Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madduli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 395
    • -

    Originally posted by scheisse View Post
    Eli se haitari on ilmeisesti heti turbon jälkeen?
    itellä resonoi molemmissa e46:ssa molemmissa, ilmastoinnin kytkeminen päälle/pois hävitti sen resonointi äänen. Ja jos käyntiääni muuttuu käynnistyksen jälkeen vähäksi aikaa voi se johtua siitä, että kone puskee ilmaa pakosarjaan päästöjen vähentämiseksi.
    E46 316 -99
    Ex:
    E39 523iA -98
    E46 316 -99
    E46 318 -99

    Comment

    • scheisse
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2007
      • 2798
      • Kauhajoki

      Originally posted by |foder| View Post
      Kiitos

      Täytyy mennä huomenna töiden jälkeen hallille vähän purkailemaan..
      - f30 330e M-Sport , -16
      - e36 3.2 M3 cabrio individual

      Comment

      • Warra
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 483

        Takakontin ikkuna avautuu itsestään.

        E46 touring facelift kyseessä, ja otsikon mukaista ongelmaa on nyt pari päivää ilmennyt. Mitä googlettelin, niin ilmeisesti mikrokytkimessä olisi vikaa. Kun auton käynnistää, se yleensä heti alussa availee itsestään takakontin ikkunaa, ja jää selkeästi vielä naksuttelemaan avausta vaikka olisi jo auki. Toisaalta enennkuin ovet lukitsee, näin käy myöskin usein.

        Millainen operaatio tuo mikrokytkimen vaihto on? En löytänyt siihen kunnollista ohjeistusta. Hintaahan tuolla näyttää olevan karvan alle 40e, ja onhan tämä ärsyttävä ongelma korjattava.
        E46 320i Facelift Touring M54b22
        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17500
          • Turku

          Originally posted by Warra View Post
          E46 touring facelift kyseessä, ja otsikon mukaista ongelmaa on nyt pari päivää ilmennyt. Mitä googlettelin, niin ilmeisesti mikrokytkimessä olisi vikaa. Kun auton käynnistää, se yleensä heti alussa availee itsestään takakontin ikkunaa, ja jää selkeästi vielä naksuttelemaan avausta vaikka olisi jo auki. Toisaalta enennkuin ovet lukitsee, näin käy myöskin usein.

          Millainen operaatio tuo mikrokytkimen vaihto on? En löytänyt siihen kunnollista ohjeistusta. Hintaahan tuolla näyttää olevan karvan alle 40e, ja onhan tämä ärsyttävä ongelma korjattava.
          Tuskin on kyseessä mikrokytkin, vaan ns. "tyyppivika" farkuissa: Kontin johtosarja katkeaa tai vaurioituu, jolloin aukeilee itsestään. Foorumilta löytyy korjausapua asiaan. Kolvilla ja pientarvikkeilla hoituu...
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Ruffryder
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 136
            • Klaukkala

            Originally posted by Laku View Post
            Tuskin on kyseessä mikrokytkin, vaan ns. "tyyppivika" farkuissa: Kontin johtosarja katkeaa tai vaurioituu, jolloin aukeilee itsestään. Foorumilta löytyy korjausapua asiaan. Kolvilla ja pientarvikkeilla hoituu...
            Tai sitten ottaa sulakkeen pois jos ei kyseiselle toiminnolle ole muuten tarvetta

            Comment

            • MR-
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 44
              • Kuopio

              Originally posted by kaakeli View Post
              Voihan se olla et se on menossa tukkeeseen koko huohotinjärjestelmä niin siks ei niin selvästi oireile.
              Laitoin nyt eilen sen huohotinjärjestelmän tilaukseen niin tuleepa sit sekin vaihdettua.
              Voishan tota disaa ja vanostakin vähän tsekata, mut noista kolmesta viasta varmaan ainut joka saattaa öljyä sylinteriin työntää on toi huohotinjärjestelmä?
              Joo pahimmassa tapauksessa sehän voi työntää öljyä imusarjaan muistaakseni. Disa ja vanoshan ei liity tohon sinun savu/päästö ongelmaan. Ja ei se huohotinsysteemi välttämättä tukkoonkaan mene vaikka separaattorissa on häikkää. Tätä kysyin ihan huollosta kun tiesin että oma separaattori on rikki ja seuraavana päivänä oli reissuun lähtö eikä separaattoria kerkee millään vaihtaa ennen lähtöä.

              Comment

              • riippis
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 200
                • Laukaa

                Originally posted by Dani View Post
                Noin ne vakkarit toimii autossa ku autossa, tuskin saa muutettua ellei joku ole tutustunut ohjelman parametreihin ja polttaa uuden softan sisälle.

                Automaagilla ehkä parempi että kiihdyttää pedaalilla rauhallisemmin lähelle edellistä nopeutta ja sit napin kautta vaikka tähän 90kmh
                Ei nyt kaikissa. Esim V70 Volvossa toiminta todella sujuvaa ja pehmeää.
                E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                Comment

                • Soossi
                  Newbiemmer
                  • Oct 2012
                  • 14
                  • Hyvinkää

                  Kuinkas luotettava tuo E46:sen vaikkapa 330cd:n -04 automaattiaski on? Paljon vikoja?

                  Comment

                  • Temsku
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 59
                    • Vaasa

                    Onko kukaan käyttänyt autoa ohjauskulmien säädössä Vianorilla? Vähän ihmetyttää kun caster kulmia ei muutettu lainkaan raportin mukaan ja cambereitakin muutettiin edestä vain vähän, niin että ne on kuitenkin rutkasti punaisella vielä. Ei nyt sinällään huoleta, koska etunakit eivät mitenkään epätasaisesti kuluneetkaan, mutta takanakkien sisäreunat oli aivan sileät suuresta camberista johtuen, joka sekin nyt jäi vielä hiukan punaselle. Tosin sen ymmärtää, kun auto on aikalailla tontissa.

                    Auto kuitenkin puoltaa hieman oikealle edelleen aivan kuin ennenkin niin tuli nuo mieleen..

                    Käytin auton kesällä toisella Vianorilla, jossa kulmia ei lähdetty säätämään, koska puslat edessä kuulemma väljät. Pääsin kuitenkin unohtamaan mitkä puslat siellä oli väljät, niin ajattelin käyttää toisessa paikassa, josko siellä kerrottaisiin mitkä puslat ne oli siinä toivossa, että ei nekään niitä ala vääntelemään, mutta jostain syystä päättivät vääntää, eikä kuulemma huoltomies huomannut mitään väljyyttä puslissa, vaikka eturengas kyllä hieman heiluukin. :think
                    BMW E46 318 vm. -99

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      Originally posted by Temsku View Post
                      Onko kukaan käyttänyt autoa ohjauskulmien säädössä Vianorilla? Vähän ihmetyttää kun caster kulmia ei muutettu lainkaan raportin mukaan ja cambereitakin muutettiin edestä vain vähän, niin että ne on kuitenkin rutkasti punaisella vielä. Ei nyt sinällään huoleta, koska etunakit eivät mitenkään epätasaisesti kuluneetkaan, mutta takanakkien sisäreunat oli aivan sileät suuresta camberista johtuen, joka sekin nyt jäi vielä hiukan punaselle. Tosin sen ymmärtää, kun auto on aikalailla tontissa.

                      Auto kuitenkin puoltaa hieman oikealle edelleen aivan kuin ennenkin niin tuli nuo mieleen..

