Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bavaria
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 494

    Originally posted by MarQu View Post
    emt jos joskus avaan nuo etupäät vielä niin laitan takaasin.
    Nuo mahtuu pujottamaan sinne tukilaakerin päälle kun löysää vaan mutterit moottoritilan puolelta ja keventää etupäätä. Tuli testattua.

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      Kun katsoo 2007-2008 E91 325d automaatteja mobilesta, niin osassa päästöt on 172g ja osassa 189g, sitten vielä LCI näyttäisi olevan vain 165g.
      Mistä tämä johtuu? :think
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Mikähän ihme -06 320 dieseliin tuli kun alkoi tyhjäkäynnillä humppaamaan kierroksia? Muutaman kerran tiputtaa kierroksia ihan kunnolla edestakaisin 10-15s välein. Tehot tallessa, ei vikakoodeja. Mistähän kannattaisi lähteä purkamaan :think

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
          Mikähän ihme -06 320 dieseliin tuli kun alkoi tyhjäkäynnillä humppaamaan kierroksia? Muutaman kerran tiputtaa kierroksia ihan kunnolla edestakaisin 10-15s välein. Tehot tallessa, ei vikakoodeja. Mistähän kannattaisi lähteä purkamaan :think
          Livedatalla lähtisin ihmettelemään railipaineita + muita käyntiarvoja niin näkee mikä siellä tuollaista aiheuttaa. Voisi olla esimerkiksi määränsäädin tai siirtopumppu, tai miksei kampiakselin asentotunnistin.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • 69pauli69
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 17
            • suomi

            Originally posted by JIPSKI View Post
            Ei tarvi kuitata. nappia pohjassa pitämällä antaa koodin mistä selviää että mitä polttimoa se herjaa.
            Nyt huomasin että oli takakontin takavalo pimeänä, no kurkkasin että miltä näyttää noh polttimo oli ehjä ja kokeilin toisella polttimolla niin ei pala ollenkaa, oliskohan johto kulunu poikki? Onko muilla ollut näissä e91 samaa vikaa? Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan johtosarjaa?
            Bmw e91 318d 2008

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 767

              Kontinkannen lukkosysteemi E91

              Vikana on että kontin kantta pitää painaa hartaasti kädellä jotta jää lukko asentoon. Jos vain paiskaa kiinni kovaa tai hiljaa niin useasti jää siihen tuulihaka asentoon. Vaikuttaa niinkuin lukon toiminta olisi hidastunut. En ole puuttunut mihinkään säätöön vaan tuollainen se on ollut minun aikana aina. Nyt kuitenkin on ruvennut sen verran ärsyttämään tuo ylimääräinen paiskominen että vika pitää korjata.

              Onko tyypillistä että viallinen lukko voisi aiheuttaa tällaista vai pitäisikö jotain muuta ajatella ennen lukon vaihtoa?

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5521
                • Vaasa

                Originally posted by Bavaria View Post
                Nuo mahtuu pujottamaan sinne tukilaakerin päälle kun löysää vaan mutterit moottoritilan puolelta ja keventää etupäätä. Tuli testattua.
                Jahas. Kiitoksia infosta. Pistän heti sinne ku pääsen talliin ropeltamaan. Saa lisää maavaraa.
                sigpic

                Comment

                • AK-87
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 324
                  • Hml

                  E91 320d -06 haluaisi kilometrien puolesta (ajotietokoneen mukaan) "määräaikaishuoltoon", mutta sitten taas huollon ajankohtaa tietokone näyttää vasta 2016 vuoden puolelle. Kävin tänään BMW-merkkihuollossa luetuttamassa avainta ja sieltä totesivat, että tarkistushuollosta olisi kyse. Ja että ei ole ennen kuulumatonta, että auton pyytämä huoltohetki eroaa kilometrien ja päivämäärän kesken. Pyysin printin siitä, mitä autolle huollossa tehtäisiin. Käytännössä katsellaan läpi, ei mitään oikeasti konkreettisia huoltotoimenpiteitä. Hinta 140e. Mitä muut olette näiden "huoltojen" kanssa tehneet?
                  V60 D4 AWD -16
                  Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                  ex V60 D4 -13
                  ex E36 323i 4D -96
                  ex E91 320d -06 Stage 1

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7561
                    • Kotona

                    Originally posted by AK-87 View Post
                    Mitä muut olette näiden "huoltojen" kanssa tehneet?
                    Ton ikäseen autoon huoltaisin oman järjen mukaan ja nuo ilmoitukset saa kyllä nollattua. Öljynvaihtovälin kun pitää vielä siinä 15 000km kantturoilla niin hyvin pelaa.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                    -

