memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiittos
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 34
    • Tampere

    Originally posted by Dualfun View Post
    Vuosimalli ei täsmää kyllä antamaasi moottorikoodiin.
    Kyseessä on N43B20 jos auto on -09.

    Tässä moottorissa varmaankin koodi liittyy NOx-anturiin, ja siihen että NOx-katalysaattori on kerännyt sisäänsä sulfaattia. Aiheesta on kovin vaikea lyhyesti vääntää, mutta käytännössä ajotapa on suurin syyllinen tähän, autolla pitäisi toisinaan ajaa pidempää matkaa moottoritietä jotta NOx-katalysaattorin puhdistus käynnistyisi (vähän samanlainen prosessi kuin DPF poltto).

    Toinen ongelma on myös NOx-katalysaattorin ppm anturissa, joka ollessaan viallinen antaa todella vikakoodin, mutta myös estää samalla tuon polttoprosessin käynnistyksen.

    Olisi erittäin tärkeää tietää tässä vaiheessa vikakoodi, jotta tietäisi riittääkö vaan lähteä ajamaan moottoritietä 110km/h / 30min / puoli tankkia bensaa, vai alkaako operaatio ko. anturin vaihdolla.

    Aiheesta pitkät höpinät lisää mm. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=292044
    Kiitoksia paljon tästä. Kyllä, N43 tuo on, tuli vahingossa väärin. Ilmeisesti korjaamolla tyyppi oli sanonut, että koodi ei viitannut mihinkään vakavaan, eli varmaan tullut juuri tuosta sulfaatin kerääntymisestä. Vähän tämäntyylistä ongelmaa ajattelinkin, autolla ajo on meinaan hyvin pätkittäistä. Mutta tosiaan, mulla on tästä vaan toisen käden tietoa, täytyy itse käydä lukauttamassa koodit jos vika ilmenee vielä niin ei tarvitse arvailla.

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1616
      • Vantaa

      Onkos kellään kokemuksia prefacen AHL xenon umpion purku/kasaushommista?
      Omasta meni muovi paskaks ja imee vettä ku sieni. Kohta varmaan ui kaikki, mutta tossa tarras silmään muuten ehjä umpio jossa kaarrevaloissa häikkää...

      Mietin mimmoinen homma on siirrellä omasta muuten toimivasta umpiosta AHL roippeet tähän muuten ehjään AHL rikki umpioon? :think
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • SamiM
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 128
        • Helsinki

        Sadetunnistimen toiminnasta.
        Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
        Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
        Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
        Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?
        Member of FuncCrew

        E91 335iA LCI Alpinweiss 3

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1616
          • Vantaa

          Originally posted by SamiM View Post
          Sadetunnistimen toiminnasta.
          Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
          Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
          Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
          Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?
          Ju siis sehän pitäis kalibroida. Sama vika rahikaisella
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • SamiM
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 128
            • Helsinki

            ^^Noku munki mielestä toi käytäytyy just silleen että joku kalibrointi vois jeesata. Nyt se ois ihan ok jos se tihkusäätö ois minimissä muttaku se on täysillä
            Pitääpä ettiä käsiin joku joka ton vois kalibroida..
            Member of FuncCrew

            E91 335iA LCI Alpinweiss 3

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 728
              • Pirkanmaa

              Originally posted by tuoasm View Post
              tuttu ja turvallinen p3264 (Mass or Volume Air Flow too Low due to sensor drift.) vikakoodi ja moottorin vikavalo alko taas oireilemaan kylmäkäynnistyksissä ja tiukasti jarrutellessa. putsarin vaihdoin kun oli päin helvettiä vaihdettu ja rikottu uusi paikalleen laittaessa ja vika korjaantu vähäks aikaa, nyt kummiskin satunnaisesti taas tuota vilkuttelee. mistähän tuota vian aiheuttajaa lähtis ettimään? paskanen anturi? onko tuo 325d:n anturi edes purettavaa ja putsattavaa mallia?


