Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by BFI18 View Post
    On katos vanha G4 purkki ja näinollen siihen viimeisin firmis käsittääkseni...
    Okei, joo. Näytti vain tuo logi G5:ttä mutta se ei sitten vain tajua.

    Siinä tapauksessa kannattaa unohtaa tuo mitä äsken kirjoitin. Nuo Trimsien skaalat ovat muuttuneet jossain vaiheessa, enkä yhtään tiedä mitä ne mahtaa G4:n kanssa olla.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #62
      Originally posted by reekoon View Post
      En ole. Silloin keväällä ostin ja paketista suoraan kiinni.



      täältä saisi ilmeisesti ladattua uuden firmiksen, mutta ilmeisesti ei voi suoraan päivittää uusimpaan vaan ensin joku ja sitten toinen?
      Nimenomaan tuo JB4 firmwaren voisit päivittää. Ei tarvi kuin ladata tuo G5_ISO_32_4.hex ja ajaa se sisään. Ihan suoraan voi laittaa.

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        #63
        Originally posted by brainsurgery View Post
        Nimenomaan tuo JB4 firmwaren voisit päivittää. Ei tarvi kuin ladata tuo G5_ISO_32_4.hex ja ajaa se sisään. Ihan suoraan voi laittaa.

        Jees hyvä homma täytyy tänään tehdä
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          #64
          Originally posted by brainsurgery View Post
          Okei, joo. Näytti vain tuo logi G5:ttä mutta se ei sitten vain tajua.

          Siinä tapauksessa kannattaa unohtaa tuo mitä äsken kirjoitin. Nuo Trimsien skaalat ovat muuttuneet jossain vaiheessa, enkä yhtään tiedä mitä ne mahtaa G4:n kanssa olla.
          OK.
          Mutta siis Trims ja fpl lukuunottamatta ok käppyrät?
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by BFI18 View Post
            OK.
            Mutta siis Trims ja fpl lukuunottamatta ok käppyrät?
            Kyllä noi mun silmiin ihan ok:lta näyttää. Välillä vähän ahtaa yli siinä vaiheessa kun ahdot saavuttaa targetin mutta en tiedä voiko sille hirveästi tehdä.

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #66
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Trimseillähän ei ole turvon kanssa niinkään tekemistä kuin bensan saannin

              Se on tuo vihertävä käyrä, joka menee ihan ylhäällä ja välillä ylikin. Se on normaalisti noin 25 paikkeilla eli keskellä. Jos se menee 50 yli se tarkoittaa sitä, että ECU:n syöttökartoista loppuu syöttö ja sitä pitää lisätä, muuten loppuu bensa kesken ja käy laihalla ja antaa missfireä.

              Käytännössä aluksi pääset helpoimmalla kun ajat MHD Race flashin sisään tai sitten vähennät etanoliseosta.
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Kyllä noi mun silmiin ihan ok:lta näyttää. Välillä vähän ahtaa yli siinä vaiheessa kun ahdot saavuttaa targetin mutta en tiedä voiko sille hirveästi tehdä.
              OK, thanks.
              Mulla ei missfireä tai muutakaan häikkää ole tullut kovassa vedossa kertaakaan, ainakaan näillä suhteellisen uusilla tulpilla/puolilla.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #67
                firmis päivitetty uusimpaan. KErrankin joku menee kuin suunniteltu ja ehkä vaivattomin päivitys mitä oon ikinä tehnyt mihinkään, ja oon tehnyt niitä paljon (tietoliikenne alalla töissä) Ajo hommat sai vaan unohtaa kun koko päivän satanut ja sataa vettä niin ei mitään järkeä.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • rodpe
                  Bimmer Rookie
                  • May 2016
                  • 83
                  • Kokkola

                  #68
                  Nyt löytyi vika ja syyllisenä oli 2 sylinterin suutin. Asiasta toiseen, yritin äsken saada putkiston läppiä auki ja mittariston kaappauksen päälle. Jotenkin auto tuntui tehottomammalta sen jälkeen. Jotain ilmeisesti kämmäsin tuossa. 4/5 valikolla yritin säätää niitä. Tuon valikon jälkeen yritin - napilla mennä taaksepäin mutta sen jälkeen tuli kierrosluku säätö. Auttaako tässä enään muu kuin resetoida jb4

                  Comment

                  • Betrayer123
                    Newbiemmer
                    • Jul 2016
                    • 5
                    • hollola

                    #69
                    ...

