memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by mikeboo View Post
    Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?
    Ei oo normaalia. E9x 320d on kunnossa ollessaan saatanan lämmin auto.

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ajat nick rahulle niin tulee termarit ja vikakoodit samalla kertaa katsottua ja kuntoon
    Tämäkin kävi mielessä ja on vielä varasuunnitelmana. Harrastetaan nyt kuitenkin nää helpot termarihommat kunhan pari muuttujaa osuu kohdalleen.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
    Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
    Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
    EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
    O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

    Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
    Ajat nick rahulle niin tulee termarit ja vikakoodit samalla kertaa katsottua ja kuntoon

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
    Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
    Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
    EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
    O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

    Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
    Todennäköisesti pääset pelkällä egr termarin vaihdolla 80C:n ja päätermarilla sitten optimaaliseen lämpöön. Näin ainakin itsellä meni juurikin 70C lämmöillä. Ebaystä saa ainakin Liettuan kauppiaalta oem egr termarin tiivisteen kanssa n. 26e kuluineen. Itsellä on nyt gatesin päätermari ja toistaiseksi hyvin toiminut.
    Last edited by Cunttory; 03-02-2015, 11:56. Reason: hinnan päivitys

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Alpha 13 View Post
    Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
    Meillä mennyt aina molemmat 4L pytyt, eli 8L suodattimen vaihdon kanssa. Eli vähän enemmän mitä ilmoittaa tilavuudeksi.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
    Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
    Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
    EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
    O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

    Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Alpha 13 View Post
    Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
    Kyllä sinne suurinpiirtein senverran menee.
    Olisiko ollut 7,5litraa suositus.

    Leave a comment:


  • Alpha 13
    replied
    Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Tuo kerma johtuu yleinsä lyhyestä ajosta/monista kylmästarteista kylmillä keleillä. Yleinsä katoaa kun ajelee pidempää matkaa ja kone lämpiää. En jättäisi sen perusteella autoa ostamatta.

    Leave a comment:


  • LCI-11
    replied
    Koeajamassani -10 318d:ssä oli hieman kermanväristä pintaa öljykorkin sisäpinnalla. Onko normaalia näin talvikeleillä vai unohdanko auton suosiolla?

    Leave a comment:


  • Sipuli
    replied
    Vikakoodit ja moottorivikavalo

    Juu eli bemarissa on vilkkunu/palanu viimisen 10tkm aikana vähän väliä se keltanen check engine light ja se antaa vikakoodit p1100 ja p1101 jotka viittais maf ja map antureihin, onko muilla ollu samaa? Tyyppivika? Liittimien putsaus ei vaikuta. Nollaaminen auttaa joksikin aikaa mutta koodit tulevat aina takas. Hämmentävää vain kun auto toimii täysin normaalisti niin en oo saanu aikaseks huolestua vielä.

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Jaahas, nythän se tempun teki. Ajelin vakkarilla motarilla kun alkoi kuulumaan sisälle lievää ulinaa, vastaava kuin aux kautta kuunneltaessa ottaisi häiriötä. Luulin aluksi, että puhaltimen moottori ujeltaa, mutta ääni ei kadonnut sammuttaessa. Ajelin n. 60km/h n. 5km matkan huoltoasemalle ja hiljaa ajaessa ääni olikin jo suhteellisen kova. Selvästi tulee ahtimen suunnalta helvetinmoinen ulina. Vikavalo ei syttynyt tauluun enkä pääse nyt koodejakaan lukemaan.

    Ahdin vaihdettu bemarilla tehdasuuteen n. 40t takaperin, onko tämä uusi ahdin nyt jo tiensä päässä vai voiko tuo "palosireenin" ääni tulla jostain muusta syy-yhteydestä? Auto on 320d m47 -06.

    Tehon puutteesta en osaa sanoa kun ei uskaltanu antaa kuin varovaisesti pintakaasua. Ääni kuuluu hyvin tyhjäkäynnillä ja kovenee kierrosten mukaan.


    EDIT: purin imuputken pois ja koitin, niin päittäis välystä ei tunnu, mutta poikittain oikein "hölskyy" eli useamman millin...
    Last edited by mikeboo; 01-02-2015, 20:15.

    Leave a comment:


  • aaty
    replied
    Vikakoodeja!

    noniin lukasin koodit ja anto tällasta. osan löysin googlettamalla osaa en. joku viisaampi vois kertoa mahd kaikki että mie tarkalleen sit tarkoittaa?

    5DE2 ( jarrupalojen kuluminen, etuakseli)
    5DE1 ( jarrupalojen kuliminen, taka-akseli) eli nää visii noita antureita?

    A559 virransyöttö MPM-rele
    A125 MSA-vika. Signaali korkea

    A6D1 Lisävesipumpun tila -oikosulku plusnapaan tai arvoin virtapiiri. ?
    A6E0 -istuinlämmitys etuvasen (lämmitin toimii, mutta miksi antaa koodia?)

    40D4 -Pakokaasujen kierrätyksen ohjain, asennossa ohjaus ??

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    On jo pari viikkoa mietityttänyt sellainen rolina/kolina oikealta takaa. Ääni tulee kun ajaa hiemankin kuoppaisella tiellä. Iskarit ja suurin osa puslista on pois laskuista kun vaihdettu. Akkukaan ei ollut löysällä

    Jäljelle jää koiranluut ja vakaajan puslat. Mutta jarrupalasta puuttuu se "anti-rattle clip" Voiko se aiheuttaa tuollaista ääntä? Ääni ei kyllä häviä vaikka jarruttaa ja ihan tiiviisti se pala siinä on kiinni. Mitä tuo anti-rattle clip edes tekee?

    Edit: Vakaajan pusla ja koiranluu oli kyllä kunnossa. Ja ei tuo anti-rattle homma kyllä voi vaikuttaa tuohon kun jarruttaessakin kuuluu... Mikä ihme siellä rolisee, ei ole kovin metallinen ääni. Konttikaan ei heilunut kun ravistin sitä

    Edit2: Onko näissä takana minkäänlaista iskarin tuki"laakeria"? Sellainenhan kävisi oireisiin mainiosti
    On siellä ylätukilaakeri mallia sandwich = puolikas alle, kori väliin ja toinen puolikas päälle. (olipas laadukkaasti selitetty )

    Mulla kolisi takapää aika reilusti tuossa äskettäin. Oli iskari jäätynyt ja pamauttanut ylätukilaakerin tukilautasen iskarin vartta pitkin alaspäin. Iskarin yläpää heilui sitten siellä poterossaan irtonaisena.






    Rakenne tuossa ylätukilaakerissa on kyllä sellainen että se ei helpolla sieltä rikki mene, tai ei ainakaan 287tkm ajetussa ollut alkuperäinen mennyt vielä miksikään, tuosta edellämainitustakin episodista huolimatta.

    Leave a comment:

Working...
X