              Onko tästä selvinnyt mitään? Huomasitko mitään oireita autossa? Vaimon autossa heittää samaa koodia, pesulakeikan jälkeen ilmaantui, ajottain käymishäiriöö ja kulutuksen nousua. 2.0d koneella.
              F16 M-Sport

              Comment

              • natuski
                Newbiemmer
                • Jan 2013
                • 16
                • finlandi

                Näkeekö e91 lci mallissa idrivesta/ajotietokoneesta koneen öljynmäärän? Äkkiseltään en löytäny idrivesta kyseistä valikkoa eikä myöskään ajotietokonetta viiksestä näppäillessä sopivaa valikkoa löytynyt. Prelci:ssä tuon sai näkymään sekä idriveen että ajotietokoneeseen.
                E91 LCI 320dA -11

                Comment

                • tuoasm
                  BTCF Member
                  • Jun 2015
                  • 106
                  • joensuu

                  Originally posted by hj325hml View Post
                  Onko tästä selvinnyt mitään? Huomasitko mitään oireita autossa? Vaimon autossa heittää samaa koodia, pesulakeikan jälkeen ilmaantui, ajottain käymishäiriöö ja kulutuksen nousua. 2.0d koneella.
                  Vika korjaantu itsestään, anto vaan valon palaa tarpeeks pitkään niin loppujenlopuks hävis eikä oo sen jälkeen takasi tullu Ei ollut mitään oireita, pelas ihan samallalailla vaikka pukkaskin tuota koodia.
                  Last edited by tuoasm; 28-01-2016, 18:34.

                  Comment

                  • Rikardo
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 715
                    • Karkkila

                    Originally posted by SamiM View Post
                    Sadetunnistimen toiminnasta.
                    Potilas on siis e91 LCI. Sadetunnistin toimii minun mielestäni hieman oudosti. Pelaa kyllä ihan ok mutta pyyhkii lasia ihan liian harvoin.
                    Pystyykö tätä jotenkin säätämään herkemmälle?
                    Tihkukytkin siinä viiksessä on täysillä mutta en tiedä vaikuttaako se sadetunnistimeen mitenkään?
                    Autoon on jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu tuulilasi, tarviiko bemarin sadetunnistin ohjelmoida uudestaan lasinvaihdon yhteydessä?
                    Tuosta tuli mieleen että mulla sadetunnistimellisessa pre-LCI:ssä ei tuo tihkukytkimen säätö tee mitään. Pitäis varmaan kuitenkin vaikuttaa pyyhinnopeuteen tihkuasennossa? Ei nyt varsinaisesti ole haitannut kun on tunnistimella toiminut enimmäkseen ihan sopivasti mutta välillä kaipais että vois itse vaikuttaa siihen.
                    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                    ex:TitanSilber E91 330da
                    -Karkkila Connection-

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by natuski View Post
                      Näkeekö e91 lci mallissa idrivesta/ajotietokoneesta koneen öljynmäärän? Äkkiseltään en löytäny idrivesta kyseistä valikkoa eikä myöskään ajotietokonetta viiksestä näppäillessä sopivaa valikkoa löytynyt. Prelci:ssä tuon sai näkymään sekä idriveen että ajotietokoneeseen.
                      Joo, menet siihen valikkoon mistä voi valita tulevat huollot, niin päävalikossa on tuo öljyntason mittari.

                      Comment

                      • SamiM
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 128
                        • Helsinki

                        Originally posted by Rikardo View Post
                        Tuosta tuli mieleen että mulla sadetunnistimellisessa pre-LCI:ssä ei tuo tihkukytkimen säätö tee mitään. Pitäis varmaan kuitenkin vaikuttaa pyyhinnopeuteen tihkuasennossa? Ei nyt varsinaisesti ole haitannut kun on tunnistimella toiminut enimmäkseen ihan sopivasti mutta välillä kaipais että vois itse vaikuttaa siihen.
                        Mä mietin ihan samaa että kuuluuko sen edes vaikuttaa tähän sadetunnistimen toimintaan, VAG-konsernin tuotteissa ainakin vaikuttaa.
                        Tihkuasennossa säätö toimii ja uskoisin että näin sen kuuluukin toimia, sadetunnistin asennossa mennään sitten tunnistimen saaman tiedon mukaan.
                        Pitää nyt eka koittaa löytää joku ketä kalibrois ton sadetunnistimen ja kattoo josko lähtis pelittää paremmin, seuraava askel on sitte vissii tunnistimen vaihto.
                        Tietenkin ihan ensin pitää kurkata että tunnistin on lasissa kunnolla kiinni ja että se ei ole lasinvaihdossa saanut siipeensä.
                        Member of FuncCrew

                        E91 335iA LCI Alpinweiss 3

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17873
                          • PKS

                          Jos autossa on sadetunnistin, ei ole perinteistä tihkuasentoa ollenkaan. Ainoastaan jos vettä tulee lasille, lähtee pyyhkimään ja sitä kuinka paljon pisaroita vaaditaan tunnistusaluella, säädetään tihkukytkimestä. Toki vaikuttaa myös auton nopeus lopputulokseen.

