Tulipa mieleen kun tossa avossa on automaattipitkät ja siinä peilin alla on kamera? niin voisiko sille koodailla jotain lisäoptioita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
-
-
Originally posted by PedroJ View PostAuto E92 330i -08, onko pyöränlaakeri vai mikä? Autosta kuuluu selvimmin nopeuksilla noin 110-120km/h sellainen väpättävä ääni suht korkeataajuuksinen, eii mikään jurina kuitenkaan. Hiukan kuin joku vanha pesukone linkoaisi, vähän samantapainen ääni. Kun mennään yli 120 ääntä ei juuri enää kuulu tai se häviää rengasmeluun. Alle sadankympin se hiljenee selvästi ja alle satasen sitä ei juuri enää kuulu.
Ääni kuuluu aika varmasti oikealta. Aluksi se tuntui kuuluvan takaa, mutta nyt muutamana viime päivänä se tuntuisi kuuluvan pikemminkin edestä. Sen verran myös että apparin puolella edessä ja takana istuvat sanovat että eivät kuule tuota ääntä.
Ääni kuuluu kun ajaa suoraa tai kumpaan suuntaan tahansa kaartuvassa mutkassa normaaliajossa. Mutta, jos suht jyrkkään koittaa kääntää mitä nyt normaaliajossa voi tehdä niin ääni lähes loppuu oikealle käännettäessä.
Olen myös huomaavinani ihan pienemmilläkin 40-70km/h nopeuksilla sellaisen hienoisen korkeahkon hiukan hankaavan/ulisevan äänen joka tosin hyvin vaimea. Vähän vaikea kuvailla.
Yks ilta nostin pyöriä yksi kerrallaan ilmaan ja kokeilin pyörittää renkaita ja pitää jousesta toisella kädellä kiinni, mutta en tuntenut kyllä mitään havaittavaa tärinää jousessa. Kaikki pyörät rahisivat/kahisivat pyöritettäessä jonkin verran mutta ne mennevät jarrujen hienoisen laahauksen piikkiin. Oikea takapyörä tosin rahisi selvästi muita enemmän. En tajunnut siinä kokeilla onko klappia.
Pyöränlaakeria (etu tai taka) olen koko ajan epäillyt mutta toisaalta kun mittarissa on vasta 85tkm, niin voiko ne mennä noin pian. Ex-Audissanihan nuo oli kulutustavaraa ja eka meni jo 55tkm:ssä, mutta onko näissä E92:ssa ollut samanlaista vaivaa? Tai mitä muuta kannattais tsekata.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostKyllä nuo 200t pitäisivät kestää. Itselläni vasta yksi takalaakeri vaihdettu ja kilometreja on reippaasti yli 200t. Kyllä laakeri kuuluu selvästi ajossa jos se menossa. Ääni yleensä pahentuu ajan myötä. Aja mutkaista tietä jossa on peräkkäin oikealle ja vasemmalla kaartuvia mutkia, jos jurina loppuu toisessa mutkassa ja jurisee toisessa ja on kokoajan kuuluvissa suorilla on varmaankin laakeri kyseessä. Yleensä takalaakerit menevät ensin. Vaihtoon riittää pelkkä laakeri , edessä menee vaihtoon koko napa laakereineen.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNäin ne kokemukset ja mielipiteet vaihtelee. 120-140.tkm paukahtaa yleensä ensimmäinen takapyörän laakeri e9X-malleista. Mullakin on kahdesta vaihdettu noilla kilsoilla.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostKyllä nuo 200t pitäisivät kestää. Itselläni vasta yksi takalaakeri vaihdettu ja kilometreja on reippaasti yli 200t. Kyllä laakeri kuuluu selvästi ajossa jos se menossa. Ääni yleensä pahentuu ajan myötä. Aja mutkaista tietä jossa on peräkkäin oikealle ja vasemmalla kaartuvia mutkia, jos jurina loppuu toisessa mutkassa ja jurisee toisessa ja on kokoajan kuuluvissa suorilla on varmaankin laakeri kyseessä. Yleensä takalaakerit menevät ensin. Vaihtoon riittää pelkkä laakeri , edessä menee vaihtoon koko napa laakereineen.