                    Comment

                    • AK-87
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 324
                      • Hml

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Ton ikäseen autoon huoltaisin oman järjen mukaan ja nuo ilmoitukset saa kyllä nollattua. Öljynvaihtovälin kun pitää vielä siinä 15 000km kantturoilla niin hyvin pelaa.
                      Kiitos vastauksesta! Mites nuo ilmoitukset on fiksuin/edullisin hoitaa?
                      V60 D4 AWD -16
                      Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                      ex V60 D4 -13
                      ex E36 323i 4D -96
                      ex E91 320d -06 Stage 1

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7561
                        • Kotona

                        Originally posted by AK-87 View Post
                        Kiitos vastauksesta! Mites nuo ilmoitukset on fiksuin/edullisin hoitaa?
                        Itse on aina edullista hoitaa




                        Samalla tapaa selailemalla löytyy tulpat, suodattimet yms huoltokohteet.
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                        -

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          Mistähän lähtisi purkamaan tutinan aiheuttajaa. -06 e91:ssä. Alkaa tutisemaan n.120 nopeudessa ja vaikuttaisi edestä tulevan. Kiihdyttäessä tutina häviää joten onko mahdollista että olisi voimansiirrosta? Jarrulevyjä olen vähän veikannut kun jarruttessa voimistuu, mutta voiko ajossa täristää jos on kierot:think Vanteet on suorat.

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            325D Kulutus

                            Nyt olis ongelma kulutuksen kanssa, aikaisemmin muutin ajotietokoneen kulutuksen korjausarvoa 1000 --> 957. Laskemalla mitattu kulutus/obc:n kulutus x 1000.

                            Nyt auto kuluttaa ajotietokoneen mukaan vähän enemmän kuin normaalisti, ja laskemalla vielä enemmän. Nyt jos laskee yllä mainitulla kaavalla, antaa se korjausarvoksi 1122. Esim. nyt oli 300km matkalla obc:n kulutus 5,7 ja laskennallinen 6,4

                            Maffi ainakin voi nostaa kulutusta, näkyykö livedatassa tai koodeissa? Nyt tartteis Supra apua taas
                            M550d

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Maffilta vaikuttas, ei antanu koodia mutta maffin johdon irrottaminen ei vaikuttanut mihinkään. Joten kunhan uusi osa saapuu niin ilmottelen tuloksista
                              M550d

                              Comment

                              • sky
                                Newbiemmer
                                • May 2007
                                • 10
                                • Lahti

                                Ostin tuossa muutama viikko sitten tollasen e90 330d automaatti 2007 kulkuneuvon. Tässä nyt on päälimmäisenä ajatuksena tullut mieleen, että helkutin mukava auto kaikinpuolin , mutta kulutus tuntuu aika isohkolta.

                                Autolla tulee suurimmaksi osaksi ajettua matka-ajoa (~70kmh/H), kaupunki ajoa tulee huomattavasti vähemmän. Tällä hetkellä ajotietokone näyttää keskinopeudeksi 50.5 km/h ja kulutus 8.3 l/100km.
                                Viime tankillisesta laskin itse kulutuksen ja sain tulokseksi hitusen alle 8 litraa. Onko tämä normaali kulutus ko. autolle ?

                                Autossa on motorbit ohjelmointi (http://www.motorbit.fi/ohjelmoinnit/) teholukemat pitäisi olla n. 290hv/606Nm (en ole penkittänyt ja ei ole lippusia/lappusia).

                                Foorumeilla on puhuttu noista lämmöistä ja tänään tarkastelin niitä:

                                1. Moottoritiellä 160km/h nopeudella DS-automaatti päällä (kierrokset n. 3000) lämmöt oli jossain 72-75 paikkeila.
                                2. Maantiellä 65km/h normiautoomaatilla (kierrokset alle 2000) lämpötila hitusen korkeammat n.75-79.
                                3. Parkissa lämmöt nousi 88-91 asteeseen.

                                Onkohan noiden perusteella termarit vaihtokunnossa ? Ajon aikana lämmöt ei siis nousseet kertaakaan lähelle 90 astetta . Alhaisin lämpötila taisi olla 69. Voikohan kulutukseen vaikuttaa jokin muu ?
                                Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu juuri. Muut suodattimet vaihdettu 20 000km sitten.
                                Nykynen : BMW e90 330d -07

                                Ex: BMW e46 330d -01
                                Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
                                Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