Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhi5
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 7
    • porvoo

    Jaahas, pelkääjän oven lukitus ei enää toimi kakella. Sulakkeet katsoin ja testailin niin kyllä se käskyn antaa lukkoyksikölle äänien perusteella, ja yrittää nostaa nappulaa ylös mutta ei nouse. Sisäkahvasta aukeaa kevyesti.
    Lienee siis oven lukkolaite joka hajalla, realoem antaa osanumeroksi 51217202146. Erään suomalaisen liikkeen sivuille ja sieltähän osa löyty mutta kun siellä kerrotaan että ei autoihin jossa comfort access :think Ja tottakai minulla on toi comfort access, realoem kuitenkaan ei anna muita vaihtoehtoja tuon yhden lisäksi. Oisko joku sattunut tutustumaan aiheeseen ja osais jelppiä vai joutuuko tässä nyt nöyränä mateleen marmorille kaiveleen nenää.

    E. Homma selkisikin liikkeen toimesta, realoemmän ilmoittamama osa käy autoon
    Last edited by juhi5; 03-07-2015, 12:45.

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 876
      • Keski-Suomi und Sawo

      Originally posted by juhi5 View Post
      Jaahas, pelkääjän oven lukitus ei enää toimi kakella. Sulakkeet katsoin ja testailin niin kyllä se käskyn antaa lukkoyksikölle äänien perusteella, ja yrittää nostaa nappulaa ylös mutta ei nouse. Sisäkahvasta aukeaa kevyesti.
      Lienee siis oven lukkolaite joka hajalla, realoem antaa osanumeroksi 51217202146. Erään suomalaisen liikkeen sivuille ja sieltähän osa löyty mutta kun siellä kerrotaan että ei autoihin jossa comfort access :think Ja tottakai minulla on toi comfort access, realoem kuitenkaan ei anna muita vaihtoehtoja tuon yhden lisäksi. Oisko joku sattunut tutustumaan aiheeseen ja osais jelppiä vai joutuuko tässä nyt nöyränä mateleen marmorille kaiveleen nenää.

      E. Homma selkisikin liikkeen toimesta, realoemmän ilmoittamama osa käy autoon
      Itellä oli osittain vastaavanlainen episodi juuri tänään täällä nahkahousujen luvatussa maassa. Parkkipaikan pihalla nappasin ovet lukkoon ja kas kummaa, vain kuskin ovi sulkeutui. Tämän jälkeen kokeilin hieroa eessun taassun vaan eipä lukitse kun kuskin oven. Kauppaan lähtiessä naputtelin manuaalisesti jokaisen oven "sulkutapit" alas, ihan vaan varuiksi ettei uteliaimmat mene urkkimaan auton sisältöä.

      Siitäpä alkoikin sitten melko venksluaminen kun kaupasta tultiin puolison kanssa pois. Kaikki ovet ovat lukossa ja myös pysyvät - ainoastaan vilkut välähtää. Sitten ei muuta kun "oikealla" avaimella sisään kuskin ovesta ja emännys kömpikin kiltisti keskikonsolin yli apparin paikalle. Kylläpä hymyilytti olla BMW:n omistaja Kanssa-autoilijoiden päivä oli varmasti pelastettu.

      Kotona ekaksi guugeli auki ja johan sieltä pompsahti heti ensimmäisellä haulla miljoona topikkia liittyen "vammautuneeseen" keskuslukitukseen. Tästä viisastuneena parkkihalliin nyhtämään sulaketta nro. 57 (15A) irti. Sulakehan se oli palanut, mikä ei tullut kyllä niinkään yllätyksenä. Ovimoottorit ilmeisesti kurapaskaa näissä? Täytynee loppureissuksi ostaa pussillinen 15 A sulakkeita ja alkaa tutkia mahdollista vikaa Suomen päässä sitten kuun lopussa. Vituttaa lähteä alppeja ajamaan neljän hengen seurueen kanssa jos joka pysähdyksellä joutuu keskuslukituksen sulakkeen vaihtamaan

      PS. Voihan se tuo kevyt 35 astetta hellettäkin vaikuttaa asiaan jotenkin :think Harvemmin on sulakkeen vaihdossa hiki valunut pitkin poskia - nytpähän on sekin koettu!