                    Offtopicia kylläkin mutta olisi vakio 137k ajettu manuaali. Oli juttua että tulpat ja puolat hyvä uusia ennen kun jb4 tms laittaa. Mielenkiinnosta vaan, mitä suunnilleen noiden vaihto liikkeessä kustantaa?

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #70
                      Originally posted by Betrayer123 View Post
                      Offtopicia kylläkin mutta olisi vakio 137k ajettu manuaali. Oli juttua että tulpat ja puolat hyvä uusia ennen kun jb4 tms laittaa. Mielenkiinnosta vaan, mitä suunnilleen noiden vaihto liikkeessä kustantaa?
                      400-500 osineen liikkeessä.
                      Last edited by BFI18; 12-07-2016, 06:35.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by Betrayer123 View Post
                        Offtopicia kylläkin mutta olisi vakio 137k ajettu manuaali. Oli juttua että tulpat ja puolat hyvä uusia ennen kun jb4 tms laittaa. Mielenkiinnosta vaan, mitä suunnilleen noiden vaihto liikkeessä kustantaa?
                        Vaihda itse niin on joku 200€ paikkeilla. Tunnin homma ja menee samalla kun ruuvaa JB4:ää kiinni.

                        Comment

                        • Xavier
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 108
                          • Helsinki

                          #72
                          Täällä 85 tkm ajettu N54, 30FF koodia pukkaa WOT kiihdytyksissä, hukkaporttien rallattelu sitä luokkaa että kuuluu varmasti kilometrin päähän.

                          Logeja otin eilen, maxboostit 5 mapilla (e85 mix tankissa, katittomat dp´t,
                          jb4 g5 iso uusimmalla firmwarella, vrf 7" fmic) jotain 12 luokkaa, ei hyvä. Voisin nuo vielä tännekin laittaa.


                          Tarkoittanee että turbot lähtee pikkuhiljaa vaihtoon?

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5401
                            • S:t Karins

                            #73
                            Originally posted by Xavier View Post
                            Täällä 85 tkm ajettu N54, 30FF koodia pukkaa WOT kiihdytyksissä, hukkaporttien rallattelu sitä luokkaa että kuuluu varmasti kilometrin päähän.

                            Logeja otin eilen, maxboostit 5 mapilla (e85 mix tankissa, katittomat dp´t,
                            jb4 g5 iso uusimmalla firmwarella, vrf 7" fmic) jotain 12 luokkaa, ei hyvä. Voisin nuo vielä tännekin laittaa.


                            Tarkoittanee että turbot lähtee pikkuhiljaa vaihtoon?
                            Tämä lista kannattaa käydä tietysti läpi:

                            Originally posted by Harrison View Post
                            Lämpimikseen kirjoittelen tämmöisen topickin kun näitä N54 koneita rupee olemaan joka nurkalla ja systeemit senkun ikääntyy ja pikku hiljaa osat alkaa rikkoutumaan. Jos tuntuu että sanat ahtaminen, bensanpaine,vikakoodi yms on uusia sanoja sinulle, niin unohda tämä topikki ja vie autosi osaavaan korjaamoon. Säästä osaavat ihmiset vaivalta niin ei synny pahempia ongelmia.

                            Yksi yleisistä ahtamattomuus vikakoodeista " 30FF Exhaust fume turbocharger low side "

                            Seuraavaksi osa syitä miksi näin voi tapahtua:

                            1. Muu vika
                            Joku muu on vikana kuin oikea ahto/alipainevuoto, eli tarkista vikakoodit ettei ole muita koodeja muistissa.
                            Esim: "2AF3 Low fuel pressure sensor" tai muu bensanpaine ongelma mikä vaikuttaa systeemin toimivuuteen.
                            Joten muu systeemi on hyvä olla kunnossa, ennen kuin ahto ongelmaan alat korjaamaan.


                            2. Ahtoputki vuoto
                            Tarkista kaikki liitännät NÄISTÄ AHTOPUTKISTA kylmältä puolelta.

                            - Jonkin verran putkessa #3 on ollut ongelmia, että kumi alkaa halkeilemaan ahtimien ja coolerin väliltä.

