Kävi niin että öljyn jäähdytyskennno otti vähän itseensä ja nyt olisi uuden hankinta edessä. Mietin vaihtoehtona alkuperäiselle jtn ns virityskäyttöön suunnattua cooleria. Hinta suoraan sanottuna hirvittää kun netistä selailin eri vaihtoehtoja. Onko kellään kokemuksia näistä? Voiko tuohon tilata jonkun ihan universaalin coolerin ja metritavarana letkua joiden päähän vain an-liittimet? Onko tuo metalli mulikka takaiskuventtiili, mikä tulee valmiiden kittien mukana?:think
Kävi niin että öljyn jäähdytyskennno otti vähän itseensä ja nyt olisi uuden hankinta edessä. Mietin vaihtoehtona alkuperäiselle jtn ns virityskäyttöön suunnattua cooleria. Hinta suoraan sanottuna hirvittää kun netistä selailin eri vaihtoehtoja. Onko kellään kokemuksia näistä? Voiko tuohon tilata jonkun ihan universaalin coolerin ja metritavarana letkua joiden päähän vain an-liittimet? Onko tuo metalli mulikka takaiskuventtiili, mikä tulee valmiiden kittien mukana?:think
Onko auto vakio? Minulla olisi tallissa ehjä orkkis cooleri. Lamellit on vaan vääntyneet, mutta toimii vakiomosalla ihan hyvin. Privaa jos kiinnostaa.
kiinacoolereita saa ebaystä alle 200...
Virityksinä jb4, downpipet, dcit ja kesäisin noin 25% viina seassa. Kesäksi oli ajatuksena asentaa vielä stage 1 bensa pumppu ja backend flash.
Olisiko syytä laittaa isompi öljyn cooleri?
Virityksinä jb4, downpipet, dcit ja kesäisin noin 25% viina seassa. Kesäksi oli ajatuksena asentaa vielä stage 1 bensa pumppu ja backend flash.
Olisiko syytä laittaa isompi öljyn cooleri?
Ei tarvi Jos ei ajele paljon radalla.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
Pari kiihdytystä motarilla 2,3,4.
Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
Ei kai noissa paljoa yli sadan pitäisi nousta edes kesähelteellä motarillakaan... ainakaan vakiotehoilla !!
Oma ex vakio 335 nosti max. 105 asteeseen öljyt kesäkuumassa motarilla...
Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
Jaaha pitää varmaan alkaa katsomaan missä vika...
Tällä hetkellä vireinä katittomat dp:t, vagnerin jäähy, dcit, backend race flash...
Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Matka-ajossa näillä keleillä ei nouse yli 100 asteen. Jäällä kun kävin ajelemassa ja antoi vähän reippaammin kenkää niin jossain +105 astetta. Autobaanalla reippaammalla marssivauhdilla 110-120, ulkolämpötilan ollessa +20.
Öljyn lämpö kun nousee 120 C:een niin öljynsuodatin (myös originaali) kivettyy ja menee ryttyyn. Tämän taoahtuman jälkeen öljy ei kierrä coolerille enää kunnolla. Ja 120 C:n jälkeen kone menee limb modeen...
Comment