memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joni_p
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 82
    • Joensuu

    Mites ihmiset on ottanu lisää tehoa tuommoisesta 325i:stä? (3l kone)
    Ja minkälaisiin lukemiin päästy?

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      Originally posted by Joni_p View Post
      Mites ihmiset on ottanu lisää tehoa tuommoisesta 325i:stä? (3l kone)
      Ja minkälaisiin lukemiin päästy?
      Mosselmanin performance paketilla pääsee sinne +270hv tehoihin. Jotkut penkittäneet lähes 290hv.

      Pelkällä ohjelmoinnilla (Sedox tuning/optimoiautosi) lupaillaan 265hv/315nm.

      Alla netistä poimittu dynokäyrä ja tankissa osittain 95:sta.

      Comment

      • Joni_p
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 82
        • Joensuu

        Originally posted by Puistis View Post
        Mosselmanin performance paketilla pääsee sinne +270hv tehoihin. Jotkut penkittäneet lähes 290hv.

        Pelkällä ohjelmoinnilla (Sedox tuning/optimoiautosi) lupaillaan 265hv/315nm.

        Alla netistä poimittu dynokäyrä ja tankissa osittain 95:sta.

        Mitäs tuo paketti sisältää ja onko hinnasta tietoa?

        Comment

        • Puistis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 849
          • 09

          Originally posted by Joni_p View Post
          Mitäs tuo paketti sisältää ja onko hinnasta tietoa?
          Imusarja+ohjelma.

          Kysyin mm. Virosta viralliselta jälleenmyyjältä asennusta -> 1500€ osat ja 250€ asennus. Schmiedmann myy reilulla 1900€+asennus.

          R-motorsportilta sama paketti 1705€+asennus.

          Comment

          • Joni_p
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 82
            • Joensuu

            Originally posted by Puistis View Post
            Imusarja+ohjelma.

            Kysyin mm. Virosta viralliselta jälleenmyyjältä asennusta -> 1500€ osat ja 250€ asennus. Schmiedmann myy reilulla 1900€+asennus.

            R-motorsportilta sama paketti 1705€+asennus.
            http://www.rmotorsport.com/index.php...index&cPath=11
            Onhan tuo aika suolasen hintanen jos vertaa tavan ohjelmointiin.

            Comment

            • lassiv
              BTCF Member
              • Nov 2015
              • 313
              • Lahti

              Onkohan kellään kokemuksia 330D takapöntön vaihdosta/poistosta vaikuttaako äänimaailmaan mitenkään? Putkiliitoksia putkessa ei taida olla eli menee rälläkkä hommiksi koko touhu?

              Muistan että muutamalla jäsenellä täällä projekteissa/showroomissa oli erittäin hienosti hitsattu tigillä parikin ratkasua takapöntön tilalle suorana putkena.

              Toki myös kokemuksia jos joku on 3.0d ottanut pois, onko mitään muutosta äänien suhteen vai onko turha operaatio? Tehoihinhan tuo ei vaikuta, mut on niin äänetön laite että vähän meinaa olla jo liian äänetön omaan makuun.

              Myös takapönttö mahdollisuuksia saa kertoilla Eisenmann ja Supersprint (myös Remus Saksan ebaysta näyttäisi löytyvän) näyttää ainakin takapönttöjä valmistavan, mut aika kallis hinta se on pelkästä äänestä, jos suora pöntön pois tms saa jotain vastaavanlaist aikaan.
              Last edited by lassiv; 24-02-2016, 22:37.

              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1131
                • suomi

                Originally posted by lassiv View Post
                Onkohan kellään kokemuksia 330D takapöntön vaihdosta/poistosta vaikuttaako äänimaailmaan mitenkään? Putkiliitoksia putkessa ei taida olla eli menee rälläkkä hommiksi koko touhu?

                Muistan että muutamalla jäsenellä täällä projekteissa/showroomissa oli erittäin hienosti hitsattu tigillä parikin ratkasua takapöntön tilalle suorana putkena.

                Toki myös kokemuksia jos joku on 3.0d ottanut pois, onko mitään muutosta äänien suhteen vai onko turha operaatio? Tehoihinhan tuo ei vaikuta, mut on niin äänetön laite että vähän meinaa olla jo liian äänetön omaan makuun.

                Myös takapönttö mahdollisuuksia saa kertoilla Eisenmann ja Supersprint (myös Remus Saksan ebaysta näyttäisi löytyvän) näyttää ainakin takapönttöjä valmistavan, mut aika kallis hinta se on pelkästä äänestä, jos suora pöntön pois tms saa jotain vastaavanlaist aikaan.
                Tyhjäkäyntiääneen ei mitään muutosta pöntön poistolla,vedossa ääntää tuleekin lisää sitten.

