei edes 3kk kestä puslat?

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Sellainen virhe on voinut sattua, ettei ole vaihdettu ollenkaan...

              Aika vaikea uskoa että kuvan osa on 3kk vanha (ellet nyt rataa ole 15h päivässä puskenut).

              Comment

              • veikkaaja
                Newbiemmer
                • Nov 2011
                • 11
                • perniö

                Laskussa lukee "etu tukivarsien takahelasarja".

                Tosin en ihmettelis vaikkei oikeesti oliskaan vaihettu.

                Huoltolapun mukaan on vaihettu takapyöränlaakeri, kaikki taka-akseliston puslat ym., takaikunnan nostin, etuoven kahva uusi ja sitte noi etutukivarsien puslat. Ja hintaa noille kertyi töineen päivineen reilut 2300e. Ennen työn alottamista hinta-arvio oli ~1200.

                No nyt on sovittu kyseisen firman kanssa että vien viikon päästä auton näytille noista ja takuuna vaihtavat uudet.. tai mitä sitten tekevätkään??

                Niin ja lokakuun 11 pvä sain auton huollosta takaisin. Ja mitään rataa ei kyllä oo ajettu . Eikä kyllä mitään hiekkateitäkään tms.

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 488
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by veikkaaja View Post
                  Laskussa lukee "etu tukivarsien takahelasarja".

                  Tosin en ihmettelis vaikkei oikeesti oliskaan vaihettu.

                  Huoltolapun mukaan on vaihettu takapyöränlaakeri, kaikki taka-akseliston puslat ym., takaikunnan nostin, etuoven kahva uusi ja sitte noi etutukivarsien puslat. Ja hintaa noille kertyi töineen päivineen reilut 2300e. Ennen työn alottamista hinta-arvio oli ~1200.

                  No nyt on sovittu kyseisen firman kanssa että vien viikon päästä auton näytille noista ja takuuna vaihtavat uudet.. tai mitä sitten tekevätkään??

                  Niin ja lokakuun 11 pvä sain auton huollosta takaisin. Ja mitään rataa ei kyllä oo ajettu . Eikä kyllä mitään hiekkateitäkään tms.
                  Onkohan tuo pusla työnnetty oikeaan syvyyteen. Siihen on ihan tarkka syvyys, mihin se kuuluu laittaa (en muista nyt ulkoa sitä). Kysäseppä huoltofirmalta, onko heillä tiedossa tuo seikka.

                  Toisaalta tuo pusla kyllä näyttää vanhemmalta kuin 3kk.
                  f22 220i

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    On tuo irti ollut, näkee noista urista missä helan runko on ollut pohjassa aikaisemmin kiinni (pulttien vieressä)
                    Helan runko on "pohjassa", öljytäytteinen hela ja tuo keskikohta helasta on revennyt irti helan rungosta.
                    Se ettei tuo ole mistään "ölyinen" on vähän outoa, haiskahtaa rahastukselta näin kuvien perusteella!

                    Irti vaan ja powerflexit tilalle.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • jjanii
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 629
                      • joensuu

                      Originally posted by veikkaaja View Post
                      Laskussa lukee "etu tukivarsien takahelasarja".

                      Tosin en ihmettelis vaikkei oikeesti oliskaan vaihettu.

                      Huoltolapun mukaan on vaihettu takapyöränlaakeri, kaikki taka-akseliston puslat ym., takaikunnan nostin, etuoven kahva uusi ja sitte noi etutukivarsien puslat. Ja hintaa noille kertyi töineen päivineen reilut 2300e. Ennen työn alottamista hinta-arvio oli ~1200.

                      No nyt on sovittu kyseisen firman kanssa että vien viikon päästä auton näytille noista ja takuuna vaihtavat uudet.. tai mitä sitten tekevätkään??

                      Niin ja lokakuun 11 pvä sain auton huollosta takaisin. Ja mitään rataa ei kyllä oo ajettu . Eikä kyllä mitään hiekkateitäkään tms.
                      onpas kallista ollu..

                      Comment

                      • 5/5
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 135
                        • suomi

                        Helvetin tyhmä kysymys, mutta sama se.
                        Moottoriöljy on melkein loppu ja vanha öljy on tommosta


                        voiko sinne lisätä eri valmistajan öljyä vai tarviiko olla samaa mitä ennenkin?
                        esim. tota: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59414...r3000-5W-40-4l

                        Comment

                        • jjanii
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 629
                          • joensuu

                          Originally posted by 5/5 View Post
                          Helvetin tyhmä kysymys, mutta sama se.
                          Moottoriöljy on melkein loppu ja vanha öljy on tommosta


                          voiko sinne lisätä eri valmistajan öljyä vai tarviiko olla samaa mitä ennenkin?
                          esim. tota: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59414...r3000-5W-40-4l

                          eiköhän tuonne kaikki käy kunhan ei ihan mikään paistorasva oo

                          Comment

                          • Warra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 483

                            Onkos E46 touringissa takakontille erikseen sulaketta? Takaikkunalle on ja on löydetty, mutta takakontille en löytänyt omaansa. Tosin kaavio onkin saksaksi autossa

                            Joutuu nimittäin varaosaa odottelemaan kontille 1-2vk ja tuo aukeilee itsekseen.. Olisi vähemmän noloa pistää tavarat vain ikkunasta, kuin vaihtoehtoisesti ajella takakontti raollaan valot loimottaen sisältä.
                            E46 320i Facelift Touring M54b22
                            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                            Comment

                            • jjanii
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 629
                              • joensuu

                              tyhjäkäyntiventtiili oli vaan karstanen eli sen puhdistaa. mites näissä 46sissa egr, näissähän on se? miten sen poistaminen käytöstä? imusarja aivan karstanen..
                              Last edited by jjanii; 11-01-2014, 20:24.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Imusarjan karstaisuus ei vaikuta eikä kannata putsata. Jos haluaa harrastaa niin mikään ei tietty estä. EGR-venttiili sen sijaan on syytä putsata. Venttiilin kalvolle ei saa päästää aineita, alipaineletkun putki tulpattava ja rungossa oleva reikä peitettävä teipillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