Originally posted by Dualfun
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Onkos kellään kokemuksia prefacen AHL xenon umpion purku/kasaushommista?
Omasta meni muovi paskaks ja imee vettä ku sieni. Kohta varmaan ui kaikki, mutta tossa tarras silmään muuten ehjä umpio jossa kaarrevaloissa häikkää...
Mietin mimmoinen homma on siirrellä omasta muuten toimivasta umpiosta AHL roippeet tähän muuten ehjään AHL rikki umpioon? :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Sadetunnistimen toiminnasta.
Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?
Comment
-
-
Originally posted by SamiM View PostSadetunnistimen toiminnasta.
Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by tuoasm View Posttuttu ja turvallinen p3264 (Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift.) vikakoodi ja moottorin vikavalo alko taas oireilemaan kylmäkäynnistyksissä ja tiukasti jarrutellessa. putsarin vaihdoin kun oli päin helvettiä vaihdettu ja rikottu uusi paikalleen laittaessa ja vika korjaantu vähäks aikaa, nyt kummiskin satunnaisesti taas tuota vilkuttelee. mistähän tuota vian aiheuttajaa lähtis ettimään? paskanen anturi? onko tuo 325d:n anturi edes purettavaa ja putsattavaa mallia?
Onko tästä selvinnyt mitään? Huomasitko mitään oireita autossa? Vaimon autossa heittää samaa koodia, pesulakeikan jälkeen ilmaantui, ajottain käymishäiriöö ja kulutuksen nousua. 2.0d koneella.F16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostOnko tästä selvinnyt mitään? Huomasitko mitään oireita autossa? Vaimon autossa heittää samaa koodia, pesulakeikan jälkeen ilmaantui, ajottain käymishäiriöö ja kulutuksen nousua. 2.0d koneella.Ei ollut mitään oireita, pelas ihan samallalailla vaikka pukkaskin tuota koodia.
Last edited by tuoasm; 28-01-2016, 18:34.
Comment
-
-
Originally posted by SamiM View PostSadetunnistimen toiminnasta.
Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by natuski View PostNäkeekö e91 lci mallissa idrivesta/ajotietokoneesta koneen öljynmäärän? Äkkiseltään en löytäny idrivesta kyseistä valikkoa eikä myöskään ajotietokonetta viiksestä näppäillessä sopivaa valikkoa löytynyt. Prelci:ssä tuon sai näkymään sekä idriveen että ajotietokoneeseen.
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostTuosta tuli mieleen että mulla sadetunnistimellisessa pre-LCI:ssä ei tuo tihkukytkimen säätö tee mitään. Pitäis varmaan kuitenkin vaikuttaa pyyhinnopeuteen tihkuasennossa? Ei nyt varsinaisesti ole haitannut kun on tunnistimella toiminut enimmäkseen ihan sopivasti mutta välillä kaipais että vois itse vaikuttaa siihen.
Tihkuasennossa säätö toimii ja uskoisin että näin sen kuuluukin toimia, sadetunnistin asennossa mennään sitten tunnistimen saaman tiedon mukaan.
Pitää nyt eka koittaa löytää joku ketä kalibrois ton sadetunnistimen ja kattoo josko lähtis pelittää paremmin, seuraava askel on sitte vissii tunnistimen vaihto.
Tietenkin ihan ensin pitää kurkata että tunnistin on lasissa kunnolla kiinni ja että se ei ole lasinvaihdossa saanut siipeensä.
Comment
-
-
Jos autossa on sadetunnistin, ei ole perinteistä tihkuasentoa ollenkaan. Ainoastaan jos vettä tulee lasille, lähtee pyyhkimään ja sitä kuinka paljon pisaroita vaaditaan tunnistusaluella, säädetään tihkukytkimestä. Toki vaikuttaa myös auton nopeus lopputulokseen.
Näpäyttämällä tihkukytkintä pykälän suuntaan tai toiseen pyyhkäisee auto aina kerran - kun siis automatiikka on kytketty päälle.
Ensimmäinen asento viikseä kääntämällä ylös on jatkuva pyyhintä. Tihkuasento valitaan viiksen päästä A napista. Kertapyyhkäisy alaspäin painamalla
Jos lasi on vaihdettu on sadetutka adaptoitunut vanhalle lasille ja vaatii uudelleenkalibroinnin. Se onnistuu ainakin DISsillä, myös allekirjoittanut voi sen tehdä pientä korvausta vastaan.Last edited by Dualfun; 28-01-2016, 20:09.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJos autossa on sadetunnistin, ei ole perinteistä tihkuasentoa ollenkaan. Ainoastaan jos vettä tulee lasille, lähtee pyyhkimään ja sitä kuinka paljon pisaroita vaaditaan tunnistusaluella, säädetään tihkukytkimestä. Toki vaikuttaa myös auton nopeus lopputulokseen.
Näpäyttämällä tihkukytkintä pykälän suuntaan tai toiseen pyyhkäisee auto aina kerran - kun siis automatiikka on kytketty päälle.
Ensimmäinen asento viikseä kääntämällä ylös on jatkuva pyyhintä. Tihkuasento valitaan viiksen päästä A napista. Kertapyyhkäisy alaspäin painamalla
Jos lasi on vaihdettu on sadetutka adaptoitunut vanhalle lasille ja vaatii uudelleenkalibroinnin. Se onnistuu ainakin DISsillä, myös allekirjoittanut voi sen tehdä pientä korvausta vastaan.
Pientä ihmettelyä tuo tihkukytkin ja varsinaisen tihkuasennon puuttuminen kyllä aiheutti, mutta nythän tuo selvisi. Tänksex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Onkohan kellään vastaavaa vikaa ollut E9x manuaalissa?
Eli, tuli ostettua 325d -08 E91 manuaaliaskilla. Vikana hankaava ääni voimansiirrosta, ikäänkuin laakeri pyörisi kuivana.
Kytkin pohjassa ääntä ei kuulu, mutta paikallaan ollessa kytkin ylhäällä kahisee.
Kytkimen painelaakeri vois olla tiensä päässä, mutta voiko laatikon etupäässä oleva laakeri olla entinen? 325tkm ajettu.
Laatikko itsessään tuntuu toimivan todella hyvin.
Pahiten ääni tulee esille kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa. Ääni kantautuu taakse/auton keskelle...Takapyörän laakerit on huoltokirjan mukaan juuri vaihdettu.
Kait viisain nostaa auto ylös ja mennä kuuntelemaanE39 523i
i3
Comment
-
Comment