Originally posted by mikeboo
View Post
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostAjat nick rahulle niin tulee termarit ja vikakoodit samalla kertaa katsottua ja kuntoon
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hastra View PostM57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435
Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hastra View PostM57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435
Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alpha 13 View PostPaljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
Leave a comment:
-
-
M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435
Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
Leave a comment:
-
-
Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
Leave a comment:
-
-
Tuo kerma johtuu yleinsä lyhyestä ajosta/monista kylmästarteista kylmillä keleillä. Yleinsä katoaa kun ajelee pidempää matkaa ja kone lämpiää. En jättäisi sen perusteella autoa ostamatta.
Leave a comment:
-
-
Koeajamassani -10 318d:ssä oli hieman kermanväristä pintaa öljykorkin sisäpinnalla. Onko normaalia näin talvikeleillä vai unohdanko auton suosiolla?
Leave a comment:
-
-
Vikakoodit ja moottorivikavalo
Juu eli bemarissa on vilkkunu/palanu viimisen 10tkm aikana vähän väliä se keltanen check engine light ja se antaa vikakoodit p1100 ja p1101 jotka viittais maf ja map antureihin, onko muilla ollu samaa? Tyyppivika? Liittimien putsaus ei vaikuta. Nollaaminen auttaa joksikin aikaa mutta koodit tulevat aina takas. Hämmentävää vain kun auto toimii täysin normaalisti niin en oo saanu aikaseks huolestua vielä.
Leave a comment:
-
-
Jaahas, nythän se tempun teki. Ajelin vakkarilla motarilla kun alkoi kuulumaan sisälle lievää ulinaa, vastaava kuin aux kautta kuunneltaessa ottaisi häiriötä. Luulin aluksi, että puhaltimen moottori ujeltaa, mutta ääni ei kadonnut sammuttaessa. Ajelin n. 60km/h n. 5km matkan huoltoasemalle ja hiljaa ajaessa ääni olikin jo suhteellisen kova. Selvästi tulee ahtimen suunnalta helvetinmoinen ulina. Vikavalo ei syttynyt tauluun enkä pääse nyt koodejakaan lukemaan.
Ahdin vaihdettu bemarilla tehdasuuteen n. 40t takaperin, onko tämä uusi ahdin nyt jo tiensä päässä vai voiko tuo "palosireenin" ääni tulla jostain muusta syy-yhteydestä? Auto on 320d m47 -06.
Tehon puutteesta en osaa sanoa kun ei uskaltanu antaa kuin varovaisesti pintakaasua. Ääni kuuluu hyvin tyhjäkäynnillä ja kovenee kierrosten mukaan.
EDIT: purin imuputken pois ja koitin, niin päittäis välystä ei tunnu, mutta poikittain oikein "hölskyy" eli useamman millin...Last edited by mikeboo; 01-02-2015, 20:15.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodeja!
noniin lukasin koodit ja anto tällasta. osan löysin googlettamalla osaa en. joku viisaampi vois kertoa mahd kaikki että mie tarkalleen sit tarkoittaa?
5DE2 ( jarrupalojen kuluminen, etuakseli)
5DE1 ( jarrupalojen kuliminen, taka-akseli) eli nää visii noita antureita?
A559 virransyöttö MPM-rele
A125 MSA-vika. Signaali korkea
A6D1 Lisävesipumpun tila -oikosulku plusnapaan tai arvoin virtapiiri. ?
A6E0 -istuinlämmitys etuvasen (lämmitin toimii, mutta miksi antaa koodia?)
40D4 -Pakokaasujen kierrätyksen ohjain, asennossa ohjaus ??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostOn jo pari viikkoa mietityttänyt sellainen rolina/kolina oikealta takaa. Ääni tulee kun ajaa hiemankin kuoppaisella tiellä. Iskarit ja suurin osa puslista on pois laskuista kun vaihdettu. Akkukaan ei ollut löysällä
Jäljelle jää koiranluut ja vakaajan puslat. Mutta jarrupalasta puuttuu se "anti-rattle clip" Voiko se aiheuttaa tuollaista ääntä? Ääni ei kyllä häviä vaikka jarruttaa ja ihan tiiviisti se pala siinä on kiinni. Mitä tuo anti-rattle clip edes tekee?
Edit: Vakaajan pusla ja koiranluu oli kyllä kunnossa. Ja ei tuo anti-rattle homma kyllä voi vaikuttaa tuohon kun jarruttaessakin kuuluu... Mikä ihme siellä rolisee, ei ole kovin metallinen ääni. Konttikaan ei heilunut kun ravistin sitä
Edit2: Onko näissä takana minkäänlaista iskarin tuki"laakeria"? Sellainenhan kävisi oireisiin mainiosti)
Mulla kolisi takapää aika reilusti tuossa äskettäin. Oli iskari jäätynyt ja pamauttanut ylätukilaakerin tukilautasen iskarin vartta pitkin alaspäin. Iskarin yläpää heilui sitten siellä poterossaan irtonaisena.
Rakenne tuossa ylätukilaakerissa on kyllä sellainen että se ei helpolla sieltä rikki mene, tai ei ainakaan 287tkm ajetussa ollut alkuperäinen mennyt vielä miksikään, tuosta edellämainitustakin episodista huolimatta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: