memebuy23buy

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • F-Lame
    BTCF Member
    • Jul 2015
    • 251
    • Helsinki-Porvoo

    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Kohta olisi yksi tuommoinen stage 2 myynnissä jos on tarvis. Ei kun yv:tä ja kesälle ehtii.

    Stage 1 toimii toki myös hyvin. Toi vakio pumppu on yksi ensimmäinen mikä näistä kyykkää kun tehoja nostetaan.
    Kyllä ite suosin ennemmin stage kakkosta.
    Laitoin yv:tä
    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

    1989 E30 316i 2D HARRASTE
    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
    Ex. E92 335 CiA m-sport
    Ex. 2005 E87 130i m-sport
    ...monta muuta ennen sitä

    Comment

    • rodpe
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 83
      • Kokkola

      Kävi niin että öljyn jäähdytyskennno otti vähän itseensä ja nyt olisi uuden hankinta edessä. Mietin vaihtoehtona alkuperäiselle jtn ns virityskäyttöön suunnattua cooleria. Hinta suoraan sanottuna hirvittää kun netistä selailin eri vaihtoehtoja. Onko kellään kokemuksia näistä? Voiko tuohon tilata jonkun ihan universaalin coolerin ja metritavarana letkua joiden päähän vain an-liittimet? Onko tuo metalli mulikka takaiskuventtiili, mikä tulee valmiiden kittien mukana?:think

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5477
        • S:t Karins

        Originally posted by rodpe View Post
        Kävi niin että öljyn jäähdytyskennno otti vähän itseensä ja nyt olisi uuden hankinta edessä. Mietin vaihtoehtona alkuperäiselle jtn ns virityskäyttöön suunnattua cooleria. Hinta suoraan sanottuna hirvittää kun netistä selailin eri vaihtoehtoja. Onko kellään kokemuksia näistä? Voiko tuohon tilata jonkun ihan universaalin coolerin ja metritavarana letkua joiden päähän vain an-liittimet? Onko tuo metalli mulikka takaiskuventtiili, mikä tulee valmiiden kittien mukana?:think
        Onko auto vakio? Minulla olisi tallissa ehjä orkkis cooleri. Lamellit on vaan vääntyneet, mutta toimii vakiomosalla ihan hyvin. Privaa jos kiinnostaa.
        kiinacoolereita saa ebaystä alle 200...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • rodpe
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 83
          • Kokkola

          Virityksinä jb4, downpipet, dcit ja kesäisin noin 25% viina seassa. Kesäksi oli ajatuksena asentaa vielä stage 1 bensa pumppu ja backend flash.
          Olisiko syytä laittaa isompi öljyn cooleri?

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2096
            • Naantali

            Originally posted by rodpe View Post
            Virityksinä jb4, downpipet, dcit ja kesäisin noin 25% viina seassa. Kesäksi oli ajatuksena asentaa vielä stage 1 bensa pumppu ja backend flash.
            Olisiko syytä laittaa isompi öljyn cooleri?
            Ei tarvi Jos ei ajele paljon radalla.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • F-Lame
              BTCF Member
              • Jul 2015
              • 251
              • Helsinki-Porvoo

              Originally posted by miyli View Post
              Ei tarvi Jos ei ajele paljon radalla.
              Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
              Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
              Pari kiihdytystä motarilla 2,3,4.
              Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
              Last edited by F-Lame; 16-03-2017, 11:05.
              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

              1989 E30 316i 2D HARRASTE
              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
              Ex. E92 335 CiA m-sport
              Ex. 2005 E87 130i m-sport
              ...monta muuta ennen sitä

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                Originally posted by F-Lame View Post
                Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
                Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
                Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
                Ei kai noissa paljoa yli sadan pitäisi nousta edes kesähelteellä motarillakaan... ainakaan vakiotehoilla !!
                Oma ex vakio 335 nosti max. 105 asteeseen öljyt kesäkuumassa motarilla...
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • Bmw92
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 147
                  • Eteläkarjala

                  Originally posted by F-Lame View Post
                  Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
                  Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
                  Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
                  Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
                  Last edited by Bmw92; 16-03-2017, 11:17.
                  E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                  E92 325i
                  E39 520i
                  E46 316i

                  Comment

                  • F-Lame
                    BTCF Member
                    • Jul 2015
                    • 251
                    • Helsinki-Porvoo

                    Originally posted by Bmw92 View Post
                    Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
                    Jaaha pitää varmaan alkaa katsomaan missä vika...

                    Tällä hetkellä vireinä katittomat dp:t, vagnerin jäähy, dcit, backend race flash...
                    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                    1989 E30 316i 2D HARRASTE
                    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                    Ex. E92 335 CiA m-sport
                    Ex. 2005 E87 130i m-sport
                    ...monta muuta ennen sitä

                    Comment

                    • Bmw92
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 147
                      • Eteläkarjala

                      Originally posted by F-Lame View Post
                      Jaaha pitää varmaan alkaa katsomaan missä vika...

                      Tällä hetkellä vireinä katittomat dp:t, vagnerin jäähy, dcit, backend race flash...
                      Oma katiska on tosiaan vakio vielä..
                      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                      E92 325i
                      E39 520i
                      E46 316i

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5477
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Bmw92 View Post
                        Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
                        Öljyn lämpö kun nousee 120 C:een niin öljynsuodatin (myös originaali) kivettyy ja menee ryttyyn. Tämän taoahtuman jälkeen öljy ei kierrä coolerille enää kunnolla. Ja 120 C:n jälkeen kone menee limb modeen...

                        Siis näin:


                        Kivikova oli filtteri.
                        Last edited by Tommix; 16-03-2017, 20:23.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Ei taida ihan 120c:ssa mennä vielä limp modeen, kuva todisteena Alastarolta, siellä huiteli n. 125-130c koko ajan.
                          Last edited by BFI18; 08-04-2023, 18:15.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • larippa
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 110
                            • hki

                            150c on raja

                            Originally posted by BFI18 View Post
                            Ei taida ihan 120c:ssa mennä vielä limp modeen, kuva todisteena Alastarolta, siellä huiteli n. 125-130c koko ajan.
                            e90 335i AT
                            JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by Bmw92 View Post
                              Oma katiska on tosiaan vakio vielä..
                              Osanotot

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Osanotot
                                kiitoskiitos
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X