Originally posted by scheisse
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
-
-
Originally posted by |foder| View PostNäyttäisi olevan katin jälkeen: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...r_unregulated/
Täytyy mennä huomenna töiden jälkeen hallille vähän purkailemaan..- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Takakontin ikkuna avautuu itsestään.
E46 touring facelift kyseessä, ja otsikon mukaista ongelmaa on nyt pari päivää ilmennyt. Mitä googlettelin, niin ilmeisesti mikrokytkimessä olisi vikaa. Kun auton käynnistää, se yleensä heti alussa availee itsestään takakontin ikkunaa, ja jää selkeästi vielä naksuttelemaan avausta vaikka olisi jo auki. Toisaalta enennkuin ovet lukitsee, näin käy myöskin usein.
Millainen operaatio tuo mikrokytkimen vaihto on? En löytänyt siihen kunnollista ohjeistusta. Hintaahan tuolla näyttää olevan karvan alle 40e, ja onhan tämä ärsyttävä ongelma korjattava.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostE46 touring facelift kyseessä, ja otsikon mukaista ongelmaa on nyt pari päivää ilmennyt. Mitä googlettelin, niin ilmeisesti mikrokytkimessä olisi vikaa. Kun auton käynnistää, se yleensä heti alussa availee itsestään takakontin ikkunaa, ja jää selkeästi vielä naksuttelemaan avausta vaikka olisi jo auki. Toisaalta enennkuin ovet lukitsee, näin käy myöskin usein.
Millainen operaatio tuo mikrokytkimen vaihto on? En löytänyt siihen kunnollista ohjeistusta. Hintaahan tuolla näyttää olevan karvan alle 40e, ja onhan tämä ärsyttävä ongelma korjattava.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTuskin on kyseessä mikrokytkin, vaan ns. "tyyppivika" farkuissa: Kontin johtosarja katkeaa tai vaurioituu, jolloin aukeilee itsestään. Foorumilta löytyy korjausapua asiaan. Kolvilla ja pientarvikkeilla hoituu...
Comment
-
-
Originally posted by kaakeli View PostVoihan se olla et se on menossa tukkeeseen koko huohotinjärjestelmä niin siks ei niin selvästi oireile.
Laitoin nyt eilen sen huohotinjärjestelmän tilaukseen niin tuleepa sit sekin vaihdettua.
Voishan tota disaa ja vanostakin vähän tsekata, mut noista kolmesta viasta varmaan ainut joka saattaa öljyä sylinteriin työntää on toi huohotinjärjestelmä?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostNoin ne vakkarit toimii autossa ku autossa, tuskin saa muutettua ellei joku ole tutustunut ohjelman parametreihin ja polttaa uuden softan sisälle.
Automaagilla ehkä parempi että kiihdyttää pedaalilla rauhallisemmin lähelle edellistä nopeutta ja sit napin kautta vaikka tähän 90kmhE46 320dA Touring M-sport Special Edition -04
Comment
-
-
Onko kukaan käyttänyt autoa ohjauskulmien säädössä Vianorilla? Vähän ihmetyttää kun caster kulmia ei muutettu lainkaan raportin mukaan ja cambereitakin muutettiin edestä vain vähän, niin että ne on kuitenkin rutkasti punaisella vielä. Ei nyt sinällään huoleta, koska etunakit eivät mitenkään epätasaisesti kuluneetkaan, mutta takanakkien sisäreunat oli aivan sileät suuresta camberista johtuen, joka sekin nyt jäi vielä hiukan punaselle. Tosin sen ymmärtää, kun auto on aikalailla tontissa.
Auto kuitenkin puoltaa hieman oikealle edelleen aivan kuin ennenkin niin tuli nuo mieleen..
Käytin auton kesällä toisella Vianorilla, jossa kulmia ei lähdetty säätämään, koska puslat edessä kuulemma väljät. Pääsin kuitenkin unohtamaan mitkä puslat siellä oli väljät, niin ajattelin käyttää toisessa paikassa, josko siellä kerrottaisiin mitkä puslat ne oli siinä toivossa, että ei nekään niitä ala vääntelemään, mutta jostain syystä päättivät vääntää, eikä kuulemma huoltomies huomannut mitään väljyyttä puslissa, vaikka eturengas kyllä hieman heiluukin. :thinkBMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Originally posted by Temsku View PostOnko kukaan käyttänyt autoa ohjauskulmien säädössä Vianorilla? Vähän ihmetyttää kun caster kulmia ei muutettu lainkaan raportin mukaan ja cambereitakin muutettiin edestä vain vähän, niin että ne on kuitenkin rutkasti punaisella vielä. Ei nyt sinällään huoleta, koska etunakit eivät mitenkään epätasaisesti kuluneetkaan, mutta takanakkien sisäreunat oli aivan sileät suuresta camberista johtuen, joka sekin nyt jäi vielä hiukan punaselle. Tosin sen ymmärtää, kun auto on aikalailla tontissa.