                          Näpäyttämällä tihkukytkintä pykälän suuntaan tai toiseen pyyhkäisee auto aina kerran - kun siis automatiikka on kytketty päälle.

                          Ensimmäinen asento viikseä kääntämällä ylös on jatkuva pyyhintä. Tihkuasento valitaan viiksen päästä A napista. Kertapyyhkäisy alaspäin painamalla

                          Jos lasi on vaihdettu on sadetutka adaptoitunut vanhalle lasille ja vaatii uudelleenkalibroinnin. Se onnistuu ainakin DISsillä, myös allekirjoittanut voi sen tehdä pientä korvausta vastaan.
                          Last edited by Dualfun; 28-01-2016, 20:09.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                          E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Rikardo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 715
                            • Karkkila

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Jos autossa on sadetunnistin, ei ole perinteistä tihkuasentoa ollenkaan. Ainoastaan jos vettä tulee lasille, lähtee pyyhkimään ja sitä kuinka paljon pisaroita vaaditaan tunnistusaluella, säädetään tihkukytkimestä. Toki vaikuttaa myös auton nopeus lopputulokseen.

                            Näpäyttämällä tihkukytkintä pykälän suuntaan tai toiseen pyyhkäisee auto aina kerran - kun siis automatiikka on kytketty päälle.

                            Ensimmäinen asento viikseä kääntämällä ylös on jatkuva pyyhintä. Tihkuasento valitaan viiksen päästä A napista. Kertapyyhkäisy alaspäin painamalla

                            Jos lasi on vaihdettu on sadetutka adaptoitunut vanhalle lasille ja vaatii uudelleenkalibroinnin. Se onnistuu ainakin DISsillä, myös allekirjoittanut voi sen tehdä pientä korvausta vastaan.
                            Just olin tulossa tarkentamaan että eihän mulla tuota perinteistä tihkuasentoa ole ollenkaan.
                            Pientä ihmettelyä tuo tihkukytkin ja varsinaisen tihkuasennon puuttuminen kyllä aiheutti, mutta nythän tuo selvisi. Tänks
                            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                            ex:TitanSilber E91 330da
                            -Karkkila Connection-

                            Comment

                            • asse21
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2005
                              • 1256
                              • Tampere

                              Onkohan kellään vastaavaa vikaa ollut E9x manuaalissa?
                              Eli, tuli ostettua 325d -08 E91 manuaaliaskilla. Vikana hankaava ääni voimansiirrosta, ikäänkuin laakeri pyörisi kuivana.
                              Kytkin pohjassa ääntä ei kuulu, mutta paikallaan ollessa kytkin ylhäällä kahisee.
                              Kytkimen painelaakeri vois olla tiensä päässä, mutta voiko laatikon etupäässä oleva laakeri olla entinen? 325tkm ajettu.
                              Laatikko itsessään tuntuu toimivan todella hyvin.
                              Pahiten ääni tulee esille kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa. Ääni kantautuu taakse/auton keskelle...Takapyörän laakerit on huoltokirjan mukaan juuri vaihdettu.

                              Kait viisain nostaa auto ylös ja mennä kuuntelemaan
                              E39 523i
                              i3

                              Comment

                              • ^Rikke
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 293
                                • Pieksämäki

                                Selvitelly tuota ajoittaista nykimistä ja vikakoodeja antaa 4 hehkusta.
                                Onko mahdollista että jostain liitin hapettunut tai löstynyt? Vai onko mahdollista että useampi sippaa kerralla?
                                Millanen homma että pääsee käsiksi?:think
                                Showroom!
                                BMW e91 325d LCI M-sport -09

                                IG!
                                rrikkee

                                Comment

                                Working...
                                X