                            - Myös liitokset imusarjaan ja ahtoilman takaisin kierrätys letkujen kiinnitykset kannattaa tarkistaa.

                            3. Alipaine vuoto
                            Turbon hukkaporttien ohjaus tapahtuu osikseen NÄITTEN LETKUJEN/SOLENOIDIEN kautta.

                            - Kun auton sammuttaa, niin näihin letkuihin kuulusi jäädä hyvähkö alipaine. Tarkista sen irroittamalla TÄMÄ SINISELLÄ MERKITTY LETKU ja kuuntele/laita sormesi letkun eteen, että onko systeemissä vielä alipainetta auton sammuttamisen jälkeen.

                            Jos on ja alipaine pysyy 30sek, niin systeemi OK ja tuskin vuotaa pahemmin estämättä systeemiä toimimasta oikein.

                            Jos ei niin jatka tarkistamaan kaikki alipaineletkut ja solenoidit.
                            - Solenoidi tarkistus JB4 kanssa ( In English)
                            -Letkujen ja hukkaporttien tarkistus/paineistus ohje ( In English )


                            4. Turbot rikki
                            Näissähän voi olla mitä vaan. Siivekkeet väljät yms yms, mutta harvoin (tosi turbo miehet osaa kertoo vielä paremmin siivistä ja niiten välyksistä).
                            Harvoin siivet tai muut väljät, että vaikuttaa suuresti ahtamiseen.

                            - N54 ahtimet voivat vuotaa sitten hukkaporttien kelloista läpi.
                            Testaa laittamalla letku hukkaportin kelloon ja alipaineista se imemällä letkua suullasi tai vaikka ruutalla. Tapahtuu harvoin

                            - TAI sitten hukkaportit ovat vaan väljät akselista ettei se pääse liikkumaan oikein ja silloin se luultavasti rällättää aika kettumaisesti.
                            Tässä kun portti ei sulkeudu kunnolla. Tämä tapahtuu todella usein!

                            Ja hukkaportteja ei erikseen vaihdeta, niin vaihda kokonaan uusi turbo

                            5. Imusarjan "PCV" vuotaa *KORKEAMMAT AHTOPAINEET*

                            Korkeimmissa ahtopaine tsydeemeissä TÄMMÖINEN murkula voi kanssa vaivata omalla vuotamisella!

                            "Rob beck valve" = PCV = positive crankcase valve

                            6. ??? Maybe some more ???
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by Xavier View Post
                              Täällä 85 tkm ajettu N54, 30FF koodia pukkaa WOT kiihdytyksissä, hukkaporttien rallattelu sitä luokkaa että kuuluu varmasti kilometrin päähän.

                              Logeja otin eilen, maxboostit 5 mapilla (e85 mix tankissa, katittomat dp´t,
                              jb4 g5 iso uusimmalla firmwarella, vrf 7" fmic) jotain 12 luokkaa, ei hyvä. Voisin nuo vielä tännekin laittaa.


                              Tarkoittanee että turbot lähtee pikkuhiljaa vaihtoon?
                              Laita logit tänne niin katotaan miltä näyttää. Saattaa olla solenoidit tai alipaineletkutkin paskana, jos ei missään vaiheessa saavuta targettia.

                              Comment

                              • Jammü
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 191
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by Xavier View Post
                                Täällä 85 tkm ajettu N54, 30FF koodia pukkaa WOT kiihdytyksissä, hukkaporttien rallattelu sitä luokkaa että kuuluu varmasti kilometrin päähän.

                                Logeja otin eilen, maxboostit 5 mapilla (e85 mix tankissa, katittomat dp´t,
                                jb4 g5 iso uusimmalla firmwarella, vrf 7" fmic) jotain 12 luokkaa, ei hyvä. Voisin nuo vielä tännekin laittaa.


                                Tarkoittanee että turbot lähtee pikkuhiljaa vaihtoon?
                                Jos et löydä vuotoa aliapaineletkuista tai muualta em. kohdista, kokeile kiristää takaturbon hukkaportin akselia. Se auttoi mulla aikoinaan kun vakioturbot rallatti, eikä ahdot nousseet targettiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