Auto kuitenkin puoltaa hieman oikealle edelleen aivan kuin ennenkin niin tuli nuo mieleen..
Käytin auton kesällä toisella Vianorilla, jossa kulmia ei lähdetty säätämään, koska puslat edessä kuulemma väljät. Pääsin kuitenkin unohtamaan mitkä puslat siellä oli väljät, niin ajattelin käyttää toisessa paikassa, josko siellä kerrottaisiin mitkä puslat ne oli siinä toivossa, että ei nekään niitä ala vääntelemään, mutta jostain syystä päättivät vääntää, eikä kuulemma huoltomies huomannut mitään väljyyttä puslissa, vaikka eturengas kyllä hieman heiluukin. :think
Itsellä Vianorista kokemus viime kesältä. Kävin suuntauttamassa E46 +18" kumeja. Huomasin että valmistajan antamat toleranssit ovat TODELLA suuret mitä suuntaukseen tulee. Jos asentaja tuijottaa pelkästään sitä että rengas säätyy vihreälle alueelle, ei kyllä tee autuaaksi. Vianorilla ei asentaja tiennyt lainkaan sitä että renkaan koolla on merkitystä missä kohtaa tuota vihreää aluetta säätöjen pitäisi olla. Kiitos tämän minuakin valistaneen foorumin, osasin asentajalle kertoa että ko kokoluokan renkaat tulisi olla mahd. pystyssä. Laittoikin niin pystyyn kuin säädöt vain riitti....
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTuskin on kyseessä mikrokytkin, vaan ns. "tyyppivika" farkuissa: Kontin johtosarja katkeaa tai vaurioituu, jolloin aukeilee itsestään. Foorumilta löytyy korjausapua asiaan. Kolvilla ja pientarvikkeilla hoituu...E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Ajattelin huvikseni laittaa sumareihin ledit, mutta mites noi EPDM:n 9006 kantaiset kestää?
Sytyttääkö 16W sumari(HB4)ledit häiriövalon mittaristoon?
UUTUUS! Super high power smd 9006 (HB4) kantainen led polttimo.
Huom. Valoteho 7.5w versiossa noin 500 lumen ( halogeeni polttimossa on noin 900 lumenia) sopii esim. muutenkin turheille sumuvaloihin. Esim bmw e46/e39/e90 msport puskurin sumuvaloihin ( perus puskurin sumuvalot ovat h11 tyyppiset).
Nyt uutuudena versiot missä on 5w cree polttimo edessä vielä kirkkaanpaan 11w valotehoon (700lm) ja 16w tupla cree ledit kärjessä. (900lm eli vastaa hehkupolttimon kirkautta) sekä 29w ja 50w super uutuudet mitkä alkaa lähestyä hehkupolttimoiden tehoja.
Jos polttimot ovat auton ajovalotietokoneen valvonassa, niin ledien pienempi virrankulutus voi aiheuttaa palaneen polttimon ilmoitus mittaristoon. Korjaakseen asia voidaan asentaa erilliset plug and play vastukset mitkä korottaa virrankulutusta normaali hehkupoltimoon tasoon.
Huom vastukset lämpenee joten ovat tai ruuvattava peltiin tai ei ainakaan sijoitettava muoviin lähellä!
Comment
-
-
Mulla oli E39:ssä ledit, ainakin ne räpsyi polttimotestin tahdissa ja välillä sammui. Kyllästyin ja laitoin tilalle Philips Diamond Visionit. Saat noi mun ledit halvalla jos haluat kokeilla.
Comment
-
-
Tollasilla saa vilkkumisen pois ja ajotietokoneen herjatkin häviää.
En jaksanut söörtsätä millaiset liittimet e46:ssa mutta tollaset soveltaa vaikka itse paikalleen.
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment