Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    .....
    Last edited by schwarze; 22-11-2016, 17:00.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Romppis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 122
      • Kauniainen

      Morjesta!

      Onkos kellään tietoa että saako tämänlaista apuvälinettä suomesta mistään? Olisi kyllä varsin kätevä apuväline renkaiden vaihtoon kun ei tarvitsisi kaikkia käsiä ja jalkoja käyttää että saa renkaan pysymään paikallaansa samalla kun yrittää ensimmäistä pulttia pyöritellä kiinni
      BMW E92 330xda M-Sport -08

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Romppis View Post
        Morjesta!

        Onkos kellään tietoa että saako tämänlaista apuvälinettä suomesta mistään? Olisi kyllä varsin kätevä apuväline renkaiden vaihtoon kun ei tarvitsisi kaikkia käsiä ja jalkoja käyttää että saa renkaan pysymään paikallaansa samalla kun yrittää ensimmäistä pulttia pyöritellä kiinni
        BMW:n alkuperäinen on vielä tuhat kertaa näppärämpi. 71111093774 Ainakin E39:ssä on vielä paikka tuolle auton työkalusarjassa. Käytettynä Schmiedman:lta 4€.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          Originally posted by HTK12 View Post
          BMW:n alkuperäinen on vielä tuhat kertaa näppärämpi. 71111093774 Ainakin E39:ssä on vielä paikka tuolle auton työkalusarjassa. Käytettynä Schmiedman:lta 4€.
          No tuohan on ihan järkevän hintainenkin! Toimitusaika arvio 15 päivää on tuolle vaan turhan pitkä kun tarkoitus olisi tällä viikolla talvipyörää alle laittaa, mutta voisihan sitä toisaalta taistella nuo renkaat kiinni ja sitten kesäkaudelle tuommoisen hankkia.
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Romppis View Post
            No tuohan on ihan järkevän hintainenkin! Toimitusaika arvio 15 päivää on tuolle vaan turhan pitkä kun tarkoitus olisi tällä viikolla talvipyörää alle laittaa, mutta voisihan sitä toisaalta taistella nuo renkaat kiinni ja sitten kesäkaudelle tuommoisen hankkia.
            Kannattaa kysellä tuota joltain joka purkaa BMW:tä. Näitä löytyy nimittäin auton työkalusarjoista. Joltain foorumilaiseltakin voisi löytyä, tee vaikka ostetaan ilmoitus.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kannattaa kysellä tuota joltain joka purkaa BMW:tä. Näitä löytyy nimittäin auton työkalusarjoista. Joltain foorumilaiseltakin voisi löytyä, tee vaikka ostetaan ilmoitus.
              Halvimmalla pääsee kun hakee pulttikaupasta pitkän (n.100mm) M12x1,5 pultin ja katkaisee siitä kannan pois. Maksaa n.50 senttiä.
              Täällä on tuollainen omatekoinen apuväline ollut käytössä jo vuosikymmenten ajan..
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by JTP View Post
                Halvimmalla pääsee kun hakee pulttikaupasta pitkän (n.100mm) M12x1,5 pultin ja katkaisee siitä kannan pois. Maksaa n.50 senttiä.
                Täällä on tuollainen omatekoinen apuväline ollut käytössä jo vuosikymmenten ajan..
                No tuo BMW työkalu on mielestäni kätevämpi, kun sitä ei tarvitse pyörittää kierteille ja siitä saa kunnolla otteen vaikka olisi vanteissa syvemmät poterot pulteille. Toki tuo pultti on varmasti se halvin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • wibzu
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 149
                  • Muurame

                  Potilas 2006 E91 320D:
                  Auto kävi takajarruletkujen vaihdossa + perushuollossa perjantaina. Ajelin kotiin ilman ongelmia, nyt vklopun jälkeen (ei ajettu välissä) antaa heti nopeuden noustessa 30-40kmh+ DSC failurea ja flat tyre monitoring failurea. Voisiko tuossa jarruletkujen vaihdossa olla sössitty esim. abs anturi rikki tmv? Koodeja ei ole vielä luettu

                  Edit: sellainen ero tosiaan ihan omassa threadissa täälläkin pureskeltuun ongelmaan että varoitusvalot katoavat käynnistämällä auto uudelleen ja palaavat nopeuden noustessa
                  Last edited by wibzu; 31-10-2016, 16:43.
                  E91 320dA -06

                  Comment

                  • Banned
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2014
                    • 516
                    • Sisä-Savo

                    Xenonien korkeussäätöä herjasi taka-akselilta. Vasen valo näytti normaalisti, mutta oikea valo kääntyi alas. Korjasin rispaantuneet johdot, ei muutosta. Nyt vaihdoin uuden anturin. Kuskin valo näyttää liian ylös ja oikea valo vielä entistäkin alemmaksi.

                    Pitääkö tuota jotenkin kalibroida vai mitä hittoa. Täytyykö kuittailla vikakoodit vai poistuuko ne itsestään? Toiminta meni vieläkin huonommaksi. Muutosta kuitenkin tapahtui, joten johdot ilmeisesti kuitenkin ehjät.

                    Edit: Nyt ei tee enää ollenkaan kalibrointiliikettä.