Comment
-
-
Pistetääs ekaa viestiä/kysymystä:
Eli olisi kiikarissa E92 328i, vuosimallia 2007, automaatti ja ajettu noin 99tkm. Katsellut pidempään E92 325 (3.0L) malleja, mutta tuo 328i jenkkituonti pisti silmään ja siirtyi samantien vakavaan harkintaan.
Onko mitään, mitä pitäisi pitää silmällä tai mihin pitäisi varautua tuon kanssa? Nopeasti kun asiaa tutkiskelin, niin ei mitään super kriittistä löytynyt, mutta saatta olla, että jotain jäi näkemättä.
Comment
-
-
Originally posted by Fungus View PostPistetääs ekaa viestiä/kysymystä:
Eli olisi kiikarissa E92 328i, vuosimallia 2007, automaatti ja ajettu noin 99tkm. Katsellut pidempään E92 325 (3.0L) malleja, mutta tuo 328i jenkkituonti pisti silmään ja siirtyi samantien vakavaan harkintaan.
Onko mitään, mitä pitäisi pitää silmällä tai mihin pitäisi varautua tuon kanssa? Nopeasti kun asiaa tutkiskelin, niin ei mitään super kriittistä löytynyt, mutta saatta olla, että jotain jäi näkemättä.
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostBaltian alueelle joutunut jenkkimalli tarkoittaa yleensä vain yhtä asiaa.
Toisaalta kolarivauriot voi olla hyvin pienet, tai sitten ihan paskaks menny. Tuon ikäsiä pikkukolareilla olleita 325-335 saa 4000-5000 taalalla jenkeistä... VIN numerolla yleensä saa auton tiedot ja kuvat carfaxista, tms, halvimmillaan pari euroo maksaa kysely, riippuen montako kyselyä kerralla ostaa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostJos kyseessä on se musta vaalealla sisustalla oleva alle 20 t€ maksava niin en kyllä itse edes harkitsisi sitä. Tuotu kaksi vuotta sitten Liettuasta ja rekisteröintikatsastuskin mennyt vasta kolmannella kerralla läpi. Baltian alueelle joutunut jenkkimalli tarkoittaa yleensä vain yhtä asiaa.
Noh, ei siinä. Etsinnät jatkunee sitten vielä. Pitänee vaan pitää kiikarissa 325 3.0L koneella ja sitten ihan 330:t.
Comment
-
-
Itseasiassa tähän voisin pistää jatkokysymyksen:
Onko JÄRKEVÄMPI hankkia E90 vai E92? E92 miellyttää omaa silmää niin suuresti, että olen valmis joustamaan käytännöllisyydenkin kanssa aika paljon. Mitä muutenkin kannattaisi pitää silmällä kokonaisuuden kannalta? Onko jotain, mitä ehdottomasti kannattaisi vältellä tai pitää silmällä?
Onko hirveä virhe ostaa vaikka 130-150tkm ajettu yksilö, jos tähtäimessä on 3.0L bensakoneet ja kilsoja tulee vuodessa noin 40-45tkm?
Myöskin se, että kannattaako hommata automaatti tai manuaali, jos puhutaan suorituskyvystä ja ylläpitokuluista?Last edited by Fungus; 22-07-2015, 16:38.
Comment
-
-
Originally posted by Fungus View PostItseasiassa tähän voisin pistää jatkokysymyksen:
Onko JÄRKEVÄMPI hankkia E90 vai E92? E92 miellyttää omaa silmää niin suuresti, että olen valmis joustamaan käytännöllisyydenkin kanssa aika paljon. Mitä muutenkin kannattaisi pitää silmällä kokonaisuuden kannalta? Onko jotain, mitä ehdottomasti kannattaisi vältellä tai pitää silmällä?
