memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • red-eyez
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • Helsinki

    Kysymys:

    Meneekö m-sport puskuri suoraan normipuskurin paikalle?
    Tiedän että sumarit ja verkot menevät uusiksi, mutta onko muuta?
    E61 530xD M-Sport
    ex: Showroom E90 325i Sedan
    ex: E30 316i Bavaria -90

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by red-eyez View Post
      Kysymys:

      Meneekö m-sport puskuri suoraan normipuskurin paikalle?
      Tiedän että sumarit ja verkot menevät uusiksi, mutta onko muuta?
      Näin mutuna sanoisin että jarrujen ilmanottoputket menee myös uusiksi jos haluaa kunnolla tehdä.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • JIPSKI
        BTCF Member
        • Feb 2003
        • 1009
        • Vaasa

        Originally posted by red-eyez View Post
        Kysymys:

        Meneekö m-sport puskuri suoraan normipuskurin paikalle?
        Tiedän että sumarit ja verkot menevät uusiksi, mutta onko muuta?
        Sisälokareissa ja pohjamuovissa oli muistaakseni myös eroja.
        exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

        Comment

        • Vekaas
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 19
          • Kuopio

          Jarrut

          Terve,

          Mistäs porukka on tilaillu jarruosia autoihin. Takajarrulevyt on aika rujon näköset ja paloissa 3mm pintaa joten uutta pitäs saada.

          Olen yrittäny netin syövereistä löytää ATEn levyjä ja paloja vaan törmään aina samaan ongelmaan: levyjä ja paloja on noin viittä erilaista vaikka hakisi rekisterinumerolla tai mallimerkinnällä?

          Autona on e91 318d 9/2007 malli 105kw koneella.
          Peugeot 308 SW WhitePearl

          Ex:
          E91 318D ~180hp/380nm
          Volvo S60 BSR
          Volvo 960 3.0

          Comment

          • pro_tinnitus
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 273
            • Etelä-Suomi

            Originally posted by Vekaas View Post
            Terve,

            Mistäs porukka on tilaillu jarruosia autoihin. Takajarrulevyt on aika rujon näköset ja paloissa 3mm pintaa joten uutta pitäs saada.

            Olen yrittäny netin syövereistä löytää ATEn levyjä ja paloja vaan törmään aina samaan ongelmaan: levyjä ja paloja on noin viittä erilaista vaikka hakisi rekisterinumerolla tai mallimerkinnällä?

            Autona on e91 318d 9/2007 malli 105kw koneella.
            Profiteile.de:stä löytyy Ate:n levyjä ainakin 320d ja kuvittelen että samat käy myös 318d:en.

            Näköjään n.40€ kpl Aten jarrulevyt eteen tai taakse. 54€:llä saa uritetun levyn eteen, jos sellaisen haluat.
            Last edited by pro_tinnitus; 17-06-2015, 21:23.
            E90 320d -05
            EX: Z3 E36/8 3.0i

            Comment

            • AK-87
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 324
              • Hml

              Originally posted by Vekaas View Post
              Terve,

              Mistäs porukka on tilaillu jarruosia autoihin. Takajarrulevyt on aika rujon näköset ja paloissa 3mm pintaa joten uutta pitäs saada.

              Olen yrittäny netin syövereistä löytää ATEn levyjä ja paloja vaan törmään aina samaan ongelmaan: levyjä ja paloja on noin viittä erilaista vaikka hakisi rekisterinumerolla tai mallimerkinnällä?

              Autona on e91 318d 9/2007 malli 105kw koneella.
              Originally posted by pro_tinnitus View Post
              Profiteile.de:stä löytyy Ate:n levyjä ainakin 320d ja kuvittelen että samat käy myös 318d:en.

              Näköjään n.40€ kpl Aten jarrulevyt eteen tai taakse. 54€:llä saa uritetun levyn eteen, jos sellaisen haluat.
              Itsellä olisi kanssa tulossa eteen jarrujen kunnostus palojen ja levyjen osalta. Ajattelin selvitellä samalla, josko laittaisi pykälää parempaa tavaraa alle, kun nyt kerran vaihtaa täytyy joka tapauksessa. Eli osaako joku ohjeistaa mikä olisi hyvä ratkaisu paloista ja levyistä joka nurkkaan, jos haluaa panostaa laatuun ja tehoon? Onko esimerkiksi EBC:n palikat hyvä vaihtoehto, kenties joku muu?

              Autona siis e91 320d 2006.
              Last edited by AK-87; 18-06-2015, 07:48.
              V60 D4 AWD -16
              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
              ex V60 D4 -13
              ex E36 323i 4D -96
              ex E91 320d -06 Stage 1

              Comment

              • Heikkiher
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 95
                • Vihti

                Itselläni ollut EBC:n Ultimax levyt (uritetut) ja RedStuff palat reilun vuoden verran ja vain hyvää sanottavaa. Sain hyvän pakettitarjouksen joka nurkkaan täältä http://www.jarrupalat.fi

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by jumbo View Post
                  Maffilta vaikuttas, ei antanu koodia mutta maffin johdon irrottaminen ei vaikuttanut mihinkään. Joten kunhan uusi osa saapuu niin ilmottelen tuloksista
                  Erinäisten sattumien takia, sain maffin vasta nyt vaihdettua. Niin vaatiiko tuo nyt adaptaatioiden nollauksen vai mukaituuno itsestään ajan mittaan?