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        Originally posted by Magirus View Post

        Kotona ekaksi guugeli auki ja johan sieltä pompsahti heti ensimmäisellä haulla miljoona topikkia liittyen "vammautuneeseen" keskuslukitukseen. Tästä viisastuneena parkkihalliin nyhtämään sulaketta nro. 57 (15A) irti. Sulakehan se oli palanut, mikä ei tullut kyllä niinkään yllätyksenä. Ovimoottorit ilmeisesti kurapaskaa näissä? Täytynee loppureissuksi ostaa pussillinen 15 A sulakkeita ja alkaa tutkia mahdollista vikaa Suomen päässä sitten kuun lopussa. Vituttaa lähteä alppeja ajamaan neljän hengen seurueen kanssa jos joka pysähdyksellä joutuu keskuslukituksen sulakkeen vaihtamaan

        PS. Voihan se tuo kevyt 35 astetta hellettäkin vaikuttaa asiaan jotenkin :think Harvemmin on sulakkeen vaihdossa hiki valunut pitkin poskia - nytpähän on sekin koettu!
        Jenkkifoorumeita lueskellessa monet on vaihtaneet 20A sulakkeen siihen 15:n tilalle ja ongelma on poistunu. No jokainen omalla vastullaan tekee tuollasia korjauksia.

        Yhden lukkoyksikön olen omaani joutunu vaihtamaan, ei polttanu sulaketta, mutta lukitusnappia liikuttava ratas lohkesi ja sen takia ei enää vetäny salpaa alas.


        Mietippä jos ilmastoinnin paalais nyt
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 876
          • Keski-Suomi und Sawo

          Originally posted by Cunttory View Post
          Jenkkifoorumeita lueskellessa monet on vaihtaneet 20A sulakkeen siihen 15:n tilalle ja ongelma on poistunu. No jokainen omalla vastullaan tekee tuollasia korjauksia.

          Yhden lukkoyksikön olen omaani joutunu vaihtamaan, ei polttanu sulaketta, mutta lukitusnappia liikuttava ratas lohkesi ja sen takia ei enää vetäny salpaa alas.


          Mietippä jos ilmastoinnin paalais nyt
          Samaan "korjaukseen" törmäsin ittekin. Mieluusti luottaisin insinööreihin nahkahousuissa, mutta jos enemmin alkaa räpsiä niin laitetaan isompaa ja katotaan mikä räpsähtää seuraavaksi

          Offtopikkina vielä täytyy märehtiä tätä säätä - härregud - Oh mein Gott - ja mitä vielä. Ei täällä paljasjalkainen suomipoika enää kestä. Kämppä on kun ruotsalainen sauna, autollakin pakko käydä muutama tunti ajamassa, että edes kerran päivässä tuntuisi viileältä. Noh, kai se parempi on kun vettä taivaan täydeltä

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            Originally posted by Cunttory View Post
            Jenkkifoorumeita lueskellessa monet on vaihtaneet 20A sulakkeen siihen 15:n tilalle ja ongelma on poistunu. No jokainen omalla vastullaan tekee tuollasia korjauksia.

            Yhden lukkoyksikön olen omaani joutunu vaihtamaan, ei polttanu sulaketta, mutta lukitusnappia liikuttava ratas lohkesi ja sen takia ei enää vetäny salpaa alas.


            Mietippä jos ilmastoinnin paalais nyt
            Kyllä se astetta isomman sulakkeen vaihto on ihan BMW Suomenkin korjaustoimenpide tuolle keskuslukitukselle. Sulakkeet on alkujaan alimitoitettu ja ikääntyessään moottoreiden vastus kasvaa jonkin verran.

