Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

Originally posted by awd-69 View Post
    Potilas Proffasoitin, radio alkanut kuulumaan välillä todella huonosti, eli rutisee ja asemat välillä katoaa näytöltä (Idrive).

Nämä oireet samoilla teillä missä kuulunut ennen ilman ongelmia.

Pääosin radio kuuluu normaalisti.

Ideoita?
    Antennivahvistin ehkäpä.

Comment

• E-rotu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 71
      • TRE

Pitäis noin 10mm nostaa takapäätä kun näyttää laiskalta ja laahaavalta ja kuormalla koukku saattaa jopa ottaa hidasteessa maahan.

Joku poor road package on olemassa? Mistä tilaan ja tarve siis on vaan taakse jotkun kumit jousen ja rungon väliin. Vai olisko sellaiset mahdollista itse leikata jostain kumista?
      E91 330dA

Comment

• brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

Originally posted by E-rotu View Post
        Pitäis noin 10mm nostaa takapäätä kun näyttää laiskalta ja laahaavalta ja kuormalla koukku saattaa jopa ottaa hidasteessa maahan.

Joku poor road package on olemassa? Mistä tilaan ja tarve siis on vaan taakse jotkun kumit jousen ja rungon väliin. Vai olisko sellaiset mahdollista itse leikata jostain kumista?
        Tuossa: http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...3-53-6-769-473

Nuo ei kyllä taida korottaa kuin jonkun 5mm. Itsellä laahasi myös mutta uusilla iskareilla parani.

Comment

• soundeffect
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 63
          • Helsinki

talveksi lämmitin pitäisi saada. -06 320d. Olen jo aivan pyörällä päästäni. Mikä on fiksuin vaihtoehto/mitä edes saa. säteilystä tuntuu olevan kaksi kuntaa, toimii hyvin tai aivan kuraa. lohkolämmitintä saako? Entä letkulämmitin? pumpulla vai vastuksella?
          ajatuksissa Defan moottorilämmitin + Defa sisähaara + (Defa?) laturi asennus pitää kans jossain hoitaa. joko koko homma yhdessä paketissa tai osat ja asennus eri paikassa riippuen hinta-/takuupoliitikasta.
          Turusta ja pk-seudulta liikkeet joista hyviä kokemuksia?

webasto ja eeberi saa jäädä hintansa puolesta

Comment

• Järppä
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1108
            • Stadi, ladon takana.

Originally posted by soundeffect View Post
            talveksi lämmitin pitäisi saada. -06 320d. Olen jo aivan pyörällä päästäni. Mikä on fiksuin vaihtoehto/mitä edes saa. säteilystä tuntuu olevan kaksi kuntaa, toimii hyvin tai aivan kuraa. lohkolämmitintä saako? Entä letkulämmitin? pumpulla vai vastuksella?
            ajatuksissa Defan moottorilämmitin + Defa sisähaara + (Defa?) laturi asennus pitää kans jossain hoitaa. joko koko homma yhdessä paketissa tai osat ja asennus eri paikassa riippuen hinta-/takuupoliitikasta.

Kumpi tuntuu sinulle sopivimmaksi? mene sen mukaan.

Itse otin säteilylämmittimen, ihan sama onko se jonkun mielestä kuraa vai ei. en jaksa päätä vaivata sen enempää. Säteilylämmitin on yhtä kuin lohkolämppäri Defalla. Ei ainakaan mulle muuta Defan sivu tarjoa.

Mulle tulee Defan säteilylämmitin, sisälämppäri ilman pistoketta, laturi 4 Ah (10 Ah ei ollu ylimääräisenä just nyt)
            Last edited by Järppä; 24-10-2016, 12:00.
            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
            Top Gear review

Comment

• Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2093
              • *

Nehän ei ole kuin muovipuslat jotka tulee takajousien yläpäähän. Itse etsin jousisarjaa ja kaikissa oli ongelma että perä jää laahaamaan niinkuin bemarien vakion stanssi tahtoo olla. Noilla sai mielestäni auton hyvin tasapainoon eibachin jousien kanssa.
              Last edited by Driver22; 24-10-2016, 12:23.
              F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

http://www.tt-thermo.fi/

Laittaisin omaanikin jossei siinä jo olisi paskaa säteilylämmitintä.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