                  Edit. Ja maffin vaihto oli n.20-30min homma, mutta ilmansuodatin onkin jo vähän työläämpi
                  M550d

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    Itse en ainakaan tehnyt mitään muutaku nakkasin uuden paikalleen, vieläpä seuraavana päivänä auto ohjelmoitiin, hyvin pelaa.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • Vekaas
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 19
                      • Kuopio

                      Originally posted by Vekaas View Post
                      Terve,

                      Mistäs porukka on tilaillu jarruosia autoihin. Takajarrulevyt on aika rujon näköset ja paloissa 3mm pintaa joten uutta pitäs saada.

                      Olen yrittäny netin syövereistä löytää ATEn levyjä ja paloja vaan törmään aina samaan ongelmaan: levyjä ja paloja on noin viittä erilaista vaikka hakisi rekisterinumerolla tai mallimerkinnällä?

                      Autona on e91 318d 9/2007 malli 105kw koneella.
                      okei,

                      eli nyt olen sen verran saanut koodattua että ilmeisesti oikeat takalevyt ovat 300mm/20mm ja että sisäläpimitta pitää olla 185mm käsijarrukengille, mutta...

                      Vaikka haen osia rekisterinumerolla niin silti sivut listaavat monia eri vaihtoehtoja jarrupaloiksi, ehdottelee vuosimalliin 2010-2012 sopivia paloja. Vai onko niin, että myös kyseiset vuosimallit käyttävät samoja paloja?

                      Helppo olis tietysti kävellä huoltoo ja antaa heidän murehtia mutta 450e jarruista joka kulmaan kuulostaa kovalta...
                      Peugeot 308 SW WhitePearl

                      Ex:
                      E91 318D ~180hp/380nm
                      Volvo S60 BSR
                      Volvo 960 3.0

                      Comment

                      • Hastra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 545
                        • Espoo

                        Pitäiskö 10/2007 325d:ssä olla öljyn määrän tarkistus ajotietokoneesta? Jos on niin miten määrä tarkistetaan. Tikku kyllä löytyy ja koneen pohjassa oli joku pinnan mittaukselta näyttävä potikka. Youtubesta löytyi ohjeet miten pinta tarkistetaan 335i:sä, mutta ei onnistunut samalla tavalla omassa autossa.
                        Audi A3 GTRON
                        EX: BMW 325D Coupe -07
                        EX: BMW 320ia -08

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by -rik View Post
                          Itse en ainakaan tehnyt mitään muutaku nakkasin uuden paikalleen, vieläpä seuraavana päivänä auto ohjelmoitiin, hyvin pelaa.
                          ok, ajattelin vaan että pitäisikö näkyä esim. kulutuksessa ilman nollauksia. Kun epäiltiin että tuo maffi olisi syyllinen n.Litralla nousseeseen kulutukseen, oli kumminkin vanhalla maffilla AIVAN täydellä autolla kulutus yli 8 tuolla viime reissullakin
                          M550d

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Erinäisten sattumien takia, sain maffin vasta nyt vaihdettua. Niin vaatiiko tuo nyt adaptaatioiden nollauksen vai mukaituuno itsestään ajan mittaan?

                            Edit. Ja maffin vaihto oli n.20-30min homma, mutta ilmansuodatin onkin jo vähän työläämpi
                            Jaa säkin sait nyt vaihdettua. Vaihdoin omaani viime viikolla, eikä ole vaikuttanut mihinkään, ilmamäärät ym. myös samoja kuin vanhalla.

                            ISTA on sitä mieltä että sieltä pitää MAFin vaihdon yhteydessä nollata parit adaptaatiot, mutta vaikkei nollaisi niin kyllä se siitä pikkuhiljaa opettelee uuden maffin arvot, voi ehkä kestää vaan kauemmin.

                            Nollasin nuo adaptaatiot omasta vaihdon yhteydessä, mutta tosiaan vanhakin maffi oli 300tkm ajettuna täysin kunnossa joten eipä tosiaan juuri muutosta huomannu missään, loggailemallakaan.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              Onkos tuo ihan " ominaisuus" että automaatti vaihtaa manuaalipuolella jäätävän hitaasti? Muistelen että oli joskus e46 automaatilla ja paljon ripeämmin vaihtoi. Auto ois 2005 3L dieselillä

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Jaa säkin sait nyt vaihdettua. Vaihdoin omaani viime viikolla, eikä ole vaikuttanut mihinkään, ilmamäärät ym. myös samoja kuin vanhalla.

                                ISTA on sitä mieltä että sieltä pitää MAFin vaihdon yhteydessä nollata parit adaptaatiot, mutta vaikkei nollaisi niin kyllä se siitä pikkuhiljaa opettelee uuden maffin arvot, voi ehkä kestää vaan kauemmin.

                                Nollasin nuo adaptaatiot omasta vaihdon yhteydessä, mutta tosiaan vanhakin maffi oli 300tkm ajettuna täysin kunnossa joten eipä tosiaan juuri muutosta huomannu missään, loggailemallakaan.
                                No voi räkä, toivotaan että meillä tuohon yhtäkkiä nousseeseen kulutukseen tuo vaikuttaisi. Ajoltaan en nyt äkkiseltään ole viomannut eroa.
                                Ja siksi meni näin kauan kun liike josta ostin ei nähnyt maksuani(maksettu 2.6), ja ottivat sitten vasta 9.6 yhteyttä asian tiimoilta. Ja lopulta sain maffin vasta 15.6(olivat unohtaneet antaa fedexille miun pihelinnumeron, joka kuitenki löytyi paketista itsestään) että sellasta.

                                Edit. Voitas noita arvoja katella ja nollailla kunhan joskus ajelen sinne suunnalle taas
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X