            Vaihtoehtona tietysti vaihtaa kaikki keskuslukituksen moottorit uusiin ja pitää 15A sulakkeet paikallaan :think
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Vikaa ilmeni signaturen E90:ssä (pre-LCI). Ihmettelin motarinopeuksissa, kun vakkari putoilee pois päältä ja sitten huomasin luistoneston valon vilkkuvan, kun yrittää painaa kaasua. 1+1=2, eli eiköhän vika johdu nyt tuosta. Luistoneston päältä ottamisen jälkeen kaasun vaste palautuu luonnollisesti normaaliin, mutta vakkari ei tietenkään enää toimi.

              Auto ollut itsellä vasta n. kuukauden päivät ja autossa on ollut aiemmin jo vastava ongelma, mutta se on korjattu BMW Servicessä Salossa. Tuohon on kuulemma maahantuojan tjsp. hyväksynnällä tehty joku prikkakorjaus ABS-anturille, mikä on kuulemma melko yleistä tässä korimallissa?

              No enivei, vika näyttäisi nyt aika-ajoin ilmentyvän ja jotain tuolle pitäisi keksiä? Tietoa jollain aiheesta?
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by McBeast View Post
                Vikaa ilmeni signaturen E90:ssä (pre-LCI). Ihmettelin motarinopeuksissa, kun vakkari putoilee pois päältä ja sitten huomasin luistoneston valon vilkkuvan, kun yrittää painaa kaasua. 1+1=2, eli eiköhän vika johdu nyt tuosta. Luistoneston päältä ottamisen jälkeen kaasun vaste palautuu luonnollisesti normaaliin, mutta vakkari ei tietenkään enää toimi.

                Auto ollut itsellä vasta n. kuukauden päivät ja autossa on ollut aiemmin jo vastava ongelma, mutta se on korjattu BMW Servicessä Salossa. Tuohon on kuulemma maahantuojan tjsp. hyväksynnällä tehty joku prikkakorjaus ABS-anturille, mikä on kuulemma melko yleistä tässä korimallissa?

                No enivei, vika näyttäisi nyt aika-ajoin ilmentyvän ja jotain tuolle pitäisi keksiä? Tietoa jollain aiheesta?
                Ehkä tyhmä kysymys, mutta oothan rengaskoot tsekannut? Jos ei ole vikakoodeja, niin katsoisin livedatalla antureiden antamia arvoja ajossa, että mikä siellä heittää. Olen kyllä yhden tuolla tavalla käyttäytyneen nähnyt, mutta auton omistajaa ei kiinnostanut, eikä vian aiheuttaja näinollen minullekaan selvinnyt.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Ehkä tyhmä kysymys, mutta oothan rengaskoot tsekannut? Jos ei ole vikakoodeja, niin katsoisin livedatalla antureiden antamia arvoja ajossa, että mikä siellä heittää. Olen kyllä yhden tuolla tavalla käyttäytyneen nähnyt, mutta auton omistajaa ei kiinnostanut, eikä vian aiheuttaja näinollen minullekaan selvinnyt.
                  Edelliset renkaat oli 225-35 ja 265-30, jotka oli varsin loppu ja Nykyisin 225-35 ja 255-30. Ongelma siis ilmennyt molemmilla rengastuksilla. :think
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    Tuohan on e9x tyyppivika, erityisesti talvirenkailla asfaltilla auto luulee sutivansa. Yhteen tämmöiseen päivitin softat ja kas ongelma hävisi.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Jatketaan siis privassa.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Edelliset renkaat oli 225-35 ja 265-30, jotka oli varsin loppu ja Nykyisin 225-35 ja 255-30. Ongelma siis ilmennyt molemmilla rengastuksilla. :think
                        Minkä tuumakoon renkaat sulla on,ilmeisesti 19"?
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Minkä tuumakoon renkaat sulla on,ilmeisesti 19"?
                          Jeps.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • Joni_R
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 134
                            • Ylivieska

                            Huh, näin uutena BMW omistajana tullut selailtua illat foorumia, onhan täännä paljon juttua

                            Vastausta en kuitenkaan löytänyt ainakaan suoraan, tai sitten tuo ääni on vaan niin vaikea kuvailla.