Onko hirveä virhe ostaa vaikka 130-150tkm ajettu yksilö, jos tähtäimessä on 3.0L bensakoneet ja kilsoja tulee vuodessa noin 40-45tkm?
Myöskin se, että kannattaako hommata automaatti tai manuaali, jos puhutaan suorituskyvystä ja ylläpitokuluista?Last edited by pro_tinnitus; 22-07-2015, 17:36.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostEi mitään järkeä tuollaisilla ajomäärillä bensakoneista hommata. 325d tai 330d automaatilla tai ilman on järkevin. Nämä vanhemmat automaatit ovat hitaampia ja kuluttavat enemmän mitä manuaalit ja ylläpitokulutkin ovat suuremmat + verot. Mukavuuden kannalta tietty automaatti on ylivoimainen, mutta jos lähes pelkkää maantieajoa niin manuaalikin kelpaa, kun vakionopeussäätimellä ajeluahan se lähinnä on. Noilla kilometrimäärillä ajat auton heti "loppuun" (yli 200t) , joten jopa lähemmäs 200t ajetut voivat tulla kysymykseen. E92 vs E90 , on sitten tyyli vs käytännöllisyys kysymys. 2 ovisuus on ilkeää tiukoissa parkkiruuduissa ja 4 ovinen on aina kätevämpi jos ihmisiä pitää kuskata enemmän kuin 2.
Muutenkin minulla on aina ollut vähän se, että +150tkm ajettu auto on ollut aina ihan "loppuuajettu". Olenkin aina ostanut autoni alle 100tkm ajettuna. En ole kylläkään ikinä omistanut dieseliä.
Ja tuo on kyllä totta, etenkin, kun nyt on 4 ovinen auto. Mutta taidan joustaa tässä tapauksessa käytännöllisyydestä, koska E92 ulkonäkö vaan sytyttää niin perkeleesti.
Pitää vaan pitää ne silmät auki tässä nyt sitten, jos jostain vaikka löytyisi joku potentiaalinen yksilö. Pari erittäin hyvää yksilöä tullut spotattua, mutta pahan epäröinnin ja vaihtopakon takia en ole saanut ostettua. Käytän siis omaa autoa työssäni, eli on pakko olla auto alla jatkuvasti.
Comment
-
-
Originally posted by heifetz View PostMulla sama saatanan ulina! Auto (tosin E61) menossa keskiviikkona pajalle sen takia. Raportoin jos jotain löytyy.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Originally posted by Fungus View PostNjuu, dieseli olisi se kaikkein järkevin vaihtoehto, mutta saakeli kun ei haluaisi dieseliä hankkia, vaan haluaisia pidättäytyä bensassa. Vaihtelen kyllä autoa vuoden välein, eli kilometrejä kerkeisi tulla juurikin se 35-45tkm ennen auton vaihtoon menoa. Eipä ole myöskään ollut ihan hirveästi tarjolla E92:sta 3.0 dieselinä.
Muutenkin minulla on aina ollut vähän se, että +150tkm ajettu auto on ollut aina ihan "loppuuajettu". Olenkin aina ostanut autoni alle 100tkm ajettuna. En ole kylläkään ikinä omistanut dieseliä.
Ja tuo on kyllä totta, etenkin, kun nyt on 4 ovinen auto. Mutta taidan joustaa tässä tapauksessa käytännöllisyydestä, koska E92 ulkonäkö vaan sytyttää niin perkeleesti.
Pitää vaan pitää ne silmät auki tässä nyt sitten, jos jostain vaikka löytyisi joku potentiaalinen yksilö. Pari erittäin hyvää yksilöä tullut spotattua, mutta pahan epäröinnin ja vaihtopakon takia en ole saanut ostettua. Käytän siis omaa autoa työssäni, eli on pakko olla auto alla jatkuvasti.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostKäy ajamassa 330i ensin ja sitten 330d perään niin huomaat mikä ero on väännössä. Jos vääntöä ei kaipaa niin sitten 330i on sopiva auto sinulle.
Comment
-
Comment