Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jk79
    replied
    En löytänyt nopeasti muutakaan threadia joten,
    Pystyykö E91 -12 malliin koodaamaan sumuvalot toimimaan ns kääntymisvaloina?

Aktivoin NCS:llä ko kohtan, mutta mitään ei tapahdu.
    Takavalot sain sentään toimimaan päiväajovalojen kanssa.

Leave a comment:

• Caparkki
    replied
    Originally posted by Nakkisoturi View Post
    Mersun omia levikkeitähän nuo taitaa olla, tai Carlssonin... :think
    Hmm.. varmaan itse väkästämällä vois saada jotain aikaan, muoviahan tuo vain on. Olisi vaan helpompi tehdä (muotoilla) valmiista. :think

Leave a comment:

• Nakkisoturi
    replied
    Originally posted by Caparkki View Post
    Ei kukaan sattuis keksimään mistä voisi löytää alla olevan mallin mukaan tuollaiset pienet roiske/levikepalat..?:think Tuntuu että olen kahlannut ebayt jne läpi ilman tuloksia kiitos jo etukäteen viksummille!
    Mersun omia levikkeitähän nuo taitaa olla, tai Carlssonin... :think

Leave a comment:

• Caparkki
    replied
    Ei kukaan sattuis keksimään mistä voisi löytää alla olevan mallin mukaan tuollaiset pienet roiske/levikepalat..?:think Tuntuu että olen kahlannut ebayt jne läpi ilman tuloksia kiitos jo etukäteen viksummille!

Leave a comment:

• -rik
    replied
    Mistähän johtuu että i-drivessa puhelinluettelossa ei näy kuin 1/3 numeroista? Puhelimena iPhone 5. Kun joku henkikö soittaa, nimi kyllä ilmestyy i-driven näyttöön vaikkei sitä löydy luettelosta.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Ihan naurettava tuo anturin sijainti jarrupalassa Noin puolet oli vielä paloista jäljellä kun osui jarrulevyyn tuo kosketuspinta ja hälytykset alko... varmasti ois vielä parikymmentä tuhatta ajanut noilla.
    Sulla oli sitten parempi tuuri kuin mulla Sanotaanko näin, että pitää alkaa katsomaan tarkemmin paloja oli I-Drive mitä mieltä tahansa.. Ei ollut käytännössä ketään kotona, että aika myöhään antoi varoituksen minulla.

Leave a comment:

• _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Joo aika selvä peli, kuluneisuusanturin looppi katkennut eli kosketushäiriö.

Kokeilin nyt itse ajaa (taka)jarrupalat kokonaan loppuun. Nähtävästi kun kuluneisuusanturi menee poikki, korjaa auto 1000km automaattisesti jäljellä olevaksi matkaksi, joka laskee todellisen ajomäärän mukaan. 0km kohdalla tulee punainen varoitusvalo mittaristoon, i-Drive näytössä viesti joka täytyy kuitata jokaisella käynnistyksellä pois, ja laskuri lähtee menemään lineaarisesti miinuksen puolelle.
    Ihan naurettava tuo anturin sijainti jarrupalassa Noin puolet oli vielä paloista jäljellä kun osui jarrulevyyn tuo kosketuspinta ja hälytykset alko... varmasti ois vielä parikymmentä tuhatta ajanut noilla. Tulipahan nyt uudet vaihdettua kunnon rasvojen kera niin pyörii pyörätkin paremmin. I-drivehan näytti matkaksi jotain 30t jarrupalan vaihtoon.

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Voisko joku katsoa nämä arvot 3kpl omastaan, mulla on asiakkaalla nyt sellainen joka näyttöö 2,6l/100km, jos on joku vähän rukannut..
    Laitat sinne alkuun 1000, ja siitä sitten lähtee muokkaamaan kun tankkauksista laskee.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
    Joo aika selvä peli, kuluneisuusanturin looppi katkennut eli kosketushäiriö.

Kokeilin nyt itse ajaa (taka)jarrupalat kokonaan loppuun. Nähtävästi kun kuluneisuusanturi menee poikki, korjaa auto 1000km automaattisesti jäljellä olevaksi matkaksi, joka laskee todellisen ajomäärän mukaan. 0km kohdalla tulee punainen varoitusvalo mittaristoon, i-Drive näytössä viesti joka täytyy kuitata jokaisella käynnistyksellä pois, ja laskuri lähtee menemään lineaarisesti miinuksen puolelle.

Leave a comment:

• ster
    replied
    Vaihdatin uuden akun e91 lci:hin. Akkukaupan vanha ukko ei ollut varma menikö akun vaihdon koodaus perille No eihän se mennyt, kun ei vieläkään toimi start&stop ominaisuus. Elikkä auto luulee vieläkin varauksen olevan niin kehno, ettei pelaa. Osaisiko joku turun alueella koodata pientä korvausta vastaan?

Leave a comment:

• jonttt
    replied
    09 vuoden E91 LCI 320d:hen juuri menossa softa sisälle ja sitä myöten lähtee dpf ja egr. Hiukkasloukku tarkoituksena itse tyhjennellä. Onko näissä samassa pöntössä katti? Itse en ole vielä kyseisen auton putkistoa sen paremmin tutkinut.. Onko muutenkin järkevin korvata loukku suoralla downpipellä vai miten on porukka tehnyt?

Leave a comment:

• Jusu^
    replied
    Täälä kans kaikki palat meni loppuun idriven mukaan tuossa kun tuli vähä reippaammin lunta ja sain testerillä nollattua mutta parin päivän päästä syttyi uudelleen niin en oo sit jaksanu vielä tutkia sen tarkemmin miltä anturit näyttää toki neki on vaan jossain tukivarressa nippusiteillä köytettynä

Leave a comment:

• Cunttory
    replied
    Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
    HA tarkoittaa taka-akselia ja
    VA etu-akselia

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
    Kyllä mun paras arvaus on myös joku kosteudesta johtuva kosketushäikkä. Palojen kuntoa en oo vielä kattonu enkä koodeja lukenut, mutta tuskin on 10tkm ajetut "keraamiset" palat vielä lopussa :think

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    ok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.
    Voisko joku katsoa nämä arvot 3kpl omastaan, mulla on asiakkaalla nyt sellainen joka näyttöö 2,6l/100km, jos on joku vähän rukannut..

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