                            Eli eilen autoa pestessä huomasin sammuttamisen jälkeen konehuoneesta kuuluvan ääntä. Vähän aikaa kuuntelin ja paikansin sen jonnekkin eteen, ehkä hieman apparin puolelle. Semmoinen hieman klonksahtava ääni kaksi kertaa peräkkäin ja sitten vähän ajan päästä uudestaan. Vähän kuin solenoidin ääni jonka jälkeen jotenkin alipainepumpun puhausta muistuttava lyhyt ääni. Kuuluu vielä useita munuutteja autosta poistumisen jälkeen. Ja jos ovia ei lukitse, niin oven avaus aiheuttaa lähes samanlaisen äänen.

                            Ei ole minulla autot ennen tuommoista tehneet, onko tämä joku ominaisuus vai enteileekö äkkikuolemaa?
                            F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                            ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by Joni_R View Post
                              Huh, näin uutena BMW omistajana tullut selailtua illat foorumia, onhan täännä paljon juttua

                              Vastausta en kuitenkaan löytänyt ainakaan suoraan, tai sitten tuo ääni on vaan niin vaikea kuvailla.

                              Eli eilen autoa pestessä huomasin sammuttamisen jälkeen konehuoneesta kuuluvan ääntä. Vähän aikaa kuuntelin ja paikansin sen jonnekkin eteen, ehkä hieman apparin puolelle. Semmoinen hieman klonksahtava ääni kaksi kertaa peräkkäin ja sitten vähän ajan päästä uudestaan. Vähän kuin solenoidin ääni jonka jälkeen jotenkin alipainepumpun puhausta muistuttava lyhyt ääni. Kuuluu vielä useita munuutteja autosta poistumisen jälkeen. Ja jos ovia ei lukitse, niin oven avaus aiheuttaa lähes samanlaisen äänen.

                              Ei ole minulla autot ennen tuommoista tehneet, onko tämä joku ominaisuus vai enteileekö äkkikuolemaa?
                              Olisko polttoaineen siirtopumppu? Se ei kyllä sijaitse konehuoneessa vaan takapenkin alla.

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Joni_R View Post
                                Huh, näin uutena BMW omistajana tullut selailtua illat foorumia, onhan täännä paljon juttua

                                Vastausta en kuitenkaan löytänyt ainakaan suoraan, tai sitten tuo ääni on vaan niin vaikea kuvailla.

                                Eli eilen autoa pestessä huomasin sammuttamisen jälkeen konehuoneesta kuuluvan ääntä. Vähän aikaa kuuntelin ja paikansin sen jonnekkin eteen, ehkä hieman apparin puolelle. Semmoinen hieman klonksahtava ääni kaksi kertaa peräkkäin ja sitten vähän ajan päästä uudestaan. Vähän kuin solenoidin ääni jonka jälkeen jotenkin alipainepumpun puhausta muistuttava lyhyt ääni. Kuuluu vielä useita munuutteja autosta poistumisen jälkeen. Ja jos ovia ei lukitse, niin oven avaus aiheuttaa lähes samanlaisen äänen.

                                Ei ole minulla autot ennen tuommoista tehneet, onko tämä joku ominaisuus vai enteileekö äkkikuolemaa?
                                Aivan normaalia. Auto "keskustelee" sammutuksen jälkeen vielä pitkään ja kuulu jos jonkinmoista piipitystä ja klonksetta ennenkuin"nukahtaa".

                                Näytät olevan samalta kylältä, minkäs värinen se tuo sun farkku on?
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