                    Laitoin tuon REAL OEMin listaaman anturin 37146853753, minkä pitäisi tuon mukaan korvata 37146763735. Toinen kiinnityspultin reikä ei kuitenkaan ollut oikealla kohdalla. Kierreholkki oli laitettu juuri viereiseen koloon verrattuna alkuperäiseen anturiin.


                    Näytti Shmiedmanilla olevan kaksi anturia tuolla samalla koodilla. BMW:n oma oli loppu joten tilasin tuon toisen. Voisiko olla, että ei sen takia toimi? Kummassakin kyllä lukee, että tuote on alkuperäinen. Tilasin tuon jälkimmäisen ja se on ainakin rungoltaan tuplasti paksumpi.

                    Level sensor (front+rear) for automatic adjustment of xenon light - 37146853753, 37 14 6 853 753, 6853753, 37-14-6-853-753 - Sopii malleihin: E90

                    Level sensor (front+rear) for automatic adjustment of xenon light - 37146853753, 37 14 6 853 753, 6853753, 37146853753 - Sopii malleihin: E90
                    Last edited by Banned; 01-11-2016, 10:15.
                    KTM 990 Adventure
                    Passat GTE

                    Comment

                    • Jukipuki
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 383
                      • Kontiolahti, Lehmo

                      Originally posted by wibzu View Post
                      Potilas 2006 E91 320D:
                      Auto kävi takajarruletkujen vaihdossa + perushuollossa perjantaina. Ajelin kotiin ilman ongelmia, nyt vklopun jälkeen (ei ajettu välissä) antaa heti nopeuden noustessa 30-40kmh+ DSC failurea ja flat tyre monitoring failurea. Voisiko tuossa jarruletkujen vaihdossa olla sössitty esim. abs anturi rikki tmv? Koodeja ei ole vielä luettu

                      Edit: sellainen ero tosiaan ihan omassa threadissa täälläkin pureskeltuun ongelmaan että varoitusvalot katoavat käynnistämällä auto uudelleen ja palaavat nopeuden noustessa
                      Vois olla ehkä samaa ongelmaa kuin omassa eli abs-kehät takaa pullistuneet ruosteen vaikutuksesta ja hioneet abs-anturit pilalle.

                      Ebaystä uudet abs-kehät n.20€
                      Ajossa:
                      G20 330E
                      Ex:
                      E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Kaasuläppä antaa vikakoodia. Tuleeko koodi jos egr on kasannut tavaraa vai lieneekö osa hajonnut? Kokemuksia? 330xd -06 kyseessä.

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Kaasuläppä antaa vikakoodia. Tuleeko koodi jos egr on kasannut tavaraa vai lieneekö osa hajonnut? Kokemuksia? 330xd -06 kyseessä.
                          Taitaa yleisin syy olla että turbolta tuleva öljysumu päätyy kaasuläpän akselitiivisteen läpi elektroniikkaan. Jos dpf toiminnassa niin poltot ei toimi jos kaasuläpältä vikakoodi aktiivisena.

                          Comment

                          • iKivi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 515
                            • Kokkola

                            -06 330ia syttyi öljykannunvalo kun ajoin pihaan. Aloin pimeässä etsimään öljytikkua, ei löytynyt, tosin muutamat ohrapirtelöt nautittu. Mistä löytyy? Öljynvaihdosta alle 1000km. Konehuone kuivannököinen. Siirsin auton pari metriä katokseen, valo ei enään palanut?!?
                            E46Ci Facelift, F34Gt

                            Ex:
                            3-series 4x
                            5-series 24x
                            7-series 5x
                            X3

                            Comment

                            • AC*
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 205
                              • Tampere

                              Originally posted by iKivi View Post
                              -06 330ia syttyi öljykannunvalo kun ajoin pihaan. Aloin pimeässä etsimään öljytikkua, ei löytynyt, tosin muutamat ohrapirtelöt nautittu. Mistä löytyy? Öljynvaihdosta alle 1000km. Konehuone kuivannököinen. Siirsin auton pari metriä katokseen, valo ei enään palanut?!?
                              Ko. moottorissa ei sitä ole, joten ajotietokoneen ilmoitukseen on luottaminen ja lisättävä öljyä sen pyytäessä. Mittaus tapahtuu lämpimillä öljyillä, joten jos auto kerkes tuolla välin jäähtymään niin ei se mittaussykliä suorittanut lainkaan.
                              i4 M50

                              Comment

                              • iKivi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 515
                                • Kokkola

                                Originally posted by AC* View Post
                                Ko. moottorissa ei sitä ole, joten ajotietokoneen ilmoitukseen on luottaminen ja lisättävä öljyä sen pyytäessä. Mittaus tapahtuu lämpimillä öljyillä, joten jos auto kerkes tuolla välin jäähtymään niin ei se mittaussykliä suorittanut lainkaan.
                                Ok, aika erikoista että ei ole tikkua.. mut lisätääs vähän ja katsotaan mitä se tumaa
                                E46Ci Facelift, F34Gt

                                Ex:
                                3-series 4x
                                5-series 24x
                                7-series 5x
                                X3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