                      Käytin auton kesällä toisella Vianorilla, jossa kulmia ei lähdetty säätämään, koska puslat edessä kuulemma väljät. Pääsin kuitenkin unohtamaan mitkä puslat siellä oli väljät, niin ajattelin käyttää toisessa paikassa, josko siellä kerrottaisiin mitkä puslat ne oli siinä toivossa, että ei nekään niitä ala vääntelemään, mutta jostain syystä päättivät vääntää, eikä kuulemma huoltomies huomannut mitään väljyyttä puslissa, vaikka eturengas kyllä hieman heiluukin. :think

                      Itsellä Vianorista kokemus viime kesältä. Kävin suuntauttamassa E46 +18" kumeja. Huomasin että valmistajan antamat toleranssit ovat TODELLA suuret mitä suuntaukseen tulee. Jos asentaja tuijottaa pelkästään sitä että rengas säätyy vihreälle alueelle, ei kyllä tee autuaaksi. Vianorilla ei asentaja tiennyt lainkaan sitä että renkaan koolla on merkitystä missä kohtaa tuota vihreää aluetta säätöjen pitäisi olla. Kiitos tämän minuakin valistaneen foorumin, osasin asentajalle kertoa että ko kokoluokan renkaat tulisi olla mahd. pystyssä. Laittoikin niin pystyyn kuin säädöt vain riitti....

                      Comment

                      • Warra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 483

                        Originally posted by Laku View Post
                        Tuskin on kyseessä mikrokytkin, vaan ns. "tyyppivika" farkuissa: Kontin johtosarja katkeaa tai vaurioituu, jolloin aukeilee itsestään. Foorumilta löytyy korjausapua asiaan. Kolvilla ja pientarvikkeilla hoituu...
                        Sedanista olen kyseisiä johtoja joskus kolvaillutkin kuntoon, mutta minkä noista 3:sta johtonipusta menisi aukomaan? Touringissa ainakin itselläni on vasemmalla yksi kuminen johtosuoja ja oikealla kaksi, ei kehtaisi kaikkia mennä avaamaan jos joutuu tehdä kuten sedanissa että ihan rikkoa sen suojan..
                        E46 320i Facelift Touring M54b22
                        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Ajattelin huvikseni laittaa sumareihin ledit, mutta mites noi EPDM:n 9006 kantaiset kestää?

                          Sytyttääkö 16W sumari(HB4)ledit häiriövalon mittaristoon?



                          UUTUUS! Super high power smd 9006 (HB4) kantainen led polttimo.
                          Huom. Valoteho 7.5w versiossa noin 500 lumen ( halogeeni polttimossa on noin 900 lumenia) sopii esim. muutenkin turheille sumuvaloihin. Esim bmw e46/e39/e90 msport puskurin sumuvaloihin ( perus puskurin sumuvalot ovat h11 tyyppiset).
                          Nyt uutuudena versiot missä on 5w cree polttimo edessä vielä kirkkaanpaan 11w valotehoon (700lm) ja 16w tupla cree ledit kärjessä. (900lm eli vastaa hehkupolttimon kirkautta) sekä 29w ja 50w super uutuudet mitkä alkaa lähestyä hehkupolttimoiden tehoja.

                          Jos polttimot ovat auton ajovalotietokoneen valvonassa, niin ledien pienempi virrankulutus voi aiheuttaa palaneen polttimon ilmoitus mittaristoon. Korjaakseen asia voidaan asentaa erilliset plug and play vastukset mitkä korottaa virrankulutusta normaali hehkupoltimoon tasoon.
                          Huom vastukset lämpenee joten ovat tai ruuvattava peltiin tai ei ainakaan sijoitettava muoviin lähellä!
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Mulla oli E39:ssä ledit, ainakin ne räpsyi polttimotestin tahdissa ja välillä sammui. Kyllästyin ja laitoin tilalle Philips Diamond Visionit. Saat noi mun ledit halvalla jos haluat kokeilla.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7036
                              • Forssa

                              Tollasilla saa vilkkumisen pois ja ajotietokoneen herjatkin häviää.
                              En jaksanut söörtsätä millaiset liittimet e46:ssa mutta tollaset soveltaa vaikka itse paikalleen.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                HB4/9006 on tuo polttimon tyyppi/kanta.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