                Comment

                • Puistis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 849
                  • 09

                  Originally posted by Joni_p View Post
                  Onhan tuo aika suolasen hintanen jos vertaa tavan ohjelmointiin.
                  Reilu tonni hintaeroa, mutta huipputehossakin on melkein 30hv eroa.

                  Comment

                  • lassiv
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 313
                    • Lahti

                    Originally posted by arben View Post
                    Tyhjäkäyntiääneen ei mitään muutosta pöntön poistolla,vedossa ääntää tuleekin lisää sitten.
                    Ok kiitoksia tiedosta, eipä tyhjäkäynnillä ääntä tarvisikaan mut jos kuormalla vähän pitäisi möykkää. Ettei äänimaailma olisi ihan noin tylsä kauttaaltaan

                    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                      Villi veikkaus että napa kiero? Joskus itellä oli myös selvittämätöntä tärinävikaa edessä mutta meni sitten auto vaihtoon ennenku kerkesin selvittää. Vanteet todettiin suoraks, jarrulevyt vaihdoin ja ei kyllä alustasta sellanen tärinä oikein tuntunut tulevan. Tuota napaa olisin seuraavaksi lotonnut. Edit: Onhan ne sovitinholkit sopivat/tiukat mikäli sellasilla on vanteet? Aika tärinät ainakin e39:ssä tuli kun jäi laittamatta ne kerran
                      Kyllä se vain talvisetissä vika oli tasapainotuksessa, liikkeessä näemmä ei osata mutta foorumilta löytyi ammattitaitoa
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • Heksunaattori
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 60
                        • Tuusula

                        n57 vs. m57n2

                        Terve!

                        Onko tiedossa mitään tilastoa näistä paljon puhutuista jakopääongelmista? Lähinnä kiinnostaisi onko vikaa keskimäärin kyseisissä moottoreissa 1/10, 1/100, 1/1000 vai millainen riski todellisuudessa on?

                        Itsellä nyt vm. -09 320dA eli n47 koneella, ajettu 162tkm. Olen alkanut harkita vaihtoa vastaavaan peliin isommalla koneella, 330d n57 tai 335d m57n2. Kannattaako tuon jakopääongelman välttämiseksi hommata siis 335d vaikka oman tehotarpeen puolesta myös 330d riittäisi?
                        F10 525dA -10
                        E90 320dA -09
                        E36 320i -95
                        E60 525dA -05

                        Comment

                        • Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

                          Originally posted by Heksunaattori View Post
                          Terve!

                          Onko tiedossa mitään tilastoa näistä paljon puhutuista jakopääongelmista? Lähinnä kiinnostaisi onko vikaa keskimäärin kyseisissä moottoreissa 1/10, 1/100, 1/1000 vai millainen riski todellisuudessa on?

                          Itsellä nyt vm. -09 320dA eli n47 koneella, ajettu 162tkm. Olen alkanut harkita vaihtoa vastaavaan peliin isommalla koneella, 330d n57 tai 335d m57n2. Kannattaako tuon jakopääongelman välttämiseksi hommata siis 335d vaikka oman tehotarpeen puolesta myös 330d riittäisi?
                          Suurimmassa määrin jakopää ongelma nimenomaan N47D20 koneessa.
                          Käsittääkseni ongelma ei ole vaivannut niinkään 6 koneita.
                          330d vain alle. Jos ei tuplaturboa tarvitse.
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

                          Comment

                          • unam
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 62
                            • Kotka

                            Originally posted by unam View Post
                            Paljonko on kutoskoneisen E92 napa-kaarimitta vakioalustalla?
                            Kellään tietoa?
                            F11 525d xdrive
                            ex E92 330d

                            Comment

                            • Raadon
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 55
                              • PKS

                              Originally posted by Heksunaattori View Post
                              Terve!

                              Onko tiedossa mitään tilastoa näistä paljon puhutuista jakopääongelmista? Lähinnä kiinnostaisi onko vikaa keskimäärin kyseisissä moottoreissa 1/10, 1/100, 1/1000 vai millainen riski todellisuudessa on?

                              Itsellä nyt vm. -09 320dA eli n47 koneella, ajettu 162tkm. Olen alkanut harkita vaihtoa vastaavaan peliin isommalla koneella, 330d n57 tai 335d m57n2. Kannattaako tuon jakopääongelman välttämiseksi hommata siis 335d vaikka oman tehotarpeen puolesta myös 330d riittäisi?
                              Heksunaattori hakee N57 koneisen auton ja jos ei teho riitä niin ruuvia lisää.Eikä tarvitse miettiä jakopää ongelmia .
                              F46 218d - 18
                              Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                              Comment

                              • Hastra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 545
                                • Espoo

                                Originally posted by unam View Post
                                Kellään tietoa?
                                Mulla oli 370 ja 360mm.
                                Audi A3 GTRON
                                EX: BMW 325D Coupe -07
                                EX: BMW 320ia -08

                                Comment

                                Working...
                                X