Laitta TT-Thermon letkulämmitin jossa on integroitu pumppu. Niillä Defan säteilylämppäreillä ei tee yhtään mitään. Calixin letkulämmittimet on kans ok, mutta tuollainen pumpullinen on paljon tehokkaampi ja lämmittää koneen tasaisemmin.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• soundeffect
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 63
                    • Helsinki

Onkohan pk-seudulla jotain yritystä, josta on hyviä kokemuksia noiden asentelusta tai edes yrityksiä mikä noita jälleenmyy/asentaa? Tuusulassa on, mutta hieman kaukana sekin. Turusta lähin taitaa olla salossa. Vai pitääkö itse tilailla ja kysellä pelkkää työn hintaa? Tuleeko tässä tappelua takuun kanssa, jos/kun on itse tilannut osat?
                    Mikä noista pumpuista on se oikea versio? TT-thermo 1000KLD, TT.thermo 1000W SLD vai jokin muu?:think
                    Muuta huomioon otettavaa? Defan yhteensopivan jatkokaapelin ja defa miniplug kaapelisarja molemmat tarpeen?

edit. KLD on näköjään kulmamalli ja siten helpompi asentaa. Laitoin myös tonne tt-thermolle kyselyä noista
                    Last edited by soundeffect; 24-10-2016, 13:46.

Comment

• E-rotu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2014
                      • 71
                      • TRE

Originally posted by Driver22 View Post
                      Nehän ei ole kuin muovipuslat jotka tulee takajousien yläpäähän. Itse etsin jousisarjaa ja kaikissa oli ongelma että perä jää laahaamaan niinkuin bemarien vakion stanssi tahtoo olla. Noilla sai mielestäni auton hyvin tasapainoon eibachin jousien kanssa.
                      Kuvahaun perusteella näyttää hyvi simppeliltä. Onko noi siis muovia vai kumia? Ei näytä montaa milliä olevan paksu toi jousen ja rungon väliin tuleva osa, 3-5mm?
                      E91 330dA

Comment

• awd-69
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 229
                        • Sawo

Originally posted by aku1979 View Post
                        Antennivahvistin ehkäpä.

Eli, kuuluu missä hyvä kenttä ja missä ei, niin kuuluu rutinaa?

Mistähän tämä vahvistin löytyy ja voiko sitä miten mitata, eli todeta vialliseksi?
                        F10 530d xdrive LCI

EX: E90 320d xdrive LCI

Comment

• brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

Kuvahaun perusteella näyttää hyvi simppeliltä. Onko noi siis muovia vai kumia? Ei näytä montaa milliä olevan paksu toi jousen ja rungon väliin tuleva osa, 3-5mm?
                          Muovia.

Comment

• WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

N54 turbojen sarjanumerot

Originally posted by WarHead View Post
                            Edelleen tieto puuttuu.
                            Asentelija oli tutkinut ylä- ja alapuolet ja teki arvion, että pitänee puottaa puhaltimet pois, ennen kuin saa numerot selville.
                            Eli, onko kellään parempaa tietoa?
                            Nyt on! Näköjään kaikki pittää aina ite tehä, eli lainaus ameriikasta:

They would have to be viewed from below.
                            The outlet will obscure them from above.
                            Front turbo part number is facing the front of the vehicle in the 6 o'clock position.
                            The rear turbo faces the back of the car, also in 6 o'clock position.

Silläkeinon.
                            E91 335iAT -08

-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

Comment

• aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

Kokemuksia Red Line RL-2 tai muista dieselin sekaan laitettavista puhdistus- tai lisäaineista? STP:n litkusta olikin hyviä kokemuksia yhdellä käyttäjällä.
                              Last edited by aku1979; 28-10-2016, 22:00.

Comment

• ark28
                                BTCF Member
                                • Nov 2011
                                • 90
                                • Pirkanmaa

Originally posted by aku1979 View Post
                                Kokemuksia Red Line RL-2 tai muista dieselin sekaan laitettavista puhdistus- tai lisäaineista? STP:n litkusta olikin hyviä kokemuksia yhdellä käyttäjällä.
                                Itse olen käyttänyt sekä RL-2:sta että Forten Diesel treatment:ia omassa E61 520d:ssä. Hieman olin skeptinen, mutta ei ainakaan nyt hetkeen ole tullut "smooth running controller" vikakoodia suuttimien korjausarvoista.
                                K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